Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 18:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Ris og ros
 HIFI4ALL Forum : Ris og ros
Emne Emne: Overstregning? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 01 Juni 2004 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

Hmmm...     noget er galt.

Husker ikke hvornår det startede. Et par dage siden, vel nok.

Men nu ser jeg det flere steder i flere tråde og også i køb og salg: Overstreget tekst:

Hvorfor nu det?

Jeg gravede lidt.
HTML-sourcen har et mystisk tag:
<SONG>Venlig hilsen</SONG>

HOV! I Internet Explorer optræder det ikke. Hvilken interessant IE-only feature har de nu nu fundet på?

Hvad dælen er SONG for noget? Hvad kan den? Og hvorfor giver den overstreget tekst i min Firefox?

Jeg kan leve med meget. At der er kuk i datoen på toppen af siden er helt OK. Jeg ved godt hvilken dag det er.
At HIFI4ALL påstår at min browser ikke kender til javascript er også helt i orden. Jeg går kun glip af nogle reklamer.

Selvfølgelig kan jeg læse hvad der står, men hvad bliver det næste?
At jeg ikke kan følge HIFI4ALL?
Fordi jeg formaster mig til at nægte at betale for en Windows-licens jeg ikke har brug for og i øvrigt nægter at bruge Internet Explorer selvom jeg jævnligt færdes på Windows?

Pas lige på ikk?

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Sendt: 01 Juni 2004 kl. 00:24 | IP-adresse registreret  

HOV!
Nu er det nok bare mig der ikke ved nok om moderne browsere, men tag'et er altså ikke SONG. I HTML-koden står det som (og her kommer det med mellemrum, så det ikke bliver oversat): S & # 0 7 9 ; N G

/vilmann

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Sendt: 01 Juni 2004 kl. 00:28 | IP-adresse registreret  

vilmann skrev:
Hmmm...     noget er galt.

Husker ikke hvornår det startede. Et par dage siden, vel nok.

Men nu ser jeg det flere steder i flere tråde og også i køb og salg: Overstreget tekst:

Hvorfor nu det?

Jeg gravede lidt.
HTML-sourcen har et mystisk tag:
<SONG>Venlig hilsen</SONG>

HOV! I Internet Explorer optræder det ikke. Hvilken interessant IE-only feature har de nu nu fundet på?

Hvad dælen er SONG for noget? Hvad kan den? Og hvorfor giver den overstreget tekst i min Firefox?

Jeg kan leve med meget. At der er kuk i datoen på toppen af siden er helt OK. Jeg ved godt hvilken dag det er.
At HIFI4ALL påstår at min browser ikke kender til javascript er også helt i orden. Jeg går kun glip af nogle reklamer.

Selvfølgelig kan jeg læse hvad der står, men hvad bliver det næste?
At jeg ikke kan følge HIFI4ALL?
Fordi jeg formaster mig til at nægte at betale for en Windows-licens jeg ikke har brug for og i øvrigt nægter at bruge Internet Explorer selvom jeg jævnligt færdes på Windows?

Pas lige på ikk?

/vilmann

Vi har ikke tilføjet noget sjov tekst eller tags til noget som helst...

Mon ikke det bare er DIN browser som tolker anderledes en så mange andre???

At du bruger en anden browser er jo dit valg, men må jo så også leve med at enkelte ting også ser lidt mærkeligt ud...

Jeg kan og vil ikke bruge flere af de efterhånden dyrebare programmeringstimer på at sørge for at DIN browser kører 100% korrekt når du besøger siden, når 98-99 af alle besøgende bruger IE!

Det er ikke rationelt, hvis jeg greb det anderledes an - og pas så lige på hvad???
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Sendt: 01 Juni 2004 kl. 00:32 | IP-adresse registreret  

vilmann skrev:
HOV!
Nu er det nok bare mig der ikke ved nok om moderne browsere, men tag'et er altså ikke SONG. I HTML-koden står det som (og her kommer det med mellemrum, så det ikke bliver oversat): S & # 0 7 9 ; N G

/vilmann

Det du ser er et output fra serversiden, og en del af en signatur, som JEG INTET HAR MED AT GØRE!

Det står for brugeren egen regning...

Men, æhhh... som IE, NS og Opera bruger har jeg ingen af de problemer du nævner! 
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Sendt: 01 Juni 2004 kl. 00:49 | IP-adresse registreret  

Administratoren skrev:
vilmann skrev:
HOV! Nu er det nok bare mig der ikke ved nok om moderne browsere, men tag'et er altså ikke SONG. I HTML-koden står det som (og her kommer det med mellemrum, så det ikke bliver oversat): S & # 0 7 9 ; N G /vilmann
Det du ser er et output fra serversiden

Det er jeg helt klar over

Citér:

, og en del af en signatur, som JEG INTET HAR MED AT GØRE!Det står for brugeren egen regning...

Næsten. I indlægget "100.000 indlæg" er Navnet BRIAN overstreget på min skærm.

Citér:

Jeg kan og vil ikke bruge flere af de efterhånden dyrebare programmeringstimer på at sørge for at DIN browser kører 100% korrekt når du besøger siden, når 98-99 af alle besøgende bruger IE!

Sådan kan man jo anskue det. Jeg synes det er ualmindelig snævert.
Og når andet end IE holder op med at virke kan man så sidde og kigge i sin server-log og sige "Se, vi har kun brugere der benytter IE, hvorfor skulle vi følge gængse standarder - Vi koder mod IE. Ingen bruger jo andet?"

Hvis man nu starter med at kode efter standarderne, og ikke efter hvordan et tilfældigt stykke softeware implementerer dem kommer man noget længere.

Jeg siger ikke at Firefox er ufejlbarlig - men SONG-tag'et er altså ikke lige noget man kan slå op på W3C.

/vilmann

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Sendt: 01 Juni 2004 kl. 01:05 | IP-adresse registreret  

Jeg synes egentlig jeg har svaret på dit spørgsmål, og det kan godt være du finde det snævert, men jeg er nødt til at forholde mig til de fakta som rent faktisk er til stede... Jeg prøver at tilstrebe at så meget virke i så mange forskellige browsere som muligt, men det er ikke nemt!

Nu forholder det sig også således at forummet, og HIFI4ALL.DK, rent faktisk ville blive meget begrænset i opsætning og daglig brug, hvis ALLE browserproducenternes produkter skulle virke til det hele...

I så fald skulle HIFI4ALL.DK være en ren og simpel siden i HTML, valideret efter W3C, uden brug af komplekse databaser, og så skulle vi selvfølgelig lader være med at bruge Windows som server. Men det gør vi ikke!

Jeg vil påstå, at de fleste funktioner på HIFI4ALL.DK virker på tværs af forskellige browsere, så jeg forstår ikke dit udfald, og slet ikke på baggrund af en overstergning af en tekst.... Og at du slipper for vores banner, er blot en kedelig ting, for det er faktisk dem som betaler for at siden stadig er kørende, og du fortsat kan benytter faciliteterne helt gratis. Det er ikke blevet billigere at drive HIFI4ALL.DK med tiden!!!

Vel er det sikkert irriterende for dig, med de ting du oplever, men du har taget et valg!

Valget af browser er vel lidt som valget af udstyr, og jeg skal ikke blande mig i valget - nogen kan lide det ene, andre det andet. Men dit valg kommer så til at afspejle de ting du ser på siden.

Og så en sidste note - lad være med at opfinde en "song" tag, når du nu selv oplyser det ikke er det du ser alligevel!

Vi skriver ikke mærkelige tags - har du overvejet om din browser fejler et eller andet, siden de "mærkelige" overstregninger forekommer så pludseligt inden for nogle dage???

Op med humøret, og slut dig til IE klanen!

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 Juni 2004 kl. 01:14 | IP-adresse registreret  

vilmann skrev:

Citér:

Sådan kan man jo anskue det. Jeg synes det er ualmindelig snævert.
Og når andet end IE holder op med at virke kan man så sidde og kigge i sin server-log og sige "Se, vi har kun brugere der benytter IE, hvorfor skulle vi følge gængse standarder - Vi koder mod IE. Ingen bruger jo andet?" Man kan jo sige meget om standarder, men når man rundt regnet regner med at 95% af internet brugerne, og op til 99% af brugerne her på siden benytter en IE browser, så er det vel egentlig den der sætter standarden...

Hvis man nu starter med at kode efter standarderne, og ikke efter hvordan et tilfældigt stykke softeware implementerer dem kommer man noget længere.

Jeg siger ikke at Firefox er ufejlbarlig - men SONG-tag'et er altså ikke lige noget man kan slå op på W3C. <SONG> er ikke et gyldigt html tag, hverken i IE eller Mozilla e.lign. browsere... Men firefox sætter sandsynligvis en streg igennem tekst som er ombrudt af fejlagtig kode, hvorimod IE bare ignorere den...

Desuden synes jeg lige at jeg vil gøre opmærksom på at det ikke kun er IE der ikke følger standarderne der er fastsat af W3C, f.eks. understøtter Mozilla ikke DOM, som er beskrevet af både W3C og endda i dokumentationen til Mozilla selv. Så det bliver altså meget hurtig svært at skrive noget som helst kode som kan benyttes på tværs af browser versionerne, uden at der på en eller anden måde vil opstå uoverensstemmelser!

/vilmann

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

hansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 01 Juni 2004 kl. 01:34 | IP-adresse registreret  

Vilmann har nu ret mht. til det underlige tag:

{snip}
<P>Så sket det...<BR><BR>På kun 1 år, nåede  forummet
100.000 indlæg / svar i dag, d. 31/5-2004 kl.
23.15.<BR><BR>Indlæg nr. 100.000 blev postet af bruger:
<S&#079;NG>BRIAN!</S&#079;NG></P>
{/snip}

(&#079; er er stort 'O', så der står SONG). Og Kenneth: Du
har jo selv skrevet indlægget, så kan du ikke indvie os i hvad
meningen er ? :-) Min browser ignorerer bare tag'et og skriver
BRIAN!.

NB: Diskussionen om at lave websites der virker med IE,
Netscape, whatever er meningsløs. Det drejer sig om at skrive
_korrekte_ websites. Når siderne ser ud som man vil og går
anmærkningsfrit gennem http://validator.w3.org/, så har
web-programmøren lavet sit arbejde færdigt, og ikke før. Hvor
vidt det er statiske sider eller der er en db eller noget helt andet
bag er i den sammenhæng underordnet.

Og nu ikke noget med at blive mavesur over kritikken! hifi4all
_er_ et kanon website uanset det høje antal af html-fejl :-)
Til top Vis hansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hansen

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Sendt: 01 Juni 2004 kl. 01:44 | IP-adresse registreret  

Det er altså ikke noget vi gør - men tilsyneladende forummet, som udskriver formateret tekst som det du viser - andet falder mig ikke ind.

Det er jeg har gjort med teksten er blot at gøre den FED

Og det bliver så til:

<S&#079;NG><S&#079;NG>FED</S&#079 ;NG></S&#079;NG></EM></S&#079;NG&g t;

OG DET ER EN FEJL!!!!!

Kigger på det!

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Sendt: 01 Juni 2004 kl. 01:52 | IP-adresse registreret  

Forummets håndtering af HTML koder er redigeret....

Til Vilmann:

Hvordan ser disse tekster ud? (fed)

Overstreget? (fed og kursiv)

Denne ER understreget, fed og kursiv

ZzZzleepY
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 01 Juni 2004 kl. 03:34 | IP-adresse registreret  

jeg køre også med Firefox og har haft samme små problemer.. har dog bare ignoreret dem indtil nu 

den linie du har der som er understreget, fed og kursiv
virker efter hensigten
Til top Vis ZzZzleepY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ZzZzleepY Besøg ZzZzleepY's Websted

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Sendt: 01 Juni 2004 kl. 09:06 | IP-adresse registreret  

Uden at vi skal ruske op i den store browser diskussion, vil jeg dog aligevel sige et par ord med på vejen.

Har indtil for et par måneder siden været utrolig stor tilhænger af IE men mest fordi der ikke har været et seriøst alternativ i lang tid.

Dette har dog fået en meget negativ virkning på folk der skriver html hjemmesider idag, de skriver kun til IE fordi det er det alle folk bruger, og ja det er sgu da klart når der ikke har været noget alternativ i lang tid. Men nu er der bare et alternativ, Firefox, den overholder 1000 gange bedre standarderne end IE og er desuden 20 gange hurtigere.

Hifi4all er bestemt ikke den værste side på nettet hvad angår fejl, den klarer det faktisk utroligt flot. De par småfejl der er kan jeg leve med. Der er nogle små ændringer i forhold til ie i designet og så var der liger overstregnings fejlen jeg studsede over. Flot arbejde !

Nu vi er igang med lidt mudderkastning, vil jeg bare lige kommentere en ting i IE som jeg ikke helt ved om en fejl, virker om ikke andet så som en mærkelig feature. Nå man skriver i forummet, så når man laver linie skift laver den dobbelt linie afstand? Dette gør firefox ikke, kan ikke finde ud af om det er feature eller fejl.

Men det lyder dog lidt til at der er flere der kører firefox end du lige tror, og pas på med diverse browser genkendings scripts, da disse for det meste kun tager højde for om det er IE, opera eller mozilla lignende browsere.

Og der er stor forskel på firefox og mozilla. Ikke mindst den måde som de viser html koderne på.

Vilman

At du har problemer med dit javascript behøver du jo ikke lade gå ud over hifi4all, jeg har ingen problemer og køre også firefox.

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2004 kl. 09:11 | IP-adresse registreret  

Vil forresten da lige benytte lejligheden til at fortælle vores kære med brugere og adminstratoren  om hvor man kan hente denne fantastiske browser.

http://www.mozilla.org/products/firefox/

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2004 kl. 09:18 | IP-adresse registreret  

Administratoren skrev:

Forummets håndtering af HTML koder er redigeret....

Til Vilmann:

Hvordan ser disse tekster ud? (fed)

Overstreget? (fed og kursiv)

Denne ER understreget, fed og kursiv

Alle tekster virker efter hensigten.

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Sendt: 01 Juni 2004 kl. 09:32 | IP-adresse registreret  

Administratoren skrev:

Forummets håndtering af HTML koder er redigeret....Til Vilmann:Hvordan ser disse tekster ud? (fed)Overstreget? (fed og kursiv)Denne ER understreget, fed og kursiv

Fornemt! Tak.

hansen skrev:

Og nu ikke noget med at blive mavesur over kritikken! hifi4all
_er_ et kanon website uanset det høje antal af html-fejl :-)

Absolut!

MonoTovarisj skrev:

At du har problemer med dit javascript behøver du jo ikke lade gå ud over hifi4all, jeg har ingen problemer og køre også firefox.

Det må jeg jo så grave lidt i - det har virket, men det holdt op.......

/vilmann

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Sendt: 01 Juni 2004 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

Tak for hjælpen med at undersøge om retttelsen af HTML´en i forummet gav et andet resultat!

Vedr. linieskift, så laver IE altid en dobbelt, da den skriver koden <P>xxx</P>....

Men du kan godt "snyde" den...

Sådan gør du:

Hold SHIFT tasten nede, og tryk linieskift (Enter), så tager den kun en alm. linie!

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2004 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

hehe oki .. 

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2004 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

Hey Admin

der er bøvl igen med den der S&#079;NG kode igen..

bare lige så du var klar over det

Vilman

btw .. det var mig der tog fejl med hensyn til java scriptet, syntes bare at jeg havde set det virke .. men nu kan jeg ikke få nogen firefox til at gøre det samme.

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2004 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

Hmm .. tilføjelse ..

Admin

Bannerne virker på hele sitet pånær i forummet, så måske der er en forskel der som ikke burde være der.

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Sendt: 03 Juni 2004 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

MonoTovarisj skrev:
Hey Admin

der er bøvl igen med den der S&#079;NG kode igen..

bare lige så du var klar over det

Vilman

btw .. det var mig der tog fejl med hensyn til java scriptet, syntes bare at jeg havde set det virke .. men nu kan jeg ikke få nogen firefox til at gøre det samme.

Hvor????

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes