Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 20:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Udstillinger og messer
 HIFI4ALL Forum : Udstillinger og messer
Emne Emne: München (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 31 Maj 2006 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Lidt godbidder fra München. En messe som kan anbefales:

GAMUT: CD3 - CI 100 - DI 150

GAMUT L7:

DALI:

LYNGDORF MED SIN MH1:

Lyngdorf demoéde med Helicon 300 - CD1 - TDA2200(room perfect) og poweramp SDA2175 i lokalet bag ham. Lysforholdene gjorde det umuligt for mit gamle kamera at tage billeder.

SA " Ranger " på exposure og komplet Valhalla-træk.

SA havde verdenspremiere med deres nye "Ranger". En lille hurtig sag, der nok skal gøre sig i de små hjem. Pris 20.000dkr.

Nordost-demo med Eben X-centric + exposure:

Efter optimering med forbedrede delefilter, sparker X-centric-en særdeles kompetent fra sig. Et af de bedre lydende rum, hvor detaljering, hurtighed og dynamik foldede sig ud.

BURMESTER: ET TIL ALLE TIDER VELBESØGT DEMO-RUM, OG DET FORSTÅES. DYRE GRJER JA, MEN VELLYD I SÆRDELES GOD KLASSE. MÅSKE MESSENS BEDSTE LYD.....

Burmesters nye speaker B-30 + ny cd-spille 061 + int. amp 032 + power-cond.
Stort lydbillede, megen kontrol, velopløst , dynamisk og meget homogent.
Den nye speaker må blive et hit til  7900 Euro...

2. neders i racket ses den nye int amp 051 til 4400 Euro.

ASR`s flagskib i Gold Version.: 15.000 Euro.

Den fødes helst af 2 separate strømforsyninger. Man kan vælge batteridrift efter eget ønske, men desværre missede den gamle billederne.

ASR i "blue version": 12.000 Euro.

ASR på arbejde, med de nævnte strømforsyninger i racket til venstre.
Lyden imponerede mig ikke, men det skyldtes helt sikkert højttalerne.

UNISON RESEARCH,( Class-A drift ):

S8, 2*45 watt : 5500 Euro

S6, 2*35 watt : 3000 Euro

S4, 2'15 watt : 2400 Euro

GRYPHON MED ANTILEON SIGNATURE:

CD-spillen el diablo + pre-amp Sonata Allegro:

Gryphons næststørste speaker : TRIDENT - 70.000 Euro.

De gange jeg har lyttet på Gryphon har det været med stor glæde, men denne gang var det småt med de positive vendinger. Trident spillede med stort men anmasende lydbillede. Man blev ganske enkelt træt efter få numre, og det tilskriver jeg ikke elektronikken. "Højttaleren" hang ganske enkelt ikke sammen, men det var imponerende at skue....

CABASSE med tilhørende amp og processor : 120.000 Euro...

BÖSENDORFER:

Bemærk den lille "plade-sub" i baggrunden.

Bösendorfer er altså bedst til det med klaver. Deres produkter er flotte, meget dyre, men lyden lever ikke op til navnet, om jeg så må sige. Lidt for kold i lyden, for lidt bredde og nuancering.

JADIS RØR-ELEKTRONIK, 2 STK. "CINEMA" + AUDIOPLAN KONTRAST HTÉR:

Et af de bedre vellydende setups. Ikke mega dynamik, men meget balanceret, flot tonal balance, og godt perspektiv.

THORENS ELEKTRONIK + ISOPHON HTÉN "ARABBA"(33.000 EURO):

PIEGA:

Jeg bliver aldrig glad for Piega. Usammenhængende og metallisk....

SOLUTION-ELEKTRONIK + NEBULA FRA ITALIEN:

Nebula i rød, og det klæ´r den.

PATHOS + SONICS:

Pathos er lækker elektronik. God kontrol, fornemme detaljer med samenhænge i musikken, så "fejlene" vil jeg tilskrive htén...

GRÆSK ELEKTRONIK "TRULIFE AUDIO" TLA:

TLA + DUO fra Avantgarde.

Et heftigt setup som brillierede på visse punkter : stemmer. Men manglende dynamik og opløsning gjorde musikken "lettere" kedelig. Men absolut anstændig lydbilled...

Bolzano Villetri:

Bolzano er en russisk/italiensk speaker. Udviklet i rusland, og samlet/finjusteret i italien. En speaker som absolut er utaditionel, men med en fornuftig lyd. En man bør holde lidt øje med.

Surround-sættet i baggrunden, kan gå hen og blive ganske interessant. Husker ikke den eksakte pris, men den var bestemt overkommelig.

KRELL`S EVO-SERIE MED POWER SUPPLY... 112.000 EURO FOR HELE LINIEN:

Krell FBI til 20.000 euro.

2*Evo 600 + krell´s ht:

På et tidspunkt læste jeg at denne htér fortsatte hvor de andre stoppede!!! magen til sludder skal man lede mere end længe efter. Denne speaker kan intet andet end spille højt. Ingen nuanceringer, ingen sammenhæng, intet perspektiv. Den er tæt på at være ligegyldig. Måske det skyldes rygtet; at den 100 % laves i Kina..

Mere krell + Avid-spille:

krell FBI + Bethoven grand:

På trods af dæmpeplader og hjørneabsorbers og meget andet, var lyden ikke imponerende.

TYSK MBL-ELEKTRONIK + MBL HØJTTALERE:

MBL TOPELEKTRONIK INCL. GIGANT EFFEKTTRIN:

Imponerende setup men lyden levede ikke op til den visuelle oplevelse. Mellemtonen består af  bånd der stråler 360 grader rundt i lokalet, og over dem en kugle-diskant med samme effekt. Om dette forklare den diffuse lydoplevelse, hvor man mangler kontrol/overblik over musikken skal være usagt, men en fed lyd-oplevelse var det ikke.

Speaker 101 + pre 6010 + amp 9011 + dac 1611 + cd 1621:

KOMPLET AVANTGARDE SETUP:

Duo kan spille godt, men kun på udvalgte musikgenrer. Cubansk club-musik mestrer de, men komplekse rock/blues-stykker er de bestemt ikke glade for...

RANK SETUP MED HORNHØJTTALEREN "ARIA":

KHARMA AUDIO SPEAKER "GRAND EXQUISITE" : 200.000 EURO +
WOD Audio elektronik.

Stort og velkontrolleret lydbillede. Manglede dynamik, men et af de bedre lydende rum...

EINSTEIN ELEKTRONIK + ACAPELLA SPEAKER:

Acapella Triolon Excalibur : 90.000 Euro

Kæmpe htér med meget flot finish. Design kan altid diskuteres, men spændende er den.

Ekstra fra gemmerne:

Rowland + ( magnar-planer 12 , mener jeg...).

MBL´s monster effekttrin..

WLM og lidt nostalgi...

Von Schweikert med LAMM-elektronik..

Dette var alt fra fars lille visuelle münchen-buket. God fornøjelse svende....

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 31 Maj 2006 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

Fornemme billeder!

(Jeg sidder lige og tørrer savlet af bordet med skjorteærmet ).

- BR
Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 31 Maj 2006 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

Lækre billeder
Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Fremmede
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 31 Maj 2006 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes, at Trident var en højttaler med potentiale!. Måske var dette rum ikke det bedste til den. Man skal jo også sidde rimeligt præcist i sweet spot for at få lyden optimal. Gryphon opstilles med laser osv.  Men jeg blev da heller ikke ovenud imponeret af dem!

Cabasse spillede derimod forbløffende godt. Sådan et sæt ville jeg gerne have. 

Et andet sted, hvor jeg blev imponeret var hos Swedish Statement. Det store delvist aktive sæt fra Mårten Design. Det var altså lækkert.

Jeg havde ikke kamera med, men Transrotors værk til 118000 Euro fik tænderne til at løbe i vand.

Fredag aften, da andre folk var gået, var jeg inde på standen med Chord/Kef. 4 stk. SPM 14000!, de koster vel omkring en mio. i Dk tilsammen! De spillede på en hemmelig KEF. Højttalerne var en prototype på et nyt statement fra KEF. Havde hele dagen gemt sig bag et forhæng. Udformningen omkring diskanterne var ikke helt på plads. Ca. 2,2m høje, 60 cm b og vel omkring 50 cm dybe. Omkring 175 kg! Let hornladet diskant, 10 tommer koaksial mellemtone, 5x10 tommer på fronten og 2 tilsvarende på bagsiden af højttalerne!

Jeg har aldrig!, aldrig hørt Safri Duo så højt!. Hold da op, hvor de kunne spille. Usandsynlig højt! Helt uden at lyde presset. Nu hjælper det selvfølgelig også med 2x 850 Chord-watt til hver højttaler

Ved berøring var der ingen vibrationer i kabinettet.

Jeg gætter på en pris omkring 600000 kr for et sæt. KEF-folkene snakkede om 50K£!

mvh

Til top Vis Fremmede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fremmede

full blown
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003
Sendt: 31 Maj 2006 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Rigtig fine billeder,kom endelig med flere hvis der er flere i serien.

Havde Gamut deres nye højtalerserie phi med på messen?.

Hygge FB

Til top Vis full blown's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af full blown

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2006 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

Hej fb

Så er der flere billeder i rækken.

Gamut havde desværre ikke Phi-serien med. L7 var placeret i åbent messerum, hvorfor en bedømmelse er umulig. Men flot er den.

BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004
Sendt: 01 Juni 2006 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

Det blev det jo ikke dårligere af! 

- BR
Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2006 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

BR: den gamle takker

Jeg ved at billedkvaliteten ikke er 100 % hele vejen rundt, men solide indtryk skulle man gerne få. Spørg endelig løs. Jeg skal forsøge at besvare efter bedste evne...

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 01 Juni 2006 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

Bliv endelig ved!
Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 01 Juni 2006 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

Måske det skyldes rygtet; at den 100 % laves i Kina

Ja dem er der mange af når man ikke ved bedre .

Men ja det spillet ikke godt i det rum , som det gjore sidste år .

Men hop i bil næste gang jeg skal ned til AR så kan du høre det spille i ders rum .

Men alt i alt en god messe , der var mange gode mærker med og i år var der godt med dansk hifi og det er altid godt , og 40 forskelige mærker af pladespiller  .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2006 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

Hvis du ved bedre, må det være nemt at dokumentere...

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2006 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
Bliv endelig ved!

Jeg skal prøve at klemme flere billeder ud af elektronikken

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 01 Juni 2006 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

gl.jas skrev:

BR: den gamle takker

Jeg ved at billedkvaliteten ikke er 100 % hele vejen rundt, men solide indtryk skulle man gerne få. Spørg endelig løs. Jeg skal forsøge at besvare efter bedste evne...

De er da menge bedre end mine  

Var du uden i Biergarten ? der har jeg nogle gode fotos fra  nok det bedste sted på den messe .

musica
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2005
Sendt: 01 Juni 2006 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

gl.jas skrev:

jdg1 skrev:
Bliv endelig ved!

Jeg skal prøve at klemme flere billeder ud af elektronikken

Rigtig flot billedeserie!

Har du nogle billeder af Densen's nye cd-afspiller og højttaler (som nævnt af Thomas Sillesen på hifi-musik.dk)?

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 01 Juni 2006 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

gl.jas skrev:
jensen skrev:

Hvis du ved bedre, må det være nemt at dokumentere...

Ja kan jeg da lett , hvis jeg må poste de fotos jeg har , jeg kan jo høre dem af når jeg skal derover.

Men sådan er messe er altid som en strikkeklub  , men lader man det bare fise ud igen så er det sjovt .

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 Juni 2006 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

Først tak for dine fine billeder ....

Hvad angår dine oplevelser af lydkvaliteten fra de forskellige anlæg, så virker det som om de har været meget uheldige med deres opstillinger, idet jeg har lyttet til en del af produkterne, og fået en helt anden oplevelse af disse.

Men ok .. det er jo problemet med messer, det er ikke altid let at få optimeret lyden.

SATMIT

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2006 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

SATMIT skrev:

Hvad angår dine oplevelser af lydkvaliteten fra de forskellige anlæg, så virker det som om de har været meget uheldige med deres opstillinger, idet jeg har lyttet til en del af produkterne, og fået en helt anden oplevelse af disse.

Men ok .. det er jo problemet med messer, det er ikke altid let at få optimeret lyden.

SATMIT

Efter en del messe-besøg vil jeg mene at rummenes indflydelse tæller mindre og mindre på optimeringsskalaen. Dette begrundet ved alle de dæmpningsmaterialer, optimeringstrick, og den brede erfaring folkene bag produkternerne har. Hvis man ikke netop på en messe kan tilbyde super ydelse af sine produkter, hvad er så formålet med en lyd-messe...?

En anden faktor er ens præferencer og generel kritisk stillingtagen. Når jeg på en messe lytter på setup´s som repræcenterer en værdi på langt over 1.000.000 danske kroner, forventer jeg en lydoplevelse i særdeles høj klasse...Fx lyttede jeg på tyske MBL, et komplet og meget dyrt setup, men det spillede ikke nær så præcist og dynamisk og engagerende, som det lille setup hos Nordost, bestående af exposure og X-centric..!!

For en rum tid siden lyttede jeg på en monsterforstærker med almindelig gennemsnitshøjttaler. Setupét spillede voldsomt kontrollabelt og meget dynamisk. Men der var lille båndbredde, ingen udklingninger, store huller i lydbilledet, begrænset nuancering, hvorfor lyd-oplevelsen og musikglæden forblev reduceret, ja nærmest skuffende. Omvendt spillede de lille JARDIS monoblokke( på messen) via en gennemsnitshøjttaler meget musik. Her var flot tonal balance, stort sammenhængende lydbillede, nuanceret lydbillede, men dog begrænset dynamik.Musik-oplevelsen var dog altovervejende positiv...

Alt dette blot for at påpege hvor svært det er endegyldigt at bedømme setups generelt. Vi vægter alle de forskellige parametre forskelligt. Nogle er mere kritiske end andre, nogle mere "følsomme" for vitale dele af musikken, etc. ,  men når jeg fx lytter på Gryphon med en speaker til 700.000 danske kroner, og elektronik til næsten det samme beløb, har jeg store forventninger, meget store.... min kritiske stillingtagen stiger nærmest proportionalt med prisen på setupét, så derfor er det sjældent at de dyre store setup´s imponerer mig.

Sørme om ikke den gamle nåede 1k indlæg

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 02 Juni 2006 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

gl.jas skrev:
SATMIT skrev:

SATMIT

Efter en del messe-besøg vil jeg mene at rummenes indflydelse tæller mindre og mindre på optimeringsskalaen. Dette begrundet ved alle de dæmpningsmaterialer, optimeringstrick, og den brede erfaring folkene bag produkternerne har. Hvis man ikke netop på en messe kan tilbyde super ydelse af sine produkter, hvad er så formålet med en lyd-messe...?

En anden faktor er ens præferencer og generel kritisk stillingtagen. Når jeg på en messe lytter på setup´s som repræcenterer en værdi på langt over 1.000.000 danske kroner, forventer jeg en lydoplevelse i særdeles høj klasse...Fx lyttede jeg på tyske MBL, et komplet og meget dyrt setup, men det spillede ikke nær så præcist og dynamisk og engagerende, som det lille setup hos Nordost, bestående af exposure og X-centric..!!

For en rum tid siden lyttede jeg på en monsterforstærker med almindelig gennemsnitshøjttaler. Setupét spillede voldsomt kontrollabelt og meget dynamisk. Men der var lille båndbredde, ingen udklingninger, store huller i lydbilledet, begrænset nuancering, hvorfor lyd-oplevelsen og musikglæden forblev reduceret, ja nærmest skuffende. Omvendt spillede de lille JARDIS monoblokke( på messen) via en gennemsnitshøjttaler meget musik. Her var flot tonal balance, stort sammenhængende lydbillede, nuanceret lydbillede, men dog begrænset dynamik.Musik-oplevelsen var dog altovervejende positiv...

Alt dette blot for at påpege hvor svært det er endegyldigt at bedømme setups generelt. Vi vægter alle de forskellige parametre forskelligt. Nogle er mere kritiske end andre, nogle mere "følsomme" for vitale dele af musikken, etc. ,  men når jeg fx lytter på Gryphon med en speaker til 700.000 danske kroner, og elektronik til næsten det samme beløb, har jeg store forventninger, meget store.... min kritiske stillingtagen stiger nærmest proportionalt med prisen på setupét, så derfor er det sjældent at de dyre store setup´s imponerer mig.

Nu tager det mere end bare et par dage at tune et rum ind , og hvis de ikke spillet så var det også galt .

Det med store og små setup er meget lett .

Dem med de små setup ligger vægt på noget andet en hvad de store gør .

Små setup er næsten altid ping pong lyd .

store setup , de går mere op i den fulde soundstages og det får man kun i store rum og med et stort setup .

Men rigtig nok mange af de store setup lever slet ikke op til prisen/lyden .

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 Juni 2006 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

[/QUOTE]

Tillykke med de 1000!

Hvad angår anlæg på messer, så er det, som Jensen siger, typisk de "små" der tilsyneladende spiller bedst, mens f.eks. rundstrålende højttalere er meget problematiske pga akustikken i rummene. Det samme gælder store speakers, som ofte kobler meget mere til rummet, end små speakers, der ikke flytter så meget luft.

Har lyttet til MBL nogle gange, og vil sige at det er en af mine personlige favoritter, men som du nævner så lyder de ikke som X-centric.

SATMIT

MGPProjectS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 Juni 2006 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

Kommer lidt bag på mig, at Trident'erne virker anmasende...hmmm... Det er ikke helt hvad jeg forventede.

Men ellers gode billeder af mange spændende sager!

www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
Til top Vis MGPProjectS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGPProjectS Besøg MGPProjectS's Websted

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes