| Forfatter |
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes du det er i orden, at Densen opgiver sine amps til f.eks.:
- 125 Watt i 8 Ohm
- 250 Watt i 4 Ohm
For derved at opnå en højere pris, når tilfældet er, at forstærkeren slet ikke kan fordoble effekten. Til orientering er det et billigt trick at kalde en 250 Watt i 4 ohm forstærker for en 125 Watt 8 Ohm ditto. Sagen er bare, at hvis den så afgiver mere i 8 ohm end 125 Watt, så er det et tydeligt tegn på underdimensionering.
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da reklame!.
Så ja det er vel fint nok!.. - de skal jo sælge
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3135
|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis nu overskriften ændredes til "fabrikanters vildledende effektopgivelser" eller noget i den retning, vil jeg overveje at stemme.
Som det er sat op nu, tangerer det heksejagt...
mvh
Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
Malbjerg Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 296
|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er helt ude i hampen.... de bør opgive det reelle....
__________________ Mvh
Malbjerg
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
KKK find noget andet at bruge din tid på
Det er der Densen had, virker lidt patetisk.
Du ved så meget om hifi, at det er dumt at sætte det overstyr (at folk lytter til din vide og erfaring) -med det der Densen cirkus hele tiden.
Winston Churchill “A fanatic is a person who won't change his mind, and won't change the subject.”
__________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
winter Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan maaler Densen?
Er det i RMS Eller FTC.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX skrev:
|
KKK find noget andet at bruge din tid på
Det er der Densen had, virker lidt patetisk.
Du ved så meget om hifi, at det er dumt at sætte det overstyr (at folk lytter til din vide og erfaring) -med det der Densen cirkus hele tiden.
Winston Churchill “A fanatic is a person who won't change his mind, and won't change the subject.”
|
|
|
Du har nok ret, lad snyderiet fortsætte!
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og hvis du så osse ændrer teksten i dit første indlæg til det, det var fra starten, nemlig som et generelt spørgsmål uden sigte på en bestemt fabrikant, så er den lige i øjet 
Det andet pladder gi'r jo fortsat ingen mening.
Og nej, jeg har så absolut ikke nogle Densen-produkter, og får det med meget stor sandsynlighed aldrig.
mvh
Brok
__________________ Skodgrej og popmusik
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 762
|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej KvK
Jeg synes det er helt i orden... Man vælges som regel en at oplyse effekten når forstærkeren når en hvis THD+N, så som 0,1 %.
Da forvrængningen som regel stiger noget mere op før klippegrænsen ved 4 ohm, så kan det jo faktisk meget vel være at at de reelle specifaktioner ved 230V AC er:
125 Watt / 8 Ohm / 0,1 % THD+N
250 Watt / 4 Ohm / 0.1 % THD+N
At den så giver mere effekt i den virkelige verden, og måske ikke helt det dobbelte i 4 Ohm i forhold til 8 Ohm, kan jeg ikke se noget problem i, da ingen forstærkere i verden alligevel gør det...
Man kan også spørge sig selv om det overhovedet er ønskværdigt at have en så stiv forsyning at den næsten kan holde den samme udgangsspænding... Nu mere stiv forsyningen er, nu mere høj Q'et og resonant vil forsyningen opføre sig over for dynamiske impulser, og man risikere at den bliver ulidelig at høre på...
Jeg har engang prøvet, at sætte 5000 VA på en 150 Watt / 8 Ohm forstærker der normalt havde 500 VA.
Den kom til at give meget mere effekt i 4 og 2 ohm, faktisk ret tæt på en fordobling ved halvering af impedansen, men den lød af helvede til med den stive forsyning på...
Mvh Kim
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 762
|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
winter skrev:
|
Hvordan maaler Densen?
Er det i RMS Eller FTC.
|
|
|
En RMS (Root Mean Square) og FTC (Federal Trade Commission) måling er ikke nødvendigvis forskellig fra hinannen.
Man bruger RMS målinger til at lave en FTC måling. FTC er bare en specifikation på at man overholder de krav man stiller op for sig selv, og dermed kan man ikke rigtig bruge den information til noget...
Mvh Kim
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
KKK
jeg er i princippet helt enig med dig.
det lige som en ht'er 20-20K +1.5/-9dB 
men du er altid efter Densen, om lyden, om data, osv osv, det virker lidt som om han har moppet dig i skolen, hugget din kone, eller hvad ved jeg  __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeper skrev:
|
Hej KvK
Jeg synes det er helt i orden... Man vælges som regel en at oplyse effekten når forstærkeren når en hvis THD+N, så som 0,1 %.
Da forvrængningen som regel stiger noget mere op før klippegrænsen ved 4 ohm, så kan det jo faktisk meget vel være at at de reelle specifaktioner ved 230V AC er:
125 Watt / 8 Ohm / 0,1 % THD+N
250 Watt / 4 Ohm / 0.1 % THD+N
At den så giver mere effekt i den virkelige verden, og måske ikke helt det dobbelte i 4 Ohm i forhold til 8 Ohm, kan jeg ikke se noget problem i, da ingen forstærkere i verden alligevel gør det...
Man kan også spørge sig selv om det overhovedet er ønskværdigt at have en så stiv forsyning at den næsten kan holde den samme udgangsspænding... Nu mere stiv forsyningen er, nu mere høj Q'et og resonant vil forsyningen opføre sig over for dynamiske impulser, og man risikere at den bliver ulidelig at høre på...
Jeg har engang prøvet, at sætte 5000 VA på en 150 Watt / 8 Ohm forstærker der normalt havde 500 VA.
Den kom til at give meget mere effekt i 4 og 2 ohm, faktisk ret tæt på en fordobling ved halvering af impedansen, men den lød af helvede til med den stive forsyning på...
Mvh Kim |
|
|
Det at den ikke lød godt, er ikke nødvednigvis forsyningens skyld, du får blot forstærkerens karakter frem. At der i sidste ende måske er brug for en anelse "affjedring" mellem transducer og forstærker, kan både hænge sammen med komponentbegrænsninger og membranmaterialer.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX skrev:
|
KKK
jeg er i princippet helt enig med dig.
det lige som en ht'er 20-20K +1.5/-9dB 
men du er altid efter Densen, om lyden, om data, osv osv, det virker lidt som om han har moppet dig i skolen, hugget din kone, eller hvad ved jeg  |
|
|
Jeg er da ikke altid efter Densen. Jeg er kendt for at være skoser af underdimensioneret happyhifi. Og når det nu er det der forsøges solgt som kompromisløst grej, så synes jeg kritikken er helt på sin plads. Det er simpelthen fastfood forklædt som gourmet mad til gourmetpris. Om dette valg så skal tilskrives økonomiske eller talentmæssige faktorer ved jeg ikke.
|
| Til top |
|
| |
Jakobf Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 277
|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ked af at sige det, men jeg mener, at denne afstemning i bedste fald er meget fjollet. Selvfølgelig er det ikke i orden at vildlede, for at sælge forstærkere (eller andet HiFi). Problemet er bare, at KvK samtidig vil have afstemningen til at handle om Densens produkter og Sillesen som person. Som han skriver i tråden http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=46572&P N=0&TPN=7"Jeg fikser en poll her på sitet, så folk kan stemme på om du er good or bad guy." Det er altså under lavmålet KvK. Sillesen har givet utrolig pænt og velargumenteret igen på dine anklager i ovennævnte tråd - du begynder derimod at blive mere og mere skinger, hvilket jeg personligt synes er ret skuffende. Til alle jer andre, læs ovenstående tråd så I kan forstå baggrunden for denne afsteming inden I bevidstløst stemmer eller undlad helt at stemme. Mvh
|
| Til top |
|
| |
JoeConsultant Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 494
|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobf skrev:
"Jeg fikser en poll her på sitet, så folk kan stemme på om du er good or bad guy." Det er altså under lavmålet KvK. Sillesen har givet utrolig pænt og velargumenteret igen på dine anklager i ovennævnte tråd - du begynder derimod at blive mere og mere skinger, hvilket jeg personligt synes er ret skuffende.
|
|
|
Korrekt. At sætte en afstemdning igang, der fokuserer på en person (som ovenstående sætning jo leder hen til) er ikke ok. Og så er det fuldstændigt ligegyldigt, hvad den person så har gjort eller ikke gjort - eller hvad vedkommendes produkter kan eller ikke kan. __________________ Sonos :-)
Nyt på vej....
|
| Til top |
|
| |
Smedegaard Lukket konto

Midl. suspenderet.
Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Synes du det er i orden, at Densen opgiver sine amps til f.eks.:
- 125 Watt i 8 Ohm
- 250 Watt i 4 Ohm
For derved at opnå en højere pris, når tilfældet er, at forstærkeren slet ikke kan fordoble effekten.Til orientering er det et billigt trick at kalde
en 250 Watt i 4 ohm forstærker for en 125 Watt 8 Ohm ditto.Sagen er bare, at hvis den så afgiver mere i 8 ohm end 125 Watt, så er det et
tydeligt tegn på underdimensionering. |
|
|
Taget i betragtning at Stereoplay maaler den omtale Densen forstaerker til:
- 176 Watt i 8 Ohm
- 294 Watt i 4 Ohm
Synes jeg at effektopgivelserne er helt OK. Ampen opfylder dem jo. At du tolker Densens opgivelser som om forstaerkeren er en ideel
spaendingskilde er naivt og maa staa for din egen regning.
I oevrigt er dine indlaeg efterhaanden patetiske i den staerkt usaglige maade du angriber Densen paa. Som du jo selv kunne se er andre
forstaerkere fra f.eks Halcro eller Pass Labs forsynet med sikringskredsloeb der begraenser effekten i 2 ohm. Alligevel er netop Halcro og Pass
Labs vildt anerkendte verden over som vaerende blandt de bedste forstaerkere.
Hvilken skjult agenda har du her? Din hetz paa Densen virker staerkt mistaenkelig. Og dine metoder usaglige.
Jeg synes at naar du ikke engang kan finde ud af at udregne daempningsfaktoren paa en forstaerker burde du holde din mund naar de voksne
snakker.
Nu spoerger du sikkert hvem jeg er.
Nogle facts:
- Civilingenioer med 13 i eksamenskarakter. Speciale: audio effekt forsterkere.
- Bor og arbejder i USA. Se mere her: http://www.dr.dk/P3/sejeste/Seje+danskere/californien/
- Var Chefarkitekt hos Apple Computer Inc. fra 2004 og skiftede til et halvleder startup i Silicon Valley i Juni i aar.
- Et af mine anlaeg faar din Dali til at ligne en gummiamp: Threshold SA/12e monoblokke med Fet Ten /e He/Pe forforstaerker. Billeder vedlagt.
Jeg vil ikke have at dette udarter sig til en p***ekonkurrence, men jeg kan ikke lade dine staerkt farvede indlaeg staa uden modsvar.
I oevrigt er jeg enig med dig i at der ingen substitut findes for ccm. Jeg synes bare at 3L maks. er en halv motor
Mvh Michael
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobf skrev:
Jeg er ked af at sige det, men jeg mener, at denne afstemning i bedste fald er meget fjollet.
Selvfølgelig er det ikke i orden at vildlede, for at sælge forstærkere (eller andet HiFi). Problemet er bare, at KvK samtidig vil have afstemningen til at handle om Densens produkter og Sillesen som person. Som han skriver i tråden http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=46572&P N=0&TPN=7
"Jeg fikser en poll her på sitet, så folk kan stemme på om du er good or bad guy." Det er altså under lavmålet KvK. Sillesen har givet utrolig pænt og velargumenteret igen på dine anklager i ovennævnte tråd - du begynder derimod at blive mere og mere skinger, hvilket jeg personligt synes er ret skuffende.
Til alle jer andre, læs ovenstående tråd så I kan forstå baggrunden for denne afsteming inden I bevidstløst stemmer eller undlad helt at stemme.
Mvh
|
|
|
Det er rigtigt at det er en diskussion med Densen der danner baggrund for denne pol. Men de forsvarer jo simpelthen også snyderiet, havde de ikke gjort det, ville der inge pol være.
|
| Til top |
|
| |
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg stemte NEJ, for jeg synes ikke det er ok at sælge en amp som strømstærk selv om den ikke er det.
Kurt mangler bare at dokumentere at vore produkter ikke er strømstærke. Det er altså ikke tegn på at et produkt ikke er strømstærkt at en forstærker er 176 W istedet for de opgivede 125W i 8 ohm. Det er "kun" tegn på at forbrugeren får mere for varen end han er blevet stillet i udsigt. __________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas:
Har du egentlig nogle spidsstrømsmålinger af de der alukasser i laver? 
For mig at se denne målemetode nemlig langt mere relevant end watt-opgivelser.
mvh
brok __________________ Skodgrej og popmusik
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
At Densen ampen ikke er en idéel spændingskilde burde vel være åbenlyst for enhver. Men det er ikke det der skrives. Han forsøger at positionere et tarveligt produkt op ad gedigent arbejde. Og det er der mange der vil springe lige på hovedet i i god tro. Densen er IKKE i god tro. Tillykke med eksamenskarakteren i øvrigt. Der er ikke andre agendaer end at få noget redelighed ind i markedsføringen. Treshold har altid excelleret i stram bas og tårnhøj effekt. Men hvad har den med Densen at gøre? Det er heller ikke mig der har introduceret min egen amp i debatten, den kan slet ikke sammenlignes med Densens kageamp. Som er og bliver en kageamp, uanset om du lide det eller ej. Kollaps allerede i 2 Ohm pga underdimensionering er ikke hverdagskost til 26.000 kr. pr. kanal. Og fakta er, at den markedsføres som strømstærk.
|
| Til top |
|
| |