Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 23:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Valg af kabel (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tblaster
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2004
Status: Offline
Sendt: 12 Juni 2004 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg står og skal til at invister i kabler til mit system, til at overføre lyd og billed mellem mine systemer og vil derfor gerne have nogle råd til hvad jeg skal vælge!

Mht. udstyr så har jeg pt. føglende:
Philips 32PW9525 (32" 100Hz)
Denon AVR-3805
Panasonic DVD-S75

Det jeg skal, er at overføre lyd fra min dvd til min forstærker og overføre billedet til mit tv endten direkte eller via min forstærker. Jeg ved ikke hvad er bedst så derfor vil jeg gerne have jeres mening omkring dette. Jeg mener nemlig at jeg læste noget omkring at forstærkeren kan forstærke billedkvaliteten hvis det køres igennem dem.

Jeg har kigget lidt på kabler og er faldet over Tech-Link XS serien som andre også anbefaler. Vil dette være det bedste mærke eller skal jeg vælge noget andet taget mit udstyr i betragtning.

Såvidt jeg er orienteret så skal jeg vælge et koaxialt til lyd og scart eller 3 RCA/ YCbCr til video. Er dette ikke rigtigt, eller skal jeg vælge noget andet hvis jeg kigger på kabler i længden mellem 1 og 3 meter, nok tættest på 3 meter?

Mht. måden jeg skal køre billedsignalet til tv'et på, hvilket af følgende er så bedst:
DVD til tv: scart --> scart
DVD til tv: 3 RCA/ YCbCr --> scart
DVD til forstærker til tv: 3 RCA/ YCbCr --> 3 RCA/ YCbCr ... 3 RCA/ YCbCr --> scart

Jeg vil gerne have at der også tages højde for at jeg har planer om på et tidspunkt at købe en bedre dvd afspiller. Således skal kablerne også kunne give en go' kvalitet sammen med en dvd afspiller til en 3000-5000,- kr, og mere generelt skal kablerne gerne være fremtidssikret!

Nå men lad mig endelig høre hvad I har af gode råd og vil anbefale mig! Desuden vil jeg gerne høre hvor jeg kan købe de forskellige kabler samt priser. Et kabel som "3 RCA/Phono Plugs to Scart Plug" kan jeg nemlig ikke finde på av-connections.dk!

På forhånd tak!

Til top Vis tblaster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tblaster Besøg tblaster's Websted

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 12 Juni 2004 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Der er ingen grund til at køre signalet gennem din receiver.  Det vil under ingen omstændigheder forbedre signalet (nok snarere tværtimod).  Selvfølgelig kan du så få receiverens OSD, men det betyder altså ikke det stor.

Så mellem din dvd og fjernsyn vil jeg anbefale SCART ixos 611.

Mellem dvd og receiver vil jeg anbefale COAXIAL supra trico.

Begge kabler kan købes her:

http://www.hificables.co.uk

(du sparer en del ved at købe der i forhold til i dk)

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

tblaster
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juni 2004 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Hvad er det der er så godt ved de 2 kabler du nævner? Har du nogen anmeldelser af dem? Tech-Link XS  er jo anmeldt af Hifi4All og fik den bedste vurdering!

Til top Vis tblaster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tblaster Besøg tblaster's Websted

octo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 12 Juni 2004 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

tblaster skrev:

Hvad er det der er så godt ved de 2 kabler du nævner? Har du nogen anmeldelser af dem? Tech-Link XS  er jo anmeldt af Hifi4All og fik den bedste vurdering!

Jeg har det techlink du nævner samt det førnævnte supra trico coaxial, det er begge glimrende kabler i god kvalitet med robuste stik. Supra-kablet er nok et af de mest anvendte til low-mid-end hjemmebioer pga. den forholdsvis lave pris samt gode kvalitet.

Til top Vis octo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af octo

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 12 Juni 2004 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

tblaster skrev:

der findes tonsvis af anmeldelser af de to kabler.  Søg lidt selv

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

tblaster
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2004 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

Jeg kan se at COAXIAL supra trico kablet er et 75 ohm kabel hvilket jeg også har fået at vide at man skal købe. Er der nogen der ved om Tech-Link XS er 75 ohm kabler?

Skal scart kablerne også være 75 ohm eller findes de ikke i det?

COAXIAL supra trico:
http://www.hificables.co.uk/ProductDetails/mcs/productID/109 75/groupID/711/categoryID/2399/v/3dfcb5f2-0729-4358-827c-8b5 77ab53874

tblaster
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2004 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

Desuden skal jeg gerne lige have svar på om det gør noget ved kvaliteten hvis man vælger 1m frem for 2m?

Jeg har fundet kablet (Supra Trico) her på en norsk side. Det lader faktisk til at deres priser er billiger end i england!
http://www.soundstyling.no/digital.php?css=1&varegr=88

Vi er vel enige om at deres kabel "Supra Trico-RCA m/PPX" er det samme som det I forslog eller hva?

Hvad betyder PPX? Og er det godt eller skidt?

Nu der snakkes så godt om Supra kablerne, kan det så anbefales at vælge en af deres SCART kabler også?
http://www.soundstyling.no/su_supra3.php?css=1&varegr=56

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes