Forfatter |
|
flaz Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1149
|
Sendt: 16 Februar 2004 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
I må meget gerne skrive en kommentar om hvorfor i foretrækker den ene frem for den anden?
På forhånd tak..
Mvh. /Malik
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 16 Februar 2004 kl. 01:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
for mig er Cerwin Vega lig med alt for meget bas, og manglende sammenhæng i lyden, hvor B&W viser bedre sammenhæng i lyden. Sammenhængen mellem, diskant - mellemtone og bas er meget vigtig, men det ved du jo.
Cerwin Vega er og bliver et mærke jeg nok aldrig får inden for døren, hvorimod B&W er noget jeg gerne vil lytte mere til.
|
Til top |
|
|
Mirovich Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 295
|
Sendt: 16 Februar 2004 kl. 01:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv et par B&W cdm 1 nt'er og sammenlignet med min vens Cerwin Vega højtalere er der en stor forskel. Han hører for det meste af tiden tekno hvor Vega'erne jo levere en dejlig vild bas til. Jeg selv er mere til rock og akustisk musik hvor B&W'erne her lever en fin opløsning så man kan fornemme detaljerne og ikke bare bulder bassen. Så mit valg er B&W'erne ingen tvivl om det!
Venlig hilsen
Mir __________________ The good news is that we're quick, but the bad news is that we're worried about the brakes.
|
Til top |
|
|
Viper Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2003
Status: Offline Indlæg: 179
|
Sendt: 16 Februar 2004 kl. 02:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes det er en nærmest blasfemisk sammenligning.
B&W højttaleren er en der forstår sig på musik og at levere selv samme. CV er til larm.
Hvilken der så passer bedst ind hos den pågældende, det må man jo så selv afgøre.
|
Til top |
|
|
bole Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 111
|
Sendt: 16 Februar 2004 kl. 02:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad vil du fortrække at køre et løb i: En formel 1 racer eller en rallybil? Tja, det kommer sq an på hvad for en slags løb jeg skal køre, ik? 
|
Til top |
|
|
ZzZzleepY Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 542
|
Sendt: 16 Februar 2004 kl. 07:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
sidder selv med
2x CV LS-15 de er kanon gode til techno og alt det der..
men da jeg var nede og lytte til B&W sidst blev jeg så imponeret at jeg er ved at samle et set B&W sammen.. pt har jeg kun haft råd til en Center speaker.. valgte den først da jeg ikke havde nogen i forvejen
så jeg må sige at min Vote gik til B&W
|
Til top |
|
|
Cyber-Frog Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 762
|
Sendt: 16 Februar 2004 kl. 08:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ville klart vælge B&W frem for CV til den musikstil jeg mest ligger
øre til, CV'erne er gode til elektronisk musik - men holder altså ikke
til klassisk, rock, acoustisk eller lign., det er min mening anyway ;)
|
Til top |
|
|
flaz Forum Bruger

|
Sendt: 16 Februar 2004 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
bole skrev:
Hvad vil du fortrække at køre et løb i: En formel 1 racer eller en rallybil? Tja, det kommer sq an på hvad for en slags løb jeg skal køre, ik? 
|
|
|
HeHe...yea' god pointe. Men folk stemmer vel' hvad de syn's er bedst til det musik de nu høre...det er jo selvfølgelig ikke ens betydende med at min ven ikke ved hvad god lyd er, men at han bare er tilhænger af bas-lyden .. -men han har egentligt heller aldrig hørt mine B&W...så måske vil han fortryde 
tak for svarene indtil videre ..
Mvh. /Malik
|
Til top |
|
|
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
Sendt: 16 Februar 2004 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg lytter meget til tækkno men ville nødig lade højttaleren bestemme, hvordan det skal lyde. Derfor falder min stemme på B&W, selv om de også er til den "festlige" side, dog stadig mere neutrale end CV.
Boye
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 16 Februar 2004 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og ligeledes B&W - de besidder nogle egenskaber som CV aldrig får, men al respekt for CV som er ganske gode til f.eks. techno og i hjemmebio-setups!
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
jetz Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 714
|
Sendt: 16 Februar 2004 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hhmm jeg hælder også til B&W pga. jeg synes den er mere allround. Det er jo en smagssag og jeg hører aldrig den slags musik hvor CW udmærker sig, så min vurdering skal tages med et gran salt.
|
Til top |
|
|
flaz Forum Bruger

|
Sendt: 16 Februar 2004 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men hvis man nu er til det hele...altså Jazz, Klassisk, Acoustisk, Rock, Techno, Trance, Rave osv. osv...vil det mon så være en idé at investere i Cerwin???
-så har man da også højtt. til hver stil..eller vil I mene at B&W er bedre til Techno en Cerwin?? -kunne forestille mig at Cerwin, ville være bedre..det handler jo bare om at trykke lidt i Techno gør det ik?
-Cerwin er vel' også mere oplagt som "fest-højtt." end B&W???
Mvh. /Malik
|
Til top |
|
|
Nautilus Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 509
|
Sendt: 16 Februar 2004 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
der er jo næsten ingen grund til at blive ved med at argumentere for at b&w er bedre end, det er der vist slet ingen tvivl om. køb cw hvis du er til techno, med for meget bass.
|
Til top |
|
|
barcelona7 Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2003
Status: Offline Indlæg: 85
|
Sendt: 16 Februar 2004 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
det kommer an på hvad du skal bruge dem til skal du bruge dem til fest vil jeg klart anbefale cerwin vega men hvis det er til musik i al almindelighed vil jeg klart foretrække Bowers&wilkins...
|
Til top |
|
|
SonOfSatan Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 103
|
Sendt: 16 Februar 2004 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
er klart til mest til CW, de andre er lidt for meget blød hat IMO. Kan godt lide at man kan mærke bassen og den er dyb. Så her er CW jo et oplagt valg
|
Til top |
|
|
Viper Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2003
Status: Offline Indlæg: 179
|
Sendt: 16 Februar 2004 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu ikke noget problem med at mærke bassen fra min B&W'ere, som har en dejlig stram, præcis og dyb bas. Det er rigtig bas, hvor man også får lyden med. Dejlig velopløst. CV-folket får det jo nærmest til at lyde som om at B&W ikke kan levere bas, hvilket er helt forkert. Den kan levere bas - og oh så meget mere. I modsætning til CV, som kun kan levere bas ;)
|
Til top |
|
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 114
|
Sendt: 17 Februar 2004 kl. 08:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Og ligeledes B&W - de besidder nogle egenskaber som CV aldrig får, men al respekt for CV som er ganske gode til f.eks. techno og i hjemmebio-setups! |
|
|
Du mener altså at hjemmebio ikk' er seriøs????
|
Til top |
|
|
Hififyren Lukket konto

Bruger siden: 31 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 39
|
Sendt: 17 Februar 2004 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cerwin Vega og B&W kan ganske enkelt ikke sammenlignes.
CV er en power-højttaler som bruges til hård rock- og technomusik på fuld skrue!!!
B&W-højttalere er meget mere dynamiske og detaljerede på mellemtone- og diskantområdet, samt en meget mere præcis bas  __________________ Mvh Søren K.
|
Til top |
|
|