Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 13:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: HD-anmeldelser (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 09 Januar 2013 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

Kunne man lave en tråd, med erfaringer med køb af HD musik. Her tænker jeg ikke specifikt hvor folk handler, men nærmere om det kan betale sig at investerer eller geninvesterer..?

I dag købte jeg 2 nye album, som jeg godt nok havde i forvejen, men i den naive tro at der var noget at hente.

Det kunne være rart om man tilføjede, lidt omkring kvaliteten, og ikke bare ”køb den- for den lyder fedt”

Her er dagens køb: skala- 0-10

Skuffet; Fleetwood Mac Rumours. karakter: 3

Allerede den gang Roumors blev indspillet, var man klar over den ringe kvalitet. Man havde simpelthen brugt gamle bånd, og havde kørt for meget frem og tilbage, med det resultat, den lyder som om den spiller gennem et uldtæppe. Faktisk overvejede man at genindspille hele pladen.

Jeg har altid syntes om pladen, har den på vinyl/normal-cd så jeg har nu downloadet den på HD, man har fjernet en del af støjen, og det tydeligt at den efter eq man så har lavet ikke har gavnet lyden, for godt nok lyder den lysere og klarer, men faktisk også mere udynamisk.

Fin; Arne Domnerus Cantate Domino. karakter: 8

Også en af dem jeg har på vinyl/cd og nu på HD. Ingen tvivl om at kilde materialet på denne indspilning er super, så det krævede ikke meget justering at få den helt på plads. Så hvis man vil have en super luftig indspilning kan den varmt anbefales.

Peter

kjaeger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2012
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 10 Januar 2013 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

Det kunne være en god ide! Men jeg mangler faktisk et sted at købe HD musik. Der er meget klassisk,
men det er ikke lige min stil. Har du et par bud på hvor man køber "alm." musik...
rock, akustisk, blues noget i den stil
Til top Vis kjaeger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kjaeger

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes