Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 01:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Ris og ros
 HIFI4ALL Forum : Ris og ros
Emne Emne: Ukritiske anmeldelser på Hifi4all.dk?! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 12
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
janelne
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2005
Status: Offline
Sendt: 29 November 2005 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

Er jeg den eneste der synes det er mærkværdigt så ukritiske Hifi4all's (egne) anmeldelser er?  "Alle" anmeldelser er meget positive og slutter "altid" af med at skamrose produktet.

Det er naturligvis rart at få viden om gode produkter ..., men i mine øjne, ligeledes også om produkter som er middel-gode eller direkte dårlige (som man bør holde tegnebogen fra).

Iøvrigt mener jeg at Hifi4all's egne anmeldelser bør indeholde en "rating" på samme måde som brugeranmeldelser, dvs. med point fra 1 til 6, eksempelvis for 'Pris/kvalitet'.

Til top Vis janelne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janelne

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 November 2005 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

Om du leser anmeldelsene af AX4i, og RX-V1500 vil du finde kritik.

Hvis et produkt er godt kan det også være svært at finde noget at kritisere, med mindre man sammenligner direkte med andre produkter.

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

Theis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2003
Lokalitet: Norge
Sendt: 29 November 2005 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Kig i de gamle tråde - den debat HAR vi været igennem.
Til top Vis Theis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Theis

janelne
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 November 2005 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:
Hvis et produkt er godt kan det også være svært at finde noget at kritisere, med mindre man sammenligner direkte med andre produkter.

Jo, det har du ret i, men spørgsmålet er hvor godt det er, i forhold til andre produkter i samme prisklasse.

Hvem bestemmer hvilke produkter der skal anmeldes? Kan det tænkes at "Redaktionen" selv udvælger nogle (dyre) produkter (tilbudt af producenterne), som de selv synes vil være "guf" at lege med?

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 November 2005 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

Hvis man så skal sammenligne 2 produkter skal man ha begge inde til test samtidig, og det bliver straks mere arbejde. Jeg sitter selv hjemme nu og lytter lidt til forskellen mellem SVS PB10ISD, og PB12 Plus. Der er kun tale om 1 kabel der skal byttes om, tenk hvis det så var receivere man skulle bytte mellem?

Jeg tror man skal ha i baghovedet at hifi4all i høy grad (om jeg ikke tager fejl) baserer sig på frivilligt arbejde

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

janelne
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 November 2005 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:
Jeg tror man skal ha i baghovedet at hifi4all i høy grad (om jeg ikke tager fejl) baserer sig på frivilligt arbejde

Det anerkender jeg fuldt ud, og det er flot. Tiltrods for det, så foretages anmeldelserne vel af specielt udvalgte personer, som har kompetence på området? Herunder også til at kunne sammenligne med andre lignende produkter - og "rate" produktet kritisk (ellers er det vel ikke en anmeldelse).

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 29 November 2005 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

janelne skrev:

ManicMiner skrev:

Jo, det har du ret i, men spørgsmålet er hvor godt det er, i forhold til andre produkter i samme prisklasse.

Hvem bestemmer hvilke produkter der skal anmeldes? Kan det tænkes at "Redaktionen" selv udvælger nogle (dyre) produkter (tilbudt af producenterne), som de selv synes vil være "guf" at lege med?

Næ det er nok mere os der sender en mail til dem og de siger næsten altid ok .

HF har sagt nej nogle gange men de har også nok at se til , husk på de bruger ders fritid .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

janelne
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 November 2005 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Næ det er nok mere os der sender en mail til dem og de siger næsten altid ok. HF har sagt nej nogle gange men de har også nok at se til , husk på de bruger ders fritid .

Som sagt, anerkender jeg fuldt ud at de bruger deres fritid, det er flot. Det er vel deres hobby, li'som andre har interesse for sport eller lystfiskeri. Men derfor skal det vel ikke være ukritiske test og anmeldelser, for hvad er de værd? Og jeg håber ikke de er "i lommen" på hifi-branchen. Venligt ment.

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 November 2005 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

Nu det jo ikke ligefrem fordi hifi4all folk ukritisk bare tager ting til test! Det folk der også har andet at lave end bare servicerer os med en god site.? Så man må nok gå ud fra at de helst vil bruge deres ”sparsomme tid” på noget nogenlunde grej? At de så måske også har den respekt, at kunne se at producenten havde en ide` med den pågældende model, er der vel ikke noget forkert i..? Og det at få ting til test fra div. Importør og producenter, er jo med til at give hifi4all noget kulør? Jeg bliver faktisk mere harm, over at læse en test eller anmeldelse, hvor det virker som om anmelder bare har set sig sur over et produkt. Det ligesom når en filmanmelder ikke nødvendigvis helt har fattet hvad instruktøren ville.

Men du har da også lov til at undersøge produkterne lidt først selv! Før end du bare kaster dig ud i et køb? Ellers kender jeg et forum hvor du helt gratis må spørge, om andres råd først.

Peter

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Sendt: 29 November 2005 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

Nu anmelder jeg ikke produkter på sitet, idet min tid ikke er til det, men objektivt set, så synes jeg der masser af kritiske holdninger til anmeldelserne.

Tror nu mere det handler om at forstå det skrevne og læse mellem linierne.

Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 November 2005 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

Det er sgu da imponerende, at vi hver tredie måned skal igennem det samme igen.

• VI ER KOMPLET UAFHÆNGIGE AF ALLE.
  • HVIS VI LYTTER TIL NOGET GEAR, VI KAN LI' SÅ SKRIVER VI DET OG SÅ ER VI SÅDAN SET KOMPLET LIGEGLADE MED, OM DE SIDSTE 215 DÅSER, VI HAR LYTTET TIL VAR LIGE SÅ GODE !!

Skal man klandre os for noget i den retning, så det nok nærmere, at vi hver især har en tendens til at vælge udstyr ud fra hvor spændende, vi selv synes, det er. Med flere hundrede produkters erfaringer betyder det gerne, at udstyret rent faktisk er i den bedre klasse. Det kan være medvirkende til, at mange anmeldelser er gode.

Jeg så gerne flere anmeldelser af billigere udstyr, men det er sin sag at sige til en frivillig, hårdtarbejdende hifi-skribent, at han eksempelvis lige skal snuppe et læs CD-spillere i 800 kroners klassen og give dem samme opmærksomhed, som den til 20.000,-, han sukker efter at lytte til.

Vi er IKKE professionelle - vi er glade gutter som dig. Er vi vilde med et produkt, vi lytter til, så er det den "sang" du får. Men at kalde os ukritiske overgår min forstand - det tyder simpelthen kun på, at anmeldelserne enten ikke er læst indenad eller at vi er begyndt at skrive mere indforstået.

DET er en stor, snigende fare, som vi skal være mere opmærksomme på !!

Omvendt får du nok aldrig en regulær "sviner" af et produkt at læse. Sidder du direkte og leder efter negative vurderinger, kan du sagtens finde dem i stort set alle anmeldelser, men - og det medgiver jeg naturligvis - ofte er kritikken pakket ind i faktuelle informationer og sat i forhold til den relle betydning, det kritiske punkt har for helheden.

Alle disse ting er regulære valg, som den enkelte anmelder foretager gennem testperioden og under forfatterskabet.

Subjektivt ! Ja, hvad ellers ??

Som jeg har sagt et utal af gange før, så formidler vi oplevelser - og ingen - absolut INGEN - kan tage en oplevelse fra et andet menneske uanset hvad de selv oplever fra samme produkt.

Vi bliver aldrig perfekte - men det ville nu være rart at tage flere, billigere produkter ind på bænken.
Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred

janelne
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 November 2005 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

Har I overvejet at "rate" produkterne, ligesom bruger-anmeldelserne? Altså en karakter, for kvalitet i forhold til prisen m.v.

janelne
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 November 2005 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

Administrator skrev:
Tror nu mere det handler om at forstå det skrevne og læse mellem linierne.

Jo tak, den forstod jeg godt. Nu hedder det jo "Hifi4all"... så jeg formoder det også gælder "junior-brugere" som jeg, som tilsyneladende ikke har samme hifi-videns-niveau, som andre kloge hoveder her ... :-) 

Mit forslag om "rating" er netop ment som et konstruktivt forslag, som alle kan forholde sig til. Endvidere tvinges anmelderen til at tage konkret stilling til en karakter, istedet for at gå i positivt-selvsving på tastaturet.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 29 November 2005 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

janelne skrev:

Har I overvejet at "rate" produkterne, ligesom bruger-anmeldelserne? Altså en karakter, for kvalitet i forhold til prisen m.v.

Det er forbundet med problemer at lave et sådant rating-system. Problemet er at selvom et produkt er bragende godt, så koster det måske 50.000 kr. og i det lys er der ikke ret mange der kan finde logik i noget som helst. En sådan rating ville så, set med "fornuftige" øjne, ende dårligt fordi prisen er vanvittigt høj i forhold til så meget andet og hvis nu en forstærker til 50.000 kr. var blevet rost til skyerne og derefter fået 3 ud af 6 stjerner, så ville det automatisk blive tolket som knap så godt et produkt og derefter vil folk spørge - "jamen, hvorfor roser de den så"!!

Der er altid prisen kontra alt det andet, og prisen er desværre meget i fokus!

Kan du følge mig?

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Sendt: 29 November 2005 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

Jeg kunne nu godt forestille mig, at når ens fritid er begrænset, at man så vælger at teste udstyr, som man fra starten af, har en ide om er ok.

D.v.s. at hifi4all.dk testpersonerne ikke tager et produkt ind til test, som de på forhånd ikke regner med er af rimelig kvalitet.

Det betyder jo, at de fleste test af produkter på forhånd vil være positive.
- Og det er der da ikke noget galt i.

Jeg ville da også langt hellere teste produkter, som jeg formoder er gode, og falder i min smag.

Og det er jo heller ikke alle produkter der får "Editors Choice" eller bare skamroses.

Så keep up the good work alle testpersoner!

janelne
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 November 2005 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Det er forbundet med problemer at lave et sådant rating-system. Problemet er at selvom et produkt er bragende godt, så koster det måske 50.000 kr. og i det lys er der ikke ret mange der kan finde logik i noget som helst. En sådan rating ville så, set med "fornuftige" øjne, ende dårligt fordi prisen er vanvittigt høj i forhold til så meget andet og hvis nu en forstærker til 50.000 kr. var blevet rost til skyerne og derefter fået 3 ud af 6 stjerner, så ville det automatisk blive tolket som knap så godt et produkt og derefter vil folk spørge - "jamen, hvorfor roser de den så"!! Der er altid prisen kontra alt det andet, og prisen er desværre meget i fokus! Kan du følge mig?

Jeg kan ikke helt se, at det er så svært.

Bilmagasinet anmelder og "rater" ganske uproblematisk biler, som ligger koster lige fra kr. 100.000,- til 1 million.

Datatid anmelder og "rater" ganske uproblematisk alverdens elektronisk isenkram, ligefra en billig discount usb-nøgle, til det dyreste plasma-TV.

Rating'en opdeles således:

• Kvalitet
  • Pris/Kvalitet

Se eksempelvis denne test af DAB-radioer >>> http://datatid.jubii.dk/features.aspx?union=Site.Livsstil.Au dio%20Media.Datatid.Features

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 29 November 2005 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Nu skrev du så kun prisen i forhold til kvaliteten (som jeg citerede dig for), og netop det punkt er lidt ømfindigt.

Det andet du skriver, først kvaliteten, og dernæst kvaliteten i forhold til prisen, er straks bedre.

Det er hermed taget til efterretning - vi tager det op på næste redaktionsmøde!

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Sendt: 29 November 2005 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Det er svært hvis man ikke vil fornærme et branchemedlem, der åbenbart er små urimelige klynkende pudler.....

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Sendt: 29 November 2005 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

Har set nogle blade der har to punkter; "Bedst i test" og "Bedst til prisen". Det var en mulighed. Så er det op til den enkelte om de mener prisen retfærdiggør den ekstra ydelse.

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Sendt: 29 November 2005 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

Jeg kan allerede nu sige, at der bliver ikke et ratingsystem med karakterer. På Hifi & Elektronik havde vi et system med 5 karakterer efter at 2-karakteren var udtjent , men det gav ikke rigtig mening med mindre alle karaktererne var i top eller i bund. Hvordan forholder man sig til et produkt, der har fået 7 - 9 - 11 - 8 - 5 i karakter ?

Vi har to ratings: Editors Choice og Top Klasse. Begge bygger på en samlet vurdering på, hvordan de yder på alle parametre i forhold til prisklassen.

Som I kan se på oversigten over anmeldt udstyr, er disse ratings angivet ud for de produkter, de er tildelt. men husk nu stadig, at det er anmelderens oplevelser, der reflekteres. Måske ville en anden anmelder vurdere parametrenes betydning for det samlede indtryk anderledes end den første.

Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred

Side af 12 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes