Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 19:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Udstillinger og messer
 HIFI4ALL Forum : Udstillinger og messer
Emne Emne: Xavian/Diapason demo hos Odense Hifiklub (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Frisk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Stoplite

Bruger siden: 21 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 08 Juni 2005 kl. 08:37 | IP-adresse registreret  

Netop hjemvendt efter en hyggelig aften hos en trofast skare fra Odense hifiklub. Det var en vældig hyggelig aften hvor vi startede med at sætte den lille Nordic MingDa MC84-C (9000kr) til opvarmning på Diapason Adamantes III med Søren cd spiller.

Herefter blev resten af grejerne slæbt ind, Xavian XN 360, Monrio Asty Tube preamp, Monrio MP2 poweramp, Monrio Toploader CD (philips pro 2 drev), DK Design VS1 Reference MkII integreret med rør i forforstærkeren. Alt sammen bunden sammen med kineserkabler fra Xindak.

Der blev lyttet koncentreret og eksperimenteret med lidt forskelligt, bl.a. nogle EARAUDIO harmonisere under højtalerne, som hjalp en del på Xavian XN 360's kraftige tag i lokalet.

Tak for en hyggelig aften, især til Søren som lagde hus og forplejning til - ser frem til at høre lidt kommentarer når indtrykkene har bundfældet sig efter en gang søvn.

Til top Vis Frisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frisk Besøg Frisk's Websted

BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 08 Juni 2005 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

Spændende! Altid godt med nogle gode lyttesceancer!

Ser frem til jeres opfattelse af lyden.

- BR

Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR

Frisk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Stoplite

Sendt: 08 Juni 2005 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

Denne lille fætter til kr. 9.000 stod som aftenens "joker" og vendte op og ned på et par fordomme.  http://www.stoplite.dk/product.asp?product=50 

Klik på billedet, for at lukke vinduet

Til top Vis Frisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frisk Besøg Frisk's Websted

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Sendt: 08 Juni 2005 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

Selv tak for en hyggelig aften.

Jeg synes der alt for hurtigt, blev udnævnt den bedste højttaler (setup), fra de tilstedeværende lyttere. Jeg er helt enig, da kombinationen med den lille røramp og diapason, spillede mod Monrio og Xavian (med de røde Gryphon kabler). Der er jeg helt enig, der spillede diapason klart bedst.
Xavian virkede skarp, og nærmest flad i lyden. Hvor Diapason spillede med en utrolig varme, og stor lyd fra de små højttalere.

Gryphon kablerne blev skiftet til nogle Xindak FS2, og det var lige hvad der skulle til. sikke en forskel. De skarpe tendenser forsvandt, og der kom punch på bassen. Og dem der gad sætte sig tilbage i rummet, ville opdage at de nu var en helt anden højttaler. Metallica's Enter sandmen, blev en helt anden, omend højttaleren virkede en anelse for stor til rummet, der spillede meget med.
og havde nogen sagt til mig, uden at kunne vise forskellen, at Cedertræ under højttaleren, er medvirkende til at rumme spille knap så meget med. ville jeg have henvist dem til det nærmeste sindssygehospital.
Men det skal jeg nok lade være med, for de der russiske plader, solgt til overpris, virker sgu efter hensigten.
En plade der mest af alt ligner et spækbrædt, placeret solidt under hver højttaler, og højttaleren derpå med spikes. så forsvandt en stor del af vibrationerne til gulvet. Man skulle efter sigende få en bedre løsning ved at bruge en omvendt cone, så der er spikes til træpladen fra begge sider. Det havde vi desværre ikke mulighed for at prøve.

Og efter min egen mening, var aftenens store overraskelser den lille røramp, Nordic MingDa og Xindak kablerne. en "vinder" blandt højttalerne vil jeg ikke udnævne, de var begge rigtig gode, men henvender sig til to forskellige kundegrupper, og 2 forskellige rum.. i sørens tilfælde ville Diapason passe bedst ind. ingen tvivl om det.

Sidst, men bestemt ikke mindst, blev Den mægtige DK Design Group forstærker sat til. Den oser af kræfter, er smuk at se på, selvom man nok bliver træt at det potentiometer på fronten. 35kg, opbygget i dualmono, med rør i predelen.
Det umiddelbare indtryk, den spiller rigtig godt, og man får lyst til at lytte mere. Desværre var den ikke på så længe, det har jeg så fået lov til at lave om på, den står nemlig og spiller herhjemme nu.  .. kun til låns, that is..

og lidt for jer at se på:

Et samlet kig ud over herlighederne..

Xavian XN360.

Diapason Adamantes III.

DK Design Group VS.1 Reference ved siden af den skønne lille Nordic MingDA MC-84C. (som kræver en masse polerarbejde, eller at man holder fingrene for sig selv)

Og så er det rart endelig at se en forstærker med en ordentlig fjernbetjening.

Beklager det ringe billede

Endnu en gang tak til Frisk for en hyggelig aften, og ikke mindst tak til Søren for at ligge hus til

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Frisk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Stoplite

Sendt: 08 Juni 2005 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:

DK Design Group VS.1 Reference ved siden af den skønne lille Nordic MingDA MC-84C. (som kræver en masse polerarbejde, eller at man holder fingrene for sig selv)

Man fristes til at sige David og Goliat - 2 yderpunkter af samme sag, at høre noget dejlig musik. 

Var der ikke engang et ordsprog - det er ikke størrelsen det kommer an på ? eller er det bare noget vi bilder os selv ind

Frisk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Stoplite

Sendt: 23 Juni 2005 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Er det kun mig som er spændt på hvordan DK Design'en trives i Witzel's setup ??

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Sendt: 23 Juni 2005 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

både og...Men jeg kan sige at det kan spille øredøvende højt, bunden er langt bedre end på cayin, fjernbetjeningen er simpelthen noget af det mest lækre jeg længe har haft hænder på, og han er nok glad for at han ikke betaler strøm  

Frisk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Stoplite

Sendt: 23 Juni 2005 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Hej Kim

Nå det lyder jo som om du har været forbi og se at kraftværket trives fint.

Kan forstå du osse synes sølle 4 knapper er ok på en fjernbetjening, hvad mere skal der bruges til en stereoforstærker ??  

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Sendt: 23 Juni 2005 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

ja, jeg er helt enig.. udover selve fornemmelsen af at holde fjernbetjeningen, så er de fire knapper enkelt, og effektivt.

mit umiddelbare kritik punkt er rent kosmetisk, de "ekstra" køleripper foran, men de så ud som om at de var monteret med en skrue og kunne tages af.. for det var en smule, i mangel af et bedre ord "Brian" agtige. (kan også kalde det popsmart..)

lyden kan jeg godt lide lide, Sange fra Første SAl, Al Agami, Vicious, havde det tunge heftige drive som den sang bare skal have, ren vanillie for ørene.

Frisk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Stoplite

Sendt: 23 Juni 2005 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

De er ikke tænkt som køleribber, men som håndtag hvis de 35 kilo skal trækkes ud af racket en gang imellem. men korrekt de kan afmonteres, 8 unbraco skruer!

Nogen elsker dem og synes de underbygger kraften i forstærkeren, andre synes de er unødigt pynt.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes