| Forfatter |
|
Carsten S Chr Forum Bruger

Tidl. Schmidt Audio
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 478
|
| Sendt: 20 August 2007 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej !.......
For halvanden uges tid siden købte jeg et sæt brugte Infinity Modulus (den gamle med bånddiskant). Sælger havde forinden bedyret, at højttalerne selvfølgelig var 100 % OK (også kosmetisk).
Ved ankomst hos sælger lytter jeg lige lidt på sagerne - det er OK !....... Jeg kigger lige overfladisk på den ene højttaler - også OK !.......
Jeg kan mærke at sælger har lidt travlt med at få afsluttet handlen, og få pakket højttalerne ned i kasser (gør sælger selv), men jeg tillæger det (fejlagtigt) ikke nogen større betydning !.......
Da jeg så hjemme pakker højttalerne ud ser jeg straks, at den ene har nogle ret alvorlige skader på den ene side - super ærgerligt !.......
Jeg kontakter straks sælger for at klage min nød !.......
Svar fra sælger (udpluk):
De fleste mennesker vil sagtens kunne leve med denne bagatelagtige skade, selvom den er vigtig for dig.
For mig at se er det ubetydeligt. Hvis ikke det kan poleres op, er der jo ikke andet at gøre end du må finde ud af om du kan leve med det, ellers sælge dem videre.
Sæt du bare "historien" på hifi4all, jeg er iskold, hvad skulle de kunne gøre ved det? Og hvad har du lige tænkt dig at skrive ? At du kom og kiggede på en højttaler og lyttede på den og sagde god for den og købte den, og så fandt en lille finerskade, som er på de fleste brugte højttalere, da du kom hjem med den?
Underneden lidt billeder af skaderne:

Hvad mener i ?.......
Mvh __________________ Mvh
Carsten Schmidt Christensen
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 20 August 2007 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
DunkZ Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 151
|
| Sendt: 20 August 2007 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er rimelig uheldigt må man da sige...
Men i sidste ende, ikk for at være grov, er det jo lidt din egen skyld..
Du har jo både fået lov til at høre og se dem.. Og der burde du jo så have set at den ene højttaler ikk ser helt godt ud... Og hvis han ligefrem virkede til at det ikk ku gå hurtigt nok for ham at få fragtet dem ud af døren, så burde der jo "nok" ringe nogle alarmklokker... men det er bare min mening... Men totalt nederen...
|
| Til top |
|
| |

Tidl. Schmidt Audio
|
| Sendt: 20 August 2007 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
DunkZ skrev:
|
Det er rimelig uheldigt må man da sige...
Men i sidste ende, ikk for at være grov, er det jo lidt din egen skyld..
Du har jo både fået lov til at høre og se dem.. Og der burde du jo så have set at den ene højttaler ikk ser helt godt ud... Og hvis han ligefrem virkede til at det ikk ku gå hurtigt nok for ham at få fragtet dem ud af døren, så burde der jo "nok" ringe nogle alarmklokker... men det er bare min mening... Men totalt nederen...
|
|
|
Jeg ved godt jeg skulle have været mere skeptisk !........ Hvorfor kan man bare ikke stole på folk nu om stunder ?.........
Jeg hader, at skulle rende rundt og være skeptisk/mistroisk overfor mine medmennesker !......
ØV !......... __________________ Mvh
|
| Til top |
|
| |
Martin_Kbh Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 20 August 2007 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Smadder ærgeligt. Du står ikke så godt juridisk. Jeg undrer mig dog over hvordan du ikke kunne opdage disse skader - de er jo aldeles synlige.
|
| Til top |
|
| |
DunkZ Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 151
|
| Sendt: 20 August 2007 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ka jeg godt forstå... Det hele ville nu også være meget nemmere hvis man ku stole på alle, men så'n hænger det desværre ikk helt sammen... Nogle folk vil hellere tage røven på folk, hvis det gir flest penge uden at være fair og fortælle at der er nogle skrammer... Bare nederen at det er sådan en fætter du er løbet ind i..
|
| Til top |
|
| |
NickyD Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 345
|
| Sendt: 20 August 2007 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil nu også mene at du burde have set nøje efter, hvis det betyder meget for dig. Men den måde sælger svare på hører ingen steder hjemme. Jeg vil nu men at skaden ret nemt kan udbedres.
Go arbejdslyst, og op med humøret! __________________ Jeg har det ik' så godt i dag, jeg har HiFi feber...
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 20 August 2007 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
- Denne skade burte du havde set mens du tjek dem efter.
- Du burte selv havde pakke dem ned.
I bund og grund er det de fejl, da de er købt som beset, og du må leve med den, for med den skade som de har nu, ikke ville kunnes sælges vider,
håber at de spille god for du hænger på dem.
|
| Til top |
|
| |

Tidl. Schmidt Audio
|
| Sendt: 20 August 2007 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Martin_Kbh skrev:
| Smadder ærgeligt. Du står ikke så godt juridisk. Jeg undrer mig dog over hvordan du ikke kunne opdage disse skader - de er jo aldeles synlige. |
|
|
Jeg ved godt jeg står dårligt juridisk - har jeg heller ikke i tankerne !.......
Det kommer også meget bag på mig selv, at jeg ikke opdagede de omtalte skader - dygtig sælger må man sige !.......
|
| Til top |
|
| |
Fournais Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 846
|
| Sendt: 20 August 2007 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sælger skal selvfølgelig yde OK (over kantstenen) garanti. Har du først opdaget skaden hjemme hos dig selv selvom du i et eller andet omfang har undersøgt kabinetterne hos sælger, så står du meget dårligt rent juridisk. Selvfølgelig er det dårlig moral at sælger har sagt 100 % ok for højttalerne og så har de sådanne skader, men sådan er det bare med handler vedrørende brugte løsøregenstande. Surt show
__________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 20 August 2007 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skade kunne også værre opstået under hjemtransport, spørsmålet om de er pakke i orginale kasse.
|
| Til top |
|
| |

Tidl. Schmidt Audio
|
| Sendt: 20 August 2007 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
NickyD skrev:
|
Jeg vil nu også mene at du burde have set nøje efter, hvis det betyder meget for dig. Men den måde sælger svare på hører ingen steder hjemme. Jeg vil nu men at skaden ret nemt kan udbedres.
Go arbejdslyst, og op med humøret!
|
|
|
Det er næsten umuligt (en proffesionel maler kan selvfølgelig), at udbedre dybe skader på højttalere i pianolak !........
Havde det bare været overfladiske skader, så havde situationen set helt anderles ud !......
ØV !........ __________________ Mvh
|
| Til top |
|
| |

Tidl. Schmidt Audio
|
| Sendt: 20 August 2007 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
| Skade kunne også værre opstået under hjemtransport, spørsmålet om de er pakke i orginale kasse. |
|
|
Højttalerne blev ikke pakket i originale kasser !....... Men tag ikke fejl !........ Indpakningen var helt OK !.......
Ifald sælger ikke mente de havde haft fejl ved køb, havde hans svar nok set noget anderledes ud !........
Jo, han kendte helt åbenlyst til disse skader !.......
Sørgeligt men sandt !......
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 20 August 2007 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synd du så bare ikke så de skader, da du tjek dem efter
At havde lidt travlt med at få afsluttet handlen, burte få dig til at gå uden at handle, når man aftaler en handle skal der værre god tid, eller blive det
hansværk og lastværk.
Mon du ikke kan se om Infinity, kan lave dem (prøv at skrive en e-mail med dine billde), det komme så nok til at koste lidt.
|
| Til top |
|
| |
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
| Sendt: 20 August 2007 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor sætter du det her på hifi4all ?
Er det for at vise at du har kvajet dig 
Du er henne ved sælger, lytter og kigger og siger god for det - Din fejl. 
Du har jo ikke købt noget i blinde, hvor sælgeren har lovet guld og grønne skove og de så bare er sendt til dig 
At du ikke har benyttet dig af samtlige muligheder der var for at tjekke det hele, kan da kun din egen fejl. 
Køber man brugt idag er der kun EN til at tjekke om tingene er iorden - En selv, eller en ven der har forstand 
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 20 August 2007 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
At sælger er dybt ubehøvlet og et dumt svin kan der ikke diskuteres om.
Og nej. Jeg ville heller ikke kunne leve med ridser af den kaliber (de er absolut ikke bagatelagtige).
Men at du ikke opdager den skade der er indiskutabelt din egen fejl. Du burde naturligvis have tjekket (begge) højttalere langt grundigere.
Du har ret. Det er trist at man ikke kan stole på folk, men sådan er verden altså nu til dags.
Det har du så lært her.
Du har INTET at komme med over for sælger, det vil til enhver tid blive påstand mod påstand.
Trist er situationen under alle omstændigheder. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9410
|
| Sendt: 20 August 2007 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu handler det jo om Moral iht. overskriften. Man skal self. selv kigge ordentligt efter. Men sådan en skade skal sælger gøre opmærksom på, ellers handler han klart i strid med normale menneskers moral.
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 20 August 2007 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var trist, er glad for det ikke var mig.
Jeg ville ikke selv havde overset sådanne fejl men det kan jo ske for enhver. Synes dog godt nok at sælgeren lyder som et rigtigt dumt svin der godt kunne bruge en lærestreg eller 2. 
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 20 August 2007 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Personligt synes jeg at sælger temmelig træls at have med at gøre, men på den anden side så mener jeg heller ikke at du selv er uden skyld. Nu kan jeg ikke finde ud af, ud fra det som du skriver, om du har købt ht af en sælger her fra sitet eller om det er et "demo produkt" fra en forretning. Men hvorom alting ér, så mener jeg altid at det er købers ansvar at han/hun får hvad vedkommende mener/tror han/hun får for de penge som der bliver lagt på bordet. At sælges "100% iorden" kodex er noget blakket er en anden sag, for det må man da sige at det er eftern omgang. Men sidder lidt og tænker på, om du evt ikke kan "redde" skrammerne med en overdæknings tush eller lign,bare for at dækket det hvide så det ikke er så synligt?
Jeg har selv gennemført en del handler bl.a hér, både ved køb og salg og er yderst tilfreds med det som jeg har været impliceret i både den ene og den anden vej. En gang har der været lidt knas med en digital dekoder som ikke ville som jeg, men det tror jeg ikke er sælgers problem idét at det var kortet som var "f**ked up"... Fik et andet hos stofa og så var jeg kørende igen. Når jeg selv har købt brugt er jeg MEGET opmærksom på vedkommendes opførsel, er han for "hurtig", virker nervøs eller andet?
Ser produktet godt ud, tager mig den tid som jeg mener at det skal tage inden handlen afsluttes?!
Er der "strøm i dyret"/ virker produktet som det skal ?
At vedkommende er "kold" som han skriver, synes jeg er lidt groft, man kan godt holde en ordentlig tone overfor hinanden...Men derudover kan jeg ikke se at han kan gøre så meget ved, at du ikke har set "fejlen".
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 20 August 2007 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis H4A ikke udlukker den sælger fra KSB, så synes jeg du skal lægger svinets navn ud, til offentlig skue !
|
| Til top |
|
| |