Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 07:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Ris og ros
 HIFI4ALL Forum : Ris og ros
Emne Emne: Test af Primare DVD 30 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dige
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Sendt: 21 Februar 2004 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

BB er tilsyneladende meget favorabelt stemt for Primares produkter. Jeg har læst andre af BB´s tests fra samme mærke og de er generelt positive, ja mildt sagt overstrømmende.

Det er iorden en anmelder har sine favoritter, det har alle, men i testen af DVD 30 mener jeg det går over gevind. BB mister den troværdighed han måtte have opsparet, når superlativer som "ualmindelig vidunderlig", "enestående", "henførende", med flere er den generelle sprogtone.

Vi snakker/tester altså "kun" om et apparat til 23.000,-  kr. og ikke verdens bedste / dyreste DVD/SACD spiller vel?

Hvad vil Bb gøre når han hører noget som er bedre en DVD 30´eren?

Er den så HELT ualmindelig vidunderlig, EKSTATISK henførende eller hvad?

Jeg har hørt DVD 30 overfor dens halvbror, Primares CD 30.2 og her høres DVD30 som en del mere grovkornet og ru. Men læser man testen af de to her i sitet, skulle man tro det var omvendt.

Jeg mener BB bør skrue ned for tillægsordene for at give sproget mulighed for at kunne bevæge sig op og ned. Starter man for højt oppe, er man jo nødt til at blive der?

Mvh

Dige

Til top Vis dige's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dige

Anders_K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 Februar 2004 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

Jeg vil give dig ret i at der er brugt mange dyre tillægsord i testen. Læg dog mærke til at det CD/SACD-siden som BB roser, mens DVD-siden beskrives som hæderlig. Det er altså ikke verdens bedste DVD-afspiller.

Desuden skal du jo lige huske på at test og anmeldelser kun er facit for anmelderen. Ikke læseren. Så istedet for at se de fine tillægord som synonymer for produktets kunnen, så se dem istedet som beskrivelser af anmelderens oplevelser af produktet.

Men flotte ord er afgjort ikke noget man skal lege med, men derimod bruge med omhu og eftertanke.

Til top Vis Anders_K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anders_K

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 21 Februar 2004 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

Anders_K skrev:

Jeg vil give dig ret i at der er brugt mange dyre tillægsord i testen. Læg dog mærke til at det CD/SACD-siden som BB roser, mens DVD-siden beskrives som hæderlig. Det er altså ikke verdens bedste DVD-afspiller.

Desuden skal du jo lige huske på at test og anmeldelser kun er facit for anmelderen. Ikke læseren. Så istedet for at se de fine tillægord som synonymer for produktets kunnen, så se dem istedet som beskrivelser af anmelderens oplevelser af produktet.

Men flotte ord er afgjort ikke noget man skal lege med, men derimod bruge med omhu og eftertanke.

HELT ENIG!

tests og anmeldelser er jo kun en vejledning, vi synes ikke ens om alle produkter. derfor er der flere producenter.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

agentxz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2004
Sendt: 15 Marts 2004 kl. 08:38 | IP-adresse registreret  

Hej!

Jag har ägt DVD 30 i 3 dagar nu och ända sedan jag packade upp den så överraskat mig. Håller med testet fullständigt och även fast produkten inte är inspelad ännu så håller den verkligen toppklass. Nämnas bör att jag endast kör den men 2 kanaler. Ljudet är supermjukt och detaljerat och samtidigt engagerade, den passar min anläggning till 100%. Provade i går med en DVD-audio skiva Fleetwood Mac ”Say you will” spår 16 och 18 var grymt bra med fantastisk närvaro känsla. Spelaren passar mig utmärkt eftersom jag föredrar ett bra stereoljud, men även bilden är mycket bra tex. representeras svart i en film väldigt bra. mp3 skivor låter oförskämt bra genom spelaren, det enda som man kan klaga på är att hela låt namnet inte syns, bara de 8:a första tecknen men som sagt jag har inte testat några hemmabio funktioner med flerkanal så det kan ju finnas brister där.

Den anlägning som jag testat med:

- Martin Logan SL3
- Plinius 8200
- Primare DVD30
- Loewe Anaconda (TV)
- Kablar, Harmonic Technology Pro 9 ( högtalare ), Tara Labs AIR 1 (signal)

Fördelar

Mjukt och detaljerat ljud i stereo, Snygg finish, Bra bild

Nackdelar

Endast 8 tkn när man spelar mp3

M.v.h Lars

Til top Vis agentxz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af agentxz

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes