| Forfatter |
|
a_h_nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2004
Status: Offline Indlæg: 24
|
| Sendt: 05 December 2014 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har lige købt en primare i30 og et sæt explorer - men mangler kabler! Jeg er dog i tvivl om at van den hul passer til
explorernes lyd? er der nogen derude, der har erfaringer med det? Har ikke penge til nordost eller lignende, men max en tusse
til kabler.
Takker
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 05 December 2014 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
The Real Wiz Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2010 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1001
|
| Sendt: 05 December 2014 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 05 December 2014 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dette TALK højttalere kable har ikke få en særlig god kritik. hvis hos andre bruge at dette forum.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 05 December 2014 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citat: "Ren og skær gætværk. Det lader til at du baserer din formodning udfra Mikkel Gigges anmeldelse samt skepsis overfor kablers
indflydelse. Jeg siger ikke at dyrt altid er bedst. Omvendt er billigt heller ikke altid bedst eller dårligst for den sags skyld. For at
kunne spore forskelle på kabler kræver det først og fremmest synergi. Men det afhænger også af anlæggets evne og kvaliteter til at
kunne sporer forskellene.
Lige nogle spørgsmål:
1: Kender du Arnes setup (svaret er vist nej)
2: Har du sammenlignet TALK3 kablet med andre kabler i Arnes setup (svaret er vist nej)
3: Har du sammenlignet de listede kabler som Arne har testet. I Arnes setup vel at bemærke (svaret er vist nej)
3: Har du testet TALK3 kablet op imod andre kabler i dit eget setup (gætter på svaret er nej igen)
Jeg kan heller ikke svare ja til ovenstående spørgsmål. Derfor skal jeg ikke kloge mig på Arnes investering eller Gigges anmeldelse
af TALK3 kablet. Er TALK3 hype eller faktum? Det kræver aflytning. Er Arnes investering for høj? Det er der vist kun én der kan
afgøre.
Eks. koster alle mine kabler mindre end Arnes højttalerkabler til sammen. Det fortæller jo ikke noget om Arnes valg. Det er MIT
valg. Jeg har et andet setup og dermed en anden lyd. Dertil har jeg egne præferencer som jeg vægter. Summa summarum har jeg
opnået den effekt jeg ønsker. Nøjagtig ligesom jeg fornemmer Arne er tilfreds med sine kabler og den investering han har gjort.
Formodninger og antagelser er der mange af på forum. Der er en tendens til at gøre sig til dommer over mangt og meget uden det
reelle grundlag for at kunne udtale sig.".
Link: Nye højttalerkabler
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 05 December 2014 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og Citat fra samme link: "
Bruger siden: 24 December 2012
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 30 November 2014 kl. 12:28 | IP-adresse registreret Rapportér indlæg Citér pac-man
Vi var et par stykker som blev nød til at prøve det der Talk 3, for som i roser det herinde, så må det jo være godt......
Så et eksemplar blev lånt, det var termineret med deres egne bananer. Men en sameligning med vores egne kabler ville ikke være
helt fair, da de er i en helt anden prisklasse.
I rode-kasserne blev der så fundet et par andre kabler som skulle samelignes med.
Vi har samlignet disse kabler på 2 forskellige setups. Begge i den pænt dyre ende, men rent lydmæssigt meget forskellige. Det ene
vægter opløsning, dynamik og live feeling. Det andet vægter den lidt varmere lyd, hvor mellemtonen er den vigtigste faktore.
- Talk 3 med egne bananer.
- Canare 4s12
- Silversonic
- Chord Odyssey 2
Alle disse kabler er i ca samme prisleje og afprøvet på de 2 forskellige setups.
En ting var vi enige om, Vi forstår ikke denne hypen af Talk 3. Canare og Chord er begge bedre kabler. Langt bedre bass
kontrol og rumfornemmelse.
Talk 3 er nærmest flad iforhold til og bassen er en smugle slappere. Men der hvor vi alle var 100% enige var at Talk 3 virker
sløvende på musikken, det er dynamik dræbende. Især iforhold til de 3 andre kabler.
Der var ingen grund til at samligne med de kabler vi havde på setuppet. For det var så tydeligt at høre at alle 4 kabler var en ned
gradering. Rummet blev mindre, stemmer mistede deres fyldige karakter, opløsningen i toppen blev ringere, dynamikken blev
nærmest dræbt og bassen mistede fodfæste og micro/macro dynamik var der intet af.
Så til tråd starter. BRAVO for at du prøver dig frem og finder det du/i syntes er bedst. Det er den eneste rigtige mulighed
for at finde noget godt i denne hobby. Lad være med at lytte til de andre om at du kunne/ skulle havde gjordt sådan og sådan.
For du har gjordt det rigtige - Prøvet dig frem".
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
| Sendt: 05 December 2014 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Max. en tusse til kabler lyder som et godt udgangspunkt.
Du kan ikke bruge fremmede menneskers erfaringer som basis for et kvalificeret valg.
Hvis du mener at forskelle mellem forskellige højttalerkabler er hørbare nok til at have indflydelse på dit valg af dem, må du selv i gang med at lytte.
Mit forslag: Køb et sæt kabler på Blue Jeans Cables engelske site
De har seriøse no-nonsense kabler på mål til en yderst rimelig pris. De tilbyder også terminering med ultralydssvejsning.
Jeg har selv valgt Canare 4S11 til mine højttalere. Hvis jeg skulle kaste mere end 1000 kr. efter lydsystemet, ville det gå til akustikregulering.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 December 2014 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg bruger det selv og har hørt det i tre vidt forskelige anlæg alle med godt resultat
__________________ Vi hører alle forskelligt
|
| Til top |
|
| |
a_h_nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2004
Status: Offline Indlæg: 24
|
| Sendt: 05 December 2014 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for det. Jeg har lige læst om det i en masse fora og folk er ret begejstrede, så den er hermed købt!
|
| Til top |
|
| |
Rene.j Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 September 2014 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 60
|
| Sendt: 05 December 2014 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
a_h_nielsen skrev:
Tak for det. Jeg har lige læst om det i en masse fora og folk er ret begejstrede, så den er hermed købt! |
|
|
HAHA, in your face StarTrek. Tillykke, er et glimrende kabel til prisen:)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 December 2014 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var så lidt __________________ Vi hører alle forskelligt
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 05 December 2014 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
HeHe, blive spænde når du få lytte på det, så vi sidde spænd ved computer efter din teste
|
| Til top |
|
| |