Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. maj 2025 | 21:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Super Tweak ! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jkuntz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Maj 2004
Status: Offline
Sendt: 20 Maj 2004 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ikke lade være med at trække på smilebåndet når jeg sidder og læser indlæg her på hifi4all. Der bliver diskuteret og anmeldt hardware i lange baner, alt sammen med udgangspunkt i anlæg, højtalere, indretning af stuen/lytterummet o.m.a

I mine øjne er meget af snakken grænsende til fanatisme, eller mange har i hvert fald en nærmest religiøs indstilling til det at lytte til og nyde deres anlæg. Nuvel.. Jeg lytter og nyder ganske som jer at lytte til et ordentligt og velspillende anlæg. Men når snakken begynder at gå på, om forstærkeren lyder bedst på den ene eller anden slags fødder, eller om det er bedst med blå eller røde dioder, hvilken farve giver den bedste lyd ;o) OK, den sidste er vist ikke blevet vendt endnu – Ja, så står jeg af.

Grunden til at jeg smiler skævt, er den simple at alle tweaks, som før beskrevet tager udgangspunkt i noget hardware betonet. Knapper, fødder, kabler lytterum o.s.v. Det er da også en forudsætning for at få mere ud af anlægget, at der ofres lidt ekstra på alt det som producenterne sparer på, for at holde konsum prisen i bund. Men jeg kunne godt tænke mig at vende tingene lidt på hovedet, bogstaveligt talt…

Her kommer mit ’Super Tweak’ – En ven til mig, er søn af en læge. Denne (vennen) får jævnligt foretaget en såkaldt øreskylning af sin fader. Det er nemlig ikke muligt at rense sine øregange optimalt helt ind til trommehinden, med en ganske normal vatpind. Denne øreskylning bevirker for de fleste menneskers vedkommende en forøgelse at hørelsen på helt op til 20% eller mere. Specielt i de øvre frekvensområder. Og bedst af alt, så er denne tweak både videnskabeligt underbygget og frem for alt gratis.

Så fat telefonen og bestil tid hos din doktor til et simpelt øre-tweak og vent så bare lidt med de blå dioder ;o)

Til top Vis jkuntz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkuntz

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 20 Maj 2004 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

det var dog det stiveste! helt gratis og uden at udsætte anlægget for div fare!

-DD-
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Aalborg
Sendt: 20 Maj 2004 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Hm.. Det havde jeg aldrig taenkt paa... Grin... Men smart er det da isaer naar man ingen penge har til Spikes Osv.
Til top Vis -DD-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -DD-

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 20 Maj 2004 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

Problemet er jo at så lægger man endnu mere mærke til hvilke punkter der kunne forbedres

Karsten

Til top Vis StudioSound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StudioSound Besøg StudioSound's Websted

-DD-
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2004 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

JA... Jeg tror faktisk at jeg skal ug investere i noget bedre hQjtaler Kabler... Det er noget billigt 4,0mm Fra BilDillen  Overvejer faktisk at kQbe noget Audio Maigc Cyber Cable Men ved ikk helt endnu!

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 20 Maj 2004 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

He He, den var faktisk god, kunne være man skulle prøve...

Men har du selv prøvet at lege med forskellige fødder til Højtalerne og anlæget??

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B

-DD-
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2004 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

Nej ikk endnu! Der fulgte nogle Gele fQdder af en slags med til mine CW hQjtalere, men bassen gaar lige lige i gulvet.... Men satser lige paa nogle Spikes af en slags.

jkuntz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2004 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

Bjørn B skrev:

He He, den var faktisk god, kunne være man skulle prøve...

Men har du selv prøvet at lege med forskellige fødder til Højtalerne og anlæget??

Jeg kan kun sige Prøv Det ! Det virker ;o) Nej, jeg har ikke eksperimenteret så meget med forskellige fødder. Mine højtalere er lavet af tre lags MDF hvor den midterste plade kun er en ramme. I hulrummene er der fyldt ovntørret sand, så de vejer 40 Kg/stk. Pt. har jeg valgt at sætte dem på nogle kraftige filtpuder, dels af hensyn til lyden, men også for at skåne mit pakketgulv lidt ;o)

VH - Jesper 

-DD-
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2004 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

Jeg mangler bare lige lidt tegninger om Stands... KAn ikk huske Audio Magic's Stands... Saa hvis i har nogle saa mail dem meget gerne til mig

HyBrider
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 20 Maj 2004 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

-DD-: Audio Magic

jkuntz: jeg tror også jeg skal forbi min læge og ha' renset øregangene
Jeg har et par gange fået det gjort efter at have haft det ene eller begge stoppet, og så skal jeg lige love for, at man kan høre noget bagefter!

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 20 Maj 2004 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Øreskylning er kun et gratis tweak, hvis man gør det der hjemme selv!!! Så tag din ørebrusertelefon, ring til "vandmanden" og skru godt op for det varme vand!!! Gøres det ved hver grundrengøring, skulle problemet med stoppede ører være et ikke eksisterende problem, for mig 10hver10fald!!!  
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Peter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 20 Maj 2004 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

hvad hvis man tilsætter lidt koldpresset lindolie til skyldevandet, -tror i så der er lidt extra at hente
Til top Vis Peter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter

chrliv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Sendt: 20 Maj 2004 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

Øreskyllesæt kan købes i håndkøb på apoteket, pris ca. 65,-kr.

Link:http://www.orionpharma.dk/page?id=2444&key=4741

Hilsen Christian.

ps. seriøs sædophobning kan også medføre nedsat hørelse !

Til top Vis chrliv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chrliv

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2004 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Ang. sædophobning og tykhed bag ørerne, hvad så med en nakkebøjle til tandretning eller bedre endnu et par seler stramt om nakken, så skulle den ged vist være barberet!!! Hvis det var det jeg hørte; hallo er der nogen derude!!!  
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

jkuntz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2004 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Leth ville anbefale lindolie, ingen tvivl om det. Jeg vil blot lige advare imod alergiske reaktioner, som i værste fald kan medføre en nedsættelse af mellemtoneområdet og i yderste konsekvens audiotiv fasevending i det inde øre og her ved vi alle, at det ikke er til at komme til, hverken med vatpind eller øreskyller.

Jeg har personligt ikke haft problemer med tilstoppede øre, men har alligevel observeret en ikke ubetydelig forbedring af hørelsen ved en rigtig ørespuling.

PS. Lægens ørespuler er altså ikke for børn. Det er en ordentlig muggert og ikke som dem på apoteket ;o) Ja ja... Tag i bare pis på det, men med alle de små tweaks som i mener forbedrer lyden, er der her tale om en ægte og mål/hørbar tweak. Prøv den hvis du tør høre dit anlæg i virkeligheden  

PPS. Efter jeg har fået skyllet øre, hører jeg englene synge hver gang jeg hører musik. Så jeg har ingen problemer med ophobninger bag ørerne ;o) Ellers tror jeg nok man kan blive tappet, for et beløb der er mindre end hvad én meter kabel koster.

Vh Jesper

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 20 Maj 2004 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

chrliv skrev:

ps. seriøs sædophobning kan også medføre nedsat hørelse !

Ja, man skal passe på ikke at få bestilt tid til en ørepuling..

Til top Vis StudioSound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StudioSound Besøg StudioSound's Websted

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Maj 2004 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

Ingen tvivl om at øreskylning virker, men hvor tit skal man så gå til "kødsnedkeren"??? Kan man selv gøre noget på en lastbilsvaskeplads, de har jo højtryksspulling??? Kunne den meter kabel evt. bruges til noget fornuftigt, jeg mener, det er jo svært at proppe et frottehåndklæde gennem hovedet??? Angående mellemtonetab, giver det ikke en mere linialret høretærskel-frekvensgang???  

chrliv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Sendt: 21 Maj 2004 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

Min bedre halvdel som er sygeplejerske, påpeger at øreskylning helt sikkert har en høremæssig effekt, men AT ØRESKYLNING IKKE SKAL BLIVE EN VANE. DER ER EN INFEKTIONSRISIKO OG DER KAN OPSTÅ BESKADIGELSE AF TROMMEHINDEN. Man kan derfor få nedsat hørelse pga. øreskylninger !! Der kan være tale om en kronisk tilstand, hvor hørelsen forbliver nedsat !  Det var vel ikke lige det sjoveste, når man nu er hifi-gal ?

Hilsen Christian.

Til top Vis chrliv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chrliv

jkuntz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Maj 2004 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

Har du meget store øre, vil jeg helt klart anbefale lastbil-højtrykspuleren ! Prøv evt. Shell’s Formel – audio1 vask. Den er godt nok tilpasset bilstereo, men med en lille dråbe sulfo i det sidste skyllevand, skulle du kunne undgå problemet med bilstereolyd i hjemmebiografen.

Bortset fra det, må det bero på et individuelt skøn hvor tit det er påkrævet med en ’tunnelrens’ Men prøv det INDEN du skifter kabler til 40,000,- Det kunne jo være det var spild af penge

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Sendt: 21 Maj 2004 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

chrliv skrev:

Min bedre halvdel som er sygeplejerske, påpeger at øreskylning helt sikkert har en høremæssig effekt, men AT ØRESKYLNING IKKE SKAL BLIVE EN VANE. DER ER EN INFEKTIONSRISIKO OG DER KAN OPSTÅ BESKADIGELSE AF TROMMEHINDEN. Man kan derfor få nedsat hørelse pga. øreskylninger !! Der kan være tale om en kronisk tilstand, hvor hørelsen forbliver nedsat !  Det var vel ikke lige det sjoveste, når man nu er hifi-gal ?

Hilsen Christian.

Jep, den kan jeg bekræfte. Det var beskeden fra min egen læge en gang han havde spulet mig.

I øvrigt - lad være med at bruge bruseren, det skubber bare skidtet længere ind. Hvis man gør det selv med appotekets, så sørg for at vandet er tempereret (37 grader), hvis det er for koldt bliver man meget rundtosset og risikerer at besvime .

mvh

Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes