Emne: Er ICEpower noget ved?? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Mr. High Fy Lukket konto

Ønsker konto på standby
Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1117
|
| Sendt: 12 Maj 2005 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et noget poppet spørgsmål, men hvordan tager man ellers temperaturen på ICEpower i lyntempo?
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 13 Maj 2005 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas, Becker og jeg har lige spenderet at par timer sammen med nogle ICE-ting.
I starten var vi meget imponerede. Vi spillede Sara K, Roger Waters, Poul Simon og lidt pige-med-guitar - fantastisk soundstage, detaljer en masse.
Så kom Bob Marley på. Og lydbilledet faldt fra hinanden.Uden forforstærkeren fungerede det bedre, men ......
Et stykke med blærejazz i rasende tempo og Rockin' In The Free World, der begge plejer at svinge fint, gav grå og kedelig lyd. Intet liv - bare kedeligt.
Vi skiftede over til rør-tingene fra Opera, og så kom musikken til sin ret.
ICE har nok en berettigelse visse steder, og der klart potantiale i dem, men for nærværende vil jeg helst undvære
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
GgozZ Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 276
|
| Sendt: 13 Maj 2005 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som villman skriver det er ikke Rør-forstærkere, men forventer man 1000 rør W til 4-5000 så bliver man skuffet.
Jeg skiftede selv til ICEpower og er meget imponeret, har kunne mærke hvordan det er blevet tilspillet og lyden som før kunne virke lidt kold, er blevet mere neutral og rigtig god.
Synes at ICE kommer især til sin ret når man sætter live optagelser på og andet rock, man kan simpelthen spille ufattelig højt uden det forvrænger eller forstærkeren bliver faretruende varm og det elsker jeg.
Desuden af tests som beskriver den kold, får jeg ofte indtrykket af at den ikke er tilspillet eller de bare lige har tændt den og stadig er kold, for så er lyden ikke imponerende, som så mange andre forstærkere.
Så mit personlige svar er ja, og ikke kun fordi jeg ejer det, og vil da også godt indrømme at man kan finde forstærkere, der spiller bedre og mere detaljerede men til prisen er det et rigtig godt alternativ  __________________ eAR 1001
Dynaudio Focus 140
Audio Analogue Bellini
Cambridge DacMagic
|
| Til top |
|
| |
Mr. High Fy Lukket konto

Ønsker konto på standby
|
| Sendt: 13 Maj 2005 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
GgozZ skrev:
Som villman skriver det er ikke Rør-forstærkere, men forventer man 1000 rør W til 4-5000 så bliver man skuffet.
Jeg skiftede selv til ICEpower og er meget imponeret, har kunne
mærke hvordan det er blevet tilspillet og lyden som før kunne virke
lidt kold, er blevet mere neutral og rigtig god.
Synes at ICE kommer især til sin ret når man sætter live optagelser
på og andet rock, man kan simpelthen spille ufattelig højt uden det
forvrænger eller forstærkeren bliver faretruende varm og det elsker jeg.
Desuden af tests som beskriver den kold, får jeg ofte indtrykket af
at den ikke er tilspillet eller de bare lige har tændt den og stadig er
kold, for så er lyden ikke imponerende, som så mange andre forstærkere.
Så mit personlige svar er ja, og ikke kun fordi jeg ejer det, og vil
da også godt indrømme at man kan finde forstærkere, der spiller bedre
og mere detaljerede men til prisen er det et rigtig godt alternativ  |
|
|
Er det Cervin Vega HT du bruger som udgangspunkt for udtalesen, om ICEpower?
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 13 Maj 2005 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan ihvertfald sige at jeg er meget begejstret for min AR EAR TWO som jeg købte i november måned, den spiller fremragende og med ufatteligt meget hul igennem. Men man skal helt sikkert vænne sig til den meget "ufarvede" lyd, og derfor er det nok ikke alle der bryder sig om den.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Mr. High Fy Lukket konto

Ønsker konto på standby
|
| Sendt: 13 Maj 2005 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
| Kan ihvertfald sige at jeg er meget begejstret for
min AR EAR TWO som jeg købte i november måned, den spiller fremragende
og med ufatteligt meget hul igennem. Men man skal helt sikkert vænne
sig til den meget "ufarvede" lyd, og derfor er det nok ikke alle der
bryder sig om den. |
|
|
Ufarvet = Klangløse? Har du/i aldrig hørt noget hardware i jeres
hifi-liv, hvor i har tænkt, "det her lyder sgu klangløst" Hardware der
efter jeres/di mening ikke spiller musik, men derimod, bare lyd? Det er
ikke altid nemt at forklare, men man ved det når man høre det.
Taler ICEpower mere til yngre mennesker, eller bare mennesker der mere
eller mindre kun høre rytmisk musik? Det kunne være interessant at
finde frem til den gennemsnitlige ICEpower fan.
Som jeg umiddelbart har set, så er "superentusiasterne" på dette site,
IKKE udstyret med ICEpower, eller anden moderne teknik. Eller er de??
Er det mon fordi at ICEpower kræver en mia. timers tilspilning, og
mindst halvdelen af de mennesker der har hørt ICEpower osv. IKKE har
hørt det tilspillet??
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 13 Maj 2005 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved ikke om de er klangløse, men den farver ihvertfald ikke lyden i nogen retning i forhold til hvad jeg ellers har hørt. Men nu har jeg også en anelse varme komponenter i resten af min afspillekæde: Holfi og ProAc.
Og ja ung, er jeg vel stadig men jeg hører bestemt ikke kun rytmisk musik, jeg hører stort set alt undtagen opera og heavy metal. Jeg ved ikke hvornår man er superentusiast eller ej, det kommer vel noget an på hvordan du vælger at definere det. __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Erik D Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 786
|
| Sendt: 13 Maj 2005 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. High Fy skrev:
Taler ICEpower mere til yngre mennesker, eller bare mennesker der mere eller mindre kun høre rytmisk musik? Det kunne være interessant at finde frem til den gennemsnitlige ICEpower fan.
Som jeg umiddelbart har set, så er "superentusiasterne" på dette site, IKKE udstyret med ICEpower, eller anden moderne teknik. Eller er de??
|
|
|
Mon ikke du har fat i et vigtigt aspekt dér ? Ny teknologi kan være lang tid om at slå igennem, på grund af folks tilbøjelighed til at foretrække det kendte.
Lad os se hvordan gennemsnits-setuppet ser ud om 10-20 år, når vi "unge" entusiaster er nået til "superentusiast"-stadiet...
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 13 Maj 2005 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
om 10-20 år er det en helt anden sag.. til den tid har du ice power der er nået til femte eller sjette generation i sin udvikling, og vil være det nuværende langt overlegen.
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Mr. High Fy Lukket konto

Ønsker konto på standby
|
| Sendt: 13 Maj 2005 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
| om 10-20 år er det en helt anden sag.. til den tid har
du ice power der er nået til femte eller sjette generation i sin
udvikling, og vil være det nuværende langt overlegen. |
|
|
Det må vi da håbe! Ingen ville mangle power og med et meget lavt strømforbrug oven i hatten. Mindre forurening
|
| Til top |
|
| |
Mr. High Fy Lukket konto

Ønsker konto på standby
|
| Sendt: 13 Maj 2005 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kender nogen af jer nogen der har prøvet Søren Bertrams BEAST og GHOST forstærkere??
|
| Til top |
|
| |
GgozZ Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Maj 2005 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. High Fy skrev:
GgozZ skrev:
|
Jeg skiftede selv til ICEpower og er meget imponeret, har kunne mærke hvordan det er blevet tilspillet og lyden som før kunne virke lidt kold, er blevet mere neutral og rigtig god.
Synes at ICE kommer især til sin ret når man sætter live optagelser på og andet rock, man kan simpelthen spille ufattelig højt uden det forvrænger eller forstærkeren bliver faretruende varm og det elsker jeg.
Desuden af tests som beskriver den kold, får jeg ofte indtrykket af at den ikke er tilspillet eller de bare lige har tændt den og stadig er kold, for så er lyden ikke imponerende, som så mange andre forstærkere.
Så mit personlige svar er ja, og ikke kun fordi jeg ejer det, og vil da også godt indrømme at man kan finde forstærkere, der spiller bedre og mere detaljerede men til prisen er det et rigtig godt alternativ 
|
|
|
|
|
|
Ja det er rent faktisk mit udgangspunkt til emnet, synes at høre en noget negativ tone fra dig. Kan være jeg tager fejl 
Har selvfølgelig prøvet andre forstærkere til mine højttalere og gæt hvad jeg bedst kunne lide ? Så er det vel ligemeget hvor god højttaleren er, det er ikke det vi diskuterer her!  __________________ eAR 1001
Dynaudio Focus 140
Audio Analogue Bellini
Cambridge DacMagic
|
| Til top |
|
| |
Mr. High Fy Lukket konto

Ønsker konto på standby
|
| Sendt: 13 Maj 2005 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
GgozZ skrev:
Mr. High Fy skrev:
GgozZ skrev:
|
Jeg skiftede selv til ICEpower og er meget imponeret, har kunne
mærke hvordan det er blevet tilspillet og lyden som før kunne virke
lidt kold, er blevet mere neutral og rigtig god.
Synes at ICE kommer især til sin ret når man sætter live optagelser
på og andet rock, man kan simpelthen spille ufattelig højt uden det
forvrænger eller forstærkeren bliver faretruende varm og det elsker jeg.
Desuden af tests som beskriver den kold, får jeg ofte indtrykket af
at den ikke er tilspillet eller de bare lige har tændt den og stadig er
kold, for så er lyden ikke imponerende, som så mange andre forstærkere.
Så mit personlige svar er ja, og ikke kun fordi jeg ejer det, og vil
da også godt indrømme at man kan finde forstærkere, der spiller bedre
og mere detaljerede men til prisen er det et rigtig godt alternativ 
|
|
|
|
|
|
Ja det er rent faktisk mit udgangspunkt til emnet, synes at høre en noget negativ tone fra dig. Kan være jeg tager fejl 
Har selvfølgelig prøvet andre forstærkere til mine højttalere og gæt hvad jeg bedst kunne lide ? Så er det vel ligemeget hvor god højttaleren er, det er ikke det vi diskuterer her!  |
|
|
Ikke for at sige at mit anlæg og mine HTere er de bedste i verdenen, såååå.
CV er IKKE en hifi højttaler, men en power genstand udviklet til at
spille højt og kunne håndtere meget kraftig BAS. Derfor er de måske
ikke det bedste udgangspunkt til "seriøs" lyd vurdering.
Ikke et ondt ord sagt om din smag. Min forstærker er heller ikke det
optimale at teste VA Mahler med, sådan er det bare. Mine HTeren er
heller ikke det optimale at teste Accuphase A60 med osv.
|
| Til top |
|
| |
GgozZ Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Maj 2005 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. High Fy skrev:
GgozZ skrev:
Mr. High Fy skrev:
GgozZ skrev:
|
Så mit personlige svar er ja, og ikke kun fordi jeg ejer det, og vil da også godt indrømme at man kan finde forstærkere, der spiller bedre og mere detaljerede men til prisen er det et rigtig godt alternativ 
|
|
|
|
|
|
Har selvfølgelig prøvet andre forstærkere til mine højttalere og gæt hvad jeg bedst kunne lide ? Så er det vel ligemeget hvor god højttaleren er, det er ikke det vi diskuterer her! 
|
|
|
Ikke for at sige at mit anlæg og mine HTere er de bedste i verdenen, såååå. CV er IKKE en hifi højttaler, men en power genstand udviklet til at spille højt og kunne håndtere meget kraftig BAS. Derfor er de måske ikke det bedste udgangspunkt til "seriøs" lyd vurdering.
Ikke et ondt ord sagt om din smag. Min forstærker er heller ikke det optimale at teste VA Mahler med, sådan er det bare. Mine HTeren er heller ikke det optimale at teste Accuphase A60 med osv.
|
|
|
Må lige spørge har du overhovedet hørt AL-1000 ? Men nej, det er ikke den mest hifi korrekte højttaler, men når vi snaker om at høre forskel på forstærker, så kan jeg da høre om det er en "vattet" forstærker eller en med noget kontrol, det er trods ikke alle forstærkere der er glade for 15" basser, og det klarer ICEpower glimrende, dermed ikke sagt at det er alt hvad den kan 
Min smag i højttalere er "meget" men hvis jeg havde flere penge havde jeg helt sikkert købt nogle andre, men jeg har bare ikke 70k til at gå ud og smide på hifi, derfor må jeg leve med det jeg synes bedst indtil muligheden for at opgradere kommer 
Så lige meget hvad, kan jeg dog trods alt høre forskel om det er en rør-forstærker, vattet sorround forstærker eller strømstærk forstærker og også i detaljeringen. __________________ eAR 1001
Dynaudio Focus 140
Audio Analogue Bellini
Cambridge DacMagic
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 13 Maj 2005 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
GgozZ viser netop hvad icepower er bedst til, høj, uforvrænget rock.
havde han spillet noget andet, mere krævende musik, eller havde haft andre ht'ere, så havde han måske haft en anden mening. (og nu ingen diskussion af de hæv cv har i bunden for at tilføje "slam" i bassen..)
men hvis han havde haft en anden musiksmag, ja, så havde han gjort sig andre bekymringer.
folks udtalelser om ice er meget afhængige af hvad og hvordan de har hørt det. jeg skal gerne indrømme at en gang kraftwerk ikke lyder så pokkers forskelligt, hvis der bare er en ordentlig omgagn power bagved. hvorfor?
fordi det er komprimeret, uden dynamik, detaljer, eller onoget der i det hel taget er særligt krævende for bare nogenude godt udstyr.
til gengælder det en fejl, hvis udstyret ikke kan gengive det som det det er, Techno. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Jacob V Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 105
|
| Sendt: 13 Maj 2005 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle.
Jeg har selv købt ice power, til et relativt krævende setup, har også hørt dem i andre sammenhænge, og jeg vil sige at de spiller endog TEMMELIG godt, specielt i forhold til prisen. De spiller langt fra kedeligt i hvert fald, så meget tør jeg godt sige. De spiller heller ikke specielt godt techno eller heavy, ikke bedre end klassisk, rock, pop, swing, blues eller hvad nu. Ja faktisk vil jeg gå så langt som til at sige at det er ekstremt svært, næsten uanset hvilket setup man har, at finde forstærkere som lyder bedre til samme penge. Jo, der er en tilspilningsfase på noget der ligner 100+ timer, men lyden ændrer sig ikke markant. Mine nøgleord omkring ice power må være musikalsk, dynamisk, levende, detaljeret og med meget meget få nykker. Herudover er de billige i anskaffelsespris og æder ikke strøm som unger drikker sodavand.
MVH
Jacob V.
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 13 Maj 2005 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 13 Maj 2005 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg går faktisk at overvjer om min næste forstærker skal være en Cayin
252 eller en Ice Power AR Ear 202.
Så vil jeg beholde min Denon 1500R som pre. Er det en helt dum ide?
Det her meget spændende læsning. En
af min venner har en Trkant AR men jeg har ikke fået hørt den endnu,
rigtig.
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
GgozZ Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Maj 2005 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
|
GgozZ viser netop hvad icepower er bedst til, høj, uforvrænget rock.
havde han spillet noget andet, mere krævende musik, eller havde haft andre ht'ere, så havde han måske haft en anden mening. (og nu ingen diskussion af de hæv cv har i bunden for at tilføje "slam" i bassen..)
men hvis han havde haft en anden musiksmag, ja, så havde han gjort sig andre bekymringer.
folks udtalelser om ice er meget afhængige af hvad og hvordan de har hørt det. jeg skal gerne indrømme at en gang kraftwerk ikke lyder så pokkers forskelligt, hvis der bare er en ordentlig omgagn power bagved. hvorfor?
fordi det er komprimeret, uden dynamik, detaljer, eller onoget der i det hel taget er særligt krævende for bare nogenude godt udstyr.
til gengælder det en fejl, hvis udstyret ikke kan gengive det som det det er, Techno.
|
|
|
Kan ikke se om du er for eller " mod " det ..
Vedr. det med rock kan jeg kun give dig ret, at have følelsen af at nærmest være til rock koncert i et lille 10m² er nu i sandhed god 
Raskolnikov skrev:
Jeg går faktisk at overvjer om min næste forstærker skal være en Cayin 252 eller en Ice Power AR Ear 202. Så vil jeg beholde min Denon 1500R som pre. Er det en helt dum ide?
Det her meget spændende læsning. En af min venner har en Trkant AR men jeg har ikke fået hørt den endnu, rigtig.
|
|
|
Tror at du vil blive glad for en eAR 202, og designet er efter min mening bare i top Ikke at jeg prioterer det som det højeste, men lyden er jo nok henad de andre ICE forstærkere, forhåbentlig.
Synes desuden at Jakob V beskriver den meget godt, men jeg har selv kunne føle at den lød lidt " kedelig " da den var helt ny og kold, men efter de små 100 timer og den har fået lidt varme så åbner den op for sluserne  __________________ eAR 1001
Dynaudio Focus 140
Audio Analogue Bellini
Cambridge DacMagic
|
| Til top |
|
| |
GgozZ Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Maj 2005 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til dem der svarer "Jeg er bare i mod det pjat" og den sidste vidst lidt useriøse, så skriv dog i tråden hvorfor.
Synes at det er i orden at folk ikke kan li dem, men vil gerne have en forklaring så man kan debatere lidt og dele meninger, det er trods alt derfor at vi alle er samlet her ?  __________________ eAR 1001
Dynaudio Focus 140
Audio Analogue Bellini
Cambridge DacMagic
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|