| Forfatter |
|
Peterlh Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2010 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 309
|
| Sendt: 01 April 2012 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Jeg er helt vild med den slags musik der er i filmen Once, hvilket er samme genre som sangen The A Team af Ed Sheeran, som I nok alle har hørt efterhånden.
Er der nogen der har forslag til andre kunstnere af den genre? Jeg ville ellers have købt Ed Sheerans album, men efter at have lyttet lidt på youtube, viser det sig at mange af de andre sange på albummet lidt er noget larm i mine ører.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9421
|
| Sendt: 01 April 2012 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peterlh Forum Bruger

|
| Sendt: 01 April 2012 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Det er ikke helt det jeg leder efter, men det er nu også rigtigt godt.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 01 April 2012 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peterlh Forum Bruger

|
| Sendt: 01 April 2012 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er 18 år, men det er sådan set underordnet da jeg hører nyt såvel som gammelt musik. Du skal have tak for at tage dig tid til at finde disse sange til mig, men ligesom før gælder det at det er nogle skide gode sange, bare ikke lige det jeg leder efter.  Det kan være at der ikke rigtigt findes andet der er helt i samme stil som Ed Sheeran?
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 01 April 2012 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes det er samme stil, men du finder sikkert ikke en kopi. Nøjagtigt samme spørgsmål er i øvrigt stillet før, så prøv evt. at finde den gamle tråd.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 01 April 2012 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
D A O Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2465
|
| Sendt: 15 April 2012 kl. 01:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske
Hevia
:-) __________________ vh Hans Lund
|
| Til top |
|
| |
andeth Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 198
|
| Sendt: 15 April 2012 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ikke selv lige frem den største ekspert inden for folk / singer/songwriter genren. Alligevel kan jeg varmt anbefale John Prine, som jeg selv først lige nu har opdaget, opdaget grundet omtalen af "The missing years" albummet i den fremragende Tom Petty bog "Conversations with Tom Petty". The Missing years er produceret af den tidligere Tom Petty and the Heartbreakers bassist, Howie Epstein, det meste af The Heartbreakers medvirker på pladen, inklusive Tom Petty med backing vokal på et nummer, lige som der er gæsteoptræden af blandt andre Bruce Springsteen og John Mellencamp. På trods af alle disse kendte gæstestjerner, er det alligevel de virkeligt gode sange, der løber med opmærksomheden. En fænomonal plade, som jeg kun kan give de varmeste anbefalinger. Jeg ved ikke helt, hvordan "The missing years" står kvalitetsmæssigt i forhold til andre John Prine plader, selv om denne 1991 udgivelse bliver kaldet hans comeback plade og den vandt en grammy for bedste folk udgivelse. Jeg har bestemt ikke købt min sidste John Prine CD, og bedømt ud fra "The missing years", finder jeg det bestemt ikke tilfældigt at sværvægtere som Johnny Cash og Roger Waters udtaler sig om John Prine i meget positive vendinger. Picture show (Tom Petty medvirker) http://www.youtube.com/watch?v=6jKopYJfjeQThe sins of memphisto http://www.youtube.com/watch?v=b_PFDXEsFQcAll the best http://www.youtube.com/watch?v=2eqiYV_DbBUIt's a big old goofy world http://www.youtube.com/watch?v=sDkdBDoPVKU
|
| Til top |
|
| |
M1980 Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 73
|
| Sendt: 15 April 2012 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uden at kende Ed Sheeran vil jeg tillade mig at anbefale dig at prøve at finde noget musik af Greg Brown (specielt fra
"Dream Café" og "The Poet Game"), som for mig står som noget af det bedste singer/songwriter musik jeg kender.
Men ellers kunne det også være at du skulle prøve at kigge lidt på noget neo-folk/neo-volk/folk noir, såsom Empyrium,
Orplid, Scott Walker, Strawbs, Blood Axis, Death in June, etc. Vær dog opmærksom på at sidstnævnte genre er
ekstremt alsidig, hvilket også som ofte gælder både de enkelte deres bands og deres enkelte udgivelser, så du skal
ikke forvente at ville kunne lide det hele lige godt blot fordi du måtte kunne lide et enkelt nummer af en kunstner eller
på et specifikt album.
Hvis du er til lidt mere eksotiske ting, så kunne det også være at du ville kunne lide sådan noget som Cristina Branco,
hvis cd "Ulisses" jeg selv holder meget af.
Jeg håber at du finder hvad du leder efter, eller at du i det mindste bliver positivt overrasket og finder andre ting, der
falder i din smag.
|
| Til top |
|
| |
D A O Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2465
|
| Sendt: 29 April 2012 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
BertelB Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 10 Marts 2011 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 657
|
| Sendt: 29 April 2012 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
BertelB Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 10 Marts 2011 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 657
|
| Sendt: 29 April 2012 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
The A Team af Ed Sheeran er vel i øvrigt ikke folk...
|
| Til top |
|
| |