| Sendt: 19 April 2004 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa,
Starter lige en ny tråd for ikke helt at ødelægge clapton tråden:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=9605&PN =1
Følgende er relevante (for denne tråd ) indlæg fra clapton tråden:
zaka skrev:
|
Hej,
Hvis man gerne vil se/høre en inspireret (eller er det beruset ) Clapton, så er Martin Scorsese's koncert film "The Last Waltz" et glimrende bud. Filmen dokumenterer The Band's sidste koncert i 1976. Clapton deltager kun på et nummer - Further On Up The Road - men nøj vor det svinger.... og hvilken solo .
Filmen er fremragende og der medvirker et virvar af fremragende musikkere (Muddy Waters/Neil Young/Bob Dylan/Emmylou Harris/Van Morrison/mfl.).
Desuden er det en fin introduktion til et af rock historiens største bands: The Band.
mvh
|
|
|
kibri skrev:
|
Hej zaka..
...
Er som regel enig med dig, men lige omkring denne koncert er jeg på tværs. Jeg mener det er noget af det mest overvurderede nogensinde! Den lever i den grad af de gæsteoptrædender der nu er og er de så gode?? Det går i stå hele tiden og er noget sentimental. Mener det er direkte kedeligt - den er måske interessant rent historisk, men ikke musikalsk.
Får jeg smæk nu?
|
|
|
SATMIT skrev:
|
Kibri/Schelde,
Hvad folk dog ikke vil gøre for lidt slask med en våd Berlinger!!!
Nej jeg er enig. En Jam-session er ok ... men den film/koncert ender op i noget mismask.... svarer til en venskabskamp i foldbold ... man udskiftninger giver ikke rigtigt nogen sammenhæng ... og man kan ikke rigtigt bygge op til de helt store højder rent spillemæssigt.
SATMIT
|
|
|
Hej Schelde, SATMIT
He he - smæk? Nej overhovedet ikke, men vi kan i hvertfald blive enige om at være uenige .
Ok jeg er enig med jer så langt at disse hyldest koncerter med et sammenrend af forskellige musikere som regel er noget hø. Denne er dog efter min mening en stor undtagelse.
1. Fordi den er suværent godt filmet - lig mærke til hvordan kameraet i visse numre formår - i en sammenhængende bevægelse uden klip - at glide fra kunstner til kunstner med en timing der gør at musikerne kommer i fokus præcis når deres sang/spil starter.
2. Det er mere end en koncertoptagelse. Sammensætningen af musikere og interviewene med The Band's medlemmer, fortæller på fremragende vis historien om The Band.
3. En gentagelse - The Band er et af musikhistoriens største rock bands.
4. Fremragende gæsteoptrædender såvel som fine præstationer fra The Band selv. Højdepunkter: Neil Young synger en skæv (det skulle han eftersigende også være rent fysisk) version af Helpless med smuk kor fra Joni Mitchell. Mitchell's version af Coyote. Van the Man i super-humør på Caravan, Rick Danko's hjerteskærende smukke sang på "It Makes No Difference" + hans spil på bas guitaren. Gamle Muddy Waters energiske Manish Boy. Paul Butterfields mundharpespil på Mystery Train og så videre. Selv den obligatoriske fællessang til slut lykkedes nogenlunde uden at falde fra hinanden.
Jeg vil foreslå et gensyn snarest  .
mvh
|