| Forfatter |
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 13 Maj 2006 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes at hovedtelefoner er en smule undervurderede i den generelle highend debat, og måske af mange regnes for mindre fint.  Men måske har folk blot de gode hovedtelefoner, men glemmer at bruge dem, eller generelt tager dem så meget for givet, at de glemmes i hifidebatten ? Hvor dyre behøver et sæt gode hovedtelefoner at være, for at godkendes til seriøs hifilytning ? Er der oversete perler, man bør lytte til, og evt. anskaffe ?
|
| Til top |
|
| |
Clemmensen Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 332
|
| Sendt: 13 Maj 2006 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et sæt Grado SR80... Godkendt til hifi-lytning? -Næppe... Godkendt til mange timers godt "samvær" med min favorit musik? -Helt bestemt  Jeg bruger hovedtelefonerne sammen med en ombygget Audiotrak DR Head, hvor jeg har skiftet opamps og strømforsyning, og jeg synes ærligt talt at resultatet er mere end hæderligt, når jeg bruger min HTPC (med Audiotrak Prodigy 7.1lt) som lydkilde med ukomprimeret musik rippet i FLAC fra mine egne cd'er.
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 13 Maj 2006 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig. Hovedtelefoner kan afslører ting man sjældent (eller nogensinde) får med med tradtionelt hifi. Til gengæld bliver perspektivet aldrig det samme.
Jeg har Sony MDF F1... absolut en perle. Og så er komforten LANGT foran mange af de traditionelle konkurrenters - komfort er IMO meget ungervurderet. Ingen nyder musikker ordentligt, hvis de har ondt i ørene.
Eneste negative er, at de med 12ohm er lidt for stor en mundfuld for de fleste head-amps. Jeg bruger min Pathos indtil jeg finder seperat løsning, så jeg slipper for at tage højtalerkablerne ud først  __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 13 Maj 2006 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slettet
Venlig hilsen
"dolph"
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 13 Maj 2006 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
niklasthedolphi skrev:
| Alligevel savner jeg et sæt hovedtelefoner som kan give mig en oplever som kan konkurrere med oplevelserne foran mine højttalere. |
|
|
Der findes noget der kaldes 'head speakers', som er en mellemting imellem hovedtelefoner, og højttalere.
De hænger lige langt nok fra ørerne, til at fjerne illusionen af at lyden kommer inde fra hovedet. Meget snedigt, egentlig. 
|
| Til top |
|
| |
mammon Lukket konto

Konto lukket efter brugers eget ønske
Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 169
|
| Sendt: 14 Maj 2006 kl. 01:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har stemt nej, det eneste jeg har der ligner er et sæt Altec Lansing til computeren.
Grunden til at jeg ikke ejer et seriøst hovedtelefon setup er, at jeg ikke kan forlige mig med den måde jeg får musikken på - den lyder "mærkeligt" og jeg bliver hurtigt træt af det (måske perspektivet som Frede omtaler). Så det er ikke noget jeg vil bruge mange penge på, for mig er højttalere og et lytterum løsningen.
Jeg har dog ikke forsøgt mig med binourale optagelser, men da det mest er klassisk og "underlig" musik der bliver udgivet som disse, gider jeg ikke prøve...jeg vil kunne høre den musik jeg kan lide og ikke en gang "hifi plingeling lyde"
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 14 Maj 2006 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har stemt ja; men det er lidt overdrevent! Jeg har nemlig, som Clemmensen, også Grado hovedtelefoner!
Om ikke godkendt til high-end, så 10hver10fald til godkendt til folke-hifi og opnåelse af en höjere indre ro. De spiller SQ godt, men ikke perfekt! (Hovedtelefonforstärkere af en vis kvalitet er et must, tror jeg nok!)
Hovedhöjttalere; det er SQ smart, meeen..... http://www.precide.ch/eng/eergo/ergo.htm
|
| Til top |
|
| |
Himan Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 15 Maj 2006 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt klart en god måde at få en forholdsvis billig musikoplevelse på. Hovedtelefonerne giver også den fordel, at man kan høre Rammstein uden at genere underboen. Jeg bruger selv Grado 325 og som forstærker en MF X-can V.3. En dag må jeg lige lytte lidt til et par Sennheiser 650... det skulle være guld.
|
| Til top |
|
| |
amigo Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 94
|
| Sendt: 15 Maj 2006 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gode hovedtelefoner er guld værd !
Jo de er nok glemt i den store debat. En af de helt store fordele er,
at man helt slipper for den akustiske forvrængning som stuen giver i
form af bl.a. stående bøger (resonanser) og reflektioner fra vægge,
loft etc. Sjovt nok tolkes dette af nogen som kedelig og flad lyd
uden boooom.
Der findes mange gode på markedet, men man skal nok op over 1000,- for et godt sæt.
Lige nu sidder jeg og lytter på et par AKG K240 Studio - nok en af de
mest benyttede i lydstudier. Er ikke specielt dyr, sidder rigtig godt
på hovedet og er uhyggelig neutral - måske kedelig. Har også et par
rigtig gode Sennheiser liggende, men der er prisen grim.
I studier benyttes hovedtelefoner tit til justering af udstyr i
forbindelse med indspildning og højtalere (monitorer) til et hurtigt
slutcheck. Igen p.g.a. den store forvrængning som opstår ved stående
bølger og diverse resonanser, selvom man her har dæmpet en hel del.
Sært så få HIFI folk der helt har fanget den del, men hovedtelefoner i
en go kvalitet giver helt sikkert meget for pengene og er et nemt step i
den rigtige retning.
Venligst
|
| Til top |
|
| |
tub61 Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1089
|
| Sendt: 16 Maj 2006 kl. 01:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har selv et par hovedtelefoner jeg syntes er gode og giver en for mig lækker lyd - jeg bruger dem mest når jeg ligger og slapper af og når konen ikke vil høre på for højt musik
Det er et par Sennheiser 650 med Sudgen headmaster hovedtelefon forstærker jeg har købt mig, og det er en udemærket kombination __________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
Sennheiser HD650 - Sudgen Headmaster
Denon DCD3560 - Naim NAP140 , Naim NAC72
Audia flight 2 INT + CD 2 - VA Beethoven BG + Velodyne DD12
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Maj 2006 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige modtaget brev fra High-Fidelity; jeg har sq vundet en Creek OBH21!
Ikke en "state of the art" hovedtelefonforstærker, men alligevel en dejlig præmie! 
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 16 Maj 2006 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slettet
Venlig hilsen
"dolph"
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 16 Maj 2006 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har stemt ja, også med et sæt Grado, SR-60. De er dog ikke helt i mit almindelige anlæg, men ved siden af computeren på arbejdet, tilsluttet en Pioneer PD-S802 og en Carrotman forstærker. Ikke highend eller noget, men skidegodt til arbejdet 
/Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Maj 2006 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
|
Jeg har lige modtaget brev fra High-Fidelity; jeg har sq vundet en Creek OBH21!
Ikke en "state of the art" hovedtelefonforstærker, men alligevel en dejlig præmie! 
|
|
|
Tillykke
Pas med at tilslutte den impedanser under 32ohm (samlet)... det kan det ikke holde til  __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Maj 2006 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen Frede for ind i 3H; jeg har jo netop Grado og de har jo en impedans på lige akkurat 32 ohm! 
Nå, hvis den brækker sig, så får den bare hammerhævn med min 2 punds mukkert, ingen smalle steder her!
Og tak for "tillykke´erne", jeg er ikke vant til at vinde noget! 
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Maj 2006 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
|
Jamen Frede for ind i 3H; jeg har jo netop Grado og de har jo en impedans på lige akkurat 32 ohm! 
Nå, hvis den brækker sig, så får den bare hammerhævn med min 2 punds mukkert, ingen smalle steder her!
Og tak for "tillykke´erne", jeg er ikke vant til at vinde noget! 
|
|
|
Det skal nok spille fint, men mine 12ohm's Sony'er kunne OBH21 dælme ikke tåle  __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Maj 2006 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det satser jeg da også på!
Desuden får den nok et kort liv hos mig, jeg satser nemlig på at lave en 3,5 watt´s rør-ib om til en hovedtelefonforstærker! 
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 16 Maj 2006 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sennheiser HD600 Rules!!!
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 918
|
| Sendt: 02 Juni 2006 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er eneboer....så hovedtelefoner er underordnet...  ...og naboerne har ikke klaget....endnu...  Kunne dog godt tænke mig et par lavfølsomme, diskrete hovedtelefoner til når jeg er på farten....mine gamle Koss-hovedtelefoner fra Hifiklubben kunne godt trænge til at komme på pension... Kunne dog ikke finde på at smide flere tusind kroner efter hovedtelefoner. Det er mere en, jeg-har-ikke-noget-at-bruge-penge-på-ting for mig...men min kammerat købte et par Sennheiser 650, og da han i forvejen kun havde sit gamle konfirmationsanlæg, ja så var det jo en billig måde at få vellyd på
|
| Til top |
|
| |
HeJu Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 213
|
| Sendt: 02 Juni 2006 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har pt. 2 sæt, som bruges flittigt til lytning om aftenen når familien vil andre ting - eller sover.
De 'gamle' er et par Stax SR-34 som til trods for at være i den billge ende af Stax's program stadig har flere af de legendariske elektrostat egenskaber (selvom disse blot er 'electrec' dvs. uden bias spænding) - vanedannende, man bliver altid ved at vende tilbage til det princip, men... bassen er ikke rigtig med og de ruller noget af på toppen.
Nu har 'ynglingen' på holdet HD-650 taget over - og de gør det sgu rigtigt godt. Glæder mig til at hører dem med min DIY PPAver2 når den kommer op at trille...
Mvh
HeJu __________________ Mvh
HeJu
|
| Til top |
|
| |