| Forfatter |
|
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 05 Februar 2006 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor skal vi straffes med alle mulige former for kopibeskyttelser på de cd'er vi køber ude i butikkerne...?
Når man nu er så uheldig at være kommet hjem med en cd, som er inficeret med kopibeskyttelse, og man forsøger at afspille den i en "rigtig" cd afspiller, altså ikke en af de hersens, som bare er bygget på indmaden fra et cd-rom drev... Så er det jo praktisk talt umuligt at afspille den rigtig. enten hakker det som død og helvede, eller også nægter den bare at spille den.
Det har hidtil også været en garanti for at en cd overholdt compactdisk standarden, hvis den netop bære dette logo, men nu er jeg jo så gået hen, og anskaffet mig en cd som både har compactdisk logo, og et CopyControl logo, og det medføre så, at den hakker helt vildt.. 
Jeg vil ikke sige at den nærmest tvinger én til at downloade en ulovlig kopi istedet, men det er fandme nærliggende... For man ved sku da hvad en mp3 er, og de kan da afspilles! Men hvis man nu gerne vil give penge for den bedre lydkvalitet, man kan opnå med en cd, hvorfor skal vi så straffes for det?
|
| Til top |
|
| |
musica Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 161
|
| Sendt: 05 Februar 2006 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er utroligt! Når man godt vil købe originale cd'er, så bliver man straffet for at være lovlydig!!!
Men det viser bare endnu en gang, at pladeselskaberne er fuldstændig ude at trit med virkeligheden. Folk der kun downloader er sikkert ikke en gang klar over, at der findes CopyControl og lignende foranstaltninger. Det bliver kun til et irritationsmoment for dem, der rent faktisk køber deres musik, hvilket gør det endnu mere attraktivt at finde sin musik på andre måder end køb. __________________ " Den tid der går, er det vi kalder for liv
Det er til salg for bare et minimum af initiativ" tv-2
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 05 Februar 2006 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har aldrig oplevet problemet, men kan fint følge ræsonementet  __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
Denon2200 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 218
|
| Sendt: 05 Februar 2006 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
For mig at se ville det mest optimale være at gøre det lovligt at downloade alt musik! Så er der sikkert mange der vil sige at det kan man jo ikke bare fordi at folk har rettighederne til det musik osv.
Men det viser sig jo gang på gang at dem der downloader også er dem der køber mest musik! Personligt downloader jeg mit musik og hvis jeg kan lide det køber jeg det på cd. Jeg gider sgu ikke spilde 100kr på en l**te plade! Så syntes jeg det er meget fair at få muligheden for at downloade det og se om det er noget man kan lide! Pladeselskaberne skyder sig selv i foden ved at prøve at stoppe fildeling af musik! istedet skulle de tage at støtte op om det. __________________ It´s all about rock n roll
|
| Til top |
|
| |
Ørstrøm Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 394
|
| Sendt: 08 Februar 2006 kl. 08:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
micma18 skrev:
|
(...)
Det har hidtil også været en garanti for at en cd overholdt
compactdisk standarden, hvis den netop bære dette logo, men nu er jeg
jo så gået hen, og anskaffet mig en cd som både har compactdisk logo,
og et CopyControl logo, og det medføre så, at den hakker helt vildt.. 
(...) |
|
|
Jeg kan kun give dig ret i at det er noget l..t
Det burde i øvrigt ikke være lovligt at sætte både et Compact Disc logo
og et CopyControl logo på samme disc - for at være en Compact Disc skal
CDen, så vidt jeg har forstået, leve op til den oprindelige Redbook
standard, og det gør den ikke hvis der er CopyControl på.
__________________ My candle burns at both ends; It will not last the night; But ah, my foes, and oh, my friends - It gives a lovely light!
- Edna St. Vincent Millay
|
| Til top |
|
| |
Clapton Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 360
|
| Sendt: 18 Februar 2006 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Netop derfor det ikke kan betale sig at betale i dyre domme for en CD-afspiller, da sådan noget elektronik hurtigt bliver forældet. For selvfølgelig er der forskel i om man køber en decideret CD-afspiller til 4000kr eller en til 500kr - men hvis man køber en fornuftig afspiller til 1500kr, så får man et gedign afspiller, der samtidig ikke koster gråd og tårer når den er blevet forældet og man skal have en ny.
__________________ Did they get you to trade
Your heros for ghosts
Hot ashes for trees
Hot air for a cool breeze
Cold comfort for change
And did you exchange
A walk on part in the war
For a lead role in a cage
|
| Til top |
|
| |
quad Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1002
|
| Sendt: 18 Februar 2006 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så sandt - så sandt ......(håber jeg da) hr clapton 
__________________ So long and thanks for all the fish.
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 18 Februar 2006 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har aldrig oplevet problemer, men jeg forstår frustrationerne.
Forstår dog ikke hvordan det kan kædes sammen med behovet for en High-End cd-afspiller??? __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
NosAnden Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 18 Februar 2006 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
i skal bare kopiere original cd`en i Windows Media Player uden tab og så brænde den
|
| Til top |
|
| |
kampko Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 213
|
| Sendt: 18 Februar 2006 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
NosAnden skrev:
| i skal bare kopiere original cd`en i Windows Media Player uden tab og så brænde den |
|
|
det virker sikkert MEN burde ikke være nødvendigt
MVH __________________ jbl ti10k
crown studio ref 2
xindak xa3250
pc med AUDIOTRAK Prodigy HD2
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 19 Februar 2006 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frede1977 skrev:
|
Har aldrig oplevet problemer, men jeg forstår frustrationerne.
Forstår dog ikke hvordan det kan kædes sammen med behovet for en High-End cd-afspiller???
|
|
|
Løbeværket i en "rigtig" cd-afspiller, er jo nok en tand mere følsomt...
|
| Til top |
|
| |
Clapton Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 360
|
| Sendt: 19 Februar 2006 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frede1977 skrev:
| Har aldrig oplevet problemer, men jeg forstår frustrationerne.
Forstår dog ikke hvordan det kan kædes sammen med behovet for en High-End cd-afspiller??? |
|
|
Nu ved jeg selvfølgelig ikke lige om det du skrev er henvendt til mig og min tidligere udtalelse.
Hvis det er, så lad mig lige forklare. Hvis ikke, så kan du stoppe med at læse ...ik nu... men NU! 
En CD-afspiller til f.eks. 4000kr er som udgangspunkt bedre end en til f.eks. 500kr. Men da elektronikken jo bevæger sig med en rivende hast, så er der fordele ved at gå lidt på kompromis med kvaliteten og i stedet købe en CD-afspiller til f.eks. 1500kr. På den måde taber man ikke så mange penge, når man på et tidspunkt skal ud og købe en ny afspiller, fordi den "gamle" er blevet ubrugelig.
Men det er selvfølgelig et temperements spørgsmål og jeg kan godt forstå at man gerne vil have en afspiller til f.eks. 4000kr, hvis resten af ens setup er på et tilsvarende niveau og at man derfor ikke vil gå på kompromis med lyden. __________________ Did they get you to trade
Your heros for ghosts
Hot ashes for trees
Hot air for a cool breeze
Cold comfort for change
And did you exchange
A walk on part in the war
For a lead role in a cage
|
| Til top |
|
| |
Dr. Lyd Lukket konto

Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.
Bruger siden: 15 Januar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 19 Februar 2006 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved vi hvordan de lyder uden kopibeskyttelse, hvis ikke det lige er på LP ? Min Accuphase-afspiller har aldrig bøvlet med CD`er med kopibeskyttelse...selvom der er advaret mod dette i brugsanvisningen.
|
| Til top |
|
| |
kjaer Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 334
|
| Sendt: 19 Februar 2006 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er godt vi ikke skal betale hver gang vi ser på et billede / kunststykke . men musikere ønsker penge hver gang deres musik spilles.
Jeg tror de overdriver når de mener at kopeiering ødelægger deres salg.
Jeg har før hørt meget musik på kopi for efterfølgende at købe original pladen/cd'en
Jeg tror de vil gøre sig selv en tjeneste ved at øge originalernes egenart. Mange billeder og tekst sammen med cd'en / pladen.
Måske koder til internet adgang og lign. med flere oplysninger
__________________ Audia Fligth 100 +Pre
Accuphase DP55V
Martin Logan Summit
Mictor Sweet Thunder & Galeforce powerkabler
longyu powerconditioner
Mictor Clearwater MKII sølv signakabler RCA, Mictor Visibility MKII
|
| Til top |
|
| |
KennethB Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 305
|
| Sendt: 27 Marts 2006 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan slet ikke se hvad de får ud af kopibeskyttelse længere  Førhen brændte man musik på en cd, hvis man ville have en kopi, men det tror jeg sgu ikke der er mange der gør længere  De fleste downloader jo bare
|
| Til top |
|
| |
Sir Round Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 349
|
| Sendt: 27 Marts 2006 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
micma18 skrev:
| og man forsøger at afspille den i en "rigtig" cd afspiller, altså ikke en af de hersens, som bare er bygget på indmaden fra et cd-rom drev.. |
|
|
Nogle af de bedste cd afspillere er faktisk bygget på et cd-rom.
|
| Til top |
|
| |
Makrelsalat Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 992
|
| Sendt: 27 Marts 2006 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og hvis man nu f.eks. gerne vil ligge nogle af ens CD'er ind på computeren, så kan man ikke få lov, fordi der er kopibeskyttelse på...
__________________ Med venlig hilsen
Rasmus
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 27 Marts 2006 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frede1977 skrev:
|
Forstår dog ikke hvordan det kan kædes sammen med behovet for en High-End cd-afspiller???
|
|
|
Nej. Der hoppede kæden også af for mig.
__________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
lunds Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 27 Marts 2006 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil da lige tilføje en lille anekdote omkring kopibeskyttelse, som jeg har været udsat for på egen krop 
I sommerferien 2005 var jeg i Bulgarien og tænkte at der sikkert var lidt billige CD'er jeg kunne få med hjem, MEN i Bulgarien findes stort set kun kopierede CD'er, som diverse gadehandlere sælger. Dem var jeg imidlertid ikke interesseret i, da jeg jo helst vil have en 100% original CD. Derfor var glæden da også stor da jeg langt om længe fandt en rigtig pladehandel med originale CD'er. Jeg flåede fluks det nyeste album med Gorillaz og Coldplay ned fra hylden og pakkede i kufferten. MEN DET SKULLE JEG ALDRIG HAVE GJORT!!!
Da jeg kom hjem viser det sig at der er en kopisikring på BEGGE CD'er som min H/K DVD21 absolut ikke er glad for, hvorfor jeg blev nødt til at rippe skidtet og brænde en CD uden kopibeskyttelse på.
TAK pladeselskaber, TAK..
De kan lige så godt lære det: "If you can't beat them, join them"
Mvh Lunds
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 28 Marts 2006 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har aldrig haft problemer med at afspille dem på nogle af de cd afspillere jeg har haft og så frem det ikke ødelægger lyden hvilke jeg aldrig har kunne høre at det gør, så syntes jeg det er i orden at gøre livet surt for dem der nyder at kopiere og rask væk sælge piratkopier.  __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |