Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 13:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Ris og ros
 HIFI4ALL Forum : Ris og ros
Emne Emne: Demo-forum (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 25 August 2004 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Kunne det ikke være smart at oprette et "demo-forum" her på siden???

Ideen kunne være, at man registrede sig i et katalog med sit brugernavn(naturligvis kun hvis man havde lyst, og med muligheden for at slette sig igen) og så kunne man skrive hvilket udstyr man havde, og hvilket af det man enten kunne "demo'e" hos andre, eller hvilke dele andre kunne komme og "demo'e" hos en selv.

Man kunne også have en "søges" funktion, hvor man eks. kunne efterlyse folk med en bestemt forstærker, som havde tid og lyst til at komme forbi med den til musiklytning og kaffe en aften.

Det ville have flere smarte konsekvenser.

1: Man får mulighed for at møde folk.

2: Man får mulighed for at høre udstyr som ikke skal lånes i en bestemt butik, eller som måske ikke længere er på markedet.

3: Der er ikke nødvevdigvis købs- eller salgsinteresser indblandet, hvilket som oftest giver et bedre udbytte af samtalen om et givent produkt fordele og ulemper.

4: Man får en masse kaffe, og måske også en kage...

5: Mindre anonymitet på forum, og dermed måske et middel til at løsne op for den til tider lidt pressede stemning.

MVH Obi.

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 25 August 2004 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Det er ikke nogen dum ide, faktisk en rigtig god ide.. den er tilføjet listen over forbedringer til forummet. (men den gode Admin har MEGET travlt for tiden, så I skal ikke have forventning om at det kommer indenfor nær fremtid.)
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 25 August 2004 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

obi jon kenobi skrev:

Kunne det ikke være smart at oprette et "demo-forum" her på siden???

Hepsa Obi

Absolut en glimrende ide, som bør forfølges og realiseres. Ud over alle de fordele du opremser, får vi mulighed for at lytte under "optimale" forhold.  Det er ikke just en parameter der præger messer og forhandlere 

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 25 August 2004 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

Samtidig giver det også mulighed for selv at lære noget og give andre gode råd til hvad der evt. kan ændres for at gøre oplevelsen bedre, det være sig lytterummet og den generelle opstilling osv. Vi kan jo alle lære lidt hele tiden!

Fremragende idé!

FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Bruger siden: 19 Juli 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 25 August 2004 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Kanon ide, Hr. Obi.

Måske man kan tilføje en lille rubrik i ens profil, hvor der står om man har interesse i demo. Så kan man jo evt. sende en PM til vedkommende og på den måde få gang i nogle demoaftener rundt omkring i landet.

Men en speciel rubrik inde i debatforum ville være at foretrække.

Lad os håbe, at Admin. kan finde tid til at få fikset sådant et kartotek.

Mvh. FLEX

Til top Vis FLEX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FLEX

becker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 August 2004 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

Det har også endnu mere berettigelse, nu hvor det er umuligt at søge i teksten i de forskellige indlæg. Tidligere kunne man jo søge på hvilke medlemmer der f.eks havde en Densen forstærker, og så kontakte dem med en pb.

Men Obi, husk nu, Prinzen Rollen tæller IKKE som kage!

Mvh. Becker

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 August 2004 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Prinzen rolle - bedre kendt som SU-kagen...

Vi kan jo ikke alle have insider-kontakter i det store danske kage-dynasti.

Rart at høre at der er opbakning om ideen. Men ADMIN har jo altid rygende travlt, så der går nok en rum tid inden det bliver ført ud i livet. En midlertidig løsning kunne være , som FLEX skriver det, at skrive i sin signatur, hvis man er villig til at "demo'e" sit grej, og så et link til "mit udstyr" ???

Klan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 26 August 2004 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Ville ikke have noget imod at give en kop kaffe, lidt kage og noget REM. Men tror i ikke at der er lidt risiko for at dem med de rigtigt fede anlæg bliver overrendt? Men ok, hvis det bliver for meget kan de jo fjerne deres indlæg igen. Jeg må jo nok erkende at efter SES'es indlæg om Steelheaden var jeg næsten ved at falde ned af stolen af misundelse... DEN ville jeg gerne høre.

Ellers.... Thule + audiovector M3 signature i Svendborg, plus det er i et hus for enden af en grusvej (ingen problemer med naboer, overboer osv.). Og jeg har endnu ikke fået klager fra hestene

mvh

Til top Vis Klan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klan

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 August 2004 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Jo - men det er jo derfor det skal være frivilligt. Man kan jo også sagtens sige "desværre mester, jeg har ikke plads i programmet foreløbigt" eller lignende. Det er jo reelt nok, hvis man ikke har tid, eller ikke lige gider har nogen på besøg.

Men hvis du nu har en røvfed forstærker selv, kunne det da være ex SES også kunne få noget ud af at få dig på besøg. For selvom der er mange herinde der har hørt meget, så tror jeg ikke på at det har hørt det hele...

MVh Obi.

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Sendt: 26 August 2004 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

jeg er frisk... jeg har eks været på udkig efter nyt grej i over et år, og finder man en med noget af det man kunne tænke sig, ja så er det jo både bedre og mere ærlig snak end hos en sælger.

og så kunne det da være sjovt at høre ens egen ht/forstærker/cd på noget andet grej....

virkelig fin ide.

så må vi bare vente et halvt års tid på at admin kan få det lavet.... tid er jo ikke det den stakkels mand har mest af...

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Sendt: 29 August 2004 kl. 08:30 | IP-adresse registreret  

Tak for det konstruktive forslag, som hermed taget til efterretning - men jeg lover IKKE noget!
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 August 2004 kl. 09:03 | IP-adresse registreret  

Fedt forslag Obi. Hvis man f.eks. ville høre et nyt kabel kan man jo lave en a/b test hos den der har det nye kabel osv. Super god idé.

Juspur
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 September 2004 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

Til Admin: Hvis det ikke kommer på indenfor en overskuelig fremtid, så melder vi dig allesammen ind i "Skandinavisk Musik Klub" - og pludselig har du 4.000 Jodle-Birger-plader...
Til top Vis Juspur's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Juspur

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Sendt: 04 September 2004 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

Juspur, den slags trusler giver rigtigt mange års fængsel, og man er ikke længere beskyttet af geneve konventionen....

faktisk har man ingen rettigheder da man ikke længere er at betragte som menneske...

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Sendt: 04 September 2004 kl. 00:27 | IP-adresse registreret  

Juspur skrev:
Til Admin: Hvis det ikke kommer på indenfor en overskuelig fremtid, så melder vi dig allesammen ind i "Skandinavisk Musik Klub" - og pludselig har du 4.000 Jodle-Birger-plader...

.. godt nok er trusler om jodle-birge plader, ofte den rette vej til at få sat tingene igang.. Meen nu er den gode Admin, travlt optaget med en masse andre ting, så siden kan forbedres endnu engang.
Og vi andre herinde, vores evner rækker ikke meget længere end til hifi.. dog har jeg haft lidt access på uni, men at gå fra 12x45min med access og til at lave et "Demo-forum" er nok et lidt stort skridt at tage..

iøvrigt ved jeg ikke om han i forvejen hører Jodle birge, det ville ikke undre mig hvis han havde en Jodle-birge-fase han skulle igennem. ..

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes