Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 10:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Udstillinger og messer
 HIFI4ALL Forum : Udstillinger og messer
Emne Emne: Blu Ray på KT? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

En inde på danskhjemmebioforum siger at han så BD på KT messen!

"""Blu-ray fik (så vidt jeg ved) Danmarks-premiere på Sony's stand på KT-messen 2004 i Odense. Her præsenterede Sony en 61" plasmaskærm i den serie, hvor selve skærmen er ophængt i en transparent glasramme. Kvaliteten af billedet fik mange besøgende (incl. Vasen og ego) til at standse måbende op og med hængende underkæbe beundre de flotte scener fra japanske templer og byscener. Jeg fandt det lidt besynderligt, at video-kilden hverken kunne ses eller var præsenteret i tekst. Det lignede ikke DVD. Jeg hang lidt ud og kiggede på materialet og kunne pludselig genkende filmsmaterialet fra et besøg i Tokyo 2003, hvor Sony benyttede det som en demo Blu-ray disc i forbindelsen med lanceringen af den første Blu-ray afspiller. Jeg kontaktede herefter een af repræsentanterne fra Sony som kunne bekræfte, at dette rent faktisk var Blu-ray, og afspilleren var gemt bagved plasma-skærmen. Jeg fik dog ikke spurgt hvorfor...."

Taget fra denne tråd: http://www.danskhjemmebioforum.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=825 1&start=150 han hedder Dan wulf. Jeg hedder Mills.

Det lyder jo fedt! Andre der lagde mærke til det? Forhåbentlig får vi det at se på Hi Fi messen i Århus til Feb.! Da jeg ikke var på KT messen

Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Hvorfor Sony ikke fremviste Blue Ray som et egentligt produkt, er ganske enkelt fordi Sony, efter de oplysninger vi for ganske nylig fik på et pressemøde, ikke agter at udbyde afspillere og software p.t.

Det er åbenbart for tidligt! (???)

Sony oplyste dog også, at de ER i gang med at planlægge produktionen af film til udgivelse i høj kvalitet, men at det endnu ikke er helt på plads.

Der er ikke andet at gøre, end at vente - IGEN!
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:

En inde på danskhjemmebioforum siger at han så BD på KT messen!

Det er rigtigt at de brugte HDTV på 61'eren, men jeg vidste ikke at det var Blu-ray...

Raskolnikov skrev:
a) Sony "snød" potentielle kunder til at tro, at plasmaskærmen ville kunne fremvise et billede med lignende kvalitet, hvis de virkelig investerede de ca. 200.000 d.kr. og hjemme benyttede f.eks. TDCs kabelnet ved standardopløsning Shocked

Om det var målet ved jeg ikke, men det var i hvert fald resultatet. Jeg er principielt _meget_ modstander af at vise HDTV uden i det mindste at fortælle det åbent.

Raskolnikov skrev:
b) Sony ikke benyttede chancen til at lægge spiren til en interesse for Blu-ray og HDTV. Især hvis dette er første gang (?), at Sony/DK viser Blu-ray for et større publikum.

Sædvanlig kortsigtet tankegang. I det øjeblik du fortæller den almindelige forbruger at "det her er DVD'ens afløser", så vil de blive meget forvirrede omkring hvorvidt de bør købe en DVD.

Raskolnikov skrev:

Man kan kun gætte på, hvorfor Sony i dette tilfælde ikke åbent demonstrede Blu-ray/HDTV. På Pioneer's stand var der et lignende eksempel, hvor en HD/HTPC blev benyttet som kilde til at demonstrere en stor plasma-sag i maleri-ramme. Billedet var ret flot, men PCen var delvist skjult bagved en reol og overdækket med en hvid stofdug. Da vi lettede på dugen, fik vi en forklaring på det imponerende billede. Man skal se meget før ørerne falder af.....

Igen: For dårligt at man ikke åbent informerer om hvilken kilde man bruger.

Raskolnikov skrev:
Det lyder jo fedt! Andre der lagde mærke til det? Forhåbentlig får vi det at se på Hi Fi messen i Århus til Feb.!

Der var da HDTV flere steder allerede på messen i februar i år, vel at mærke uden "snyd"...

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Administrator skrev:
Hvorfor Sony ikke fremviste Blue Ray som et egentligt produkt, er ganske enkelt fordi Sony, efter de oplysninger vi for ganske nylig fik på et pressemøde, ikke agter at udbyde afspillere og software p.t.

Det er åbenbart for tidligt! (???)

IFA-messen sidste år var plastret til med Blu-ray, også fra Sony. Denne messe er så også mere lagt an på at vise generelle trends end at være egentlig salgs-orienteret.

Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Pioneer
Lukket konto
Lukket konto
Produktchef

Bruger siden: 10 Oktober 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:
Raskolnikov skrev:
   På Pioneer's stand var der et lignende eksempel, hvor en HD/HTPC blev benyttet som kilde til at demonstrere en stor plasma-sag i maleri-ramme. Billedet var ret flot, men PCen var delvist skjult bagved en reol og overdækket med en hvid stofdug. Da vi lettede på dugen, fik vi en forklaring på det imponerende billede. Man skal se meget før ørerne falder af.....

Igen: For dårligt at man ikke åbent informerer om hvilken kilde man bruger.

Der var da HDTV flere steder allerede på messen i februar i år, vel at mærke uden "snyd"...

Når man tager på messe vil man gerne vise det bedste ens produkter kan. Lige præcis på Plasma er der utroligt mange meget billige VGA skærme at konkurrere mod. Derfor er det ekstremt vigtigt for os (og Sony) at vise at der altså er en grund til at vores skærme er dyrere end alfaview og medion osv.

At vi så vælger at skjule kilden er for ikke at skabe unødig forvirring om, hvad det er vi sælger. Vi sælger ikke computere, vi sælger plasma TV, "og kære fru Jensen så flot et billede kan dette TV vise". Og SELVFØLGELIG fortæller vi sammenhængen, men det kræver selvfølgelig at man gider blive stående og ikke bare skynder sig videre.

På de fem skærme vi havde stående på KT viste vi altså almindelig DVD på tre af dem. Så jeg kan ikke forstå at det er så forargeligt at vi tillader os at vise det bedste vores TV kan præstere på de sidste to.

Raskolnikov: Ville du hellere have at vi slæbte en gammel VHS maskine med en Chuck Norris film optaget fra DR i 1982 med for at demonstrere vores plasma på? Det tror jeg ærlig talt ikke at særlig mange ville synes var fedt, og folk ville nu slet ikke opdage hvor stor forskel der er på de billige mærkers og vores TV (og så var det ikke sikkert at vi eksisterede næste år).

På de tre skærme der viste DVD viste vi en surround-demo(Taxi 3) (ps: vi sælger også lyd), en MEGET solgt film (Starwars 2) samt en film som alle nørder kender til hudløshed (Super Speedway). Lige præcis fordi at ud af disse tre bør der være én man kender. Og havde du kommet med din egen film og havde virket seriøst interesseret havde vi gladeligt sat den på.

Hvorfor går I egentlig på messe..? Jeg synes at I skulle tage og være lidt mere klar til oplevelser når I tager afsted, istedet for bare at komme og sige 'bah - det er jo snyd det hele'. Jeg tror at I ville få meget mere ud af det.

(En lille sur hilsen fra en trods alt glad mand, der hele tiden fik at vide at Pioneer havde messens bedste billede.)

Til top Vis Pioneer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pioneer Besøg Pioneer's Websted

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Øhh det skal lige siges at det er ikke mig der siger det. Det er taget fra et andet forum. Jeg vil bare gerne se BD og syntes det var interessant. Jeg var slet ikke på messen! Måske var det ikke helt klart. Jeg har spurgt manden om han vil smide det herinde, da mange ( mig heriblandt ) vil finde det interessant. Han har ikke svaret og jeg tilod mig at kopier hans indlæg hertil...Undskyld hvis jeg har vært misvisende! Det er hans meninhg og ikke min! Det er blevet rettet nu. Jeg ville egentlig bare høre folks indtryk af billedet på BD!

Hvornår kan vi regne med at se noget BD fra Pioneer? Jeg regner 100 pct. med at dette bliver det næste format. Sony har software i Columbia, MGM, Fox og Anchor Bay! Plus tænk på alle den hardware backup der er! Og en lille ting kaldt PS 3....

Se her ellers:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=14723&K W=Raskolnikov

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Pioneer skrev:
At vi så vælger at skjule kilden er for ikke at skabe unødig forvirring om, hvad det er vi sælger. Vi sælger ikke computere, vi sælger plasma TV, "og kære fru Jensen så flot et billede kan dette TV vise". Og SELVFØLGELIG fortæller vi sammenhængen, men det kræver selvfølgelig at man gider blive stående og ikke bare skynder sig videre.

JEG synes bare det ville være fair at lave et lille "HDTV" skilt et eller andet sted - det modsatte sker pudsigt nok oftere, at man praler med HDTV skærme men viser DVD på dem...

Pioneer skrev:
På de fem skærme vi havde stående på KT viste vi altså almindelig DVD på tre af dem. Så jeg kan ikke forstå at det er så forargeligt at vi tillader os at vise det bedste vores TV kan præstere på de sidste to.

Jeg synes ikke det er forargeligt at vise HDTV, men jeg synes det er forargeligt ikke at gøre opmærksom på det. Nu ved jeg naturligvis ikke hvad I fortalte interesserede gæster, men jeg overhørte en samtale hos Sony hvor der blev pralet stolpe op og stolpe ned om 61"'eren, og kunden sagde på vej væk at når plasma kan være SÅ godt, så ville han vente til de billige modeller blev lige så gode. HDTV blev aldrig nævnt...

Pioneer skrev:
På de tre skærme der viste DVD viste vi en surround-demo(Taxi 3) (ps: vi sælger også lyd), en MEGET solgt film (Starwars 2) samt en film som alle nørder kender til hudløshed (Super Speedway). Lige præcis fordi at ud af disse tre bør der være én man kender. Og havde du kommet med din egen film og havde virket seriøst interesseret havde vi gladeligt sat den på.

Jeg tror simpelthen du undervurderer den måde folk danner sine konklusioner på. Mens du gerne vil vise hvad Pioneer generelt kan, så konkluderer folk meget mere specifikt - f.eks. ved (tænkt eksempel) at konkludere at 43 tommeren er meget bedre end 50 tommeren - fordi de så HD på 43'eren og ikke 50'eren.

Pioneer skrev:
Hvorfor går I egentlig på messe..? Jeg synes at I skulle tage og være lidt mere klar til oplevelser når I tager afsted, istedet for bare at komme og sige 'bah - det er jo snyd det hele'. Jeg tror at I ville få meget mere ud af det.

DET er jeg til gengæld enig i.

Pioneer skrev:
en trods alt glad mand, der hele tiden fik at vide at Pioneer havde messens bedste billede.)

Og det er jeg faktisk også enig i. Men jeg synes også at Pioneer er mellem de få der rent faktisk gider vise tingene ordentligt frem, med en ordentlig kilde og tilsluttet på den rigtige måde. Jeg ved godt jeg kan drive leverandørerne (ikke mindst dig! ) til vanvid når jeg brokker mig over sådan nogle ting, men - jeg siger det faktisk for jeres egen skyld. Det kan godt ske at den gennemsnitlige besøgende ikke kan se om du kører composite eller ej, eller om sharpness er indstillet lidt for højt. Men de kan godt se at billedet på den ene stand er bedre end på den anden. Derfor er det for mig uforståeligt at producenterne ikke gør mere for at vise produkterne ordentligt frem (igen, jeg skyder ikke så meget på Pioneer her - du har trods alt hørt efter )

Men jeg er enig i din overordnede pointe, nemlig at man bør gå på messe for at få indtryk og blive inspireret, ikke for at sammenligne produkt X med produkt Y. Der er simpelthen for mange ubekendte.

Pioneer
Lukket konto
Lukket konto
Produktchef

Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

hmmm det slog mig lige:

Raskolnikov skrev:
 Da jeg ikke var på KT messen

men til gengæld håber jeg da så at du gør din ven (som jo egentlig er ham den lange forklaring er skrevet til) opmærksom på denne tråd.

Til top Vis Pioneer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pioneer Besøg Pioneer's Websted

Pioneer
Lukket konto
Lukket konto
Produktchef

Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:
JEG synes bare det ville være fair at lave et lille "HDTV" skilt et eller andet sted - det modsatte sker pudsigt nok oftere, at man praler med HDTV skærme men viser DVD på dem...

Jeg arbejdede for 10 år siden på en tankstation. Når en benzinstander var i stykker kunne man sætte alle de klistermærker, skilte af bagsider af cigeratkartoner, tape og andre ting på pistolen for at gøre folk opmærksomme på det: Hver anden kunde tog i pistolen og opdagede skiltene bagefter, og resten kom ind og klagede over at standeren altså ikke virkede, og at det var for dårligt.

Otto: Jeg tror ikke at evt. skilt vil kunne undgå, at der vil være folk der ikke fanger budskabet. Som jeg skrev før fortalte vi jo selvfølgelig hvad det var folk så, hvis de stod i nærheden. Samtidig kan folk også godt forstå at vi gerne vil demonstrere skærmenes kunnen, og ikke skjule noget for dem.

Jeg betragter det faktisk ikke engang som snyd - vores plasma KAN jo netop vise det man ser på dem.

Otto, TC skrev:
, men jeg overhørte en samtale hos Sony hvor der blev pralet stolpe op og stolpe ned om 61"'eren, og kunden sagde på vej væk at når plasma kan være SÅ godt, så ville han vente til de billige modeller blev lige så gode. HDTV blev aldrig nævnt...

Det er selvfølgelig trist, men jeg kan jo ikke stå på både Sonys og min egen stand.

Otto, TC skrev:
Jeg tror simpelthen du undervurderer den måde folk danner sine konklusioner på. Mens du gerne vil vise hvad Pioneer generelt kan, så konkluderer folk meget mere specifikt - f.eks. ved (tænkt eksempel) at konkludere at 43 tommeren er meget bedre end 50 tommeren - fordi de så HD på 43'eren og ikke 50'eren.

Det har du helt sikkert ret i, men jeg kan virkelig ikke se problemet!!! I må altså prøve at skære ud i pap for mig hvad det er der er galt?  Jeg stiller vores produkter op så flot som jeg kan og forklarer alt hvad jeg kan om dem til alle der vil høre på mig (det er mit job, og du ved at jeg elsker det). At folk så er sure over at de ikke har adgang til HD signal derhjemme er da absolut den ringeste undskyldning for at gøre noget andet end jeg gør, som jeg overhovedet kan tænke mig til.

Otto, TC skrev:
Jeg ved godt jeg kan drive leverandørerne (ikke mindst dig! ) til vanvid når jeg brokker mig over sådan nogle ting,

keep up the good work you

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 26 Oktober 2004 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

Pioneer skrev:

Otto: Jeg tror ikke at evt. skilt vil kunne undgå, at der vil være folk der ikke fanger budskabet.

Du har helt ret - på den led kan jeg godt følge dig i at det ikke var "skjult" i den forstand. Men du ved også udmærket godt at jeg aldrig er tilfreds...

Pioneer skrev:
Det har du helt sikkert ret i, men jeg kan virkelig ikke se problemet!!! I må altså prøve at skære ud i pap for mig hvad det er der er galt?  Jeg stiller vores produkter op så flot som jeg kan og forklarer alt hvad jeg kan om dem til alle der vil høre på mig (det er mit job, og du ved at jeg elsker det). At folk så er sure over at de ikke har adgang til HD signal derhjemme er da absolut den ringeste undskyldning for at gøre noget andet end jeg gør, som jeg overhovedet kan tænke mig til.

Jeg kan godt følge dig i at hvis folk bare går forbi så er de selv ude om at de ikke får alt at vide. Men du kan jo heller ikke nå at snakke med alle. Min pointe er, at hvis I (og Sony, som du naturligvis ikke kan svare for) havde stillet kilden op på en hylde, eller havde lavet et skildt hvor det fremgik, så havde det været folks egen skyld hvis de ikke opdagede det/vidste hvad det var.

Jeg er helt enig i at I bør fremvise skærmene bedst muligt, og absolut også med HDTV - et plasma-tv til 200.000,- skal nok bruges mere end to år frem... Og det er præcis de samme entusiaster der brokker sig i denne sag (inkl. jeg selv) der har klaget i årevis over at vi ikke ser nok HDTV på danske udstillinger.

Dan Wulf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Sendt: 27 Oktober 2004 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Pioneer skrev:
  men til gengæld håber jeg da så at du gør din ven (som jo egentlig er ham den lange forklaring er skrevet til) opmærksom på denne tråd.

Med nogen forsinkelse. Jeg er et af brokkehovederne, og jeg er her

Pioneer skrev:

Jeg lever delvist af at formidle svært tilgængelige budskaber og er af den mening, at en præsentation så vidt muligt skal virke selvforklarende - dvs. at en potentiel modtager skal kunne fatte interesse og måske tilegne sig information og viden uden sekundære og tertiære tiltag fra afsenders side. I har selvfølgelig lov til at mene, hvad I vil om den sag, men finder det - i lighed med Otto - alligevel besynderligt, at der ikke tydeligt gøres rede for kilde, når denne ikke er synlig for modtager.  

Pioneer skrev:
Raskolnikov: Ville du hellere have at vi slæbte en gammel VHS maskine med en Chuck Norris film optaget fra DR i 1982 med for at demonstrere vores plasma på? Det tror jeg ærlig talt ikke at særlig mange ville synes var fedt, og folk ville nu slet ikke opdage hvor stor forskel der er på de billige mærkers og vores TV (og så var det ikke sikkert at vi eksisterede næste år).

Henrik, jeg forstår ikke helt argumentationen. Der er intet galt i at demonstrere en god skærm med en god kilde. Men hvorledes skal gæsterne kunne foretage den relevante kvalitetsmæssige sammenligning af forskellige skærme (og projektorer), som du opfatter som ønskelig, når de ikke aner noget om kvaliteten af kilderne? På trods af alle de ubekendte (rumakkustik, lys, kalibrering etc.) som Otto nævner, synes jeg nu alligevel, at jeg på en messe til en vis grad får et indtryk af, hvor henne i kvalitetsskalaen et lyd eller billedsystem befinder sig. ...and just for the record....billedet på Pioneers skærm i maleriramme var absolut een af de bedste - måske det bedste   

Pioneer skrev:

Jeg oplever mig selv som meget åben for nye indtryk og prøver bevidst at holde mine fordomme vedr. f.eks. DLP, plasma, digitale forstærkere og rødhårede kvinder i kort snor. Og det med en vis succes. Hvis jeg har mulighed for det, tilbringer jeg mindst 2-3 hele dage hvert andet år i Akihabara/Electric City, Tokyo for at suge til mig med sindet helt åbent for nye oplevelser. Men selv med et åbent sind, kan man jo godt bibeholde undersøgerens fokus på begreber som "Hvorfor?" og "Hvordan?". Har du som repræsentant fra Pioneer et åbent sind i forbindelse med de oplevere der efterrationaliserer deres oplevelser?   

Otto, TC skrev:
Jeg tror simpelthen du undervurderer den måde folk danner sine konklusioner på.

Jeg er helt enig med Otto. 

Pioneer skrev:
At folk så er sure over at de ikke har adgang til HD signal derhjemme er da absolut den ringeste undskyldning for at gøre noget andet end jeg gør, som jeg overhovedet kan tænke mig til.

Hvem har udtrykt surhed over, at vi i denne forbindelse ikke har adgang til HD-kilder? Min kritik gik som førnævnt på en vurdering og sammenligning af produkter uden at gæsterne - hvis de havde et umiddelbart ønske i den retning - fik mulighed for at kunne vide om de sammenlignede appelsiner og bananer. Hvis jeg selv skulle købe et display med HDTV-specs, ville jeg da meget gerne se, hvorledes billedet så ud, når produktet - udover det optimale HD-signal - fødes med 576i/p eller noget som ligner, da det p.t. er den eneste mulighed, som jeg har hjemme i stuen. At det måske ikke er praktisk at have en valgmulighed på en udstilling, og at display'et nu en gang ser bedst ud med brug af et HD-signal, er en anden sag. Men det er stadigvæk ikke en begrundelse for at undlade at gøre gæsten opmærksom på, at der her IKKE er tale om 576/625 men ægte HD. Længere er den ikke.

Men igen vil jeg sige, at jeg hyggede mig gevaldigt med at besøge både Pioneer's stand og messen som sådan. Der var stof til masser af tanker og inspiration. Tak for indsatsen!

De bedste hilsner,

dansan

Til top Vis Dan Wulf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dan Wulf

Dan Wulf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Oktober 2004 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

Her følger mit spørgsmål vedr. BD som jeg på et tidligere tidspunkt sendte til Sony via e-mail, og det efterfølgende svar fra Sony - sidstnævnte bekræfter iøvrigt Kenneth's info i denne tråd, men er ikke uden selvmodsigelser. Mit rigtige navn er fjernet fra teksten, men derudover har jeg ikke foretaget revisioner af disse e-mails.

Kære Sony/DK,

På KT-Messen som blev afholdt i Odense d. 16-17 oktober blev der på Sony's

officielle stand præsenteret et 61" plasma-TV (pris ca. 200.000 d.kr) som
vakte stor opsigt blandt de besøgende. Til demonstration af dette TV blev
der benyttet filmmateriale produceret af Sony, men den kilde (afspiller)
som blev anvendt var ikke synlig for gæsterne. Da jeg tidligere har set det
benyttede demo-materiale under et besøg i Japan, hvor det blev anvendt til
at demonstrere den første Blu Ray Disc (BD) afspiller, formodede jeg, at
der også i Odense var tale om BD-materiale. Jeg spurgte én af Sony's
venlige repræsentanter på udstillingen som kunne bekræfte, at der var tale
om HDTV-materiale i form af en BD-afspiller med Sony's egen demo, men at
denne afspiller ikke var præsenteret på udstillingen. Desværre glemt jeg at
spørge om årsagen til, at den nævnte afspiller var gemt bagved
plasma-TV'et. Hvis der på Sony's stand havde været en officiel præsentation
af BD, ville dette uden tvivl vække opsigt blandt de besøgende, da der -
iflg. min egen viden - ikke tidligere har været en demonstration af dette
interessante medie for et større dansk publikum.

Jeg ville være meget glad, hvis I kunne besvare mit spørgsmål om, hvorfor Sony/DK i modsætning til Sony i Japan og USA p.t. har valgt ikke at vise deres BD-produkter for et større publikum, når produkterne alligevel installeres på en større udstilling som på den nævnte i Odense?

På forhånd tak for jeres svar!

De bedste hilsner,

Dan

Til Dan,
Tak for din venlige hilsen.
Blue Ray (BD) blev benyttet som en High Definition kilde til demonstration
af et nyt TV det også kan gengive HD. På denne måde ønskede Sony at vise at
vore bedste TV er forberedt for fremtidens HD TV udsendelser. DEt var ganske
enkelt langt lettere for os at benytte en BD spiller til dette.
Grunden til at spilleren var skjult er enkel. Blue Ray sælges kun i Japan og
USA, og da der ikke er planer om introduktion og salg i Europa de nærmeste
år, blemb spilleren skjult. TVet derimod er nu på markedet, og vi ønskede
fuld focus på dette.

Hvorfor der ingen planer er for BD i Europa ? Det skyldes primært at vi i Europa ikke har HD TV og ikke vil få dette foreløbigt. Hvorfor skulle man så købe en BD spiller / optager, når en god DVD optager er fuldt ud lige så god?

Håber du forstår.

De bedste hilsener

Erik Eriksen

Produktchef HiFi og Home Video

-----Original Message-----

From: Nordic Support DK

Sent: 26. oktober 2004 09:48

To: Eriksen, Erik W

Subject: FW: Blu Ray Disc afspiller og KT-Messen i Odense

Micker
Branchemedlem
Branchemedlem
Hi-Fi Klubben

Bruger siden: 04 Februar 2004
Sendt: 28 Oktober 2004 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Jeg er fuldstændig enig med Otto, i burde at skrive kilde når folk regner med at det er DVD. Jeres stand har sikkert ikke været helt billig, så hvad med et display eller lignende der skriver "Showing HDTV" eller noget den retning.

Pioneer skrev:
Jeg arbejdede for 10 år siden på en tankstation. Når en benzinstander var i stykker kunne man sætte alle de klistermærker, skilte af bagsider af cigeratkartoner, tape og andre ting på pistolen for at gøre folk opmærksomme på det: Hver anden kunde tog i pistolen og opdagede skiltene bagefter, og resten kom ind og klagede over at standeren altså ikke virkede, og at det var for dårligt.

Sorry men jeg syntes det er et skidt eksempel du kommer med der.

Pioneer skrev:

Ja jeg kan godt se det er bedst at lave det bedst mulige billede, det er da klart, det er også det der sælger bedst. Nu er der sikkert en del mennesker der bare kigger og ikke kommer hen og spørg alle udstillere på hele messen. Men, problemet er hvis de har set et kanont billede og ofre en ordenlig spand penge på produktet, og da de så får tv'et hjem og sætter til deres DVD afspiller er resultatet virkelig skuffende. Det vil i hvert fald gøre mig enormt skuffet over produktet.

Det var bare mine 5 cents

Til top Vis Micker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Micker

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Oktober 2004 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Ang svar fra sony; 

Lidt underligt at man gerne vil vise HD uden at folk kan købe softwaren! Hvad med PS3? Den kommer vel også til EU og DK? BD kan man få hjem fra USA, til den tid.

Pioneer
Lukket konto
Lukket konto
Produktchef

Sendt: 04 November 2004 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

Hej Dan, Velkommen til

Dan Wulf skrev:
Jeg lever delvist af at formidle svært tilgængelige budskaber og er af den mening, at en præsentation så vidt muligt skal virke selvforklarende - dvs. at en potentiel modtager skal kunne fatte interesse og måske tilegne sig information og viden uden sekundære og tertiære tiltag fra afsenders side. I har selvfølgelig lov til at mene, hvad I vil om den sag, men finder det - i lighed med Otto - alligevel besynderligt, at der ikke tydeligt gøres rede for kilde, når denne ikke er synlig for modtager. 

Interessen bør jo netop fattes ved oplevelsen af det extremt flotte billede! (that's the whole idea, man!) Mit eksempel med tankstationen var med for at fortælle om mine oplevelser med oplysende tekst (læs:systemer hvor folk kan tilegne sig viden uden sekundær eller tertiære tiltag). Hvis du kan overbevise mig om at dine metoder til formidling af svært tilgænglige budskaber rent faktisk virker (samt en gennemgang af teorien i det), så er jeg mere end lydhør.

Men du skal jo altså overbevise mig om at folk rent faktisk LÆSER de skilte man stiller på, ved, i, bag, henover de ting man gerne vil have budskaber ud om. for hvis fok ikke læser dem, så er det jo ligemeget om de er der, og sådan et oplysningsskilt pynter jo ikke ligefrem på den flotte acrylramme udenom et TV.

Som jeg endvidere sagde til Otto: Jeg betragter det faktisk ikke som snyd, eller tilbageholden af informationer. Hvis man har en satellitmodtager så KAN man idag modtage TV i HD. (HD1 på Astra sender i aften kl. 18.10 en PJ Harvey koncert fra England i HD.) Hvis man bruger en HTPC så KAN man se de her Windows Media HD film. Så det man så på KT messen var rent faktisk ikke engang snyd.

Jeg vil stadig holde på, at det ville være nogen ret kedelige messer hvis vi skulle tvinges til at vise den dårligste kilde som folk kan risikere at få fat i . (mit eksempel med Chuck Norris på VHS) Jeg tror måske egentlig at der ville være flere der brokkede sig.

Dan Wulf skrev:
Henrik, jeg forstår ikke helt argumentationen (chuck Norris VHS eksemplet, HS). Der er intet galt i at demonstrere en god skærm med en god kilde. Men hvorledes skal gæsterne kunne foretage den relevante kvalitetsmæssige sammenligning af forskellige skærme (og projektorer), som du opfatter som ønskelig, når de ikke aner noget om kvaliteten af kilderne? På trods af alle de ubekendte (rumakkustik, lys, kalibrering etc.) som Otto nævner, synes jeg nu alligevel, at jeg på en messe til en vis grad får et indtryk af, hvor henne i kvalitetsskalaen et lyd eller billedsystem befinder sig. ...and just for the record....billedet på Pioneers skærm i maleriramme var absolut een af de bedste - måske det bedste   

Først og fremmest : Tak. (jeg tror måske egentlig at budskabet rent faktisk KOM ud  )

Og til teksten ovenfor vil jeg bare sige: Heeey: det var det eneste vi kom for. Mission accomplished, Over and out.

Dan Wulf skrev:
Men selv med et åbent sind, kan man jo godt bibeholde undersøgerens fokus på begreber som "Hvorfor?" og "Hvordan?". Har du som repræsentant fra Pioneer et åbent sind i forbindelse med de oplevere der efterrationaliserer deres oplevelser?   

Næh - sikkert ikke  du ved, den gode gamle med hvordan budskabet formidles, hvordan modtageren opfatter det, og hvordan afsenderen opfatter modtagerens opfattelse. Men måske er det på grund af nedenstående udtalelser at jeg reagerede i første omgang:

Raskolnikov skrev:
a) Sony "snød" potentielle kunder til at tro, at plasmaskærmen ville kunne fremvise et billede med lignende kvalitet, hvis de virkelig investerede de ca. 200.000 d.kr. og hjemme benyttede f.eks. TDCs kabelnet ved standardopløsning Shocked

Raskolnikov skrev:
Man skal se meget før ørerne falder af.....

....Forstår du mine reaktioner?

Dan Wulf skrev:

Hvem har udtrykt surhed over, at vi i denne forbindelse ikke har adgang til HD-kilder? Min kritik gik som førnævnt på en vurdering og sammenligning af produkter uden at gæsterne - hvis de havde et umiddelbart ønske i den retning - fik mulighed for at kunne vide om de sammenlignede appelsiner og bananer. Hvis jeg selv skulle købe et display med HDTV-specs, ville jeg da meget gerne se, hvorledes billedet så ud, når produktet - udover det optimale HD-signal - fødes med 576i/p eller noget som ligner, da det p.t. er den eneste mulighed, som jeg har hjemme i stuen. At det måske ikke er praktisk at have en valgmulighed på en udstilling, og at display'et nu en gang ser bedst ud med brug af et HD-signal, er en anden sag. Men det er stadigvæk ikke en begrundelse for at undlade at gøre gæsten opmærksom på, at der her IKKE er tale om 576/625 men ægte HD. Længere er den ikke.

ehm hem: Som jeg sagde før så undlod vi absolut ikke at gøre kunderne opmærksomme på forskellene, og vi sørgede jo også for at folk kunne se både appesiner og bananer på de samme typer TV. Men igen: Hvis man på en messe ikke er interesseret i at tilegne sig nye informationer, men bare ræser forbi, så synes jeg altså ikke at de kan tillade sig at udtale sig særlig detlajeret om deres oplevelser. Det kommer der altså den slags misforståelser ud af.

Helt ærligt: Vi stod fire mand på Pioneers stand og havde en god snak med rigtig mange mennesker (og rent faktisk var der også nogen der købte noget). Vi havde dog også perioder hvor vi ikke havde noget at lave fordi folk bare defilerede fordi, mens de måske tænkte:  "Jaja Pioneer, i viser HD og har tilladt jer at stille på farverne, og rent faktisk kan skærmene slet ikke vise det de viser!" Ja - det er selvfølgelig ikke nemt at vide hvad folk tænker, men når man så ser dette:
Raskolnikov skrev:
"snød" potentielle kunder til at tro,
, ja så må jeg altså konkludere at det var sådan de tænkte. Er der nogen er kan bebrejde mig, at jeg gerne ville udrede den misforståelse?

Dan Wulf skrev:
Men igen vil jeg sige, at jeg hyggede mig gevaldigt med at besøge både Pioneer's stand og messen som sådan. Der var stof til masser af tanker og inspiration. Tak for indsatsen!

Tak Dan.  Det er trods alt rart at vide at der er nogen der får noget ud af det. Måske vil vi så vælge at deltage igen til næste år.     

Pioneer
Lukket konto
Lukket konto
Produktchef

Sendt: 04 November 2004 kl. 10:17 | IP-adresse registreret  

Hej Micker

Micker skrev:
Jeg er fuldstændig enig med Otto, i burde at skrive kilde når folk regner med at det er DVD. Jeres stand har sikkert ikke været helt billig, så hvad med et display eller lignende der skriver "Showing HDTV" eller noget den retning.

Se svar til Dan Wulf.

jeg skal lige høre: Hvad synes I så om billedet på de tre skærme der viste DVD?

Micker skrev:
 Nu er der sikkert en del mennesker der bare kigger og ikke kommer hen og spørg alle udstillere på hele messen. Men, problemet er hvis de har set et kanont billede og ofre en ordenlig spand penge på produktet, og da de så får tv'et hjem og sætter til deres DVD afspiller er resultatet virkelig skuffende. Det vil i hvert fald gøre mig enormt skuffet over produktet.

Lad mig lige understrege: Der er INGEN i dagens lavkonjunturprægede lavprisjagtende Danmark der smider 50.000 efter et TV de bare lige så i farten!!!!  Selv på de messer der foregår i ( - og i de butikker der ligger i) whiskybæltet nord for København og for millionærerne i Århus området, ....ja selv dem, de spørger og snakker og vil vide og er nysgerrige. Så bare rolig: Der er ingen der bliver snydt. Selv om man ville (for the record: det er ikke det vi vil!) så er det meget svært at snyde en dansker for så mange penge.

Fortæl mig at du ikke er blevet snydt Micker

Dan Wulf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 November 2004 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

@Henrik,

Jeg siger tak for dine kommentarer, men jeg tror ikke vi kommer videre i vores diskussion, da det virker som om, at vi begge står stejlt på vores argumentation.

Én ting er dog ikke helt klar for mig. Ønsker du på længere sigt at opdrage kunderne til at forholde sig til nye produkter på en specifik måde, som du selv finder ønskelig og nyttig? Eller tror du, at din holdning om at gennemskuelighed (”transparence”) vedr. de mest essentielle specs ikke skal formidles som en umiddelbar tilgængelig information (”Denne skærm viser et HDTV-signal”-skilt ja/nej), men skal opnås ved, at kunden/interessenten bør søge længere og grundigere (tale med salgsrepræsentant ja/nej) deles af flertallet af de potentielle kunder/interessenter?  Hvis det førstnævnte er tilfældet, skal du ikke høre et kvæk mere fra mig . Hvis det sidstnævnte er tilfældet - altså at vi som forbrugere generelt er enig med dig vedr. din holdning og handling i denne sag - må man da undres over, at du ikke har fået én eneste støtte blandt deltagerne i denne tråd, men her spiller bias måske en vis rolle..…

De bedste hilsner,

Dansan 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes