Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 18:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Budget signalkabel? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 31 Oktober 2015 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

Er begyndt at bruge min Rotels RCD-965BX LE Discrete og har kun et billigt kabel fra 4sound,
men vil gerne opgradere til et der er lidt bedre.

Har 2 kabler jeg vil opgradere til og vil høre hvad i vil anbefale før jeg køber

AM Denmark 

eller QED kabel
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 31 Oktober 2015 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

Hvorfor bestiller du ikke bare et sæt af hver? Der er jo ikke just tale om en formue. Det er jo praktisk talt umuligt for os andre, at vurdere om
du
vil opleve en lydmæssig forbedring ved et eventuelt skifte. Der er alt for mange faktorer, som spiller ind. Så i stedet for at spørge her,
hvor du alligevel vil få svar i øst og vest, så prøv dig frem.
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle

lille_smed
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 31 Oktober 2015 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

du kan da bruge dem begge .. men tror ikke på du vil kunne høre den store forbedring

da det er en ændre sag , vil jeg tro du får mere ud af at købe en anden dac og sætte imellem  cd og forstærker .. kommer an på hvilket udstyr du ellers har .. om det er i stand til at afsløre det

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2015 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

kunne godt være der nogen der havde erfarringer med et af kablerne (eller begge)

Istedet for at bare købe det der er billigst fordi de fleste ofte vil sige, bare køb det der er billigst
der er så lille forskel på billige kabler at kun meget få kan høre forskel, så længe stikkene er af god kvalitet.

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2015 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

lille_smed skrev:
du kan da bruge dem begge .. men tror ikke på du vil kunne høre den store forbedring da det er en ændre sag , vil jeg tro
du får mere ud af at købe en anden dac og sætte imellem  cd og forstærker .. kommer an på hvilket udstyr du ellers har .. om det er i stand til at
afsløre det

Som nævnt jeg synes rotelen lyder bedst analog samlignet med at bruge min blueray og
så den dac der er i min forstærker(coaxial udgangen virker ikke på rotel sammen med forstærkeren)

Skal ikke have nogen extern dac da jeg mest bruger tidal hifi, men fandt min cd afpiller frem
og da jeg kun har noget billigt omkring 60kr 4sound kabel,
vil jeg godt bruge 150-200kr på lidt bedre kabel (synes den trods alderen på næsten 23 år
lyder godt)

Skal måske have købt en brugt rotel cdafspiller på G&G (200kr) da min har løse front knapper,
synes også 300-400kr er rigeligt når jeg bruger tidal mest. 

Miav
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2013
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 31 Oktober 2015 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

AM-kablet er et rigtigt godt kabel til pengene, tror det bliver svært at finde noget i samme prisklasse også brugt, der lyder bedre. Vi
snakker jo kun 130,-kr. for et stereo sæt.

Men går du op og bruger 500,-kr. eller mere, kan du sagtens finde kabler både nye og brugte der er bedre, men om du vil opleve
forskellen ret stor, er svært at sige da udstyret også har meget at sige, så du må ud og låne og lytte.
Til top Vis Miav's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Miav

BLund
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 23 August 2014
Lokalitet: Øerne
Sendt: 31 Oktober 2015 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Et Linn Black interconnect kan erhverves brugt for 300-400 kr og er supergodt til nyprisen som vistnok var små 1000 kr

Et Rega Klotz klon kan erhverves over eBay for 300-400 kr og er sørme også et ganske forrygende signalkabel

med Begge ovenstående er du sikker på rigtig god kvalitet og lydgengivelse, Linn stikkene kan sidde lidt vel fast så hvis du skifter tit så snup Klotz'en, den er lidt bedre i mine ører hvor Linn'en har en anelse varme, begge en ren fornøjelse til prisen og absolut ikke det svage led i din verden.

I øvrigt findes der Flashback cables i UK, han håndlaver nogle særdeles seriøse løsninger efter ordre og sender indenfor 48 timer med returret, også et godt alternativ
Til top Vis BLund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BLund

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 31 Oktober 2015 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

Som miav skriver, så er AM kablet ret godt. bruger det selv flere steder i min setup. Mellen for/effekt, fra Dac til pre og fra RIAA till pre. Kan anbefale det.  

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2015 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

300-400kr er måske lige i overkanten, det bare noget istedet for det 4soundkabel jeg bruger,
måske er det ok men tænker når jeg vil bruge min cdafspiller analogt,måske opgradere
så ville et lidt bedre kabel være på sin plads, der er trods alt lidt forskel på tidal hif (har en god dac og kabel)
og en cd via en god cdafspiller (om den den ikke burde være så stor)

Valgte Qed kablet, da am kabel skulle en anelse hårdhed i toppen (ifølge mikkel) hvor qed kablet skulle mangle lidt finesse.

Skal bare have fundet ud af om jeg skal hente en billigt cdafspiller magen til den jeg har med en intakt front eller købe noget andet (under 500kr)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes