| Forfatter |
|
miki Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 12 Juli 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 187
|
| Sendt: 07 Marts 2006 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er nogle forslag til højtalere som jeg synes har haft et ekstraordinært ry igennem årene.
Hvis i har andre forslag, så kom med dem.
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 07 Marts 2006 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har stemt på Kef Bailey, jeg byggede dem selv, og de spillede fint med min NAD 3080, men så blev jeg JBL fan. Det gik dog over igen 
Et andet forslag til listen,kunne være JBL L 112. __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
Clouseau Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 308
|
| Sendt: 07 Marts 2006 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg glemmer aldrig den første gang jeg hørte quad els 63 trukket af en stor krell , fik aldrig købt nogen , men oplevelsen hænger der stadig.
P.S voksede op med jbl 112 og kan kun give tarup ret.
Mvh Claus __________________ Livet er en underlig fisk , hvis du forventer andet end det bedste , får du det som regel.
|
| Til top |
|
| |
jero Forum Bruger

Bruger siden: 20 Maj 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 199
|
| Sendt: 07 Marts 2006 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heil Air Motion enheder
JBL Paragon
|
| Til top |
|
| |
miki Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 12 Juli 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 187
|
| Sendt: 08 Marts 2006 kl. 08:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ups. jeg glemte vist en vigtig konstuktion; Snell Type A (den oprindelige), sjovt hvad man kan få ud af Philips-enheder.
Ang. Heil Air motion enheder, en interresannt transducer p.g.a. det anderledes princip. Jeg erindre forøvrigt en anden type diskant, der slet ikke havde nogle bevægelige dele,transduceren ioniserede vist bare luften, kan ikke huske hvad den hed, men konstruktione var vist nok Tysk.
Har aldrig selv eget et par Quad'er, men det første lytteindtryk er ikke til at glemme, her snakker vi tilbage engang i slut'firserne.
|
| Til top |
|
| |
jero Forum Bruger

Bruger siden: 20 Maj 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 199
|
| Sendt: 08 Marts 2006 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
miki skrev:
|
Ups. jeg glemte vist en vigtig konstuktion; Snell Type A (den oprindelige), sjovt hvad man kan få ud af Philips-enheder.
Ang. Heil Air motion enheder, en interresannt transducer p.g.a. det anderledes princip. Jeg erindre forøvrigt en anden type diskant, der slet ikke havde nogle bevægelige dele,transduceren ioniserede vist bare luften, kan ikke huske hvad den hed, men konstruktione var vist nok Tysk.
Har aldrig selv eget et par Quad'er, men det første lytteindtryk er ikke til at glemme, her snakker vi tilbage engang i slut'firserne.
|
|
|
Heil air er jo også næsten deres egen vægt værd i guld når vi taler de store varianter såfremt de er velholdte.
Ja, det er ikke uden grund at QUADs 57´er og 63´er har været på banen i flere årtier og stadigvæk er eftertragtede højttalere.
Corona Plasma var den" spillende flamme " drevet af en ædelgas tilbage i firserne, ved ikke om det er den du tænker på.
Den blev vist forhandlet af Audio consult dengang.
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 08 Marts 2006 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har aldrig hørt, men kunne godt tænke mig at høre Quad ELS 63 og Rogers LS 3a! De er helt sikkert klassikere i mine øjne
|
| Til top |
|
| |
Dr. Lyd Lukket konto

Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.
Bruger siden: 15 Januar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 08 Marts 2006 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det må helt klart være Quad......den har om nogen sat trenden indenfor højtalerlyd og elektrostater og er den alle bør måle sig op mod. Selv Martin Logans brugsanvisning henviser til den og Peter Walker. Peter Walker var den der fik lavet elektrostaten ELS 57 brugbar for folket.  Største respekt.
|
| Til top |
|
| |
Great Dane Forum Bruger

Bruger siden: 24 Maj 2003 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 119
|
| Sendt: 23 Marts 2006 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
I årenes løb har jeg været på mange ustilliger mest i England hvor jeg bor. Der er ofte blevet på udstyr i de atmosæriske prisklasser.... men altid har Quad haft den bedste lyd... især Wilson og til dels Krell har været vildt overvurderet...
Min kammerat, Søren i det jydske højland har Magnepan og LS 3-5 og det er to anlæg som sørme lyder godt
Michael
|
| Til top |
|
| |
slowon Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 November 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 23 Marts 2006 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|