Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 12:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Ris og ros
 HIFI4ALL Forum : Ris og ros
Emne Emne: Hvad er der tilbage! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 10
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Al Bundy
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 04 September 2007 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

Jeg synes der er en kedelig tendens til at mange af dem der kommer med god og interessant viden får advarsler og bliver udelukket.

Er med på at der er sket en opstramning overfor branche medlemmer, men dette kan næppe være hele forklaringen!

Anyhow hvad er der så tilbage - når man får udryddet de sidste par stykker med advarsler - svaret er nærliggende ikke meget - markedspladserne og nogle efterhånden rimeligt talentløse anmeldelser ...

Er det nok til man skal komme her på siden?

Bundy

Til top Vis Al Bundy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Al Bundy

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 04 September 2007 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

Nu var K.V.K jo ikke branche-medlem
Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 September 2007 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Det er vel op til dig selv at bestemme... KvK havde meget interessant at sige, men hans hetz mod Densen og Sillesen blev uden tvivl for meget til sidst. Skulle man have holdt hånden over ham blot fordi han skrev en masse indlæg og nogen af dem havde et interessant indhold?

Dem der kommer med interessant viden må jo altså også finde en måde at formidle det på...

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 September 2007 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Der nogle regler, der er en konsekvens hvis de ikke overholdes, hvad er det der er så svært at forstå ?
Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

Al Bundy
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Sendt: 04 September 2007 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Nu går det ikke specifikt på Kvk ... men kig en gang på mængden af advarsler ... og hvor mange der er forsvundet herfra!

Jeg har forståelse for at man ikke kan sige hvad som helst ... også at man kan udelukke enkelte - f.eks. KVK - men tendensen er vel ikke til at tage fejl af!

Bundy

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2007 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

Sådan ret generelt vil jeg påstå at dem som er blevet udelukket, ikke har noget at være kede af. Det var de ret meget selv uden om og H4A har truffet de rigtige beslutninger mener jeg.

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2007 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

Al Bundy skrev:

Nu går det ikke specifikt på Kvk ... men kig en gang på mængden af advarsler ... og hvor mange der er forsvundet herfra!

Jeg har forståelse for at man ikke kan sige hvad som helst ... også at man kan udelukke enkelte - f.eks. KVK - men tendensen er vel ikke til at tage fejl af!

Bundy

Jeg ser ingen tendens, jeg ser at hifi4all håndhæver gældende regler.

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 04 September 2007 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

Hvis man får 2 stk advarsler og stadig kaster med l**t så syntes jeg sku det er ok med udelukkedelse - med nr 3  
Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king

Al Bundy
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Sendt: 04 September 2007 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Alex,

Jeg er helt med på at der er regler ... men jeg synes måske at man skulle overveje om de regler er korrekte - såfremt det fjerner en relativt stor del af dem der virkeligt bringer noget til bordet!

Nu kan jeg jo i princippet bare gøre som så mange andre - smutte herfra. Der er så uendeligt mange andre fora, hvor man kan finde de informationer man søger. Men jeg synes nu det er synd, at et ellers godt forum er ved at udvikle sig i denne retning.

Anyhow ... har ikke så meget mere at sige!

Bundy

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Sendt: 04 September 2007 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

Først vil jeg lige sige at vi helt generelt ikke diskuterer advarsler offentligt, altså hvorfor fik A advarsel nr. 2 osv. Det er en ting mellem brugeren og moderator teamet. Mht. kubikken så er der givet en forklaring på den tråd som Hurtig startede, og begrundelsen faldt fordi han netop har været så synlig en person på både godt og ondt. Alternativet er de sædvanlige spekulationer om hvad der nu er foregået i "Area51" som vi vist bliver kaldt nu (hej Hurtig! )

Så personspecifik snak, nej tak.

Helt generelt for at svare på om der er noget at komme efter, ja så er det brugerne under retningslinjernes ansvar der skaber forum, bruger anmeldelser, køb salg bytte mv. De talentløste anmeldelser har vi folk til, og hvis man har lyst til at få de smæk der tilfalder sådan et frivilligt job, så er køen ganske kort og kyshånden fremme fra redaktionens side.

Debatten om linjen her på siden er for hård eller blød er ganske valid, så tips, vink med vognstange og andre gode forslag til ændringer er altid velkommen. De vil blive taget med på næste redaktionsmøde, så bare fyr løs - helst lidt mere konkret end at vi gør brug af :"udryddet de sidste par stykker med advarsler" 
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

lexus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Sendt: 04 September 2007 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

mener osse reglerne skal overholdes,læser med spænding

anmeldelserne,ens eget indtryk ka man jo stadig have....

Til top Vis lexus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lexus

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Sendt: 04 September 2007 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

Al Bundy skrev:

Anyhow ... har ikke så meget mere at sige!

Bundy

Ej kom nu du startede jo tråden - hvad skal der laves om? skal vi holde op med at håndhæve retningslinjerne for at undgå advarsler? hvad er det vi skal gøre anderledes?
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2007 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Nu er det jo ikke sådan at man i blinde har oprettet en profil, man har forhåbenlig også læst spillereglerne inden man bevæger sig ud i de helt store sværdslag i hifi'ens tjeneste - og det er jo heller ikke sådan at man med ét vågner op med 3 advarelser, man må tage for givet at vedkommende har set skriften på væggen ved nummer 2 advarelse, og lige strammer røvbalderne sammen, men det er åbenbart ikke altid tilfællet at det fiser ind på lystavlen.

Sur røv for dem

Hvor svært kan det være, man skal bare kunne tælle til tre

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2007 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

Alex E Nielsen skrev:

Nu er det jo ikke sådan at man i blinde har oprettet en profil, man har forhåbenlig også læst spillereglerne inden man bevæger sig ud i de helt store sværdslag i hifi'ens tjeneste - og det er jo heller ikke sådan at man med ét vågner op med 3 advarelser, man må tage for givet at vedkommende har set skriften på væggen ved nummer 2 advarelse, og lige strammer røvbalderne sammen, men det er åbenbart ikke altid tilfællet at det fiser ind på lystavlen.

Sur røv for dem

Hvor svært kan det være, man skal bare kunne tælle til tre

Ahhh... Det kræver nok desværre også at man skal kunne tælle til 10 før man poster et indlæg...

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2007 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

Jeg kan kun tælle til tre

Al Bundy
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Sendt: 04 September 2007 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

Nu er det svært at uddybe meget - idet jeg jo i sagens natur ikke kender baggrunden for de enkelte advarsler.

Men et par generelle tanker:

Det er ret så gratis at skyde på branchemedlemmer - og gør man det kvikt nok ... så kan man også slippe fra det uden advarsler - men stadig lokke branchemedlemmer i fedtefadet mht. advarsler - eller gøre dem trætte af at være her. Jeg siger ikke at man skal frede nogen - men man skal måske vurdere om ikke det er en fordel at have branche medlemmer herinde - også selvom der skulle slippe lidt reklame igennem. Det er jo ofte folk som har dyrket deres intesse så intenst at det er blevet til en levevej!

Det andet er at skride hårdere ind overfor provokatører (hænger lidt sammen med ovenstående). Et er at komme til at udtale sig groft eller personligt i en ophedet debat - noget andet er dem der kun kommer med dumsmarte bemærkninger - og aldrig andet end det. 

Et eller andet sted så er denne tråd vel et godt eksempel på hvad tingene kan udvikle sig til ... det eneste jeg er blevet klogere på er et par medlemmers evner indenfor den lille tabel. Det skal der også være plads til ... men det vinder man næppe nye brugere på!

Bundy 

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2007 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

Så er det jo bare at tælle til 3 tre gange ik?  Og så tælle til en 1/3 af 3 derefter!

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2007 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Al Bundy skrev:

Nu er det svært at uddybe meget - idet jeg jo i sagens natur ikke kender baggrunden for de enkelte advarsler.

Men et par generelle tanker:

Det er ret så gratis at skyde på branchemedlemmer - og gør man det kvikt nok ... så kan man også slippe fra det uden advarsler - men stadig lokke branchemedlemmer i fedtefadet mht. advarsler - eller gøre dem trætte af at være her. Jeg siger ikke at man skal frede nogen - men man skal måske vurdere om ikke det er en fordel at have branche medlemmer herinde - også selvom der skulle slippe lidt reklame igennem. Det er jo ofte folk som har dyrket deres intesse så intenst at det er blevet til en levevej!

Det andet er at skride hårdere ind overfor provokatører (hænger lidt sammen med ovenstående). Et er at komme til at udtale sig groft eller personligt i en ophedet debat - noget andet er dem der kun kommer med dumsmarte bemærkninger - og aldrig andet end det. 

Et eller andet sted så er denne tråd vel et godt eksempel på hvad tingene kan udvikle sig til ... det eneste jeg er blevet klogere på er et par medlemmers evner indenfor den lille tabel. Det skal der også være plads til ... men det vinder man næppe nye brugere på!

Bundy 

Så kunne du måske have gjort det mere klart i hvilken retning du ville have den tråd til at bevæge sig i i stedet for at sige at du ikke have mere at tilføje.

At skride hårdere ind overfor provokatører, ja måske. Bare svært at se hvilke provokationer der er grimme nok til at de skal skrides ind overfor. Desuden mener jeg også at man skal rapportere et indlæg hvis det er provokerende i stedet for at svare på det. Det står der vist også et eller andet sted under retningslinjerne at man skal ignorere provokationer.

Al Bundy
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Sendt: 04 September 2007 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

Da jeg ikke kender baggrunden for udelukkelser og advarsler eller folks årsager til at forlade forummet - så er det jo vanskeligt at være mere specifik ... eller angive en retning for debatten.

Det nærmeste jeg kan komme det er vel egentlig relevans kriteriet. Er det brugeren skriver relevant --- både i det konkrete tilfælde og generelt.  

Men jeg er da egentlig meget tilfreds med trådens udvikling - for jeg synes egentlig den illustrerer meget godt hvor indholdet er ved at bevæge sig hen. Så jeg takker for hjælpen.

Bundy

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 04 September 2007 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

Den megen voodoo og lifestyle der er i hifibranchen, vs. 'value for money' produkter, vil altid skabe en ophedet debat.

Til syvende og sidst, må kunden selv sidde med 'aben', hvis han/hun ikke får det han/hun har forventet.

Diskussioner som foregår på nettet, direkte imellem forhandler og bruger, er nok desværre noget som sjældent giver kunden det sidste ord, når forholdet er: Brugeren/ulven (den jagende) vs. forhandleren/kaninen (den jagede).

Sympatien blandt de udenforstående, vil altid ende hos den jagede, hvis der er tvivl i den bedømmendes egen kompetence.

Skulle jeg sætte penge på enten kaninen eller ulven, vil jeg til enhver tid sætte pengene på kaninen, uanset emnets korrekthed, og bevisførelse.

Kaninen løber for sit liv, hvor ulven kun løber for sin aftensmad.

Personligt kan jeg sige, at jeg ikke vil ofre min gode aftensmad, mange dage i træk, for et sæt meget dyre højttalerkabler.

Side af 10 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes