Tilbage til HIFI4ALL.DK 30. maj 2025 | 03:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Nordost Blue Heaven (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Svinefar
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 25 Maj 2004 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Er der nogen, der kan fortælle lidt om dette interconnectionkabel? Hvordan lyder det?
Til top Vis Svinefar's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svinefar

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 Maj 2004 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Generelt er NO meget lyst i lyden. Meningerne om NO er MEGET delte. Jeg har forsøgt med dette på mit anlæg (dog ikke lige Blue Heaven) og det fungerede ikke rigtigt. Omvendt fungerer det fremragende på en kammerats anlæg bestående af SA højtalere og NAD forstærker + cd.

Jeg ville i hvert fald passe på med, hvad jeg kombinerede det kabel med.

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

Svinefar
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2004 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

Oki, jeg har et anlæg, der i forvejen er lyst i lyden, så det er måske ikke vejen frem.

Jeg læste bare et sted, at det var godt til at definere bassen lidt mere, og den egenskab kunne jeg godt tænke mig. Men ikke en lysere klang.

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2004 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

Jeg kan selvfølgelig ikke sige hvad det vil gøre ved netop dit anlæg, men for mig gav det klart en lysere klang. Jeg ville også kigge efter et andet kabel i dit tilfælde. Der er jo nok at vælge imellem

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

happy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Maj 2004 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Jeg har både Blue Heaven som signalkabel (balanceret) og som højttalerkabel. Generelt er jeg meget godt tilfreds med lyden og umiddelbart hænger kvalitet og pris sammen. I forhold til de tidligere kabler jeg har haft ( MIT 330, Audio Note AN-S, Audio Note AN-V) er der umiddelbart mere hul igennem.

Jeg er enig med Rune-Nielsen i, at NO lyden er meget smag og behag, men i mit setup (primare og SA) fungerer det fint.

Hvis jeg skal beskrive lyden må det være neutral, homogen og slank. I forhold til mit seneste signalkabel MIT 330 Series Two, som i mit setup virkede lidt voldsomt har Blue Heaven kablet rettet op på mange af de skavanker, som jeg umiddelbart syntes, at MIT kablet havde.

VH/Happy

Til top Vis happy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af happy

Svinefar
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2004 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

Uha, det sgu så svært at vælge. Jeg har et roksan anlæg, som er ret lyst/naturligt i det, hvilket jeg godt kan lide, men det kan til tider også blive lige lidt for meget, så det er ikke den egenskab, jeg vil fremme.

Og der er bare et brugttilbud til 900 for sådan et nordost, hvilket jeg mener, er en helt god pris. Tror bare at jeg må ned til en forhandler og låne lidt forskellige, hvis de ellers er med på den.

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2004 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

Tjaee. Ellers kan jeg normalt godt lide at købe brugte kabler. På den måde kan man teste lige så længe man vil imod sit gamle kabel, og finde ud af hvad man bedst kan lide. Har man købt til en fornuftig pris, kan man ofte sælge kablerne videre igen uden det store tab. Det er min måde at gøre det på

Mit Hifi

Svinefar
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2004 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

Ja, det skulle nok være muligt. Trods alt er det jo heller ikke fedt at have det perfekte anlæg i første forsøg. Der skal jo leges lidt... hvilket jeg tror hovedparten herinde kan skrive under på ;)

Jens Mortensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 28 Maj 2004 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Jeg har gode erfaringer med Monitor Lemnos fra Dansk Audioteknik. Min anlæg var lidt lyst i klagen, og det nævnte kabel tilføjede noget varme, som jeg er meget glad for. prisen ligger på ca. 900,- for 0.7 - 0,8 meter.

Med venlig hilsen

Til top Vis Jens Mortensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jens Mortensen

Svinefar
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2004 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

Jeg endte med at købe et tara labs air 3 i stedet. Og hvilken vellyd der bredte sig. Det er ikke et kabel, der umiddelbart har farvet lyden, men stereoperspektivet er blevet bedre og nu svinger musikken langt mere end tidligere. Så dynamikken er kommet meget bedre frem, hvilket jo en en herligt effekt.

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 Juni 2004 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Og det er det som typisk sker, når man skifter sit 10kr´s kabel ud med noget bedre, heldigvis!!!  
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 02 Juni 2004 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

Nordostkabler generelt gør ikke lyden lys i den forstand at bassen forsvinder. Det er desværre en udbredt og forkert opfattelse. hvis man har noget ordentligt grej, skal bassen nok være der - uanset om kablerne er NO eller ej. Jeg tror det vil gøre sig fint med resten af dit anlæg.

mvh. malthe

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK

Svinefar
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2004 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:
Og det er det som typisk sker, når man skifter sit 10kr´s kabel ud med noget bedre, heldigvis!!!  

Det er sandt. Det kan gøre en kæmpe forskel. Men nu var det et audio quest sidewinder, jeg skiftede fra, så det var ikke et helt ringe kabel. Forskellen i lyden er da heller ikke heller umiddelbart så stor. Men den absolut vigtigste effekt, som har gjort, at jeg bla har købt for 500 kroner nye cd'er og tilbragt 3 timer i træk foran anlægget, hvor musikken blot er blevet nydt, er, at det er blevet meget mere musikalsk at lytte til. Det svinger :)

Jeg har ikke haft mulighed for at teste det direkte op imod nordost-kablet, så jeg skal ikke sige om samme effekt ville have gjort sig gældende der.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes