Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 17:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Afstemninger - Polls
 HIFI4ALL Forum : Afstemninger - Polls
Emne Emne: System Audio & bass (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Spørgsmålet: Dækker SA DIT behov for bas
Poll valg Stemmer Afstemningsresultat
2 [2,13%]
32 [34,04%]
13 [13,83%]
25 [26,60%]
22 [23,40%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
marvel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 30 Juli 2004 kl. 05:51 | IP-adresse registreret  

Lidt underholdning sådan bare lige for at gøre natten lidt kortere. Håber der kommer en masse meninger
Til top Vis marvel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af marvel Besøg marvel's Websted

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 30 Juli 2004 kl. 08:33 | IP-adresse registreret  

???

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 30 Juli 2004 kl. 08:33 | IP-adresse registreret  

Det kommer jo voldsomt an på hvilken SA-højtaler der er tale om... De der påstår at INGEN SA-højtalere kan spille bas skulle dog nok overveje at få checket hørelsen (for kraftige lydtryk for længe?)

Til top Vis shras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shras Besøg shras's Websted

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 30 Juli 2004 kl. 09:03 | IP-adresse registreret  

enig, der er milevid forskel, mine gamle SA 3070, manglede ikke bas på nogen måde....

musifix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2003
Sendt: 30 Juli 2004 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

.... synes lissom vi har været der før...

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 30 Juli 2004 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

musifix skrev:

Ja lidt langt ude .
Kan det ikke være lige meget hvad andre synes bare man selv er tilfreds , eller er det fordi at man ikke selv kan tage stilling til det , ja sådan tro jeg det er tænk hvis man kunne det så er der meget derude der skal prøves .

Smut ud i solen og få noget lys og glæde inde det bliver vinter igen , af sted med jer.

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 30 Juli 2004 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

Knoxville skrev:
enig, der er milevid forskel, mine gamle SA 3070, manglede ikke bas på nogen måde....

Det  har du sådanset ret i, 3070 er en god højttaler, absoludt den bedste fra den kant, underlig man stopper med at lave en succes

Sa 7k har jeg nu hørt 3 gange, her er den øvre bas al for kraftig, mens den dybe bas (ikke engang den helt dybe) er pist væk. Jeg forstår personligt ikke at man kan tilade sig at prisætte den højttaler så højt, en højttaler i den prisklasse skulle gerne være i stand til at gengive programmeterialet troværdigt og det mener jeg ikke den er i stand til.

Jeg vil dog tror at folk der placere den i mindre rum godt kan hive lidt dybe bastoner ud af den, men vil næppe kunne mærke disse.

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2004 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
musifix skrev:

Slut ud i solen og få noget lys og glæde inde det bliver vinter igen , af sted med jer.

Det er vi desværre nogen der ikke kan, er på ardejde.

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Sendt: 30 Juli 2004 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

Synes at de billigere og ældre modeller fra System Audio spiller rimeligt bas - udfra hvad man kan forvente fra prisklassen, størrelse og bestykning af enheder.

Men har ligesom slips noget svært ved at finde bassen i topmodellerne ... den har været på sommerferie de gange jeg har hørt dem!

Og ikke nok med at Jensen har et federe anlæg end mig ... han ligge sku også og dvasker den i solen ... fy for pokker

SATMIT

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 30 Juli 2004 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:
Jeg vil dog tror at folk der placere den i mindre rum godt kan hive lidt dybe bastoner ud af den, men vil næppe kunne mærke disse.

Præcist! Jeg kan forestille mig at andre der sidder i en lille lejlighed kan nikke genkendende til mit primære lydproblem: Resonanser! Store enheder sætter ganske enkelt hele rummet i svingninger, bassen mudres, billederne er på vej ned af væggene og underboen går i selvsving.

Til top Vis shras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shras Besøg shras's Websted

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 30 Juli 2004 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

Og ikke nok med at Jensen har et federe anlæg end mig ... han ligge sku også og dvasker den i solen ... fy for pokker

SATMIT

[/QUOTE]

gør jeg også , og hvem siger mit er federe end dit ? .

Husk det er smag der afgøre det .

Men kan da lige sige MAC C200 er på vej ind til min lille bamse amp .

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 30 Juli 2004 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Der må være gået noget galt for SA med de nye modeller... mine gamle SA1070 som er fra samme serie som SA3070 mangler absolut ikke bas. Faktisk kan den blive for dominerende, hvis man stiller højtaleren tæt på væggen!
Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Sendt: 30 Juli 2004 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

Jo ... men en MAC forstærker kunne nu lune her på adressen. Ellers er jeg fint tilfreds med det jeg har.  Men i år står der andre ting på budgettet!

.... sidder bare og er lidt mobset over jeg er på job når solen endelig er fremme. Men har fri om 1½ time ... så er det ud i solen ... med en fad-øl og noget live Jazz.

SATMIT

happy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 Juli 2004 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

Til Marvel !

Er det kedsomheden som har fået et overtag, eller er der reelt et ønske om andres mening om SA højttalere og deres bas kunnen.

Jeg har haft SA højttalere siden 1984/85 - Match 1, 2050, 3070 og nu SA2K Master. I perioden har der dog været et par Audiovector, Linn Kan + F3 SUB inde over, men er altid vendt tilbage til SA.

Hvis jeg var utilfreds med lyden at mine SA højttalere havde jeg nok skiftet dem ud, men det forholder sig nu således, at jeg er ganske godt tilfreds. Jeg forstår ikke helt den(de) diskution(er) omkring højttalers eller for den sags skyld andre produkters kunnen. Hvis der kun var en rigtig lyd var der nok ikke så mange fabrikanter, som der nu engang er.

Jeg har stor respekt for bas-freaks som omgiver sig med CV, JBL og lignende højttalere (har forøvrigt haft et par CV 10 engang). Det er fedt engang imellem at få dunket i underlivet, men for mig er der andre værdier og derfor faldt valget på SA. Hvis f.eks. Audiovector, Dali, B&W eller lign. højttaler faldt i min lyttemæssige smag kan jeg garantere dig for, at jeg skiftede mine højttalere omgående.

I mit setup fungere SA2K Master særdeles godt. Der kan dog godt i nogle tilfælde - f.eks. når naboen knægt spiller syre-rock hele dagen - være situationer hvor jeg gerne ville have haft en par 12 tommer, men i det store hele lever de op til mit lydunivers. Men det kan selvfølgelig være et forkert lydunivers jeg hælder til !!!!

Happy

Til top Vis happy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af happy

marvel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2004 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

happy skrev:

Til Marvel !
Er det kedsomheden som har fået et overtag, eller er der reelt et ønske om andres mening om SA højttalere og deres bas kunnen.

Ja, kedsomheden var den udløsende faktor. Jeg har efterhånden læst nok indlæg til at vide, at der hér på siden er forrygende uenighed og SA'ernes herligheder.

At den ene SA model frem for den anden har mere eller mindre bas er jo selvsagt, så spørgsmålet er naturligvis lidt vagt. Jeg havde skam heller ikke forestillet mig et resultat, der kunne bruges til noget. Det var nærmere den reaktion spørgsmålet kunne bringe med sig, der trak. Nu skal det lige siges at klokken vist var ca. 6 om morgenen da jeg oprettede og kedede mig bravt på nattevagt

Til top Vis marvel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af marvel Besøg marvel's Websted

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 30 Juli 2004 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

hvis man gider lytte med en kraftig forstærker mener jeg ikke der umiddelbart er noget problem, medmindre man hører til dem der burde købe cv i stedet.

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 30 Juli 2004 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

syntes ikke at SA decideret mangler bas men jeg er heller ikke særlig bas-

fikseret jeg er bare særlig.mine 1130 gør det fortinligt ved siden af mit tv

Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

schrez
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 30 Juli 2004 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

marvel skrev:

happy skrev:

Til Marvel !

Ja, kedsomheden var den udløsende faktor. Jeg har efterhånden læst nok indlæg til at vide, at der hér på siden er forrygende uenighed og SA'ernes herligheder.

At den ene SA model frem for den anden har mere eller mindre bas er jo selvsagt, så spørgsmålet er naturligvis lidt vagt. Jeg havde skam heller ikke forestillet mig et resultat, der kunne bruges til noget. Det var nærmere den reaktion spørgsmålet kunne bringe med sig, der trak. Nu skal det lige siges at klokken vist var ca. 6 om morgenen da jeg oprettede og kedede mig bravt på nattevagt

så det var bare for at koge suppe på en høne der allerede har været i gryden for mange gange, og derved provokere lidt infigth mellem de 'to lejre' i sa diskussionen.

Det forstår jeg ikke meningen med...

Jeg mener tråde skal oprettes af saglige grunde og ikke for at sidde bag skærmen og nyde lidt underholdning i form af mudderkastning.

Bare min ydmyge mening.

VH Jeppe

PS: beklager offtopic

Til top Vis schrez's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af schrez

marvel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2004 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

til jeppe> Du har jo ganske ret, men skaden er vel ikke større end folk blot kan undlade at kommentere. Faktisk er selve "resultatet" jo også lidt interessant selv om det jo ikke beviser noget. Det skulle da lige være at folk har forskellig smag

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 30 Juli 2004 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Jeg må tilstå at jeg ikke helt fatter pointen med denne "bruger-undersøgelse" - den appelerer lige nøjagtigt til en gang mudder-svineri som vi har set så mange gange før. Hvis det var pga. kedsomhed, så var det vist bedre at sove lidt på det, så opfindsomheden kunne få en jumpstart senere....

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes