Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 15:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Anathema (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Riis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 01 Februar 2012 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Hej.

Det er efterhånden yderst sjældent at jeg køber ny musik, men en gang i mellem er der tid til at lede lidt efter noget noget nyt.

I dag faldt jeg over bandet Anathema - i forbindelse med at jeg søgte på Steven Wilson (som har produceret).

Har lige læst lidt om bandet og hørt et par numre på YouTube, og det virker spændende.

Men hvad skal jeg starte med at købe? Umiddelbart tror jeg at "we're here because we're here" vil passe mig bedst. Er ret vild med A simple mistake som jeg lige har hørt.

Men jeg kan se at det er et band der har udviklet sig meget - de startede vist a al death metal eller sådan noget...

Jeg er mest til flot melodisk rock a la Pink Floyd og mindre til Raidiohead (som de også bliver sammenlignet med).

Nogen der kan komme med et bud på hvad de første par cd'ere jeg skal købe er? Gerne i prioriteret rækkefølge (ud fra mine preferencer)

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 02 Februar 2012 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Anathema er også et af de bands, jeg har kastet mine øjne (eller: ører) på, siden de varmede op for Porcupine Tree i Vega for nogle år siden. Det er rigtigt, at de havde en growl/death metal periode, men den har de forladt (næsten som Opeth også har).

De seneste 4 albums er i genren "melodisk" selv om det nærmest er blasfemi at bruge den betegnelse overfor bands, der har klistret "death" på sig - og det har også kostet nogle fans, men til gengæld skaffet nye. Fakta er, at de har søgt mere til den Pink Floyd-agtige, progressive stil og synger i stedet for at growle.

De har også et ry for kun at spille nye ting til koncerter - de søger aldrig tilbage, siger de. Altså kan du til en vis grad forvente, at det, du synes om på den ene skive, stilmæssigt ikke findes på den næste.

Spændt på at høre om, hvad du synes, når du har fået købt.

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c
Til top Vis hrmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hrmand

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes