Forfatter |
|
Wizdrake Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 418
|
Sendt: 07 Juni 2004 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil lige lave min egen tråd ;) .. på grundlag af det nok snart er roskilde jeg skal være en uges tid .. så vil det vel være klogt nok med et par ordenlige ørepropper ..
nogen musiker eller koncert gænger der ude som har gode erfaring med nogen .. havde selv nappet et par sidste år som var gode .. kan dog ikke huske hvad det var for nogen 
Så hvis der er nogen forslag .. post away
-------------------------------------------------
Fixet placering __________________ make it great
- Min kollegiebio
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 07 Juni 2004 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis du virkelig har dine øre kært, så slå et smut forbi den nærmeste større musik forretning. ørepropper, "custommade" såvel som almindelige fås fra 200 og op efter, for cirka 600 kan du få maks. kval. til dinehøjt skattede organer
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
Svinefar Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 407
|
Sendt: 07 Juni 2004 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep, der er 3 løsninger:
- Den billige: De gule ørepropper fra apoteket til 3.5 kr. Tager 25 db men gør musikken meget mudret
- Mellempris: 'Juletræ' I musikbutikker kan man få nogle, der koster omkring 250 kr., som tager ca 15 db af lyden i hele spektret. De virker god, da musikken lyder mere eller mindre realistisk. Men de dæmper for lidt til min smag
- Dyre: Som nævnt i ovennævnte indlæg. Ørepropper der bliver støbt, så de passer til dine ører. Kender ikke så meget til dem, men efter hvad jeg hørt hørt, er det vejen frem for musikelskere, der også gerne have sin hørelse til næste koncert. De er dog ret dyre, måske 1000 kr..
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 11 Juni 2004 kl. 01:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja, den sidste jeg kender der købte nogle kom af med 1200.
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
troelskn Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 865
|
Sendt: 11 Juni 2004 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
troelskn Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 865
|
Sendt: 11 Juni 2004 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
de koster ca 1500, man kan skifte filter i dem så man selv bestemmer dæmpningen mellem 9-15-25 db. Der følger 1 filter med, efterfølgende koster ca 450,-.
De er frekvenslinære uanset dæmpningen.
Min kone og jeg skal have nogle. Vi har snakket om det i lang tid, bare aldrig gjort noget ved det.
__________________ Hvis kunst kræver engagement; Er moderne musik dermed kunst?
|
Til top |
|
|
Essoxfly Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 164
|
Sendt: 11 Juni 2004 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vil jeg lige tillade mig at bryde ind i Wizdrake´s tråd med et tillægs spørgsmål. Kan disse custom ørepropper bestilles til bestemte frekvensområder?
__________________ Mvh. Essoxfly.
Det er oplevelsen der tæller.
|
Til top |
|
|
obi jon kenobi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1197
|
Sendt: 11 Juni 2004 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
ESSOX: Tror det ikke umiddelbart, da filtrene er lavede på forhånd. Men prøv at kontakte REXTON, de laver sådanne ørepropper.
Ellers kan jeg kun anbefale "Custom" propper. 1: De sidder som de skal - ingen ømme øregange her! 2: Lyden er suveræn!
MEN: De er dyre - i omegnen af 1500 - så medmindre man har mange penge, eller man er udøvende musiker, kan man nok godt klare sig med lidt mindre til en festival. Tænk også på at til festival kan meget ske, og disse propper er sarte. Og det er altså surt at tabe/ødeægge sine 1500 kr. ørepropper i en festivalbrandert. __________________
|
Til top |
|
|
Wizdrake Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 418
|
Sendt: 11 Juni 2004 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Personligt vælger jeg at skaffe et par juletræer til dette års roskilde .. hadder de små gule ting der er bare PROVO .. __________________ make it great
- Min kollegiebio
|
Til top |
|
|