Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 00:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Antennekabler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 28 Juni 2004 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Nu taler man så meget hvor vigtig kvaliteten af kabler mellem forstærkere, afspillere, TV og højtalere er... men hvordan er det med antenne-kabler til TV'et og radioen?? Er byggemarkededernes slagtilbud med 10m til en flad 50'er det værd?

Har kvaliteten af sådanne kabler også meget at sige?

Til top Vis Zanetti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zanetti

boholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003
Lokalitet: København
Sendt: 28 Juni 2004 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

På TDCs Kabel-tv ja, siger min erfaring - især hvis du ser de kanaler, der ligger i 700-800 MHz-området. Jeg blev selv nødt til at købe en bedre kvalivare: Et kabel med fast/stiv inderleder.

Hørt på P3: "Kan du ikke forstå konsekvensen af at trykke enter?"
Til top Vis boholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af boholm Besøg boholm's Websted

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 17 Marts 2004
Sendt: 28 Juni 2004 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

Har selv TDC kabel TV, så er interesseret er iorden når man nu investere en bondegård i et godt TV!!  Har selv det kabel du taler om, men kom til at tænke på hvad det optimale egentlig er...
Til top Vis Zanetti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zanetti

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 Juni 2004 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg har også TDC Kabel tv, hvilke kabler anbefaler i mellem Radio og TV ??

Et forhandler link ville være kanon

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B

Evolator
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 29 Juni 2004 kl. 00:56 | IP-adresse registreret  

Hej.

Det bedste antenne kabler mellem Tvét og boxen. - Radio, og boxen. Eller Video og tvét. Er et Profigold med Feritring kerne på. Til at afhjælpe støj. Som jo bekendt give slør, og grumset/ dubbelt billede.

Det er oprindlig udviklet til de mere følsomme 100Hz tv. Men kan med fordel anvendes til 50Hz også. Erfaring fra mit Pana TX25W3E. I Sove værelset. Imellem Video, og det.

Feritring kernen er et slag filter. Der lige tager det værste. Det er meget synligt.

For 5 Meter er prisen KUN !  200kr. Så 1-2 Meter kan ikke vær dyr.  Hvis man kun behøver det. Kabler er et færdigt kable. D.v.s. med stik på.

Bruger det selv til mit ny indkøbt Panasonic TX36-PD30F. Da tvét fortjener bedst mulig billede. + Min mor som overtog mit tidl. Tv Panasonic TX32PK20. Bruger det. Hos hende har det været meget gavnligt.

Mvh. Evolator.

Til top Vis Evolator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Evolator

Hede
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 29 Juni 2004 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg syntes det var mærkeligt at Philips leverede et antenne kabel med feritkerner på til mit nye 9509. Er de nye 100hz så følsomme over for støj i signalet ?.

Til Evolator: Hvad hedder det Profigold kabel du bruger ?. 

Mvh.

Hede

Til top Vis Hede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hede

Evolator
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juni 2004 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Hede skrev:

Hej

Jeg syntes det var mærkeligt at Philips leverede et antenne kabel med feritkerner på til mit nye 9509. Er de nye 100hz så følsomme over for støj i signalet ?.

Til Evolator: Hvad hedder det Profigold kabel du bruger ?. 

Mvh.

Ok. Om Philips har lavet et An.kabel. Med feritkerne på. Skal jeg være usagt. Men vel tilfældet når du siger det.

Har kigget lidt på kassen til mit Profigold antenne kabel.  Og det ser ud til ydliger at hede : PGV8925. Nok et serie nummer.  Endvidder er det beskrevet som : Coax M - Coax F  100Hz Antenna Interconnect. x antal meter.

Men det er da bare at gå ind i en forretning hvor der handles med Profigold.

Man får ihvertfald rigitg meget for pengene ! 

Til dit spørgsmål.  Om 100Hz. Tv. Er mere følsomme for signalet en et ældre 50Hz tv.

Ja det er almindelig kendt. Og ikke noget nyt i. Omvent så skal man ikke tro det er katastrofalt meget mere følsom. Har man ellers et godt antenne signal. så er der i princippet ikke grund til at bekømre sig.

Jeg har bare købt et med Feritkerne fra Profigold for at tvét uanset hvad får et renere signal. Men ik fordi der var entlig grund til det.  

Havde STOFA kabel tv ude i sin tid. Hos min mor. For at måle problemet igennem hos hende. Og sagde at det var gode kabler vi anvente. Så problemet lå ikke der. For dårlig signal.  Kabler med helstøbte stik, og med F.Kerne er kun en fordel for nye tv idag. Fortalte han. Og klart noget han anbefalede andre. Derfor jeg gør det nu. Da jeg selv har set hvor meget det KAN gøre. Hvis lidt slør, og sne.  Problemet hos min mutter var Boxen. Ja det kunne jeg jo ikke gøre noget ved. hehe. 

Hede
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 29 Juni 2004 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret. Jeg har TDC`s kabeltv så signalet er ikke det bedste og 200 bananer er da til at overkomme så det skal da prøves.

Mvh

Hede

Til top Vis Hede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hede

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Sendt: 29 Juni 2004 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Har hi fi klubben det nævnte kabel? Lyder cool!
Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 29 Juni 2004 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

Evolator skrev:

Hej.

Det bedste antenne kabler mellem Tvét og boxen. - Radio, og boxen. Eller Video og tvét. Er et Profigold med Feritring kerne på. Til at afhjælpe støj. Som jo bekendt give slør, og grumset/ dubbelt billede.

Det er oprindlig udviklet til de mere følsomme 100Hz tv. Men kan med fordel anvendes til 50Hz også. Erfaring fra mit Pana TX25W3E. I Sove værelset. Imellem Video, og det.

Feritring kernen er et slag filter. Der lige tager det værste. Det er meget synligt.

For 5 Meter er prisen KUN !  200kr. Så 1-2 Meter kan ikke vær dyr.  Hvis man kun behøver det. Kabler er et færdigt kable. D.v.s. med stik på.

Bruger det selv til mit ny indkøbt Panasonic TX36-PD30D. Da tvét fortjener bedst mulig billede. + Min mor som overtog mit tidl. Tv Panasonic TX32PK20. Bruger det. Hos hende har det været meget gavnligt.

Mvh. Evolator.

føj for den da... 200kr/5m .. jeg skal bruge 15-20m til "boxen" ... måske endda mere..  .. jeg må se om billedet bliver acceptabelt efter jeg får skiftet alle kablerne på loftet..

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Kanonen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2004
Lokalitet: København
Sendt: 29 Juni 2004 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Det er dette kabel:

http://www.hifiklubben.dk/iz.asp?id=1|p|688|688|3797|pdetail &rv=3799

Koster dog 249,- for 5m, men det skal ikke forhindre mig i at købe sådan en sag til den 1. :D

Til top Vis Kanonen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kanonen

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Sendt: 29 Juni 2004 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

http://www.audiovisualonline.co.uk/ har det også. Ved dog ikke hvad de tager i shipping nu om dage...bestilte ved dem før de blev dyrer. Udemærket service.
Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov

Evolator
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juni 2004 kl. 02:54 | IP-adresse registreret  

Kanonen skrev:

Det er dette kabel:

http://www.hifiklubben.dk/iz.asp?id=1|p|688|688|3797|pdetail &rv=3799

Koster dog 249,- for 5m, men det skal ikke forhindre mig i at købe sådan en sag til den 1. :D

Syntes ikke Linket virkede da jeg klikkede på det.

200kr. Vejl. For 5 meter. Koster det hos Lyd & Billed i vodskov. Hvor en kammerat arbejder.

Venlig Hilsen Jimmi.

Evolator
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juni 2004 kl. 03:06 | IP-adresse registreret  

Witzel skrev:

føj for den da... 200kr/5m .. jeg skal bruge 15-20m til "boxen" ... måske endda mere..  .. jeg må se om billedet bliver acceptabelt efter jeg får skiftet alle kablerne på loftet..

Min besvarelse. 

15-20 meter. Kan heller ikke være bekostlig. Det kan jeg ikke tro. Det vil nok navlig være en fordel for dig, der skal bruge så mange meter. At købe et af slagsen. Da det godt kan påvirke signalet lidt med lange træk. Nu har jeg mest erfaring med korte træk, godt nok.

Profi har det med at være lidt billiger end så mange andre. Uden at gå på kompromi med kvaliteten. Har efter hånden haft en hel del af div. kabler fra dem. Alle med gode resultater tilfølge.

Har også et S-VHS kabel på 10 meter & Et kabel Coax pure Oxy på 80 cm til salg, fra dem. Hvis nogen skulle være int.  Se i Køb - Salg & Bytte.

Evolator
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juni 2004 kl. 03:17 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:
Har hi fi klubben det nævnte kabel? Lyder cool!

Ja de har ProfiGold produkter. Men pas på her ! De har det med at tage lidt for meget for det. Er selv før blevet snydt for 100kr. I overpris. Bare fordi jeg ikke kunne vente med at skulle ha noget. Og ikke så mig for.

Kan anbefale Lyd & Billede i Vodskov. De tager ikke for meget for sagerne. Og har et stort program hjemme af div. Tilslutninger.  Jeg selv har 2 Kabler fra Profi. Jeg ikke bruger, og gerne vil af med til en god pris.

Vh. Jimmi.

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 30 Juni 2004 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

Evolator skrev:

Witzel skrev:

Min besvarelse. 

15-20 meter. Kan heller ikke være bekostlig. Det kan jeg ikke tro. Det vil nok navlig være en fordel for dig, der skal bruge så mange meter. At købe et af slagsen. Da det godt kan påvirke signalet lidt med lange træk. Nu har jeg mest erfaring med korte træk, godt nok.

Profi har det med at være lidt billiger end så mange andre. Uden at gå på kompromi med kvaliteten. Har efter hånden haft en hel del af div. kabler fra dem. Alle med gode resultater tilfølge.

det kan godt være det bliver nødvendigt, men som sagt, så vil jeg først prøve med et alm antennekabel, af den tykke slags. For at se om det vil give et mærkbart resultat.. kabelføringen her på kollegiet er ikke den bedste.. men det virker (næsten)

Evolator skrev:

Har også et S-VHS kabel på 10 meter & Et kabel Coax pure Oxy på 80 cm til salg, fra dem. Hvis nogen skulle være int.  Se i Køb - Salg & Bytte.

Evolator skrev:

Jeg selv har 2 Kabler fra Profi. Jeg ikke bruger, og gerne vil af med til en god pris.

Salg af udstyr, henvises til brugtmarkedet.. og IKKE i forummet.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Demo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Sendt: 30 Juni 2004 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Jeg har stofa kabel tv og et philips pw 8818. Kabstrækningn er ca. 2-3 meter. Kan det betale sig at købe det nævnte kabel?
Til top Vis Demo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Demo

Evolator
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juni 2004 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

Demo skrev:
Jeg har stofa kabel tv og et philips pw 8818. Kabstrækningn er ca. 2-3 meter. Kan det betale sig at købe det nævnte kabel?

Om det kan betale sig. Er ikke et spørgsmål om man kun har brug for 2-3 meter.Det vil kunne batale sig selv med 1 meter. Hvis signalet ikke er det bedste. Så kan man hente noget her.

Men fejler din forbindelse ikke noget. Så skal man gør op med sig selv, om man vil gør noget ekstra ud af det. 

Stofa afbefaler det selv.

Demo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Sendt: 30 Juni 2004 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

afbefaler? mener du anbefaler?
Til top Vis Demo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Demo

Evolator
Forum Bruger