| Forfatter |
|
Mellemhjulet Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 793
|
| Sendt: 07 November 2006 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tidligere i dag var der en fyr der havde en annonce i "Køb - Salg - Bytte" der advarede mod en anden fyr på "Køb - Salg - Bytte", som gerne vil købe Micro Seiki tonearme. Fyren tilbød så det dobbelte for den bestemte arm, og henviste iøvrigt til at køberen [Navn fjernet af Zorglub] solgte videre på Ebay under navnet "roxieanum", og det til en del højere pris der, end det han tilbød her. Den annonce forsvandt lynhurtigt igen. Men [Navn fjernet af Zorglub] er der stadigvæk hvis man vil snydes i pris med en Micro Seiki arm. (Snydes er iøvrigt ikke korrekt; handle til den pris er nok bedre, undskyld.....)
Der er iøvrigt flere der sandsynligvis gør det samme, - , som også har annoncer på Hifi4all, vil jeg tro gør det, men kender ikke hans Ebay nick. Der er også en fyr i Ålborg, - eller noget i den stil - klonew på Ebay. Han ringer nogle gange og overbyder på ting fundet i DBA, selvom det i de to tilfælde jeg har prøvet allerede var aftalt hvornår jeg skulle komme og hente det.
Jeg vil gerne gøre det klart, at man selvfølgelig skal slå til på en god handel når man ser det. Det der bekymre mig, er om fyren har fået slette sin annonce pga. censur. For der er jo ikke noget hemmeligt i det han skrev. Sælger man på Ebay er ens sælgernavn jo kendt, og jeg kan ikke se noget galt i at advare mod at sælge sit HiFi for billigt??
Indlæg modereret af moderator
|
| Til top |
|
| |
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
Bruger siden: 02 August 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 833
|
| Sendt: 07 November 2006 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
ebay, dba og h4all er _private_ foeretagender, de kan gøre lige hvad der passer dem, og det gør de jo desværre også jeg har meget svært ved at se hvad du egentligt mener med dit indlæg? at nogen tilbyder at købe en vare til top pris for at sælge den videre med profit? uh, er det slemt?
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3135
|
| Sendt: 07 November 2006 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg kan ærligt talt ikke se noget problematisk i, at nogen køber billigt alene med videresalg for øje. Det er vel blot udtryk for veludviklet forretningstalent. Måske jeg kunne lære noget
Mellemhjulet, hvis jeg har misforstået dit indlæg, kan du så ikke prøve at uddybe hvor det er du mener problemet ligger? For jeg er ikke sikker på jeg kan gennemskue det.
mvh
Brok
PS. Aner ikke hvem [Navn fjernet af Zorglub] er... Til gengæld kender jeg Jan Magnussens faster  __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
|
| Sendt: 07 November 2006 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg køber også en del gear og sælger det videre, det er vist ingen hemmelighed. til hvem og hvor jeg sælger dette er _totalt_ irrelevant for den person jeg har købt gearet af først. sur røv hvis jeg scorer kassen på evilbay, men hey det kunne vedkommende sgu' da selv have gjort 
at advare mod denne praksis, svarer til at advare mod det kapitaliske system - some hele denne planet benytter sig af - og det gik jo af mode i halvfjerdserne
|
| Til top |
|
| |
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
|
| Sendt: 07 November 2006 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok, har læst dit indlæg igen
det kan altså koges ned til dette :
"sælg ikke dit hifi for billigt"

|
| Til top |
|
| |
Bumle Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 143
|
| Sendt: 07 November 2006 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mellemhjulet skrev:
Tidligere i dag var der en fyr der havde en annonce i "Køb - Salg - Bytte" der advarede mod en anden fyr på "Køb - Salg - Bytte", som gerne vil købe Micro Seiki tonearme. Fyren tilbød så det dobbelte for den bestemte arm, og henviste iøvrigt til at køberen [Navn fjernet af Zorglub] solgte videre på Ebay under navnet "roxieanum", og det til en del højere pris der, end det han tilbød her. Den annonce forsvandt lynhurtigt igen. Men [Navn fjernet af Zorglub] er der stadigvæk hvis man vil snydes i pris med en Micro Seiki arm. (Snydes er iøvrigt ikke korrekt; handle til den pris er nok bedre, undskyld.....)
Der er iøvrigt flere der sandsynligvis gør det samme, - , som også har annoncer på Hifi4all, vil jeg tro gør det, men kender ikke hans Ebay nick. Der er også en fyr i Ålborg, - eller noget i den stil - klonew på Ebay. Han ringer nogle gange og overbyder på ting fundet i DBA, selvom det i de to tilfælde jeg har prøvet allerede var aftalt hvornår jeg skulle komme og hente det.
Jeg vil gerne gøre det klart, at man selvfølgelig skal slå til på en god handel når man ser det. Det der bekymre mig, er om fyren har fået slette sin annonce pga. censur. For der er jo ikke noget hemmeligt i det han skrev. Sælger man på Ebay er ens sælgernavn jo kendt, og jeg kan ikke se noget galt i at advare mod at sælge sit HiFi for billigt??
|
|
|
Jeg kan absolut ikke se noget umoralsk i at opkøbe billigt, og sælge dyrt. Jeg vil heller ikke have betænkeligheder ved at købe ting, hvor jeg har mistanke om, at de selv har givet mindre for det. Jeg vurderer om jeg selv vil give det de tager for det, og gider ikke ærgre mig bagefter, hvis jeg kunne have fået varen billigere et andet sted. De der sidder og opkøber billigt på eBay, or sælger dyrt til mig, gør mig en tjeneste. Alternativet er at jeg slet ikke får varen. Ellers er det jo bare at sidde "på pinden", og holde øje med eBay. Der er dog en risiko forbundet med det, idet man ikke altid får den vare man forventer.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 November 2006 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det problematiske var at den annonce der advarede mod det forsvandt lynhurtigt, og det kunne jeg godtnok ikke se nogen grund til. Om folk sælger billigt eller dyrt er sådan set ligemeget. Men jeg kan ikke se nogen grund til at fjerne den type indlæg, som advarer mod det. Den slags hedder censur.
Indlæg modereret af moderator
|
| Til top |
|
| |
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
|
| Sendt: 07 November 2006 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis annoncen kun indeholdt en 'advarsel' har den intet at gøre der. synes jeg. igen, dette her sted er altså PRIVAT. hvis h4all ønsker at lukke alle konti lige nu eller udgive ALLE vores ord som roman, kan de bare gøre det. du kan intet gøre. synes du det er øv, så er der hundrede af andre hifi fora
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 November 2006 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bumle skrev:
Jeg kan absolut ike se noget umoralsk i at opkøbe billigt, og sælge dyrt.
Jeg vil heller ikke have betænkeligheder ved at købe ting, hvor jeg har mistanke om, at de selv har givet mindre for det. Jeg vurderer om jeg selv vil give det de tager for det, og gider ikke ærgre mig bagefter, hvis jeg kunne have fået varen billigere et andet sted.
De der sidder og opkøber billigt på eBay, or sælger dyrt til mig, gør mig en tjeneste. Alternativet er at jeg slet ikke får varen.
|
|
|
Helt enig med alle 3 ting, men er det ok at lave censur på at fortælle om hvem der gør det? Man kan jo altid bruge den slags annoncer til at selv at finde ud af hvad der er værd at købe billigt op............................
|
| Til top |
|
| |
Bumle Forum Bruger

|
| Sendt: 07 November 2006 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mellemhjulet skrev:
| Det problematiske var at den annonce der advarede mod det forsvandt lynhurtigt, og det kunne jeg godtnok ikke se nogen grund til. Om folk sælger billigt eller dyrt er sådan set ligemeget. Men jeg kan ikke se nogen grund til at fjerne den type indlæg, som advarer mod det. Den slags hedder censur.
|
|
|
Hvad er det lige at de to herrer gør forkert?? Du bliver vist nødt til at forklare, hvad der er suspekt ved de to annoncer.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 November 2006 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
sismofyt skrev:
hvis annoncen kun indeholdt en 'advarsel' har den intet at gøre der. synes jeg. igen, dette her sted er altså PRIVAT. hvis h4all ønsker at lukke alle konti lige nu eller udgive ALLE vores ord som roman, kan de bare gøre det. du kan intet gøre. synes du det er øv, så er der hundrede af andre hifi fora |
|
|
Han tilbød det dobbelte for samme type arm, så det var vel reelt også en "købes" annonce?
|
| Til top |
|
| |
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
|
| Sendt: 07 November 2006 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
ovenstående er cencur, men det er altså ikke noget jeg kan hidse mig op over. det er h4alls hus regler ... kom de til kaffe hjemme hos mig, så skulle de sige bullsh*t minimum 4 gange i timen, sådan er reglerne i casa sismofyt
|
| Til top |
|
| |
Bumle Forum Bruger

|
| Sendt: 07 November 2006 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mellemhjulet skrev:
| ... er det ok at lave censur på at fortælle om hvem der gør det? |
|
|
Så længe folk ikke gør noget ulovligt, er dem der bliver fornærmede over det, vel bare en samling sladrehanke. Sådan ser jeg på det. NB. Sladrehanke er ikke ønskede på hifi4all, ifølge regelsættet for god opførsel.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 November 2006 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bumle skrev:
Mellemhjulet skrev:
Det problematiske var at den annonce der advarede mod det forsvandt lynhurtigt, og det kunne jeg godtnok ikke se nogen grund til. Om folk sælger billigt eller dyrt er sådan set ligemeget. Men jeg kan ikke se nogen grund til at fjerne den type indlæg, som advarer mod det. Den slags hedder censur.
|
|
|
Hvad er det lige at de to herrer gør forkert?? Du bliver vist nødt til at forklare, hvad der er suspekt ved de to annoncer.
|
|
|
Intet, det suspekte var at den annonce der advarede mod det forsvandt.
|
| Til top |
|
| |
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
|
| Sendt: 07 November 2006 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm, det var knapt så smart med mellemhjulets indlæg der, men min menning er vel klar nok
jeg synes overhovedet ikke sådanne meddelser hører hjemme i en salgs/købs annonce, vi har sgu' da et forum til det, oder was?
|
| Til top |
|
| |
Bumle Forum Bruger

|
| Sendt: 07 November 2006 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
sismofyt skrev:
hmm, det var knapt så smart med mellemhjulets indlæg der, men min menning er vel klar nok
jeg synes overhovedet ikke sådanne meddelser hører hjemme i en salgs/købs annonce, vi har sgu' da et forum til det, oder was? |
|
|
100% enig.
|
| Til top |
|
| |
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 07 November 2006 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mellemhjulet skrev:
Bumle skrev:
Mellemhjulet skrev:
|
|
|
|
|
|
Intet, det suspekte var at den annonce der advarede mod det forsvandt.
|
|
|
Det er intet suspekt i, at annoncen blev slettet. Det drejer sig om et køb/salg/bytte-markede - ikke et advarselsfora. Det var med andre ord off-topic, hvilket vi ikke lægger spalteplads til. Af denne simple grund er annoncen fjernet - intet suspekt eller censur i den sag.
|
| Til top |
|
| |
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
|
| Sendt: 07 November 2006 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
og dette hører ikke hjemme i 'analog' .. med mindre man fjerner og
narj, helt seriøst. mellemhjul, hvad er du så fortørnet over? 'censuren'? eller handlerne? personerne? huh?
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 07 November 2006 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da bare helt i orden at købe billigt og sælge dyrt!
Sælger kan da bare selv knalde den på ebay, det er der til tider gode penge i.
Ang. advarsels notitsen, den synes jeg er for langt ude og skal slettes med det samme. Det er jo et frit marked.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 07 November 2006 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mellemhjulet skrev:
| Der er også en fyr i Ålborg, [Navn slettet af Zorglub] eller noget i den stil - klonew på Ebay. Han ringer nogle gange og overbyder på ting fundet i DBA, selvom det i de to tilfælde jeg har prøvet allerede var aftalt hvornår jeg skulle komme og hente det. |
|
|
Her synes jeg dog at sælger (muligvis) er en smule flosset i kanten. Selvfølgelig kan jeg godt forstå at sælger gerne vil have mere hvis muligt men en aftale er altså en aftale (i min verden). Hvis man mundtligt har givet hinanden hånden må det da være (moralsk) bindende. Med mindre sælger udtrykkeligt formulerer at varen kan blive skudt i anden retning indtil i sidste øjeblik hvis muligheden opstår. Til gengæld synes jeg det er OK at fortryde reelt (at overhovedet at ville sælge varen) fra sælgers side selvom man har lavet en aftale. Der er jo også noget der hedder affektionsværdi og menneskelig ubeslutsomhed/usikkerhed (kontra en klemt økonomisk situation). Men bare at skyde varen i en anden retning efter en fuld og indforstået aftale synes jeg er ufint. Men det var jo en lille afstikker fra min side og ikke præcist hvad denne tråd omhandler.
|
| Til top |
|
| |