Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 19:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Elvis Costello: North (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
becker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 21 April 2004 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Jeg investerede i denne plade, "North" med med Elvis Costello i lørdags på vinyl. Den kan klart anbefales. Vokalen på denne plade er fantastisk god.

Jeg synes især numrene "Fallen" og "When it sings" er fantastiske. Vokalen og klaverspillet på "fallen" er sitrende godt, og på "when it sings" er vokalen også god, og der er en fremragende stortromme, der er dyb, hurtig og skarp.

Jeg kan kun anbefale albummet, og hvis man kan lide Costello eller blot at høre en fremragende vokalpræstation og -optagelse, er den et must.

Mvh. Becker

Til top Vis becker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af becker

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 April 2004 kl. 09:11 | IP-adresse registreret  

Hej Becker,

Kender du Costello ud over North? Hvis ikke er Painted From Memory et godt bud på en god Costello plade.

Det er et samarbejde med Burt Bacharach, så vi er i den poppede ende. Der er nogle rigtig smukke melodier på den og Costello's vokal er fremragende. Det var på først den plade han, efter min mening, begyndte at udnytte hele sit stemmepotentiale.

Så ham efterfølgende i Falkoner Salen alene med Steve Nieve på piano. I ekstranummeret slukkede han for mikrofonen og sang hele salen op uden forstærkning .

mvh

Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

becker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 April 2004 kl. 09:33 | IP-adresse registreret  

Hej Zaka,

Nej, jeg har faktisk ikke andet med Elvis Costello end North. Men jeg vil helt sikkert investere i noget mere hen ad vejen. Og painted from a memory vil være den næste. Både på grund af din anbefaling, men jeg har også hørt godt om den andre steder fra.

Det må have været fedt at høre ham i Falkoner, sammen med Steve Nieve. Det lyder til at være den rigtige måde at gå til koncerter med Costello på. Jeg kendte ikke Steve Nieve før jeg hørte North, hvor han også spiller piano. Desuden kunne jeg forestille mig, at du stadig får gåsehud ved at tænke på den ekstranummer-oplevelse.

Mvh. Becker

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Sendt: 22 April 2004 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

becker skrev:

Nej, jeg har faktisk ikke andet med Elvis Costello end North. Men jeg vil helt sikkert investere i noget mere hen ad vejen. Og painted from a memory vil være den næste. Både på grund af din anbefaling, men jeg har også hørt godt om den andre steder fra.

Det tidlige Costello kan også stærkt anbefales (This Years Model, Armed Forces Imperial Bedroom, for at nævne nogle få), men det er en lidt anden stil. Her er det mere en vred ung man med punk tendenser og knap så meget fokus på lyd/produktion der spiller.

På North og Painted... er det mere den voksne (læs: mindre kompromiløs og vred) og seriøse musiker der træder i karakter.

På de nye skiver synes jeg godt man kan argumentere for at han er blevet for perfektionistisk med det hele - der er ikke så meget liv som på de tidlige. Men det er en smagssag .

becker skrev:

Det må have været fedt at høre ham i Falkoner, sammen med Steve Nieve. Det lyder til at være den rigtige måde at gå til koncerter med Costello på. Jeg kendte ikke Steve Nieve før jeg hørte North, hvor han også spiller piano. Desuden kunne jeg forestille mig, at du stadig får gåsehud ved at tænke på den ekstranummer-oplevelse.

Uha ja, koncerten som helhed var forrygende, men lige netop det stunt står klart i hukommelsen. De to's samspil var af en anden verden.

Ser lige på allmusic.com at det ikke har været en unik epsiode:

"Continuing his tour with Nieve, he began singing the last song without a microphone, forcing the audience to sit in complete silence as he usually performed "Couldn't Call It Unexpected #4" with nothing but his dulcet baritone filling the auditorium." 

Imponerende at hans stemme kunne holde til det, for han holdt sig bestemt heller ikke tilbage når mikrofonen var tændt.

mvh

Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

dapp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: København
Sendt: 22 April 2004 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

Et must for mig når man snakker Elvis C. er pladerne: All this Useless Beauty (sammen med The Attractions) og Brutal Youth.

Det skal siges at jeg bedst kan lide ham når han er en smule sur

Er der nogen der ved om Elvis kommer forbi DK i nærmeste fremtid?

Til top Vis dapp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dapp Besøg dapp's Websted

kibri
Branchemedlem
Branchemedlem
info: tidligere Schelde!

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 22 April 2004 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

Er lidt skuffet over "North"...

Lidt i samme rille og for, ja zaka, perfektionistisk.

Til top Vis kibri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kibri

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Sendt: 22 April 2004 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

Dejligt at høre at der findes andre der holder af Costello!.. Personligt er min farvorit KING OF AMERICA!.. Efter min skilsmisse tror jeg hørte den dagligt i ½ års tid, jeg tror også at han har prøvet turen. Jeg har faktisk 2 stk. hvoraf den ene ligger fast i bilen.

PS: ikke forglemme Olivers Army.

Peter

Til top Vis CPH-R's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CPH-R

Jesperthomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2003
Sendt: 22 April 2004 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Han blev gift med Diana Krall for ikke så længe siden - mon ikke et samarbejde mellem de to kunne kaste noget rigtig spændende af sig? Hun er dælme heller ikke at foragte. Kender ikke noget til Costello ud over Veronica-nummeret.
Til top Vis Jesperthomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesperthomsen

troelskn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 April 2004 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Hørte imorges at Hele Diana Krall's nye album er stærk singer/songwriter inspireret og at ægteskabet med Costello kan høres på hele pladen.

Jeg har bare ikke hørt det endnu. Bare det ikke bliver ligeså pænt som Norah Jones.Wink

becker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 April 2004 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Jeg har Diana Krall's nyeste album, men har ikke hørt det særlig meget endnu. Men såvidt jeg husker, læste jeg i en anmeldelse, at hun og Costello har skrevet 6 af numrene i fælleskab.

Mvh. Becker

HenJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 22 April 2004 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Havede da næsten glemt den gode elvis, så nu finder jeg da lige "This Years Model" frem (og hov, her er et nummer der hedder 'she' på mp3, ved ikke hvilken lp)

Nostalgi RUELS...

Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
Til top Vis HenJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenJ Besøg HenJ's Websted

Daring Dane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 09 Maj 2004 kl. 00:18 | IP-adresse registreret  

Elvis Costellos samarbejde med Diana Krall om hendes nye CD "The Girl in the Other Room" omtales blandt andet i helsidesportrættet af Diana Krall på forsiden af kultursektionen af Politiken d. 6. maj 2004. Jeg kan desværre ikke finde artiklen på poltiken.dk og linke til den.

Som Becker skriver, så nævner artiklen, at Krall har samarbejdet med Costello om seks ud af de 12 numre på CDen.

Venlig hilsen

Daring Dane

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes