Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 22:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Ris og ros
 HIFI4ALL Forum : Ris og ros
Emne Emne: WAP it! Ny service på HIFI4ALL.DK! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 17 Juli 2004 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=776&zoneid=1

Det er jo sådanset meget smart  mangler måske lige forummet...

Men jeg ville bare lige sige at, det er nok lige ved at være sidste udkald for WAP standarden, da den nok er ved at blive udfaset, eller ihvertfald bliver overflødig, da langt de fleste nyere mobil telefoner / hånholdte enheder osv., sagtens kan håndtere HTML, og dermed se den rigtige udgave af hifi4all.dk !

Ville bare lige sige det, inden der måske bliver brugt alt for meget tid (/penge) på en storstilet WAP udgave af siden...

Men  for arbejdet!

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 Juli 2004 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

jeps, jeg kan gå på begge dele, men HTML visningen er lidt hidsig til de 2 x 3 cm display og så tager det længere tid...
Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Sendt: 17 Juli 2004 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

micma18 skrev:

http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=776&zoneid=1

Det er jo sådanset meget smart  mangler måske lige forummet...

Men jeg ville bare lige sige at, det er nok lige ved at være sidste udkald for WAP standarden, da den nok er ved at blive udfaset, eller ihvertfald bliver overflødig, da langt de fleste nyere mobil telefoner / hånholdte enheder osv., sagtens kan håndtere HTML, og dermed se den rigtige udgave af hifi4all.dk !

Ville bare lige sige det, inden der måske bliver brugt alt for meget tid (/penge) på en storstilet WAP udgave af siden...

Men  for arbejdet!

Det er korrekt, at mange af de nyere mobiltelefoner kan håndterer HTML på lige fod med en alm. browser, men sådanne sider er meget tunge for en mobil - med mindre man selvfølgelig har en 3 mobil.

WAP sektioner er meget mindre i filstørrelsen, og kan derfor afvikles yderst hurtigt, særligt taget i betragtning af den gennemsnitlige hastighed på ca. 9 kb pr. sekund, som de fleste udbydere benytter. Dog er der mulighed for at High Speed data opkoblinger, så adgang forøges med ca. 30-40 kb pr. sekund, men det er vist kun folk med bærbar PC eller lign. som benytter sådanne?

Men du har ret - fremtiden bliver langt mere mobil, end det vi er vant til lige nu.
Jeg spår dog, at det kommer til at tage en 2-3 år, før forbrugerne er med på bølgen, så derfor har vi valgt at lave den ekstra service - her kan næsten alle være med. Også selv om deres mobil har nogle år på bagen.

Vedr. forummet, så har jeg fravalgt denne feature, da det ville være umuligt at følge med, når indlæggende opdateres med den hastighed, som de gør i øjeblikket.

Udgaven som du ser i dag, er tæt på den "final version", så der vil ikke bliver brugt de helst store ressourcer på en udvidet version. Desuden er funktionerne dynamisk opbygget, så daglig vedligeholdelse og opdatering er ikke nødvendig!

Måske vil nogen mene at funktionen er overflødig, men er altså ment som supplement til siden.
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004
Sendt: 20 Juli 2004 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

Det er da en meget fed lille feature hvis man sidder og keder sig på jobbet, i bilen eller noget

Har prøvet det, men synes at alle de artikler og anmeldelser jeg prøvede at komme ind på var for store til at de kunne vises på en WAP side?

Til top Vis Rapper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rapper Besøg Rapper's Websted

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Sendt: 20 Juli 2004 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

Rapper skrev:

Det er da en meget fed lille feature hvis man sidder og keder sig på jobbet, i bilen eller noget

Har prøvet det, men synes at alle de artikler og anmeldelser jeg prøvede at komme ind på var for store til at de kunne vises på en WAP side?

Først, tak for rosen!

vedr. store filer, så er det korrekt, at alt indhold er "for stort" til at blive hentet ned. Problemet er at teksten som hentes fra vores CMS system (artikelsystem) indeholder billeder, og det er her det går galt.

Jeg arbejder på en snarlig løsning, ellers må vi snøjes med de korte tekster...
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004
Sendt: 20 Juli 2004 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

Administratoren skrev:

Jeg arbejder på en snarlig løsning, ellers må vi snøjes med de korte tekster...

Okay, kool nok. Første gang jeg har brugt WAP på min 6230, nåede aldrig at bruge det på mine tidligere telefoner

Til top Vis Rapper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rapper Besøg Rapper's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes