Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 00:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Valg af kabler til mit anlæg? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
enoch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 11 Juni 2004 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg er lige blevet den lykkelige ejer af et par Vienna Acoustics Strauss højtalere. Jeg er i gang med den store opg. tur på hele anlægget og nu er det kommet til kablerne.

Jeg skal købe mig nogle nye højtaler kabler på min. 2 X 2.5M og 0.5M interconnectere fra preamp til effekt. samt fra preamp til CD.

Men der er jo mange muligheder

Jeg har set og hørt om følgende som virker interessante:

Duelund http://steenduelund.dk)
Mictor (http://www.mictor.dk)
Betram (http://www.audiokabel.dk)
TMC (http://www.the-music-cable.com)

Nogen der kan anbefale andre samt har nogen meninger/erfaringer om disse kabler samt måske erfaringer med lige præcis Vienna Acoustics Strauss højtaleren og vælg af kabler?
Til top Vis enoch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af enoch

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 11 Juni 2004 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

Kan kun sige at de ultimativt bedste kabler jeg har prøvet mine strauss med er 4 x 2 m TMC kabler.. Jeg er stoppet med at lytte på kabler !! kun et spørgsmål om hvornår de ankommer fra down under.. Har prøvet lidt af hvert.. dog hverken duelund (hører ikke til hans tilbedere desværre)  må med skam indrømme at jeg heller ik har prøvet mictor på dem, men ellers har jeg haft besøg af lidt af hvert.. en del forskellige transparent, både med et og to kabler pr side.. Teralabs har os været forsøgt, Audio quest, osv osv ja selv fonas tykkeste til 20 kr pr meter har jeg liggende i tilfælde af at hurtig kommer forbi... (kan han betegne som endnu en invitation) 

og BTW tillykke med dem  

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Pascal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 11 Juni 2004 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

Lige for at klargøre, hvilke Tara Labs har du prøvet med?
Til top Vis Pascal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pascal

micjen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003
Sendt: 11 Juni 2004 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

Du kunne evt. prøve bks http://www.bksaudio.dk/dkkabler.htm 

www.audiocompagniet.dk har tilbud på nogle af dem for tiden

Til top Vis micjen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micjen

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Sendt: 11 Juni 2004 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

Pascal af tera Labs Har jeg prøvet Helix 8 (ja ved godt det er et biwire kabel) og air 2..
Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

enoch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juni 2004 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:

Kan kun sige at de ultimativt bedste kabler jeg har prøvet mine strauss med er 4 x 2 m TMC kabler.. Jeg er stoppet med at lytte på kabler !! kun et spørgsmål om hvornår de ankommer fra down under.. Har prøvet lidt af hvert.. dog hverken duelund (hører ikke til hans tilbedere desværre)  må med skam indrømme at jeg heller ik har prøvet mictor på dem, men ellers har jeg haft besøg af lidt af hvert.. en del forskellige transparent, både med et og to kabler pr side.. Teralabs har os været forsøgt, Audio quest, osv osv ja selv fonas tykkeste til 20 kr pr meter har jeg liggende i tilfælde af at hurtig kommer forbi... (kan han betegne som endnu en invitation) 

og BTW tillykke med dem  

Okey.... Jeg har som sagt også kigget på de "kun" 500$ for 2X2.5M. Hvor i landet kommer du fra det kunne jo være "sjovt" at sammenligne med Mictor?

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 12 Juni 2004 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:

og BTW tillykke med dem  

Er disse TMC kabler multicore, eller solidcore kabler?

Ellers kan jeg klart tilslutte mig Bertrams kabler. Jeg har netop nu, fuldendt mit Bertram slangetæmmeri, og køre nu med kabler fra Bertram i hele afspiller kæden. Denne totale udskiftning fra mine gamle multicore kobber-kabler og over til mit nye sølv-solidcore kabel set-up, har haft samme store effekt, som det ville være at få opgraderet med noget nyt godt hardware til stereoen.

til Hr. Bertram herfra.

Til top Vis Mr. High Fy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. High Fy

lasse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 Juni 2004 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Måske man også skulle prøve at høre på noget "Van den Hul"-kabel, bare et forslag
Til top Vis lasse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lasse

enoch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juni 2004 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

Mr. High Fy skrev:
Live21 skrev:

og BTW tillykke med dem  

Er disse TMC kabler multicore, eller solidcore kabler?

Ellers kan jeg klart tilslutte mig Bertrams kabler. Jeg har netop nu, fuldendt mit Bertram slangetæmmeri, og køre nu med kabler fra Bertram i hele afspiller kæden. Denne totale udskiftning fra mine gamle multicore kobber-kabler og over til mit nye sølv-solidcore kabel set-up, har haft samme store effekt, som det ville være at få opgraderet med noget nyt godt hardware til stereoen.

til Hr. Bertram herfra.

TMC er så vidt jeg kan se solidcore kabler.. Havde heller ikke noget imod at købe Betram's kabler synes dog bare efter alt den omtale han har fået at de er blevet way for dyre... Hvilke versioner kører du med af hans kabler?

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 12 Juni 2004 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Jeg har et "gammelt" singlewire kabel, som hedder Model. 2. Et "gammelt" prototype digi kabel (også sølv) 2 signal kabler. Fra DAC til Pre. Model 4. Fra pre til power. Model. 6. Med hensyn til prisen, kan vi godt blive enige om at det er mange penge for kabler, men har man et godt anlæg, med en god porsion neutralitet, og før - lige som mig -  har kørt med, især, multicore kobber-kabler i budget, til mellem kval. (hvad nu det end er??), så er der mulighed for et kvalitets løft i sin lyd, der godt kan gå hen og stå i mål med de penge man har brugt på sine kabler.  
Til top Vis Mr. High Fy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. High Fy

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 13 Juni 2004 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Du kunne også prøve Supra Sword. Jeg lånte et sæt af en kami og efter min oplevelse/opfattelse var lyden mere detaljeret i forhold til min Supra Quattro 4X4.0.
Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes