Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 11:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Udstillinger og messer
 HIFI4ALL Forum : Udstillinger og messer
Emne Emne: hifi-messe i London (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 27 Oktober 2004 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

Fik tilbudt at komme til hifi-messe i London 24 - 26 sept, og hvem siger nej tak til en sådan oplevelse. En gammel hifi-ørn som undertegnede gør bestemt ikke, så på med klaphatten og afsted.

Dette er et forsøg på at bibringe lidt indblik i forholdene/standene, så bær over med faktuelle fejl, og forsøg blot at drømme/nyde det...

VIL dog straks understrege at danske producenter bestemt ikke har noget at "skamme" sig over, uanset hvor utilfreds og skinger, visse røster til tider udtrykker. Som det fremgår af billederne, efterhånden som jeg supplerer, har jeg set en hel del, og næsten alle stande har været besøgt min. 3 gange. Ja - det var nogle lange dage(10-18).

KLIK på billedet og en herlig forstørrelse fremkommer

LS2

Peter Lyndorff havde medbragt sine nye "ls2", og spændt det helt store Tact op. Lyden var meget dynamisk og meget "tro" med stort perspektiv. Peter er meget engageret , så jeg fik en kort forklaring omkring HTèrne.  Men han havde jo travlt, så den er røget i glemmerne........    HTèrne er vel 2.50 m så de er ikke nemme at have på kollegiet, men spiller enormt kraftfuldt, så måske de skal stå nede ved poolen....Flot lyd.........Theessink imponerede i usædvanlig grad..

EBEN X3

Endnu en dansker, som er meget engageret og gør det flot. Lars Kristensen med Raidho`s velspillende Eben X3 og på Howlands nye kraftværk( har ikke lige data ). Men en kræsen HTèr der fandt storformen lørdag eftermiddag..

Som altid mange tilhører, og der blev ligeledes spillet meget flot og dynamisk. Og så formår disse HTér at spille en basgang som sjældent hørt.  LOFGRENS  " bases & drums" serveres med dynamik og rum som i den grad imponerer. Men også Lis Sørensen imponerede publikum, skønt de ikke forstod et hak af teksten.

Den bånddiskant der sidder i serien er ganske enkelt helt i verdensklasse. Hørte på messen kun en, der matchede dette bånd. Meget transperant, megen krop, meget præcist.......Og så er Lars Kristensen ikke bange for at spille højt. Sådan.

MEADOWLARKE

Og til RONIN:

Meadowlarke var præsenteret på følgende vis. Kan ikke huske hvad kraftværket hedder, men de spillede meget kontrolleret og balanceret.

UNISON research med deres nye integrerede dual mono klassa A forstærker. 45 Watt. HTén OPERA´s "divina"...Flot HTér med god forarbejdning....... Det så imponerende ud, men lyden imponerede ikke specielt. Især bassen haltede, men mellemtonen flot........Diskanten for "støjende".( opbrydning og snask ).

Pathos Logos + triangle

Deres nye hybrid med rør forforstærkerdel. Spillede på franske "triangle" og det var ikke heldigt. Jeg er ret sikker på at forstærkeren spiller flot, men med disse franske lirekasser går det ganske enkelt ikke. Diskanten klirrer , og bassen svupper , så indtrykket ikke godt. Men flot forstærker............

EMILIE S-centic + Cyrus.

Den lille S-centric spiller meget fornuftigt til prisen. Ikke voldsom dynamisk, ej heller kæmpe perspektiv, men meget sammenhængende. Det nogen kalder for en musikalsk HTèr.(skønt jeg ikke svinger med dette udtryk). Men en super diskant , der kører fint med resten af enhederne....Giv den et godt lyt ved lejlighed......................

DYNAUDIO + CHORD:

Det ser sq imponerende ud, så den gamle placerede sig i sweet-spot, og gjorde klar til den helt store forførelse........Men....det lød ad h. til. Disse kæmpe madkasser på ca. 75 kg. stykket og 1000 watt i 8 ohm. havde mere end svært ved at spille musik. Det hang ganske enkelt ikke sammen. Bassen kørte sit eget lille løb , mellemtonen snadret, og diskanten overstyret...ærgeligt men sandt....

Franske HTèr i glas: "Waterfall" på  MYRYAD .

Enkelte numre spillede de flot, men når musikken blev kompleks, kollapsede det totalt..Spændende design,  men uspændende lyd...Men lidt sjovt at se enhederne arbejde, trods alt...

SHANLIN på nogle for mig ukendte HTèr. Det lød ganske forfærdentlig, men en hvisker i øresneglen, at det kan spille. MEN bestemt ikke her på messen. Men kvinden i Leopard-dresset som vimsede rundt i lokalet, trak tilhører i stuen

Blot et ex. på at flere medier var repræsenteret....... Det ses jo ikke, men billedkvalitetn var superb hele skærmen rundt. Og lyden hos "sting" var kanon, selvom jeg ikke er til s.-rundt.

PEAKCONSULT + Nagra spillede meget flot. Per fra PEAK C. har virkelig lavet en flot serie HTèr, og denne lille skønhed spillede meget musik. Princess lyder navnet, og kommer du i nærheden af skønheden, ofre da rigeligt med tid på denne lille sag..............Desværre var det ikke muligt at hører de større modeller i PER`s program, så næste gang ..........Men tak til Per for en solid snak om hele branchen, og ikke mindst hans flotte htèr..

Franske JM Lap Utopia + ???.....Nu har jeg lyttet på disse HTèr ( stor som lille) en del gange, og er der en ting der virkelig karakteriserer dem er det, en for mig, meget anmasende og skinger diskant.  De har skuffet den gamle gang på gang, og igen denne gang.  Nærmest utopi at tro de kan spille godt...........

OVERKILL audio HTèr på en rørserie nævnt SOUL:

Selvom den kære Petra med brochurerne var sød, kunne hun ikke opveje den dårlige lyd. Disse robotter tromlede lyd som en elefant. Ingen elegance , ingen sammenhæng , bassen meget snæver og mudret , mellemtonen uklar og diskanten hjælpeløs.......FLOP..................

Nu poster jeg herligheden, og så kan vi se om der skal flere billeder ind på sitet. Er der spørgsmål, skal jeg efter bedste amatør-evne forsøge at besvare, men stil nu ikke for store krav. Jeg er ikke data-freak.   Men kan LYTTE.................

P.S Mange tak for hjælpen JENSEN..!

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 27 Oktober 2004 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

Herlig læsning - rart med messe-dækning andre steder fra.

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Sendt: 27 Oktober 2004 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

De gennemsigitg HT er for fede! Ærligt at de ikke lyder så godt.  Bare Dali lige lavede nogle evidence SE med det kabinet, der så lød godt. Det kunne være fedt hvis man kunne få mere Hi Fi med gennemsigtig top plad, evt, røg farvet! Det kunne være fedt.
Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 27 Oktober 2004 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Bare til information: Udstyret til den gennemsigtige ht (som lød dårligt?) ligner Myryad hvis jeg ikke ser (og læser) helt forkert.

God billedserie. Altid sjovt at se på grej...

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 27 Oktober 2004 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

obi jon kenobi skrev:

Bare til information: Udstyret til den gennemsigtige ht (som lød dårligt?) ligner Myryad hvis jeg ikke ser (og læser) helt forkert.

Ganske korrekt - det er Myryad! Står også på skærmen i baggrunden)

Fede grejer med en alt for hidsig prislap!

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 27 Oktober 2004 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Der er en del flere fotos , bare igang jas

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Sendt: 27 Oktober 2004 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

obi jon kenobi skrev:

Vidste ikke de lavede HT! Jeg syntes stadig de er fede!

Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 27 Oktober 2004 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Det var nu kun "gearet" jeg tænkte på, da gl.jas nævnte han ikke kunne huske navnet på det (heller...)

tror/ved ikke om det er deres ht-serie også..

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 27 Oktober 2004 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

FLOT FLOT!! Mere, mere skriger folket...

Ja "Triangle" er vist noget fanden har skabt, har jeg hørt!

Kunne det skyldes at CHORD opsætningen spillede dårligt pga. DynAuuumitøre?

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 Oktober 2004 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

Fedt med lidt fra udlandet.

Klikkede på et af billederne og kom på Jensen home page. Fedt at se billederne i en lidt større størrelse.

Er det ikke muligt at billederne her på sitet kunne blive større ?

Syntes ikke at fornemme at der var MEGET godt at komme efter. Var det forholdene (messe lyd), eller var det bare genneralt skuffende ?

Endnu engang tak.

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 27 Oktober 2004 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

damn... de tact ht ser lækre ud... mon ikke vi kan presse admin til at ligge server til nogle billeder i stoooooor opløsning så vi rigtigt kan savle...?

derjligt med messe rapporter andre steder fra

FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Bruger siden: 19 Juli 2003
Sendt: 27 Oktober 2004 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Halløj gamle dreng.

Så fik du endelig gang i billedserien. Og som du sikkert fandt ud af, så krævede det en ekstern server, men nu er du da på banen....skønt.

Det ser spændende ud, især Dynaudio kunne jeg godt tænke mig at lægge øren til, men på et sæt amps. der kan spille musik.

EBEN X3 kender jeg efterhånden alt for godt, og det er altså bare perler, der gerne måtte finde vej til mit kloster.

Post gerne nogle flere billeder og gerne med lidt info om det rent lydmæssige. Data siger ingen ting om lyden.

Ser frem til næste år, hvor jeg forhåbentlig gør dig følge.

Mvh. FLEX

Til top Vis FLEX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FLEX

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Oktober 2004 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

Oki Jensen. Here we go.................

strauss + Audia amp.  

Kan du kende skønhederne Jensen..? De udadvendte basser fungerede fint, og mellemtonen var som vanligt flot pågående og åben, men diskanten.... Jeg vendte tilbage flere gange i løbet af weekenden, men hidsig det var og blev den. Vi havde jo aftalt at skulle mødes Jensen. Så havde vi formentlig fået diskanten på plads, men.........     Måske der var en fejl-connection i slangefarmen   Men en flot HTèr, der blot skulle trimmes en anelse............

Proac leverede et fornuftigt indtryk. God sammenhæng i musikken skønt de lille virker lidt for tynde. Men D38 spiller meget solidt, er tilpas dynamisk og engagerer lytteren. En HTèr som jeg sagtens kunne leve med. Men der er mange gode HTèr på hjemmefronten, så............

Reimyo CDP-777 CD-player

AVALON diamond HTèr + CONRAD JOHNSON effekttrin.

Et absolut fornemt setup. Meget stilet , og megen flot lyd.  CONRAD holder tingene i et jerngreb, og der er ikke et pubeshår der leveres forkert. Og AVALON er en fornem formidler, så der var dømt vellyd. Nuvel , den gode schweizer spillede kun få udvalgte skiver, men jeg har dog aldrig før hørt Stevie Rai Vaughan performe så imponerende på noget tidspunkt tidligere. Kanon perspektiv, og et væld af detaljer og overtoner, som i den grad imponerede. Desværre ville han ikke spille "Blue mann Group"....

HTèn er meget flot at skue, og forarbejdningen er i top. Ligeledes virker alt omkring forstærkeren til at være særdeles kvalitativt.  CD_spillen kender jeg ikke, men funktionslyden og designet osede af kvalitet. Pris godt 100k.!

Glemte helt at focusere på kraftværk og HTèr( mærker) , så ...................Bemærk dog den solide netkabelføring. Lyden var underlig "rumagtig" idet diskanten dominerede med rumklang. Bassen cyklede sit eget stille løb, men mellemtonen var særdeles velopløst og flot. Men underligt lydbillede der ikke hang sammen. Men imponerende afspiller, og imponerende setùp med et par rørbamser af dimension.... Desværre kan man ikke rigtig se stømforsyningen bagved, men dette havde flere stande...

Emotive Excellence med nogle gedigne madkasser som leverer saften. Umiddelbart imponerende at skue, men lyden..! Uha-dada. Det klingede lige så matallisk som designet udtrykker, så selvom der var målt op og beregnet efter kunstens regler, var lyden håbløs.......Bemærk "vandvarmerne" i baggrunden. Et forsøg på at lave en sub/bas..Det virker ganske enkelt ikke.........

Lyden var ikke noget at skrive om, så det springer vi let over, men bemærk igen netkabelføringen...Imponerende dimensioner man lægger for dagen.............pladespilleren imponerede med et osende kvalitetsudtryk.

EAR paravicini 312+ M 100 A + Ear 890. HTèrne for mig ukendt........Jeg er ret overbevist om at EAR kan spille musik, men med disse madkasselåg af et par HTèr, var det nærmest fornærmende ringe. Tyndbenet , slattent , uengageret , udynamisk og kedeligt. Ja undskyld, men skidt var det. Ellers flot setup....

PLINIUS

plinius med Morel-enheder og en skærende diskant går altså ikke. Morel-enhederne spiller fint, men diskanten....................

VENTURE HTèr + LAMM`s nye M2.1 monoblokke skulle jo efter den gamles forventning, spille musik så storsmilet bredt sig på hele ansigtet, men..Istedet fik man dennne underlige følelse. Hvor bliver musikken af, hvor er engagementet i musikken..? Setupèt så kanon ud, men lyden var flad og uden "energi" . Et almindeligt Densen-anlæg ville rykke bukserne af dette setup..! YES....

Bemærk den specielle cd-spille...........

AVANTGARDE DUO + TRON amp.

Lyden var forbløffende dynamisk og meget transperant. Man kunne følge alle bevægelser i musikken, og hele timingen, stemningen, blev serveret på et guldfad. Desuden var mikrodetaljeringen imponerende. Man kunne fornemme om de dansende salsapar trådte på yderside eller inderside af skoen.Virkelig imponerende. Flot sammenhæng, og en mellemtone i verdensklasse. Klangen er en anelse hornagtig, men kan man leve med det, er det HTèr i absolut topklasse.

HALCRO amp + HTèr som jeg ikke kender.

Og helt ærligt. Jeg blev ganske skuffet over lyden. Den var intet mindre end forfærdentlig. Meget metallisk , meget komprimeret , og totalt uden sammenhænge. De forsøgte at spille Johnny Madsens "færgemand", men det burde være blevet stoppet. Fiasko.............

Mere guf, men trods imponerende setùp, skuffede lyden. Der var ganske enkelt for lidt dynamik og drive. Muddy Waters skal sq ud på gulvet, og ikke rode rundt inde i kassen..............

KRONOS

Et efter forholdene, mere beskedent setup. Men lyden skræmte ikke kunderne væk. Måske en anelse kedelig..Bruce Springsteen skal jo gerne ose af energi, og ikke lyde som Poul Krebs

Hvis man er til indirekte lyd, så er her en mulighed. Lyden ok, men manglede klart dynamik og mikro-detaljering. Men meget behageligt.Ingen generende unoder, men mangler lidt engagement..............

FERGUSON HILL HTèr + noget forstærkergrej....

Jeg var kun imponeret over designet. Gad vide hvor mange købere der er til et gennemsigtigt badekar med en enhed som bundprop..? Lyden var helt og aldeles uinteressant. Det lød ikke skræmmede dårlig, men meget energiforladt , kedeligt , ja nærmest som min "faktaradio"

Marshall Choong Audio præsenterede SEGOVIS TRUENO + DIAZ, trukket af en heftig madkasse som ses.....

Hvis jeg påstår at det må være rummet er jeg  flink. Det lød ikke godt. Der var ikke styr på bas og mellemtone, og sammenhængen var ikke god. Det var somom, at enhederne kørte sololøb, hvilket gjorde det temmelig anstrengende at lytte på. Men jeg prøvede 3 gange, og opgav så.............

ATLANTIS ACOUSTIQUE "ARGENTERA" + KONZILLA. Flot og imponerende setup, men disse imponerende rør, kunne ikke få disse speakere til at spille bas. Lyden levede ikke op til min forventning. Der manglede drive og dynamik. Lyden kom sq ikke rigtig ud af HTèn, og det går jo ikke...........

AURUM CANTUS + PLINIUS eff.amp + Audio aero

Den store Aurum har en lidt for blød bas, hvorfor nuanceringer og overtoner drukner. Desuden virkede båndet en anelse tungt/langsomt. Men en behagelig lyd, der ikke genrer de fleste..Men mangler lidt dynamik og drive..Perspektivet var ej heller en succes, men måske rummet er årsagen.................

MERLIN HTÈR + ???( beklager )

En ualmindelig frisk englænder spillede på disse herligheder. Det lød af h. til, men vi fik nogle solide snakke over friskbrygget kaffe, så stor underholdningsværdi. Kun Jeff Beck kunne systemt spille fornuftigt, hvilket den gode englænder indrømmede. Så JEFF var meget ofte på spillen..

Ikke alle anlæg var storslåede og "imponerende". Men et sådant anlæg som på billedet her, spiller ret ofte de større helt ud af banen..............

FORTSAT GOD FORNØJELSE MED HERLIGHEDERNE.

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Sendt: 27 Oktober 2004 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

Kæft det ser godt ud, du må ha været som et lille barn derovre   sådan en messe sgu vi have nogen af.. Flot du gider tage dig tid til at sørge for vi os får noget ud af det

Os Denver kan finde ud af det http://www.6moons.com/industryfeatures/Denver/denver_4.html både odyssey, belles og timepiece/continumm/sptech er med på noderne derovre, så  til de danske forhandlere da de var de mest roste derovre

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Oktober 2004 kl. 06:54 | IP-adresse registreret  

SIDSTE "PERIODE" :

COLTRANE " mårten design" + amp. + cd fra LECTOR.

Flot setup, og nogle imponerende HTèr i flot forarbejdning. HTén piller flot på enkelte punkter, især var der noget forsigtig jazz og lidt akustisk musik på spillen der imponerede, men når musikken blev "ekstrem" var der problemer. Bad om Cohens: "10  new songs" track 1 , og så kollapsede hele lydbilledet. Cohens dybe stemme fik ganske enkelt membranen til at blafre, og den stærke kvindestemme, blev totalt overstyret og skar gennem rummet. Det lød ganske enkelt elendigt, så ret skuffende. Og det er ikke første gang jeg oplever dette, så det undrer mig meget at denne HTér er så berømmet............

CADENSE htér (Arista) på Cadense rørforstærker(canasya) med separat strømforsyning.

Imponerende setup, med kanon afspiller. Lyden var absolut i topklasse. Megen dynamik - ultra detaljeret med fantastisk sammenhænge. Et perspektiv langt over gennemsnittet, og et engagement og en energi, som gav dig lyst til blot at blive i lokalet. Så det gjorde jeg i lange perioder, og fik den ene jazz-lækkerbidsken efter den anden. Pladespilleren koster normalt 15.000 pund, men han var i sit gode hjørne, hvorfor den kunne erhverves for 7.000 pund. Havde desværre ikke dankortet med.  Desværre kunne han ikke spille cdér, så den ultimative test kunne ikke praktiseres.....Men særdeles megen vellyd...........

Bemærk strømforsyningen bag racket. Leverede præcist 230 volt.......

Jeg husker ikke hvilket mærke, men diskanten huskes tydeligt. Meget larmende, meget trættende ja der var dømt metal-lyd. Desuden kneb det med bassen, så trods store "babser" ingen vellyd. Men imponerende at skue........

AKUSTIC ENERGY blev jeg ikke dus med. Lidt plastikagtig lyd men pænt setup..

Blot en godbid til rille-freks´ne

Husker ikke hvad, men hvordan. Meget dynamisk - meget pågående, men trættende lyd. For bastant og manglede kontrol og elegance. Men flot........

Krell var repræsenteret ved surround, på Wilson-htér, men lang kø, så...

ML. ikke repræsenteret med lyd Men en brochure kunne erhverves.....

NAIM med eget grej + egne htèr skuffede........

Og meget mere var repræsenteret men digi-kameraet var "fyldt" op......

TAK TIL JENSEN FOR LÅN AF SERVER 

Messen kan varmt anbefales. Måske Admin. kan arrangere noget til næste år.

Phat Simon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 28 Oktober 2004 kl. 08:02 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg havde været derovre havde jeg nok lavet sådan en som de der afrikanske sportsfolk der der på "mystisk" vis forsvinder til turneringer i DK. 

Måske lidt kortsigtet på en messe, men tilfredsstillende mens det varer.

"...danske forum-medlemmer forsvinder til messer verden over..."

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Oktober 2004 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  

Hepsa gutter.

Tak for positiv respons svende. Det tog sq længere tid end beregnet at få uploadet skidtet, men det er forhåbentlig besværet værd.

Som altid med messer, skal man vare sig for endelig konklusioner. Men disse mennesker der repræsenterer produkterne er formentlig/forhåbentlig professionelle og kender grejet særdeles godt.  Desuden kender de alle tricksene, så et stykke ad vejen kan man bestemt tillade sig at bedømme produktet på stedet. Selv på et hotelværelse. Så en ærlig top 5 lyder:

LS2 med  Scanspeakenheder + bånd. Tact som kraftværk.

EBEN X3 med AT.-enheder og bånddiskant fra Børresen. Howland som kraftværk.

Cadence med tværstillet bånd. Cadence rør-blokke som kraftværk.

Avalon diamond . Conrad Johnson som kraftværk.

Avantgarde duo. Tron som kraftværk.

Rækkefølgen er tilfældig, men de repræsenterer fantastisk musikformidling på hver sin måde. Klangmæssigt ligner de ikke hinanden, men de formidler på næsten fortryllende vis :

Meget engagerende ,  meget energisk( - Avalon som havde stoisk ro ) , meget magtfuldt , og megen båndbredde under fuld kontrol. Uanset hvor man lyttede, var man klar til at høre mindst et nummer mere. Særdeles opløftende.

Men priserne er en anelse pebrede, når man ser på hele setupét. Vi taler om flere 100k. for hvert enkelt setup, så det meste hører til drømmeverden.  Men det har vi jo også lov at have..

Mht. den generelle lyd, var den i år bedre end sidste år. Niveauet er steget for hvert år, og det skyldes ikke kun elektronik. Afkoblinger - netkabler - strømforsyninger - etc.  hiver de sidste fornemme detaljer på plads. Men når jeg udtrykker skuffelse hos de enkelte produkter, skal det også ses i prismæssige sammenhænge. Fx. var det forbløffende, hvor slet lyden var ved CHORD +  Dynaudio´s "master" , i relation til pris og reel formidling.

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 17 April 2003
Sendt: 28 Oktober 2004 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

Hej Gl.jas !

Jeps, man ville ønske man kunne have været der selv.

Tak fordi du vil delagtiggøre os i oplevelserne, fra denne messe. Helt klart en smuk hifi-buket, bestående af en masse lækre grejer, drømme og mundvand  

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Oktober 2004 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

Hepsa Holberg

Et sandt mekka for hifi-freaks, og en tur man bør overveje  Det er som at sende sønnike til "toys R´ us ".......

Hørte iøvrigt en meget imponerende rørforstærker: HOT TUBES JD 1...Sammen med Accuphase`cd-spille dp 67, taler vi om særdeles fornem formidling. Kommer du til London kan du opleve den hos " AUDIOWORKS". Kontakt:

larry@theaudioworks.co.uk

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 17 April 2003
Sendt: 28 Oktober 2004 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

Halløj gode Gl.jas

Spændende. Rør er en dejlig ting, når konstuktionen er i top. HOT TUBES JD 1, har jeg aldrig hørt om. Tro mig........ Jeg ville gerne  

Har iøvrigt selv nogle nye ting i støbeskeen. Bare rolig, jeg skal nok løfte sløret senere !!

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes