Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 09:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Afstemninger - Polls
 HIFI4ALL Forum : Afstemninger - Polls
Emne Emne: Special Edition eller bare filmen? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Spørgsmålet: Når I køber DVD’er er det så Special Edition eller er det kun filmen?
Poll valg Stemmer Afstemningsresultat
36 [60,00%]
24 [40,00%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HAK!
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 10 December 2006 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Jeg tænkte på hvor mange ar jer her inde der bruge penge på at købe Special Edition DVD'er? Jeg gør det aldrig fordi at jeg kun vil se filmen. Og ikke gider bruge tid på alt det andet.

Jeg tror kun at det er sket et par gange at jeg overhovdet har set noget ekstra matriale på mine DVD film. Så jeg syntes at det er lidt spild af penge at købe Special Edition udgaven...

Er Jeg den eneste der har det sådan??

Kom meget gerne med begrundelser på hvorfor/hvorfor ikke....

Til top Vis HAK!'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HAK!

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 December 2006 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

HAK! skrev:

Jeg tænkte på hvor mange ar jer her inde der bruge penge på at købe Special Edition DVD'er? Jeg gør det aldrig fordi at jeg kun vil se filmen. Og ikke gider bruge tid på alt det andet.

Jeg tror kun at det er sket et par gange at jeg overhovdet har set noget ekstra matriale på mine DVD film. Så jeg syntes at det er lidt spild af penge at købe Special Edition udgaven...

Det er ikke altid at Special Edition bare er ekstramateriale, nogle gange er der forskel på kvaliteten, eksempelvis lydsporet. Og nogle gange er der en "Directors Cut" version eller lignende. Hvis der findes en special edition af en film jeg gerne vil købe, undersøger jeg som minimum hvad forskellen er - hvis det bare er interviews osv, så gider jeg ikke bruge ekstra penge på dét, men nogle gange er der nogle interessante documentaries. Det kommer også kraftigt an på hvad det er for en film. Jo bedre man synes filmen er, jo mere interessant er ekstramaterialet.

Det er dog sjældent jeg har tålmodighed til at se en film med kommentar-sporet - det tror jeg kun jeg har gjort med Se7en. Det mest "nørdede" jeg kan svinge mig op til er vist at se hele Jurassic Park som drawing-board tegninger...

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Proxi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 10 December 2006 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

Jeg køber som regel bare filmen da jeg hellere vil bruge de ekstra kroner på andre film eller udstyr.

mathias 2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006
Sendt: 15 December 2006 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

Det mest "nørdede" jeg kan svinge mig op til er vist at se hele Jurassic Park som drawing-board tegninger...

du mener vel: "den kedligste form for tidsfordriv man kan komme i tanke om"...

nu lidt mere alvorlig.

Hvis jeg skulle købe en storfilm på DVD (som fx Ringenes Herre) ville jeg (og har gjort) købe den på S.E. da der er bedre film kvalitet og langt bedre lydspor end på standart versionen. men jeg ville skisme ikke købe en S.E bare pga. ekstra marteriale, så skulle det kun være fordi at filmen VIRKELIG havde min interesse.

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 15 December 2006 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

Køber altid "Special Edition", hvor det er mulige, der er bl.a. DTS lyd og filme er længer og filme er ikke klippe, desværre komme der flere
udgave af "Special Edition", først en 2 disk så en 3 disk verion og nogle gange en flere diske version, så filmselskaber prøver at press så meget
ud af filmem som mulig.
Til top Vis janwa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janwa

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005
Sendt: 15 December 2006 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

janwa skrev:
Køber altid "Special Edition", hvor det er mulige, der er bl.a. DTS lyd og filme er længer og filme er ikke klippe, desværre komme der flere
udgave af "Special Edition", først en 2 disk så en 3 disk verion og nogle gange en flere diske version, så filmselskaber prøver at press så meget
ud af filmem som mulig.

Det er da meget forskelligt fra film til film, hvad der er forskel på normal og special edition. (Som Otto også skriver).

http://dvdcompare.net/ kan bruges til at sammenligne forskellige versioner (også på tværs af regioner) af samme film inden køb.
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Sendt: 15 December 2006 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

Mange "almindelige" udgaver har i dag kommentar sporet, hvilket jeg syntes er sjovt. Alt det med making off, interviews mv. gider jeg ikke bruge en 50'er på.
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 15 December 2006 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:
[Det er dog sjældent jeg har tålmodighed til at se en film med kommentar-sporet - det tror jeg kun jeg har gjort med Se7en. Det mest "nørdede" jeg kan svinge mig op til er vist at se hele Jurassic Park som drawing-board tegninger...

Det er heller ikke så tit jeg se(høre) kommentar-sporet, men når det er film som The Thing og Big Trouble in Little China, med kommentar af John Carpenter og Kurt Russell, så er det en must .

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

xtort
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2006
Sendt: 15 December 2006 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

har ikke stemt, da det kommer meget an på hvilken film, der er tale om. er det en af mine favoritinstruktører, køber jeg da SE udgaven og hører kommentarlydsporet og ser ekstramaterialet, ellers er jeg ligeglad...

film
Til top Vis xtort's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xtort

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 December 2006 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
Mange "almindelige" udgaver har i dag kommentar sporet, hvilket jeg syntes er sjovt. Alt det med making off, interviews mv. gider jeg ikke bruge en 50'er på.

Det er ofte sådan at man laver en 1-disc og en 2-disc version ("Vanilla" og Special Edition).

Med ret få undtagelser er discen med selve filmen den samme i begge versioner - og det er i sagens natur også her et eventuelt kommentarspor er nødt til at ligge. 

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

VonLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 December 2006 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Der burde næsten være en afstemningsmulighed der hed 'Kommer an på filmen'

Jeg køber sjældent bevidst en Special/Collectors edition. Ofte gider jeg ikke bruge tid på ekstramaterialet og slet ikke på at se en film, med kommentarspor.

Dog har jeg købt f.eks. 'Donnie Darko' i både orignal 1 disc version (Den første udgave) og så Directors Cut udgaven med papcover, forbedret lyd, nyt soundtrack og nye scener. Alt ekstramaterialet er også blevet pryglet i gennem indtil flere gange.
'Requiem For A Dream' har jeg også i Reg1 Directors Cut og det er også en film hvor jeg har set ekstramaterialet en del gange.

For det meste går jeg simpelthen efter den bedste udgave af filmen i forhold til lyd og billede.
Til top Vis VonLarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af VonLarsen

Mirovich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 08 Januar 2007 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

Jeg finder stor nydelse i at købe special edition versionen. Som oftest har den jo et anderledes og mere eksklusivt cover. Så allerede når man tager filmen ned fra hylden bliver man stille og roligt guidet ind i filmens univers. Jeg er desvære ikke helt så god til at se ekstra materialet, men når jeg engang imellem har tiden og lysten nyder jeg virkelig at se hvilke tanker osv. der er gjort om filmen. Så jeg er helt klart røget på limpinden og betaler så lidt ekstra - forsøger dog som oftest at finde dem på tilbud ellers bliver jeg ruineret.

Phat Simon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003
Sendt: 08 Februar 2007 kl. 07:27 | IP-adresse registreret  

Det kommer for mit vedkommen MEGET an på filmen - visse film er jeg fløjtende ligeglad med hvilken udgave det er - der er det bare filmen der tæller.
Men er det en film der er mig meget nær som fx "Vidocq" eller "Fear and Loathing in Las Vegas" - så kan jeg simpelthen ikke lade vær' med at prøve finde en lidt lækker "edition" - ex. Critirion Collection.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes