Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 16:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Udstillinger og messer
 HIFI4ALL Forum : Udstillinger og messer
Emne Emne: Supertræf 2005 - oplevelser (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
brianm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 27 Februar 2005 kl. 02:27 | IP-adresse registreret  

Hej forum

Har været til supertræf i Viborg.. Må sige at det var et fedt arrangement de havde fået stablet på benene.

Det var også nogle ok lytteoplevelser man kunne få. Michael fra Mictor spillede på en prototype af sin og Michael Børresens nye højttalerprojekt. Der var potentiale for en virkelig lækker højttaler der, ingen tvivl om det.

Min personlige favorit var jorma, vitus og mårten design standen. Hold k**t det lød godt. Det var virkelig detaljeret og gennem musikalsk. Desværre ligger prisen bare nogle niveauer over mit hifi-budget.. Konen bliver sikkert gal hvis man tager et lån i huset for at købe grejer....

Alt i alt en god dag...

kom endelig med flere oplevelser..

mvh

Til top Vis brianm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brianm Besøg brianm's Websted

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 Februar 2005 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

Der skal også lyde store klapsalver  herfra, tak for den gode oplevelse til Viborg folket.

Oplevelser-

Mårten/Vitus/Jorma var helt klart det folk ville høre, jeg sad til to omgange demo og der var vel 4-5 stykker der ikke blev til hele showet.  Vi hørte mest jazz og blues og jeg savnede rigtig meget at høre noget bigband, kompleks rock mv. for at se hvad det kunne give af soundstage når der kom lidt mere gang i lydbilledet. Alt for tit hører man enkelt stemmer/enkelt sax mv. som demo. Nå, men jeg vil da gerne bytte mit grej for deres

Det andet setup i samme rum var straks mere "spændende" ikke et bedre setup men sjovt. Jeg har aldrig hørt noget så underligt som det system der blev spillet på - især højtalerne var ud over hvad jeg har hørt. Jeg ved ikke endnu om jeg kan lide den amerikanske lyd de kunne lave, men det var i alt fald anderledes. Og med en horn ladet diskant! spændende. (StudioSound, kan du ikke lige fortælle hvad det var for nogle højtalere? link!) Og så blev der spillet så højt at folk nærmest stod i kø nede bag siddepladserne, lidt træls - men sådan er det jo.

I det store demo rum med 3 udstillere syntes jeg det var svært at høre noget rigtigt godt, Peter fra AR var god idet han havde meget forskellig musik på, men han var tydelig nervøs? eller blot almindeligt forvirret da han konstant sagde "jeg skipper lidt vi har jo kun 1/2 time!" .. så var der altså kun gået et kvarter. Nuvel, manden fra High Fidelity sad jo også og hørte på han setup, så det kan jo være derfor. Ellers nogle enorme båndhøjtalere AR havde med, de kunne dog ikke rigtig spille det store rum op.

Der var også andre ting, men det var nok det jeg vil huske supertræf for i år.

Og nu til brugtmarked for at se om der er et sæt Vitus til salg for en flad 50'er
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Lokalitet: Fyn
Sendt: 27 Februar 2005 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:

Og nu til brugtmarked for at se om der er et sæt Vitus til salg for en flad 50'er

råb lige højt hvis du finder to sæt
Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 27 Februar 2005 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
Nuvel, manden fra High Fidelity sad jo også og hørte på han setup, så det kan jo være derfor.

haha

Det lyder ligesom den der reklame:" når Manden fra Del Monte siger at appelsinerne er modne...."

Men det er rart med jeres 'messerapporter'. Er der ikke nogen der har nogen billeder????

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 27 Februar 2005 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:

Det andet setup i samme rum var straks mere "spændende" ikke et bedre setup men sjovt. Jeg har aldrig hørt noget så underligt som det system der blev spillet på - især højtalerne var ud over hvad jeg har hørt. Jeg ved ikke endnu om jeg kan lide den amerikanske lyd de kunne lave, men det var i alt fald anderledes. Og med en horn ladet diskant! spændende. (StudioSound, kan du ikke lige fortælle hvad det var for nogle højtalere? link!) Og så blev der spillet så højt at folk nærmest stod i kø nede bag siddepladserne, lidt træls - men sådan er det jo.

jeg var desværre ikke med i viborg, ville ellers meget gerne.. men mon ikke Karsten har spillet på Continuum som han plejer ved messer.. De er ihvertfald ganske imponerende..

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 Februar 2005 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:

jeg var desværre ikke med i viborg, ville ellers meget gerne.. men mon ikke Karsten har spillet på Continuum som han plejer ved messer.. De er ihvertfald ganske imponerende.

Ja det var stor lyd de kunne lave. Og det er den højtaler du omtaler, dog med en spændende horn-bas-refleks konstruktion istedet for stands. Det var nu lige som om at bassen var lidt slap eller langsom i det, men uhada hvor var der meget af den og dybt! Speciel og spændende setup

Og Witzel, du gik glip af en kanon oplevelse
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 27 Februar 2005 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:

Og Witzel, du gik glip af en kanon oplevelse

ja det ved jeg.. men økonomien var desværre ikke til en tur til viborg.. havde ellers både kørselsmulighed og det hele.. så næste gang, måske

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 27 Februar 2005 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

zorglub: måske det har været revalation

hvis det er dem er de først lige kommet, og har slet ik været tilspillet, de står meget højt på min liste over hvad jeg gerne vil høre, de sku gå ned til 15Hz. lyder sjovt med bunden, hverken tp eller continuum lider af langsom bund (overhovedet, men kan jo være den nye stand ik er så imponerende, men høres skal de

er lidt træt af jeg ik havde mulighed for at komme til viborg i går, mange spændende ting jeg gerne ville ha hørt

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 27 Februar 2005 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 27 Februar 2005 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

hehe

...og witzel var for nærig selvom han havde kørsellejlighed. De der svenskere har da vist deres prioriteter i orden

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 27 Februar 2005 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:

zorglub: måske det har været revalation

hvis det er dem er de først lige kommet, og har slet ik været tilspillet, de står meget højt på min liste over hvad jeg gerne vil høre, de sku gå ned til 15Hz. lyder sjovt med bunden, hverken tp eller continuum lider af langsom bund (overhovedet, men kan jo være den nye stand ik er så imponerende, men høres skal de

er lidt træt af jeg ik havde mulighed for at komme til viborg i går, mange spændende ting jeg gerne ville ha hørt

Toppen ligner og ifølge http://home20.inet.tele.dk/viborghifi/supertrf_2005.htm passer det meget godt, men bunden skrånede fremad lidt ala JM Utopia...

Jeg synes at der var et eller andet galt med det setup (og andre var enig) at det "skar" i ørerne - måske havde de skruet for højt op...

Jeg forlod ret hurtigt deres stand efter at Jorma/Vitus anlæget i samme rum var ovre og faktisk var det en direkte pine at være i rummet i bare 5 min for at vente på at Jorma/Vitus gik igang igen...

Bassen synes jeg godt om...

Havde man ikke spillet så højt, tror jeg ikke at det havde været så slemt...

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2005 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

Jormas/Vitus stand var helt i særklasse og det må da også kun kunne forventes af et stereoanlæg, der koster det samme som et mindre hus i vestjylland (700 egern)...

Især Sheffield Lab Drum & Track disc (The Audiophile Reference series)
http://www.sheffieldlab.com/catalog.html

Track 5+6 var jeg FULDSTÆNDIG overbevist om at der var et trommesæt midt i rummet - hvilken dynamik!

Denne CD skal hjemskaffes, således at jeg kan blive skuffet herhjemme, men også for at finde ud af hvordan det står til med dynamikken...

Hvis bare trommer lød SÅ godt i "VIRKELIGHEDEN" 

Dette var blot en af de skiver, som Jorma og Mårten satte i maskinen...

Hele turen værd...

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2005 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

ppp_dk det lyder kedeligt, havde håbet den nye diskant ku ha afhjulpet det problem, det lider de gamle 4sptech speakers nemlig lidt af, og kræver meget arbejde med ens grej og kabler for at få det helt væk, kan dog lade sig gøre. (jeg får selv den nye diskant i mine tp og kender ik SS 9300 for at være skinger). hader selv skingert udstyr

brugte karsten bertram kabler hvis du så det ?

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Lokalitet: Fyn
Sendt: 27 Februar 2005 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

Hvad musik blev der spillet ?

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2005 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:

ppp_dk det lyder kedeligt, havde håbet den nye diskant ku ha afhjulpet det problem, det lider de gamle 4sptech speakers nemlig lidt af, og kræver meget arbejde med ens grej og kabler for at få det helt væk, kan dog lade sig gøre. (jeg får selv den nye diskant i mine tp og kender ik SS 9300 for at være skinger). hader selv skingert udstyr

brugte karsten bertram kabler hvis du så det ?

De lignede i hvert fald (snoede sølvdimser) - og disse har jo slet IKKE ry for at være "skrigende"...

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2005 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Hvad musik blev der spillet ?

Kan faktisk kun nævne noget af det der blev spillet på...

Jorma/Vitus - her noterede jeg nemlig flittigt:

• Sheffield Lab Drum & Track Disc (track 5+6)
  • Chris Jones, Roadhouse & Automobiles
  • Buddy Guy...
  • og en del anden guf (bl.a. jazz, klassisk), ej noteret...

Nede i frokostrummet, ved ikke hvem (ej nævnt på http://home20.inet.tele.dk/viborghifi/supertrf_2005.htm)

• Hig-fidelity no 8, Marilyn Mazur's Future song: Drum duo

Peter AR:

• Diana Krall fra Live in Paris
  • Dire Straits/Knopfler?
  • ...

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2005 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

PP-DK ja det er bertram kabler der er flest af, derudover ligner det noget jps og audience samt netkabler fra G&S hvis jeg ik tager meget fejl, selvom bertram har mange gode kvaliteter, er de til den lyse side i nogle frekvenser, tror det har gjort udslaget..

æv jeg er træt af jeg ik kom derop.. ser rigtig fedt ud, dejligt med store rum uden en milliard mennesker

user posted image

en anden teori er at hende i vinduet med hendes læderstøvler har reflekteret lavfrekvente lyde der har ramt de uheldige lyttere

Frisk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Stoplite

Bruger siden: 21 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 27 Februar 2005 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

Hej alle.

Jo vi var - desværre var vi i kantinen hvor akustikken var noget imod os !! Mindede en del om omklædningsrummet i svømmehallen..

Men vi fik vist og spillet på Xavian XN 360 - Xavian Trionfa - Xavian XN 185 - Diapason Adamantes III - DK Design VS1 Ref. Mk II og Xindak kabler.

Trods akustikken fik vi dog en masse flotte kommentarer - tak for dem og masser af interesse.

Alt i alt en rigtig hyggelig dag med en masse god lyd og rare mennesker.

Til top Vis Frisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frisk Besøg Frisk's Websted

josan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2004
Sendt: 27 Februar 2005 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Hej allesammen!

Der kommer en artikel på vores hjemmeside... men vi er ved at få oprettet et webhotel og domæneoverflytning.. artiklen om indtryk fra i går er skrevet... mangler bare at godkendes og publiceres.

Mvh.

Josan
Webmaster, Viborg HiFi-Klub

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 27 Februar 2005 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Så er jeg endeligt tilbage i det nordsjællandske igen efter en hyggelig tur på Supertræf.

Jeg kan se at der er lidt kommentarer som jeg lige vil svare på.

Højttalerne blev opstillet dybfrossne og helt friske fra kassen hvilket desværre gik lidt ud over lyden. Hen mod eftermiddagen spillede de helt fornuftigt, desværre var der ikke så mange folk tilbage, men dem der havde været der hele dagen kommenterede det. Nu bliver der lagt timer på dem og puslet lidt med grejet, så mon ikke de kommer til at spille helt fint til messen i næste weekend.

Bassen virker på nogen punkter lidt rund og blød, årsagen er fraværet af lavfrekvente "group delay errors" som findes i hovedparten af konventionelle konstruktioner. Til gengæld bliver der åbenbaret detaljer i det lave område som jeg ikke har hørt det gjort før.

Det med at spille for højt har jeg hørt folk klage over ved tidligere lejligheder, så jeg skal nok få lydstyrken ned næste weekend. Jeg kan godt selv lide høj musik, men det er jo ikke meningen at skræmme folk væk

Mvh,

Karsten

Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum