| Sendt: 12 Juni 2004 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg står og skal til at invister i kabler til mit system, til at overføre lyd og billed mellem mine systemer og vil derfor gerne have nogle råd til hvad jeg skal vælge!
Mht. udstyr så har jeg pt. føglende: Philips 32PW9525 (32" 100Hz) Denon AVR-3805 Panasonic DVD-S75
Det jeg skal, er at overføre lyd fra min dvd til min forstærker og overføre billedet til mit tv endten direkte eller via min forstærker. Jeg ved ikke hvad er bedst så derfor vil jeg gerne have jeres mening omkring dette. Jeg mener nemlig at jeg læste noget omkring at forstærkeren kan forstærke billedkvaliteten hvis det køres igennem dem.
Jeg har kigget lidt på kabler og er faldet over Tech-Link XS serien som andre også anbefaler. Vil dette være det bedste mærke eller skal jeg vælge noget andet taget mit udstyr i betragtning.
Såvidt jeg er orienteret så skal jeg vælge et koaxialt til lyd og scart eller 3 RCA/ YCbCr til video. Er dette ikke rigtigt, eller skal jeg vælge noget andet hvis jeg kigger på kabler i længden mellem 1 og 3 meter, nok tættest på 3 meter?
Mht. måden jeg skal køre billedsignalet til tv'et på, hvilket af følgende er så bedst: DVD til tv: scart --> scart DVD til tv: 3 RCA/ YCbCr --> scart DVD til forstærker til tv: 3 RCA/ YCbCr --> 3 RCA/ YCbCr ... 3 RCA/ YCbCr --> scart
Jeg vil gerne have at der også tages højde for at jeg har planer om på et tidspunkt at købe en bedre dvd afspiller. Således skal kablerne også kunne give en go' kvalitet sammen med en dvd afspiller til en 3000-5000,- kr, og mere generelt skal kablerne gerne være fremtidssikret!
Nå men lad mig endelig høre hvad I har af gode råd og vil anbefale mig! Desuden vil jeg gerne høre hvor jeg kan købe de forskellige kabler samt priser. Et kabel som "3 RCA/Phono Plugs to Scart Plug" kan jeg nemlig ikke finde på av-connections.dk!
På forhånd tak! 
|