| Forfatter |
|
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der planer om nye indsigtsartikler?
Den nyeste er jo over et år gammel.
Jeg synes, det ville være fedt med flere af den slags artikler, jeg tror især, det vil være populært blandt HiFinovicer som jeg selv.  __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så skal man bare finde nogle folk med noget indsigt...    __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sveske skrev:
Er der planer om nye indsigtsartikler?
Den nyeste er jo over et år gammel.
Jeg synes, det ville være fedt med flere af den slags artikler, jeg tror især, det vil være populært blandt HiFinovicer som jeg selv.  |
|
|
Det er bestemt et punkt der halter lidt.. Men vi har nogle småting undervejs, der er dog ingen dato for hvornår I/vi kan forvente at se noget nyt. Så det kan være om 2 måneder eller om 6 måneder. Men har I nogen forslag til emner, så hører vi det gerne. og send gerne pr privat besked  , jeg kan ikke garantere at jeg ser alle indlæg i denne tråd.
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
Sveske skrev:
Er der planer om nye indsigtsartikler? Den nyeste er jo over et år gammel. Jeg synes, det ville være fedt med flere af den slags artikler, jeg tror især, det vil være populært blandt HiFinovicer som jeg selv.  |
|
|
Det er bestemt et punkt der halter lidt.. Men vi har nogle småting undervejs, der er dog ingen dato for hvornår I/vi kan forvente at se noget nyt. Så det kan være om 2 måneder eller om 6 måneder.
Men har I nogen forslag til emner, så hører vi det gerne. og send gerne pr privat besked , jeg kan ikke garantere at jeg ser alle indlæg i denne tråd.
|
|
|
Man kunne jo kigge blandt sidens brugere. Mit ummiddelbare indtryk er, at der blandt brugerne her på siden er en del specialviden. Måske man skulle kigge lidt længere end end egen næsetip, og evt kontakte brugere som man fra redaktionens side mener ligger inde med viden og evnerne til at formidle denne. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
| Man kunne jo kigge blandt sidens brugere. |
|
|
Præcis - og dertil kan følgende med stor fordel benyttes: www.hifi4all.dk/job
|
| Til top |
|
| |
mlunde_CA Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2005
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er umiddelbart svært at have den rette indsigtsviden, når regler som "Du er ikke tilknyttet branchen kommercielt" står i vejen.. Jeg ville gerne se lidt artikler om HD skiver og afspillere, specielt de kommende dual-enheder.
Nu hvor jeg har sagt op, kan jeg hurtigt nævne at Samsungs BDP1200 ser rigtig godt ud, med HQV chipset og lynhurtige funktioner. Bedste BluRay til dato, men den har kun 6 mdrs. levetid ifølge Samsung USA. De kommer snart med en duo-maskine, og muligvis med en budget- og en higher end maskine. Hvorvidt de kan hackes til region 0 vides ikke. Sony kommer også med en ny BluRay til ca. halv pris af den nuværende.
Det kunne være lækkert med den slags info, men uden branche tilknytning bliver det enten gætværk eller plagiarisme?
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
mlunde_CA skrev:
Det er umiddelbart svært at have den rette indsigtsviden, når regler som "Du er ikke tilknyttet branchen kommercielt" står i vejen.. Jeg ville gerne se lidt artikler om HD skiver og afspillere, specielt de kommende dual-enheder.
Nu hvor jeg har sagt op, kan jeg hurtigt nævne at Samsungs BDP1200 ser rigtig godt ud, med HQV chipset og lynhurtige funktioner. Bedste BluRay til dato, men den har kun 6 mdrs. levetid ifølge Samsung USA. De kommer snart med en duo-maskine, og muligvis med en budget- og en higher end maskine. Hvorvidt de kan hackes til region 0 vides ikke. Sony kommer også med en ny BluRay til ca. halv pris af den nuværende.
Det kunne være lækkert med den slags info, men uden branche tilknytning bliver det enten gætværk eller plagiarisme? |
|
|
jeg tror du misforstår hvad indsigtsartikler går ud på. Det du taler om er kendskab til nyheder og produkter generelt. Det indsigtsartiklerne går ud på, er fx en grundig gennemgang af hvad Blu-Ray og HD-DVD er, hvad forskellen er, hvilke fordele og ulemper der er osv. Det kunne også være en der tog læseren en tur igennem en forstærker. Startende med strømforsyningen, og så langsomt bevægede sig gennem forstærkerens komponenter, fortalte hvordan den er bygget op osv. Det samme kunne gøres ved at skille en højttaler ad, og vise enhederne, kabinettet, delefiltret og fortælle om principper for højttalerbygning osv.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Administrator skrev:
Hurtig skrev:
| Man kunne jo kigge blandt sidens brugere. |
|
|
Præcis - og dertil kan følgende med stor fordel benyttes: www.hifi4all.dk/job
|
|
|
Så må vi jo håbe at der er nogle meget kompetente folk der har lyst til at deltage... Og at de ikke er kommet til at sige deres mening alt for åbenlyst   . __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
|
| Til top |
|
| |
JensAndersen Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fantastisk idé, Det ses jo ofte at mange har misforstået småting hvilket bevirker ganske lange diskussioner om egentlige fakta. Personligt synes jeg at indsigtsartikler vil være ideelt som sammen tweaks, forbedring og anbefalinger vil gøre siden optimal.
__________________ DLS R55, RC50, R50
Audio Pro sub
Yamaha rxv 595 :-(
Yamaha cdx 495
Yamaha dvd s550
Squeezebox
|
| Til top |
|
| |
Kaizers Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 487
|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
En indsigtsartikel om fladskærme ville være ideel. En del brugere ved meget om det herinde (indehaveren af flatpanels.dk tror jeg også er her), så det kunne være godt at få det lidt på banen. Den sidste indsigts artikel er vist fra philips og meget gammel, og så vidt jeg kan se holder den ikke helt vand længere. Samtidig er det vel et af de emner der bliver oprettet flest nye tråde om hele tiden. Det kunne være en god begynder folk kunne blive vist hen til, inden de spørger alt for meget.
|
| Til top |
|
| |