| Forfatter |
|
becker Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 710
|
| Sendt: 21 April 2004 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg investerede i denne plade, "North" med med Elvis Costello i lørdags på vinyl. Den kan klart anbefales. Vokalen på denne plade er fantastisk god.
Jeg synes især numrene "Fallen" og "When it sings" er fantastiske. Vokalen og klaverspillet på "fallen" er sitrende godt, og på "when it sings" er vokalen også god, og der er en fremragende stortromme, der er dyb, hurtig og skarp.
Jeg kan kun anbefale albummet, og hvis man kan lide Costello eller blot at høre en fremragende vokalpræstation og -optagelse, er den et must.
Mvh. Becker
|
| Til top |
|
| |
zaka Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 22 April 2004 kl. 09:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Becker,
Kender du Costello ud over North? Hvis ikke er Painted From Memory et godt bud på en god Costello plade.
Det er et samarbejde med Burt Bacharach, så vi er i den poppede ende. Der er nogle rigtig smukke melodier på den og Costello's vokal er fremragende. Det var på først den plade han, efter min mening, begyndte at udnytte hele sit stemmepotentiale.
Så ham efterfølgende i Falkoner Salen alene med Steve Nieve på piano. I ekstranummeret slukkede han for mikrofonen og sang hele salen op uden forstærkning .
mvh
|
| Til top |
|
| |
becker Forum Bruger

|
| Sendt: 22 April 2004 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Zaka,
Nej, jeg har faktisk ikke andet med Elvis Costello end North. Men jeg vil helt sikkert investere i noget mere hen ad vejen. Og painted from a memory vil være den næste. Både på grund af din anbefaling, men jeg har også hørt godt om den andre steder fra.
Det må have været fedt at høre ham i Falkoner, sammen med Steve Nieve. Det lyder til at være den rigtige måde at gå til koncerter med Costello på. Jeg kendte ikke Steve Nieve før jeg hørte North, hvor han også spiller piano. Desuden kunne jeg forestille mig, at du stadig får gåsehud ved at tænke på den ekstranummer-oplevelse.
Mvh. Becker
|
| Til top |
|
| |
zaka Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 22 April 2004 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
becker skrev:
|
Nej, jeg har faktisk ikke andet med Elvis Costello end North. Men jeg vil helt sikkert investere i noget mere hen ad vejen. Og painted from a memory vil være den næste. Både på grund af din anbefaling, men jeg har også hørt godt om den andre steder fra.
|
|
|
Det tidlige Costello kan også stærkt anbefales (This Years Model, Armed Forces Imperial Bedroom, for at nævne nogle få), men det er en lidt anden stil. Her er det mere en vred ung man med punk tendenser og knap så meget fokus på lyd/produktion der spiller.
På North og Painted... er det mere den voksne (læs: mindre kompromiløs og vred) og seriøse musiker der træder i karakter.
På de nye skiver synes jeg godt man kan argumentere for at han er blevet for perfektionistisk med det hele - der er ikke så meget liv som på de tidlige. Men det er en smagssag .
becker skrev:
|
Det må have været fedt at høre ham i Falkoner, sammen med Steve Nieve. Det lyder til at være den rigtige måde at gå til koncerter med Costello på. Jeg kendte ikke Steve Nieve før jeg hørte North, hvor han også spiller piano. Desuden kunne jeg forestille mig, at du stadig får gåsehud ved at tænke på den ekstranummer-oplevelse.
|
|
|
Uha ja, koncerten som helhed var forrygende, men lige netop det stunt står klart i hukommelsen. De to's samspil var af en anden verden.
Ser lige på allmusic.com at det ikke har været en unik epsiode:
"Continuing his tour with Nieve, he began singing the last song without a microphone, forcing the audience to sit in complete silence as he usually performed "Couldn't Call It Unexpected #4" with nothing but his dulcet baritone filling the auditorium."
Imponerende at hans stemme kunne holde til det, for han holdt sig bestemt heller ikke tilbage når mikrofonen var tændt.
mvh
|
| Til top |
|
| |
dapp Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 66
|
| Sendt: 22 April 2004 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et must for mig når man snakker Elvis C. er pladerne: All this Useless Beauty (sammen med The Attractions) og Brutal Youth.
Det skal siges at jeg bedst kan lide ham når han er en smule sur
Er der nogen der ved om Elvis kommer forbi DK i nærmeste fremtid?
|
| Til top |
|
| |
kibri Branchemedlem

info: tidligere Schelde!
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1295
|
| Sendt: 22 April 2004 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er lidt skuffet over "North"...
Lidt i samme rille og for, ja zaka, perfektionistisk.
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 22 April 2004 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejligt at høre at der findes andre der holder af Costello!.. Personligt er min farvorit KING OF AMERICA!.. Efter min skilsmisse tror jeg hørte den dagligt i ½ års tid, jeg tror også at han har prøvet turen. Jeg har faktisk 2 stk. hvoraf den ene ligger fast i bilen.
PS: ikke forglemme Olivers Army.
Peter
|
| Til top |
|
| |
Jesperthomsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 193
|
| Sendt: 22 April 2004 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Han blev gift med Diana Krall for ikke så længe siden - mon ikke et samarbejde mellem de to kunne kaste noget rigtig spændende af sig? Hun er dælme heller ikke at foragte. Kender ikke noget til Costello ud over Veronica-nummeret.
|
| Til top |
|
| |
troelskn Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 865
|
| Sendt: 22 April 2004 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hørte imorges at Hele Diana Krall's nye album er stærk singer/songwriter inspireret og at ægteskabet med Costello kan høres på hele pladen.
Jeg har bare ikke hørt det endnu. Bare det ikke bliver ligeså pænt som Norah Jones. __________________ Hvis kunst kræver engagement; Er moderne musik dermed kunst?
|
| Til top |
|
| |
becker Forum Bruger

|
| Sendt: 22 April 2004 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har Diana Krall's nyeste album, men har ikke hørt det særlig meget endnu. Men såvidt jeg husker, læste jeg i en anmeldelse, at hun og Costello har skrevet 6 af numrene i fælleskab.
Mvh. Becker
|
| Til top |
|
| |
HenJ Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 692
|
| Sendt: 22 April 2004 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Havede da næsten glemt den gode elvis, så nu finder jeg da lige "This Years Model" frem (og hov, her er et nummer der hedder 'she' på mp3, ved ikke hvilken lp)
Nostalgi RUELS ... __________________ Mvh HenJ
-----------------------------
Lidt rør har man vel altid.
Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
|
| Til top |
|
| |
Daring Dane Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 200
|
| Sendt: 09 Maj 2004 kl. 00:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Elvis Costellos samarbejde med Diana Krall om hendes nye CD "The Girl in the Other Room" omtales blandt andet i helsidesportrættet af Diana Krall på forsiden af kultursektionen af Politiken d. 6. maj 2004. Jeg kan desværre ikke finde artiklen på poltiken.dk og linke til den.
Som Becker skriver, så nævner artiklen, at Krall har samarbejdet med Costello om seks ud af de 12 numre på CDen.
Venlig hilsen
Daring Dane
__________________ Harman Kardon AVR 5500, Harman Kardon DVD 25,
Dynaudio Audience 82, Dynaudio Audience 122C, Tannoy R1
|
| Til top |
|
| |