Selv tak for en hyggelig aften.
Jeg synes der alt for hurtigt, blev udnævnt den bedste højttaler (setup), fra de tilstedeværende lyttere. Jeg er helt enig, da kombinationen med den lille røramp og diapason, spillede mod Monrio og Xavian (med de røde Gryphon kabler). Der er jeg helt enig, der spillede diapason klart bedst.
Xavian virkede skarp, og nærmest flad i lyden. Hvor Diapason spillede med en utrolig varme, og stor lyd fra de små højttalere.
Gryphon kablerne blev skiftet til nogle Xindak FS2, og det var lige hvad der skulle til. sikke en forskel. De skarpe tendenser forsvandt, og der kom punch på bassen. Og dem der gad sætte sig tilbage i rummet, ville opdage at de nu var en helt anden højttaler. Metallica's Enter sandmen, blev en helt anden, omend højttaleren virkede en anelse for stor til rummet, der spillede meget med.
og havde nogen sagt til mig, uden at kunne vise forskellen, at Cedertræ under højttaleren, er medvirkende til at rumme spille knap så meget med. ville jeg have henvist dem til det nærmeste sindssygehospital.
Men det skal jeg nok lade være med, for de der russiske plader, solgt til overpris
, virker sgu efter hensigten.
En plade der mest af alt ligner et spækbrædt, placeret solidt under hver højttaler, og højttaleren derpå med spikes. så forsvandt en stor del af vibrationerne til gulvet. Man skulle efter sigende få en bedre løsning ved at bruge en omvendt cone, så der er spikes til træpladen fra begge sider. Det havde vi desværre ikke mulighed for at prøve.
Og efter min egen mening, var aftenens store overraskelser den lille røramp, Nordic MingDa og Xindak kablerne. en "vinder" blandt højttalerne vil jeg ikke udnævne, de var begge rigtig gode, men henvender sig til to forskellige kundegrupper, og 2 forskellige rum.. i sørens tilfælde ville Diapason passe bedst ind. ingen tvivl om det.
Sidst, men bestemt ikke mindst, blev Den mægtige DK Design Group forstærker sat til. Den oser af kræfter, er smuk at se på, selvom man nok bliver træt at det potentiometer på fronten. 35kg, opbygget i dualmono, med rør i predelen.
Det umiddelbare indtryk, den spiller rigtig godt, og man får lyst til at lytte mere. Desværre var den ikke på så længe, det har jeg så fået lov til at lave om på, den står nemlig og spiller herhjemme nu.
.. kun til låns, that is..
og lidt for jer at se på:

Et samlet kig ud over herlighederne..

Xavian XN360.

Diapason Adamantes III.

DK Design Group VS.1 Reference ved siden af den skønne lille Nordic MingDA MC-84C. (som kræver en masse polerarbejde, eller at man holder fingrene for sig selv
)
Og så er det rart endelig at se en forstærker med en ordentlig fjernbetjening.

Beklager det ringe billede
Endnu en gang tak til Frisk for en hyggelig aften, og ikke mindst tak til Søren for at ligge hus til