Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 01:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Ris og ros
 HIFI4ALL Forum : Ris og ros
Emne Emne: Reklame?! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Champ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 11 Januar 2009 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

En bruger her på forummet oprettede for nyligt en tråd, hvor han fortæller at han skal en tur over storebælt og tilbage igen. I den forbindelse tilbyder han at tage hifi med til folk, hvis nogen måtte have noget på den ene eller anden side af broen som de har problemer med at få hjem.

Transporten kan tit vise sig meget dyr hvis den ikke kan klares med post dk, og derfor er det et tilbud jeg var meget glad for at få. Jeg var ikke den eneste.

Nu er tråden blevet slettet med det påskud at det er reklame (så vidt jeg er informeret).
Hvad sker der for det, admins? Har vi ikke lov til at tilbyde hinden hjælp i denne hobby?
Hvis det her går ind under reklame, skal alle indlæg vedr. fælleskøb så ikke også slettes? Og hvad med dem der vedrører post danmarks services?

Jeg kunne sagtens se fornuften i at have en tråd hvor folk kan holde hinanden opdaterede når de tager en lignende tur gennem landet. Det kan uden tvivl spare mange for penge til fragt. Så kan man jo starte tråden ud med en stor, faverig og blinkende advarsel mod reklame og hjernevask, hvis man mener det er hvad det er.

Jeg håber på noget respons fra den/de admin(s) der er ansvarlige, på trods af at jeg læger ud med noget kritisk. Konstruktiv kritik, ikke at forglemme.

Gonagetyou
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

dobbeltprofil - Cujo

Bruger siden: 11 Januar 2009
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 11 Januar 2009 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

Indlæg slettet

/Mastervol

Til top Vis Gonagetyou's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gonagetyou

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004
Sendt: 11 Januar 2009 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Ja, det lyder skisme da som et godt initiativ at hjælpe folk med fragt, røg da selv i en slem pine ang en forstærker i December, som jeg MEGET gerne ville have haft, men kunne ikke få arrangeret transport
Så der synes jeg også at h4a må gå ind og bakke op i stedet.

Champ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Januar 2009 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

Jeg ved godt admins ikke er lige populærer blandt alle medlemmer, men jeg håber vi kan holde denne fri for unødig mudderkastning. Samtidig håber jeg at de høje herrer melder sig på banen. Det må vel være i jeres bedste interesse at gøre forummet så optimalt som muligt for brugerne.
Jeg vil da også meget gerne høre fra brugere der bakker admins op her. Måske er det mig der er helt galt på den i min kritik.

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 Januar 2009 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

Synes ikke du er helt gal på den. Hvis en venligsindet mand ønsker at hjælpe en anden ligesindet, skal det vel ikke hindres. Omvendt har der nok været en grund. Så lad os vente på admins.
Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 11 Januar 2009 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

Ingen af os ved om han ville opkræve betaling eller ej. Hvis han ikke ville have penge for det, er jeg sikker på at admins sagtens kan gennemskue at der ikke bliver opfordret til salg eller lavet reklame. Så dumme er de vel ikke?
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

Champ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Januar 2009 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

Jeg går da selvfølgelig ud fra at manden ville have noget for det. Gearet skulle vel ikke hentes og smides af i nødsporet på motorvejen, og benzin bliver trods alt ikke gratis blot fordi man kører med et sæt højttalere bagi. Jeg kan ikke se hvordan det ændrer noget.

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 Januar 2009 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

Champ skrev:
...Jeg vil da også meget gerne høre fra brugere der bakker admins op her. Måske er det mig der er helt galt på den i min kritik.

Først og fremmest mener jeg at den konkrete kritik bør besvares at den/dem der "anklages".

For dem der ikke kender baggrunden for denne tråd, så mener jeg at huske, at en bruger med et erhvervsrelateret brugernavn tilbød transport. Jeg har selv tidligere tilbudt transporthjælp direkte i en tråd, og her kom der ingen "ond" moderator efter mig  

Det er tit en svær balanceakt at være moderator, og man kan let komme til at træffe en rigtig men dermed også upopulær beslutning. Når det så er sagt, så kommer der også mange "dumme" indlæg fra os brugere...

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 11 Januar 2009 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

Champ skrev:
Jeg går da selvfølgelig ud fra at manden ville have noget for det. Gearet skulle vel ikke hentes og smides af i nødsporet på motorvejen, og benzin bliver trods alt ikke gratis blot fordi man kører med et sæt højttalere bagi. Jeg kan ikke se hvordan det ændrer noget.

Så har du ikke læst retningslinjerne for brug af forummet:

"der ikke må formidles salg af produkter eller ydelser (privat såvel som kommercielt) - reklame og salg er ikke tilladt!"
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Sendt: 11 Januar 2009 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

Det er ligeså enkelt som sjoenne skriver: Retningslinjerne tillader det ikke. Jeg havde intet at gøre med den konkrete sag, men hvis Bjarke ønsker at uddybe, smider han nok et par ord.
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

Champ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Januar 2009 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

Tak for feed-back, mastervol.

Grunden til at jeg skriver er egentlig ikke så meget at jeg er sur på fyrens vejene. Mere fordi jeg godt kunne tænke mig en lignende tråd, som tidligere nævnt. Og jeg er ikke den eneste.

Man kan nævne i en tråd at man tager en tur. Så kan folk bruge PM hvis de er interesserede, og aftale eventuelle vilkår der igennem. Er det måden at gøre det på?

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Januar 2009 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

Du må nok vente på at Bjarke kommer på banen, men jeg tvivler nok på at det ville kunne arrangeres sådan. Benzin er jo ikke gratis og det er brobilletterne heller ikke så det ender nok med at der kommer til at blive udvekslet penge alligevel hvilket nok er et skråplan. Men det er da et punkt vi kan tage op på næste møde og diskutere om det skal indgå på hifi4all på den ene eller anden måde.

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 Januar 2009 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:
Du må nok vente på at Bjarke kommer på banen, men jeg tvivler nok på at det ville kunne arrangeres sådan. Benzin er jo ikke gratis og det er brobilletterne heller ikke så det ender nok med at der kommer til at blive udvekslet penge alligevel hvilket nok er et skråplan. Men det er da et punkt vi kan tage op på næste møde og diskutere om det skal indgå på hifi4all på den ene eller anden måde.

Kunne løsningen ikke være at oprette en "Transport" kategori i KSB

Dermed er alt åbenlyst og betaling mulig, samt ikke mindst bibeholdes et reklamefrit forum.

Champ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Januar 2009 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

Så venter vi på Bjarke hvis det er ham der skal stå med den svære beslutning.

Som du selv siger er det dyrt at få fragtet over storebælt, og netop derfor synes jeg det er dybt useriøst hvis hifi4all-nørder ikke skal have lov til at hjælpe hinanden her. Jeg kan ikke se hvordan det skal kunne skade brugere, jer bag sitet eller andre.
Det er bare at sige 'f**k hifi4all-grundloven' og så er den beslutning taget

Jeg foreslår at der lige oprettes et punkt i forum hvor man kan dyrke denne milde form for reklame. Evt. sammen med henvisninger til hvor div. produkter kan købes billigt, som må være mindst lige så meget reklame som det her

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Januar 2009 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:

Mastervol skrev:

Kunne løsningen ikke være at oprette en "Transport" kategori i KSB

Dermed er alt åbenlyst og betaling mulig, samt ikke mindst bibeholdes et reklamefrit forum.

Jo, det var egentlig det jeg havde i tankerne hvis der skulle være noget, men det skal naturligvis lige gennemtænkes grundigt først.

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Sendt: 11 Januar 2009 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

Der er som regel flere sider af samme sag - og det er der også i denne 

Jeg er tidligere blevet kontaktet af den omtalte bruger, hvor han anmoder om via forum at annoncere for sit fragtfirma. Dette får han naturligvis afslag på, idet det ikke er tilladt at reklamere i forum - på lige fod med at det ej heller er tilladt at en anden bruger prøver at sælge en højttaler eller forstærker via forum. Det har aldrig været tilladt og bliver det som sagt heller ikke!

Den omtalte bruger vælger så alligevel at oprette et sådant indlæg - dog sløret af et privat anliggende. Med baggrund i den tidligere henvendelse om, at ville reklamere i forum og afslutningsvis hvor brugeren i tråden skriver om de nærmere detaljer, at "det må vi nok tage i PB", så virker det ærlig talt ikke som om der er reelle hensigter bag "tilbuddet". Beklager!

Der er desværre altid dem, som ikke selv ved hvortil grænsen går, og presser citronen mere end hårdt. Af denne grund er jeg ikke overvejende positiv over for et forum/KSB-rubik hvori fragt tilbydes. Vi vender problematikken på et kommende redaktionsmøde. Indtil da, skal jeg bede om at efterleve de meget simple retningslinier for brug af HIFI4ALL.DK's services - også selvom de omhandler fragt af grej til os hifi-hungrende forbrugere
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 Januar 2009 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Administrator skrev:
Der er desværre altid dem, som ikke selv ved hvortil grænsen går, og presser citronen mere end hårdt. Af denne grund er jeg ikke overvejende positiv over for et forum/KSB-rubik hvori fragt tilbydes. Vi vender problematikken på et kommende redaktionsmøde. Indtil da, skal jeg bede om at efterleve de meget simple retningslinier for brug af HIFI4ALL.DK's services - også selvom de omhandler fragt af grej til os hifi-hungrende forbrugere

Undskyld, men jeg tvivler stærkt på at HIFI4ALL vil opleve et horde af fragtmænd der vil oprette sig som menig bruger, og derefter tilbyder transport til os brugere.

Det er desværre et reelt problem for os brugere mht. transport, idet ikke mange fragtfirmaer vil kører for private og Post Danmark afviser pakker over 20kg. Så dermed er det vel oplagt at vi hjælper hinanden hvis det er muligt...

M.v.h.
En som måske skal til Fyn om ca. 3 uger, og gerne hjælper andre såfremt det er muligt

Til top Vis Chr. R.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chr. R. Besøg Chr. R.'s Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes