Lidt godbidder fra München. En messe som kan anbefales:
GAMUT: CD3 - CI 100 - DI 150

GAMUT L7:

DALI:

LYNGDORF MED SIN MH1:

Lyngdorf demoéde med Helicon 300 - CD1 - TDA2200(room perfect) og poweramp SDA2175 i lokalet bag ham. Lysforholdene gjorde det umuligt for mit gamle kamera at tage billeder.
SA " Ranger " på exposure og komplet Valhalla-træk.

SA havde verdenspremiere med deres nye "Ranger". En lille hurtig sag, der nok skal gøre sig i de små hjem. Pris 20.000dkr.

Nordost-demo med Eben X-centric + exposure:

Efter optimering med forbedrede delefilter, sparker X-centric-en særdeles kompetent fra sig. Et af de bedre lydende rum, hvor detaljering, hurtighed og dynamik foldede sig ud.

BURMESTER: ET TIL ALLE TIDER VELBESØGT DEMO-RUM, OG DET FORSTÅES. DYRE GRJER JA, MEN VELLYD I SÆRDELES GOD KLASSE. MÅSKE MESSENS BEDSTE LYD.....

Burmesters nye speaker B-30 + ny cd-spille 061 + int. amp 032 + power-cond.
Stort lydbillede, megen kontrol, velopløst , dynamisk og meget homogent.
Den nye speaker må blive et hit til 7900 Euro...

2. neders i racket ses den nye int amp 051 til 4400 Euro.

ASR`s flagskib i Gold Version.: 15.000 Euro.

Den fødes helst af 2 separate strømforsyninger. Man kan vælge batteridrift efter eget ønske, men desværre missede den gamle billederne.

ASR i "blue version": 12.000 Euro.

ASR på arbejde, med de nævnte strømforsyninger i racket til venstre.
Lyden imponerede mig ikke, men det skyldtes helt sikkert højttalerne.

UNISON RESEARCH,( Class-A drift ):

S8, 2*45 watt : 5500 Euro
S6, 2*35 watt : 3000 Euro
S4, 2'15 watt : 2400 Euro

GRYPHON MED ANTILEON SIGNATURE:

CD-spillen el diablo + pre-amp Sonata Allegro:

Gryphons næststørste speaker : TRIDENT - 70.000 Euro.

De gange jeg har lyttet på Gryphon har det været med stor glæde, men denne gang var det småt med de positive vendinger. Trident spillede med stort men anmasende lydbillede. Man blev ganske enkelt træt efter få numre, og det tilskriver jeg ikke elektronikken. "Højttaleren" hang ganske enkelt ikke sammen, men det var imponerende at skue....
CABASSE med tilhørende amp og processor : 120.000 Euro...

BÖSENDORFER:

Bemærk den lille "plade-sub" i baggrunden.

Bösendorfer er altså bedst til det med klaver. Deres produkter er flotte, meget dyre, men lyden lever ikke op til navnet, om jeg så må sige. Lidt for kold i lyden, for lidt bredde og nuancering.
JADIS RØR-ELEKTRONIK, 2 STK. "CINEMA" + AUDIOPLAN KONTRAST HTÉR:

Et af de bedre vellydende setups. Ikke mega dynamik, men meget balanceret, flot tonal balance, og godt perspektiv.
THORENS ELEKTRONIK + ISOPHON HTÉN "ARABBA"(33.000 EURO):

PIEGA:

Jeg bliver aldrig glad for Piega. Usammenhængende og metallisk....
SOLUTION-ELEKTRONIK + NEBULA FRA ITALIEN:

Nebula i rød, og det klæ´r den.

PATHOS + SONICS:

Pathos er lækker elektronik. God kontrol, fornemme detaljer med samenhænge i musikken, så "fejlene" vil jeg tilskrive htén...
GRÆSK ELEKTRONIK "TRULIFE AUDIO" TLA:

TLA + DUO fra Avantgarde.

Et heftigt setup som brillierede på visse punkter : stemmer. Men manglende dynamik og opløsning gjorde musikken "lettere" kedelig. Men absolut anstændig lydbilled...

Bolzano Villetri:

Bolzano er en russisk/italiensk speaker. Udviklet i rusland, og samlet/finjusteret i italien. En speaker som absolut er utaditionel, men med en fornuftig lyd. En man bør holde lidt øje med.

Surround-sættet i baggrunden, kan gå hen og blive ganske interessant. Husker ikke den eksakte pris, men den var bestemt overkommelig.
KRELL`S EVO-SERIE MED POWER SUPPLY... 112.000 EURO FOR HELE LINIEN:

Krell FBI til 20.000 euro.

2*Evo 600 + krell´s ht:

På et tidspunkt læste jeg at denne htér fortsatte hvor de andre stoppede!!! magen til sludder skal man lede mere end længe efter. Denne speaker kan intet andet end spille højt. Ingen nuanceringer, ingen sammenhæng, intet perspektiv. Den er tæt på at være ligegyldig. Måske det skyldes rygtet; at den 100 % laves i Kina..
Mere krell + Avid-spille:

krell FBI + Bethoven grand:

På trods af dæmpeplader og hjørneabsorbers og meget andet, var lyden ikke imponerende.
TYSK MBL-ELEKTRONIK + MBL HØJTTALERE:

MBL TOPELEKTRONIK INCL. GIGANT EFFEKTTRIN:

Imponerende setup men lyden levede ikke op til den visuelle oplevelse. Mellemtonen består af bånd der stråler 360 grader rundt i lokalet, og over dem en kugle-diskant med samme effekt. Om dette forklare den diffuse lydoplevelse, hvor man mangler kontrol/overblik over musikken skal være usagt, men en fed lyd-oplevelse var det ikke.
Speaker 101 + pre 6010 + amp 9011 + dac 1611 + cd 1621:

KOMPLET AVANTGARDE SETUP:

Duo kan spille godt, men kun på udvalgte musikgenrer. Cubansk club-musik mestrer de, men komplekse rock/blues-stykker er de bestemt ikke glade for...

RANK SETUP MED HORNHØJTTALEREN "ARIA":

KHARMA AUDIO SPEAKER "GRAND EXQUISITE" : 200.000 EURO +
WOD Audio elektronik.

Stort og velkontrolleret lydbillede. Manglede dynamik, men et af de bedre lydende rum...
EINSTEIN ELEKTRONIK + ACAPELLA SPEAKER:

Acapella Triolon Excalibur : 90.000 Euro

Kæmpe htér med meget flot finish. Design kan altid diskuteres, men spændende er den.
Ekstra fra gemmerne:
Rowland + ( magnar-planer 12 , mener jeg...).

MBL´s monster effekttrin..

WLM og lidt nostalgi...

Von Schweikert med LAMM-elektronik..

Dette var alt fra fars lille visuelle münchen-buket. God fornøjelse svende....