Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 05:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Ris og ros
 HIFI4ALL Forum : Ris og ros
Emne Emne: Dårlige tilbud i "Tilbudsavisen" (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 27 April 2008 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

Herfra et lille suk...

Her på HIFI4ALL.DK. findes der en forum der er forbeholdt autoriseret forhandlere, og det hedder Tilbudsavisen. Det er desværre min opfattelse at dette forum, gang på gang bruges til "ligegyldige" annoncer. Her annonceres bl.a. varer med 5-cifret prissedler med en besparelse på "hele" 100kr, "introtilbud" der er dyrere end normalprisen, gentagelse af samme annoncer igen og igen.

Det er selvsagt forhandlerne der suverænt bestemmer hvad de ønsker at annoncere med, og ikke mindst til hvilken pris. Men for mig som forbruger, så er jeg nået dertil hvor jeg finder dette forum alt for uinteressant. Hvis andre har det på samme måde som mig, så mister dette forum desværre sit eksistensberettigelse. Jeg er skam interesseret i de gode tilbud, men dem er der desværre rigtig langt imellem

Derfor et lille opråb til forhandlerne: kom dog med nogle "rigtige" tilbud. Det kunne være "måneds vare", et reelt introtilbud, en god pris ifm. et arrangement, et restparti, et reelt udsalg osv. osv.   

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 April 2008 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Synes det sker rigtig tit at der faktisk heller ikke er besparelse overhovedet, og det er irriterende man bruger sin tid på at finde et heldigt tilbud, men aldrig finder det. En af de gode lige pt er jensens ( vassagohifi ) tilbud. Et thule setup der koster 70.000 kr fra ny har han sat til salg for 23.000 kr. Det er fandme noget af en besparelse. Gid jeg havde pengene. Der er nogle enkelte firmarer som udelukkende opretter gode annoncer med en rimelig besparelse, og dem skal vi have flere af. Men du har ret, det er deprimerende at man rent faktisk kan få det billigere andre steder. 
Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift

jchris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 December 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 27 April 2008 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Det er vel ikke ligefrem et forum, du refererer til?

Jeg har altid betragtet det som et annoncemarked, betalt af de leverandører, som ønsker deres produkter markedsført. Altså et kommercielt/betalt alternativ til "Køb Salg Bytte".

Det må jo være op til annoncørerne selv, hvor gode tilbud de vil fremkomme med, når nu de selv betaler, eller hvad?

Når det så er sagt, har du da ret i, at der er langt imellem "snapsene", altså de rigtig gode tilbud.

Til top Vis jchris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jchris

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 27 April 2008 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

Det har været diskuteret en del gange før 

Jeg har den holdning, at det er helt op til annoncørene hvilken pris deres varer skal have i deres tilbud. Hvis man sparer 100kr på et produkt til 20.000kr, jamen så fred være med det. Jeg som kunde er glad for, at de gider samle deres annoncer på et sted, så jeg slipper for at bladre samtlige af deres hjemmesider igennem.

Men ja, der er langt imellem de gode tilbud, men hvis der kun måtte være varer med store besparelser på tilbudsavisen, så tror jeg næppe der ville være 623 annoncer.
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

mathias 2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006
Sendt: 27 April 2008 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

Jeg vil støtte op om det i siger med hensyn til et misbrug af tilbuds-delen. der er få gange hvor jeg virkelig kunne se at der var gode tilbud at hente. fx så jeg engang en Holfi Integra 8 til 2500 kr. med indbygget riaa... det var satme et godt tilbud, og klart sådanne tilbud man som forbruger kunne tænke sig at se flere af! det svære er det bare en yderst sjælden hendelse.

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007
Lokalitet: København
Sendt: 27 April 2008 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

sådan er kapitalismen.......
Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 27 April 2008 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

@ witzel: Uden at have gennemgået alle 623 annoncer, så er mit bud at tæt på 600 er hvad jeg fristes til at kalde "spam annoncer". Når man tilmed oplever højere intro pris fra en forhandler, så er det fristende at hænge den pågældende forhandler ud i en tråd "Hvor dumme tror forhandler X vi forbrugere er?". Det er forhåbentlig ikke derhen vi skal  

Så der er både i forhandlernes, os forbrugere og ikke mindst HIFI4ALL.DK interesse, at kvaliteten bliver forbedret 

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 27 April 2008 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

interfacelift skrev:
Synes det sker rigtig tit at der faktisk heller ikke er besparelse overhovedet, og det er irriterende man bruger sin tid på at finde et heldigt tilbud, men aldrig finder det. En af de gode lige pt er jensens ( vassagohifi ) tilbud. Et thule setup der koster 70.000 kr fra ny har han sat til salg for 23.000 kr. Det er fandme noget af en besparelse. 

Det er da et rigtigt godt tilbud hvis han har varerne. Jeg har dog før besøgt ham for at høre et sæt Dali Helicon han havde på tilbud i Tilbudsavisen til en meget god pris. Det kunne ikke lade sig gøre, da han ikke havde fået højttalerne endnu, men han havde da lige tilfældigvis et sæt Vienna på tilbud i den uge. Da jeg spurgte hvilken stand Dalierne var i sagde han at han ikke havde set dem, så det kunne han ikke svare på, men han syntes stadig at jeg skulle købe Vienna istedet, hvorefter jeg hørte et par numre på dem. Jeg ville dog stadig godt sammenligne med Dalierne, så jeg spurgte hvornår jeg kunne komme tilbage og høre dem. Nu var svaret at de var faktisk solgt, men det skulle jeg ikke være ked af, for Vienna spiller meget bedre. Han kunne da fortælle mig at mange af Hifiklubbens ansatte solgte deres Dali for at købe Vienna istedet.
Da jeg forlod butikken følte jeg mig overbevist om at annoncen i Tilbudsavisen kun var oprettet for at trække kunder ind i butikken så han kunne sælge Vienna. Sådan kan Tilbudsavisen jo også bruges.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Sendt: 27 April 2008 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Selv dårlige tilbud, er tilbud der kan afslås.

MVH

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

lpm76
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 27 April 2008 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

Måske burde den bare ikke hedde tilbudsavisen, men annonceavisen; ikke at det er noget der generer mig.

Hvad der til gengæld er fedt, er at man kan søge på en bestemt produktgruppe, og ret hurtigt få et lille overblik over hvad de danske hifi-forhandlere kan tilbyde. Det er da en reel service!

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 27 April 2008 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

André Jensen skrev:
Selv dårlige tilbud, er tilbud der kan afslås.

De kan både afslås og springes over. Men hvorfor så poste annoncerne hvis det er os forbrugeres reaktion ? Gider du måske læse reklamer fra dit lokale supermarked, hvor de uge efter uge blot skriver at de har letmælk til normalpris ? 

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Sendt: 27 April 2008 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

lpm76 skrev:

Måske burde den bare ikke hedde tilbudsavisen, men annonceavisen; ikke at det er noget der generer mig.

Hvad der til gengæld er fedt, er at man kan søge på en bestemt produktgruppe, og ret hurtigt få et lille overblik over hvad de danske hifi-forhandlere kan tilbyde. Det er da en reel service!

jeg ønsker den heller ikke fjernet, men så burde den som du selv siger ikke hedde tilbudsavisen. Jeg siger ikke det et hifi4alls skyld, for de har lavet en TILBUDSavis, og firmaerner bruge den bare ikke rigtig. Men god service! Faktisk rigtig god!
Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift

Lethvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 27 April 2008 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

Hejsa Hifi4all.

Hvad med at kalde det noget andet. Der er flere eksempler på at det slet ikke er tilbud. Men kun en promo for et produkt. Jeg har lige som trådopretter opgivet at gå der ind da det er den ene  skuffelse efter den anden.

Til top Vis Lethvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lethvig

Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto
Kar:130309

Bruger siden: 19 Juli 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 27 April 2008 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:
Det er da et rigtigt godt tilbud hvis han har varerne. Jeg har dog før besøgt ham for at høre et sæt Dali Helicon han havde på tilbud i Tilbudsavisen til en meget god pris. Det kunne ikke lade sig gøre, da han ikke havde fået højttalerne endnu, men han havde da lige tilfældigvis et sæt Vienna på tilbud i den uge. Da jeg spurgte hvilken stand Dalierne var i sagde han at han ikke havde set dem, så det kunne han ikke svare på, men han syntes stadig at jeg skulle købe Vienna istedet, hvorefter jeg hørte et par numre på dem. Jeg ville dog stadig godt sammenligne med Dalierne, så jeg spurgte hvornår jeg kunne komme tilbage og høre dem. Nu var svaret at de var faktisk solgt, men det skulle jeg ikke være ked af, for Vienna spiller meget bedre. Han kunne da fortælle mig at mange af Hifiklubbens ansatte solgte deres Dali for at købe Vienna istedet.
Da jeg forlod butikken følte jeg mig overbevist om at annoncen i Tilbudsavisen kun var oprettet for at trække kunder ind i butikken så han kunne sælge Vienna. Sådan kan Tilbudsavisen jo også bruges.

Han er desværre ikke den eneste der gør sådan. Har oplevet flere gange, at forhandlere skilter med "tilbud", som de ikke engang har i butikken, og har aldrig haft dem.

Mener faktisk, at sådan noget er ulovligt, men det er svært at fange en forhandler for denne snyd, idet han bare kan sige, at varen er solgt, der var problemer med levering fra producent, osv.

Det største problem er, at vi forbrugere finder os i dette crap fra forhandlerne. Hvis vi sagde STOP, vi vil ikke snydes mere, ville forhandlerne være nødt til at ændre praksis. Desværre er forbrugerne som får, følger bare med strømmen og mææææh'er afsted til det næste gode "tilbud", som ikke eksisterer.

Er enig med alle de andre - fair nok hvis forhandlerne betaler for at smække annoncer i "tilbudsavisen". Så må de jo selv bestemme hvad de vil annoncere med. Men siden der ingen reelle tilbud er, bør man ændre navnet til "Annoncemarkedet" eller lignende.

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
Til top Vis Da_Saint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Da_Saint

hifihuset.dk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Hifihuset.dk

Bruger siden: 24 December 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 27 April 2008 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

Jeg er helt enig i at der er noget galt i tilbudsavisen. Der er visse forhandlere som bare poster alt hvad de har af mærker i kataloget og så er der en besparelse på 200-800 kr eller sådan noget, som enhver jo får i enhver handel. Så det er jo ikke et tilbud, det er bare plaskeri. Jeg har talt op til 164 annoncer fra den samme forhandler! Eller nogle som sætter enkelt-CD ere i, når man udmærket ved de lever af at sælge dem. Personligt synes jeg det er helt ude i skoven og det gør at ingen gider se tilbudsavisen, man forventer jo kilometerlange lige gyldige annoncer og det er ikke meningen.

Alle annoncører inklusive mig selv, har utrykkelige fået at vide at vi ikke må planke hele kataloget op på siderne og at vi ikke må genindrykke samme annonce flere gange. Og på trods heraf sker det stadig.

Det gør at tilbudsavisen mister sin berettigelse og sin værdi. Hvis ingen gider læse dem, er der ingen der gider indrykke i den. Redaktionen bør sætte en klar og tydelig øvre grænse for antal annoncer, eks. 30. Så når vi ned på omkring 5 sider og det er til at overse.

Og ideen er (vel) at gøre folk interesserede i at se ind på forhandlerens hjemmeside hvor man kan kigge videre og se profil, servicegrad, idé og tilbud m.v. Man kan jo ikke overleve ved at sælge på tilbud som ikke er rigtige tilbud alligevel.

Håber virkelig redakktionen tager sig rigtig meget sammen nu og får gjort noget ved det, for den sidste stramning her for godt 3 uger siden, har ikke betydet en ændring.

Mulleblop
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 April 2008 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

Da_Saint skrev:

Stanley skrev:
Det er da et rigtigt godt tilbud hvis han har varerne. Jeg har dog før besøgt ham for at høre et sæt Dali
Helicon han havde på tilbud i Tilbudsavisen til en meget god pris. Det kunne ikke lade sig gøre, da han ikke havde fået højttalerne endnu, men
han havde da lige tilfældigvis et sæt Vienna på tilbud i den uge. Da jeg spurgte hvilken stand Dalierne var i sagde han at han ikke havde set dem,
så det kunne han ikke svare på, men han syntes stadig at jeg skulle købe Vienna istedet, hvorefter jeg hørte et par numre på dem. Jeg ville dog
stadig godt sammenligne med Dalierne, så jeg spurgte hvornår jeg kunne komme tilbage og høre dem. Nu var svaret at de var faktisk solgt, men
det skulle jeg ikke være ked af, for Vienna spiller meget bedre. Han kunne da fortælle mig at mange af Hifiklubbens ansatte solgte deres Dali for
at købe Vienna istedet. Da jeg forlod butikken følte jeg mig overbevist om at annoncen i Tilbudsavisen kun var oprettet for at trække kunder ind i
butikken så han kunne sælge Vienna. Sådan kan Tilbudsavisen jo også bruges.
Han er desværre ikke den eneste der gør sådan. Har
oplevet flere gange, at forhandlere skilter med "tilbud", som de ikke engang har i butikken, og har aldrig haft dem. Mener faktisk, at sådan noget
er ulovligt, men det er svært at fange en forhandler for denne snyd, idet han bare kan sige, at varen er solgt, der var problemer med levering fra
producent, osv.Det største problem er, at vi forbrugere finder os i dette crap fra forhandlerne. Hvis vi sagde STOP, vi vil ikke snydes mere, ville
forhandlerne være nødt til at ændre praksis. Desværre er forbrugerne som får, følger bare med strømmen og mææææh'er afsted til det næste
gode "tilbud", som ikke eksisterer.Er enig med alle de andre - fair nok hvis forhandlerne betaler for at smække annoncer i "tilbudsavisen". Så må
de jo selv bestemme hvad de vil annoncere med. Men siden der ingen reelle tilbud er, bør man ændre navnet til "Annoncemarkedet" eller
lignende.

Mon ikke stanley og dig lige skal dampe lidt af.... ellers skal overskriften vidst laves om til " 5 fede høns blev til en nordisk fjer"

Jeg har med mine egne øjne set de omtalte dali højttalere hos vassago ... og sjovt nok kunne jeg købe dem ....
Til top Vis Mulleblop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mulleblop

mathias 2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006
Sendt: 27 April 2008 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Jeg tænkte at det kunne være en løsning, hvis der var et låst minimum i % man skal kunne spare på et givet produkt. fx. et krav om man minum skulle spare 15% af producntens egen opgivelse af produktets pris. det ville da i hvertfald sortere "spam" fra...

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 27 April 2008 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:

interfacelift skrev:
Synes det sker rigtig tit at der faktisk heller ikke er besparelse overhovedet, og det er irriterende man bruger sin tid på at finde et heldigt tilbud, men aldrig finder det. En af de gode lige pt er jensens ( vassagohifi ) tilbud. Et thule setup der koster 70.000 kr fra ny har han sat til salg for 23.000 kr. Det er fandme noget af en besparelse. 

Vildt nok... Jeg troede ellers han var en af de sidste "ærlige" forhandlere tilbage efter at have læst en masse rosende indlæg om hans måde at drive forretning på... Men alle har åbenbart lig i lasten... OGSÅ jensen...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

Mulleblop
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 April 2008 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Exxtreme skrev:
Stanley skrev:

interfacelift skrev:
Synes det sker rigtig tit at der faktisk heller ikke er besparelse overhovedet, og det er irriterende man bruger sin tid på
at finde et heldigt tilbud, men aldrig finder det. En af de gode lige pt er jensens ( vassagohifi ) tilbud. Et thule setup der koster 70.000 kr fra ny
har han sat til salg for 23.000 kr. Det er fandme noget af en besparelse. 

Det er da et rigtigt godt tilbud hvis han har varerne. Jeg har dog før besøgt ham for at høre et sæt Dali Helicon han havde på tilbud i
Tilbudsavisen til en meget god pris. Det kunne ikke lade sig gøre, da han ikke havde fået højttalerne endnu, men han havde da lige tilfældigvis et
sæt Vienna på tilbud i den uge. Da jeg spurgte hvilken stand Dalierne var i sagde han at han ikke havde set dem, så det kunne han ikke svare på,
men han syntes stadig at jeg skulle købe Vienna istedet, hvorefter jeg hørte et par numre på dem. Jeg ville dog stadig godt sammenligne med
Dalierne, så jeg spurgte hvornår jeg kunne komme tilbage og høre dem. Nu var svaret at de var faktisk solgt, men det skulle jeg ikke være ked
af, for Vienna spiller meget bedre. Han kunne da fortælle mig at mange af Hifiklubbens ansatte solgte deres Dali for at købe Vienna istedet. Da
jeg forlod butikken følte jeg mig overbevist om at annoncen i Tilbudsavisen kun var oprettet for at trække kunder ind i butikken så han kunne
sælge Vienna. Sådan kan Tilbudsavisen jo også bruges.

Vildt nok... Jeg troede ellers han var en af de sidste "ærlige" forhandlere tilbage efter at have læst en masse rosende indlæg om hans måde at
drive forretning på... Men alle har åbenbart lig i lasten... OGSÅ jensen...

også har vi den 3. som synger i kor ...... , hvis du havde læst hele tråden ville du ha opdaget at jeg har set de omtalte højttalere hos vassago :-)
Til top Vis Mulleblop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mulleblop

Buyer no 1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2007
Sendt: 27 April 2008 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Hvis annoncørerne føler de har glæde af denne sektion, så er det fint med mig.

Jeg læser den nemlig slet ikke.  Det gjorde jeg i starten, men jeg fandt hurtigt ud af, hvad "systemet" var, og det besluttede jeg mig for ikke at bruge mere tid på.

Faktisk vil jeg hellere holde min orienteret via de forhandleres hjemmesider, hvor jeg ved der en gang imellem dukker gode tilbud op, frem for at skulle læse, var det 623?, annoncer igennem. 

Til top Vis Buyer no 1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Buyer no 1

Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes