Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 20:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Magnepan kabling? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lille_smed
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 08 Marts 2015 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

er der  nogen af jer magnepan ejer som har skiftet  højtaler kabler i jeres højtaler, men forbedringer til følge..  ud fra hvad jeg kan se, ser kablerne ikke dyre ud i mine 3a..

men gider endelig ikke begynde og gøre en masse ved det , hvis det ikke hjælper noget..

min plan er at skifte til

http://hifistore.dk/talk-cables-114/talk-hoejttalerkabel-p52 4 

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Sendt: 08 Marts 2015 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

tror ikke på det giver meget trods talk-kablet er et udmærket højtalerkabel...især til prisen.....ikke på de små stumper og længder der er der.........

velkommen....

PS. hvis jeg skulle forbedre mine 3.6 så skal jeg ha fundet om der findes et aktiv delefilter der passer netop til magnepan....bruger nu behringer dqx24/96 da jeg kører dem elektronisk med sub på, og kun det passive mellem mellembåndet/diskanten, som sidder inden i.....
Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 08 Marts 2015 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

En anden forbedring, der kan høres, er at lave noget stativ/afstivning, som kan holde højttaleren helt fast, så den ikke giver rekyl modsat membran bevægelsen i bassen.

lille_smed
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2015 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

velkommen skrev:
tror ikke på det giver meget trods talk-kablet er et udmærket højtalerkabel...især til prisen.....ikke på de små stumper og længder der er der.........

velkommen....

PS. hvis jeg skulle forbedre mine 3.6 så skal jeg ha fundet om der findes et aktiv delefilter der passer netop til magnepan....bruger nu behringer dqx24/96 da jeg kører dem elektronisk med sub på, og kun det passive mellem mellembåndet/diskanten, som sidder inden i.....

jeg bruger groundsound filter på mine .. det virker super... deler  imellem bas og melllem tone ,så jeg slipper for den filter kasser der er på mine magnepan.. planen er at de skal køre fuld aktiv, når næste næste forstærker er bygget færdig

syntes bare ikke det giver nogen mening at skifte kabler imellem højtaler  og forstærker  og ikke skifte dem inden i ....

det er også derfor jeg er lidt skeptisk over for dem som, skrive kabler gør så meget .. når de laver a/b lytning imellem to sæt kabler,, muligt der kan høres forskel,  men skal man gøre det helt rigtigt, skal man jo skifte kablet inde i højtaleren sammen med de andre.. 

for hvem ved hvilken kvalitet producenterne bruger

villavalium
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Online
Sendt: 08 Marts 2015 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

Her gav det stor forbedring at fjerne sikringerne og erstatte med noget mindre sikkert !
Og udskifte bøjlerne til små stumper højttalerkabler.
Men god ide´, måske skulle man prøve de interne kabler også !
Vh
Til top Vis villavalium's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af villavalium

lille_smed
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2015 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

nu skal det prøves det med kabler... da jeg ikke vil smide det store summer på det i første omgang ..
( kan ikke sige jeg ikke vil, hvis jeg bliver overbevist om der er en forskel)

lige nu er talk 3 nok det bedste bud. med mindre i har et bedre bud på et..  ca samme pris.. da jeg skal bruge en del meter.

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 Marts 2015 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Lille_smed...
villavallum har ret med hans indlæg. Det ståll**t Maggies er født med, er noget skidt. Skift kortsluningsbøjlen(erne) ud med noget godt kobberkabel. Hvis du tør bypasse sikringerne er hér et link:
http://www.integracoustics.com/MUG/MUG/tweaks/hsu-fuse.html

Nu er Magnepaner virkelig strømhungrende, så der skal noget kvadrat til. Havde almindelige "flade" kabler = ok. Skiftede til V.d.H D-352, fremragende skift, masser af mere "hul igennem". Måtte prøve Magnum Hybrid, og det gav lige det lille ekstra i dynamik og opløsning. Når du nu spørger, så "go for it". Du vil ikke fortryde, selvom det koster 300,- meteren

lille_smed
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2015 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

Boydk skrev:
Lille_smed...
villavallum har ret med hans indlæg. Det ståll**t Maggies er født med, er noget skidt. Skift kortsluningsbøjlen(erne) ud med noget godt kobberkabel. Hvis du tør bypasse sikringerne er hér et link:
http://www.integracoustics.com/MUG/MUG/tweaks/hsu-fuse.html

Nu er Magnepaner virkelig strømhungrende, så der skal noget kvadrat til. Havde almindelige "flade" kabler = ok. Skiftede til V.d.H D-352, fremragende skift, masser af mere "hul igennem". Måtte prøve Magnum Hybrid, og det gav lige det lille ekstra i dynamik og opløsning. Når du nu spørger, så "go for it". Du vil ikke fortryde, selvom det koster 300,- meteren

hehe du ved ikke lige hvor mange meter jeg skal bruge .. 30 meter .. det bliver en noget af en omgang med 300 pr meter ..

hvis man kun skulle bruge 4 .. så var det en anden sag

efterklang
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Wymax

Bruger siden: 05 Oktober 2013
Lokalitet: Jylland
Sendt: 08 Marts 2015 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

lille_smed skrev:

Boydk skrev:
Du vil ikke fortryde, selvom det koster 300,- meteren
hehe du ved ikke lige hvor mange meter jeg skal bruge ..
30 meter .. det bliver en noget af en omgang med 300 pr meter .. hvis man kun skulle bruge 4 .. så var det en anden sag

Ja, det skal man lige huske... Når man spørger om råd får man som regel råd ud fra rådgivers synspunkt, ikke ud fra spørgers... Det kan så
nok vendes begge veje - rådgiver bør forhøre sig om det aktuelle behov, men kan så også argumentere for at ved unormale behov bør
spørger fortælle herom... Ergo... Vi går tit galt i byen af hinanden fordi vi ikke informerer/spørger tilstrækkeligt.
Til top Vis efterklang's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af efterklang

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 Marts 2015 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  

Efterklang....

Var lige ved at fare i blækhuset, for det var da noget mærkeligt bras at fyre af, indtil jeg lige læste lille_smed´s 1. indlæg igen. Mine trætte øjne havde åbenbart misset "I højttaleren". Tak for "heads up" .
Lille_smed, der er ikke plads til 30 meter højttalerkabel i en MG 3.3, men 1 meter af det i en anden tråd omtalte SilverSonic kunne måske være et bud??? det burde ku´ dække begge højttalere incl. jumpers

lille_smed
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2015 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

grunden til at jeg kommer til at bruge så mange meter, er at jeg komme til at køre digi filter på det hele.. og forstærkeren ikke lige kan sættes helt tæt  på højtaleren, da den fylder en del..

er der ikke andre bud på højtaler kabel .. til en PRIS omkring 60 kr pr meter   

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes