Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 00:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Ris og ros
 HIFI4ALL Forum : Ris og ros
Emne Emne: Bare lad vær at læs! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dige
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Sendt: 04 Marts 2004 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Jeg mener det er for biligt og på sin vis forkert i sagens natur, når redaktøren skriver til mig, i en kommentar på "Test af Sa1750", at jeg jo bare kan lade være med at læse testen.

Det er da noget p..

HiFi4all, som navnet siger, har med HiFi at gøre og I tester jo apparater her, ikke sandt? Og vil vel gerne at folk læser dem? Så I fortsat kan låne ting fra i´mportører og producenter, der - hvis testen er god - kan regne med forstørret interesse?

Fint nok, sådan er kredsløbet.

Jeg gider bare ikke finde mig i at få at vide jeg bare kan lade være med at læse tests af SA´s produkter, fordi jeg har formastet mig til at mene I anmelder SAá produkter "lige lovlig" positivt - hver gang. Al respekt for SA, men SÅ gode er de altså heller ikke og prisen indikerer heller ikke absolut verdensklasse, selvom I får det til at lyde sådan.

Ret skal være ret. Jeg mener I bør respektere andres meninger og ikke latterliggøre dem og iøvrigt bede folk om ikke at læse tests I har arbejdet med?!

Hvad er logikken?

Mvh

Dige

Til top Vis dige's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dige

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 04 Marts 2004 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

sådan har det altid været

tænk bare tilbage til HE tiden der var det ML thule Sony AV .

Og alle der lavet test havde ML og ja Sony .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

WhoCutTheCheese
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 Marts 2004 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

"Prisen indikerer absolut ikke verdensklasse"... Lyden fra en højttaler har da ikke noget med prisen at gøre?

Udover det, så nævner du ikke konkret hvilke elementer af testen du er uenig i. Gjorde du det, ville Barcelli have mulighed for at forsvare sig. Jeg er selv stor tilhænger af SA. Men dermed ikke sagt at alle andre mærker er uduelige. JM Lab er ganske fine f.eks. Jeg kan kun sige at jeg er enig på alle punkter i testen af SA1750 og tror osse andre er det. Der er trods alt efterhånden solgt en hel del af denne model.

Men du har da ganske ret i at vi alle har lov at have vores meninger. Det der er sket sidenhen mellem dig og Barcelli, må nu være en sag mellem jer to...

dige
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 04 Marts 2004 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Jeg skriver ikke - mener ikke - at SA´s produkter er dårlige.

Jeg skriver alene omkring at jeg ikke vil finde mig i at få at vide jeg bare kan lade være med at læse tests af SA her på siden, hvis jeg i forvejen menerde er for positive. Det er pointen at jeg har anklaget BB for at have en for positiv bias til SA.

ALle kan have en bias, okay, men en proff anmelder skal gøre hvad der er muligt indenfor personlige rammer, for at være så nøgtern og reel som mulig.

Hvis HIFI4 all vil have læsere som mig til at se tests herfra, så må man droppe minimum 25% af de superlativer der er i SA / Primare test( fra samme importør) ellers vil jeg sige det ikke er værd at læse.

Mvh

Dige

WhoCutTheCheese
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2004 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

"ALle kan have en bias, okay, men en proff anmelder skal gøre hvad der er muligt indenfor personlige rammer, for at være så nøgtern og reel som mulig."

Jamen hvad nu hvis han virkelig ER så glad for disse SA1750 og andre af SA´s modeller ?? Skal han så ikke have lov at udtrykke det? Ellers er han jo nødt til at lyve, hvis han eksempelvis skal skrive "OK højttaler" istedet for "fremragende". Så er vi jo ligevidt !!!

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 Marts 2004 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

Altså kære Dige

Du starter selv balladen ved at svine mig til for en test, der endnu ikke er publiceret... I samme åndedrag sætter du spørgsmålstegn ved seriøsiteten...

Behøver jeg at skrive mere ?

Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred

dige
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 04 Marts 2004 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Han må gerne skrive fremragende, anything, bare han husker relationen.

Jeg mener at han skal huske hvor højt der er til loftet; hvis en eller anden HT til 7.000,- kr kan få ham til at ramme superlativloftet, er mit spørgsmål så hvad han gør når han hører en han også kan li der koster 200.000,- kr?

Se, der kommer han mere på den end med på den, for de fedeste ord og begejstring er jo brugt, ikke sandt?

EN dansk anmelder må jo ikke komme til at "lukke hovedet" for andet end ikke -dansk...

Mvh

Dige

WhoCutTheCheese
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2004 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Ja, lad os nu se testen.

I et forum som dette kan der vel osse meget nemt forekomme misforståelser. Med dette mener jeg at den bedste måde at diskutere på er "face 2 face". Når der flyver så mange nedskrevne sætninger igennem Hifi4all, så KAN det ikke udelukkes at det oprindelige budskab ikke bliver modtaget ens af alle... Hvad ved jeg ??

Men igen, hvad skal vi med en redaktør´s anmeldelse, hvis han alligevel ikke må give sin mening 100% til kende ????

Folk lytter forhåbentlig osse til højttaleren inden et muligt køb og handler ikke blindt efter hvad der står i den test.

dige
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 04 Marts 2004 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Lad nu være, BB, med at prøve at få mig til at fremstå som provokatirisk idiot, der bare er ude på at svine dig til.

Jeg vil ikke deltage i en mudderkastning a la Ekstra Bladet.

Jeg har faktuelt skrevet min (tidligere i en anden tråd) første reaktion på den KOMMENDE test af SA 1750, at jeg håbede ikke den BLEV som den af Primare DVD 30.

Jeg er dermed indikeret udmærket klar over testen ikke har ramt siden endu.

Men derfor kan man da sagtens tale om sprogtone?

Stadig venlig hilsen

Dige

Morten Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 04 Marts 2004 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

Citér:
Se, der kommer han mere på den end med på den, for de fedeste ord og begejstring er jo brugt, ikke sandt?

Ej, hvis anmelder ikke angiver en referenceramme, må man som udgangspunkt gå ud fra, at sammenligne produktet med andre lignende produkter i samme prisklasse. Hvis et givent produkt til fx. 7.000 er fremragende, eller 'perfekt', ja, så må man jo gå ud fra, at det basker alt i denne prisklasse. Dermed ikke sagt, at den er bedre en HTr til 30.000 kr.

WhoCutTheCheese
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2004 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Tror jeg giver op...

Hvis den næste test af f.eks Jamo bliver ligesom en test af Densen, så kan den vel heller ikke godtages... Så er det skam ikke nemt !!

Peter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2004 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

-

Til top Vis Peter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 Marts 2004 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Hifi4all må da teste og skrive lige hvad de vil, jeg ved de sidder på begge øre  når de lytter og tester, så det skal jeg bare huske at have med i mine betraktninger når jeg læser så er det fjong. Administratoren er sej ham skal men ikke bide sker med

Egentlig er SA en udmærket højtaler faktisk efter min mening blandt de bedste.

HUSK nu at hifi4all er gratis for os brugere så lad dem dog skrive hvad de vil når de tester. Nyd du kan møde lige sindede her inde.

Hvilke SA højtaler er der tale om ?

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Sendt: 04 Marts 2004 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

dige skrev:

Lad nu være, BB, med at prøve at få mig til at fremstå som provokatirisk idiot, der bare er ude på at svine dig til.

Jeg vil ikke deltage i en mudderkastning a la Ekstra Bladet.

Jeg har faktuelt skrevet min (tidligere i en anden tråd) første reaktion på den KOMMENDE test af SA 1750, at jeg håbede ikke den BLEV som den af Primare DVD 30.

Jeg er dermed indikeret udmærket klar over testen ikke har ramt siden endu.

Men derfor kan man da sagtens tale om sprogtone?

Stadig venlig hilsen

Dige

Det er ikke min opgave at få dig til at fremstå som noget som helst. Det må du klare selv.

Det er heller ikke min opgave at indfri dine håb.

Som sagt så uendelig mange gange før:
HIFI4ALL.DK er fuldstændig uafhængige af leverandørerne. De, der får meget taletid i form af nyheder, anmeldelser, artikler mv får det, fordi de SELV er fremme i skoene, mens de leverandører, der sidder og filer negle i stearinlysets skær får mindre taletid. Vi burde ikke være barnepiger over for firmaerne, selv om det ofte kan føles sådan....

Hvad anmeldelser angår.. Spiller dåsen godt er jeg glad og giver gerne og uden omsvøb min entusiasme til kende. Hvis det er overraskende på een eller flere fronter - som en DVD, der pludselig viser sig at være en CD i mesterklassen, mens det, der både navngiver og sælger den bare er ok - så er der grund til entusiasme - især fordi det både er sjældent og savnet, at en DVD kan indgå i et stereoanlæg af høj klasse. Og så til den pris.

Det er helt fint at være uenig med mig - en anmeldelse er jo super subjektiv, selv om der findes masser af anmeldere, der gerne vil give udtryk for noget andet. Jeg er faktisk total ligeglad med, hvad "professionelle" anmeldere bør og kan og må. Når jeg betages, forføres, overraskes positivt, glædes og nyder, så vil jeg bruge de ord, der ligger lige for. Dansk "anmelderkunst" har været totalt blottet for glødende entusiasme de sidste 25 år med et par behagelige undtagelser. Hvis det er musikkens hensigt at formidle følelser, oplevelser osv bør en anmeldelse ikke skrives uden...

Måske tager følelserne overhånd i ny og næ... det er prisen for at være et menneske, der gerne vil stå ved "vidunderligt" og alle de andre dejlige ord.
Bliver det for meget i længden, står det jo een frit for at søge tilbage til de kliniske magasiner.

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Sendt: 04 Marts 2004 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:

Hifi4all må da teste og skrive lige hvad de vil, jeg ved de sidder på begge øre  når de lytter og tester, så det skal jeg bare huske at have med i mine betraktninger når jeg læser så er det fjong. 

Vi har da i det mindste ører.... 

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Lokalitet: Fyn
Sendt: 04 Marts 2004 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

http://www.hifi4all.dk/content/templates/test.asp?articleid= 661&zoneid=3

se det er en kanon test

for det passer 100% efter mine øre også .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 04 Marts 2004 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Redaktøren skrev:
Jonas bojer skrev:

Hifi4all må da teste og skrive lige hvad de vil, jeg ved de sidder på begge øre  når de lytter og tester, så det skal jeg bare huske at have med i mine betraktninger når jeg læser så er det fjong. 

Men det store spørgsmål er jo om de er "tune demmede" 

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 04 Marts 2004 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

http://www.hifi4all.dk/content/templates/test.asp?articleid= 661&zoneid=3

se det er en kanon test

for det passer 100% efter mine øre også .

Jeg har ikke lyttet den men Redaktøren har jo lige lyttet Unidisken som ligger i samme prisklasse og hvordan de 2 er i forhold til hinanden ville jeg gerne vide for Linn "påstår" at cd-delen i den Unidisk er alle pengene værd alene og DVD delen og Sacd delen blot er en bonus man får med ? Men forståeligt nok kan / vil hifi4all ikke lave sådanne sammenligninger så derfor send den CD-afspiller ned til mig så skal jeg nok sammenligne for jer ;O)

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 04 Marts 2004 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Redaktøren skrev:

Hehe ja men pas på at KURT eller mike-j ikke læser testen for intet er jo bedre en deres 16år gamle Denon CDafspiller

Dette leder mig hen på og i ikke kan lave sjove retro test ? altså teste 10 år gamle produkter for at sige lidt om hvordan de gør sig i dag ? for mange af jeres brugere er jo også tweakere eller folk som køber gammelt og brugt for at spare penge.

Hvad siger i det er da en ide ?

Lidt nosdalgi kunne da være sjovt jeg husker stadig min gamle Revox spole båndoptager lånt af min far.

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Sendt: 04 Marts 2004 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:

Dette leder mig hen på og i ikke kan lave sjove retro test ? altså teste 10 år gamle produkter for at sige lidt om hvordan de gør sig i dag ? for mange af jeres brugere er jo også tweakere eller folk som køber gammelt og brugt for at spare penge.

Hvad siger i det er da en ide ?

Ja, det er da en idé, men ikke på disse sider. Vi har leveret muligheden for at handle både brugt og på tilbud... 

Du kan jo fx benytte din egen side til det.. ??

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes