Kunne man lave en tråd, med erfaringer med køb af HD musik. Her tænker jeg ikke specifikt hvor folk handler, men nærmere om det kan betale sig at investerer eller geninvesterer..?
I dag købte jeg 2 nye album, som jeg godt nok havde i forvejen, men i den naive tro at der var noget at hente.
Det kunne være rart om man tilføjede, lidt omkring kvaliteten, og ikke bare ”køb den- for den lyder fedt”
Her er dagens køb: skala- 0-10
Skuffet; Fleetwood Mac Rumours. karakter: 3
Allerede den gang Roumors blev indspillet, var man klar over den ringe kvalitet. Man havde simpelthen brugt gamle bånd, og havde kørt for meget frem og tilbage, med det resultat, den lyder som om den spiller gennem et uldtæppe. Faktisk overvejede man at genindspille hele pladen.
Jeg har altid syntes om pladen, har den på vinyl/normal-cd så jeg har nu downloadet den på HD, man har fjernet en del af støjen, og det tydeligt at den efter eq man så har lavet ikke har gavnet lyden, for godt nok lyder den lysere og klarer, men faktisk også mere udynamisk.

Fin; Arne Domnerus Cantate Domino. karakter: 8
Også en af dem jeg har på vinyl/cd og nu på HD. Ingen tvivl om at kilde materialet på denne indspilning er super, så det krævede ikke meget justering at få den helt på plads. Så hvis man vil have en super luftig indspilning kan den varmt anbefales.

Peter