| Forfatter |
|
Rasmus S Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 682
|
| Sendt: 11 Maj 2004 kl. 08:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Er der nogen der har lavet en sammenligning af Holfi's SB Feet mod SD Feet?
Jeg har aldrig set fødderne fra Holfi, men kan læse mig frem til at de er knap så høje som SD?
SD har jeg selv erfaring med. De gjorde det godt på fyrtræs gulv med mine gamle Signature 8 MKII. Dog synes jeg de var en tand for bløde i det, selvom det var 25-50kg udgaven. Højttaleren bevægede sig en del ved berøring + den var ikke uden videre til at få i vatter, først og fremmest pga. af, at enhedernes vægt foran til fik dem til at dykke en smule og også til siden hvis planken i gulvet ikke var helt plan.
Kunne derfor tænke mig at høre noget om Holfi's!
Får mine nye Beethoven højttalere imorgen, ville jo være fedt at være godt forberedt .
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 11 Maj 2004 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft begge typer og jeg foretrækker klart SD. Det er meget normalt, at højtaleren står og "blævrer" lidt med SD fødder.
|
| Til top |
|
| |
Rasmus S Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 682
|
| Sendt: 13 Maj 2004 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
| Jeg har haft begge typer og jeg foretrækker klart SD. |
|
|
Kan du komme med en begrundelse? .
|
| Til top |
|
| |
Micker Branchemedlem

Hi-Fi Klubben
Bruger siden: 04 Februar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 461
|
| Sendt: 13 Maj 2004 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
og evt. et link til hvor man kan købe sd og holfi fødder, så vil jeg blive glad
|
| Til top |
|
| |
Munken Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 209
|
| Sendt: 13 Maj 2004 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg her ikke prøvet SD, men har selv Holfi´s under både højtt. og elektronik. Og jeg er slet ikke i tvivl om deres effekt, især under højtt. Bassen står klarer, dybere og mere præcis, og mellemtonen og diskanter er meget mere åben...
-Om SD´s er bedre skal jeg ikke kunne sige, men kan helt klart anbefale Holfi´s.
p.s. Micker, Holfi´s fødder kan købes i hifiklubben. (samme sted som forhandler Holfi...)
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
| Sendt: 15 Maj 2004 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rasmus S skrev:
|
Hej,
Er der nogen der har lavet en sammenligning af Holfi's SB Feet mod SD Feet?
Jeg har aldrig set fødderne fra Holfi, men kan læse mig frem til at de er knap så høje som SD?
SD har jeg selv erfaring med. De gjorde det godt på fyrtræs gulv med mine gamle Signature 8 MKII. Dog synes jeg de var en tand for bløde i det, selvom det var 25-50kg udgaven. Højttaleren bevægede sig en del ved berøring + den var ikke uden videre til at få i vatter, først og fremmest pga. af, at enhedernes vægt foran til fik dem til at dykke en smule og også til siden hvis planken i gulvet ikke var helt plan.
Kunne derfor tænke mig at høre noget om Holfi's!
Får mine nye Beethoven højttalere imorgen, ville jo være fedt at være godt forberedt .
|
|
|
Hej Rasmus !
Tillykke med dine nye højttalere. Jeg har en lille bemærkning til SD-fødderne under nævnte højttaler. Beethoven er ikke særlig bred, så stabiliteten på underlaget vil være skrøbelig med SD-feet eller Holfi-feet. De kan vælte meget let med denne anordning, så pas på. Jeg har brugt SD-feet under mine ProAc med stor glæde. Men disse står også på en bredere plint. SD-feet fungere rigtig godt. Og de virker. Jeg er blot bange for i tilfældet med dine Beethoven, at det vil være for ustabilt. Prøv evt. at kigge efter alternativer. Jeg tror der kan være en risiko for at de vælter, ved en uheldig ubemærket berøring. Har iøvrigt bemærket Pascal bruger Coldrays under sine.
Good luck __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
| Sendt: 16 Maj 2004 kl. 01:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg har Beethoven højtalerne og jeg benytter også SD-Feet på dem, og jeg vil give "HOLBERG" 100% ret, du skal være forsigtig, da de netop er temlig smalle, jeg har gået og tænkt på at lave mig en lidt bredere "plint" af MDF/HDF eller Granit som HT kan stå på med SD-Feet under sig, da jeg må indrømme at jeg ikke er glad for at mine fine Beethoven kan vælte så let...

|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 16 Maj 2004 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rasmus S skrev:
jdg1 skrev:
| Jeg har haft begge typer og jeg foretrækker klart SD. |
|
|
Kan du komme med en begrundelse? .
|
|
|
SD fødder virker som om de er af bedre kvalitet. Virkningen er heller ikke til at tage fejl. Holfi fødderne er ganske udemærkede, men SD fødderne er bare bedre. Bassen bliver strammet helt op med dem!
mht. coldrays så kan disse ikke anbefales til trægulv. Coldrays fungerer ved hjælp af et tilkoblings princip, dvs. musikken går direkte i gulvet. Og det lyder bestemt ikke kønt på fyrretræs-plankegulv 
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
| Sendt: 11 Marts 2005 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Under den nylige udstilling i KBH snakkede jeg med folkene fra Holfi de mente at SD ikke var helt korrekt lavet de havde lavet lyttetest på det.Anyway jeg købte et sæt til udstillingspris men jeg syntes ikke om det det virker som om det bliver mere tam i lyden i forhold til spikes på en flise.Jeg brugte dem på flisen.Det skal nævnes at jeg også har de alm. SD de bruges nu under forstærkerne mellem flisen og gulvet tror de gør mere lykke her.
Vil ikke afvise at de fødder kan noget i bassen afhængig af forholdene men man risikerer bare at miste noget et andet sted vil jeg mene.
Holfi fødderne er sendt retur iøvrigt fin service man kan det. __________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
| Til top |
|
| |