Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 16:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: kabelvejledning? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Soma
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 02 Juli 2004 kl. 00:16 | IP-adresse registreret  

Jeg har anskaffet mig en denon avr-3805 surroundreciever og et par B&W dm604 s3 højttalere som opgradering af mit gamle anlæg.

Mit øvrige udstyr er: () angiver hvilket kabel jeg benytter på nuværende tidspukt:

DVD: denon DVD 1600 (taralabs prism201d kabel)

centerhøjttaler: B&W LCR 60 s3 (taralabs nexa kabel)

baghøjttalere: B&W dm601 s3 (taralabs klara kabel)

subwoofer: dali SWA-12 (ixos 1004 gamma audition PC-OFC)

Til mine nye højttalere tænker jeg på at købe taralabs prism kabel.

Lyder det nogenlunde eller er der kabler der bør udskiftes? (og er der essentielle kabler der mangler??)

Kunne man også tænke sig at forstærkerens ydelse er for lille i forhold til at få det maksimale ud af højttalerne og i så fald hvad kan jeg gøre for at løse det problem?

Da jeg er lidt af en nybegynder på området vil alle råd være kærkommende

Til top Vis Soma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Soma

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 02 Juli 2004 kl. 00:53 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes at Tara Labs Omni 3 er et lækkert kabel! Det koster vidst 13-1.400;kr for 2*2m.
Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 02 Juli 2004 kl. 07:05 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:
Jeg syntes at Tara Labs Omni 3 er et lækkert kabel! Det koster vidst 13-1.400;kr for 2*2m.

Har også dette kabel og er også ganske godt tilfreds... håber dog på en bi-wire udskiftining engang ude i fremtiden... synes bare prisen på Omni3 passede bedre på min økonomi!!!  og jeg er ikke skuffet over dens præstationer!!

Til top Vis Zanetti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zanetti

Soma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juli 2004 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

Tak for rådene.

Men hvis jeg køber tara labs prism kabel for 250 kr/m så får jeg fem meter for 1250 kr det er billigere end Tara Labs Omni 3 og det er med bi-wiring. Er jeg galt på den eller er det fordi kvaliteten i Omni kablet bare er så meget bedre?

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 02 Juli 2004 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

Soma skrev:

Tak for rådene.

Men hvis jeg køber tara labs prism kabel for 250 kr/m så får jeg fem meter for 1250 kr det er billigere end Tara Labs Omni 3 og det er med bi-wiring. Er jeg galt på den eller er det fordi kvaliteten i Omni kablet bare er så meget bedre?

Vil mene Omni er bedre... men synes du skulle låne begge kabler med hjem og så lytte dig til hvilken der lyder bedst! For der er lige så meninger om kabler som de er i antal og det er kun dig selv der kan høre hvad du synes der lyder bedst!!

FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Bruger siden: 19 Juli 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 02 Juli 2004 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

Hej Soma.

Nu kan jeg se, at du er fra Staden og derfor har let adgang til diverse hifi-butikker. Det lader til at du har handlet i HiFi-Klubben, både hvad angår kabler og setup, hvilket jo er helt ok......meen, der er så mange forskellige forhandlere og producenter, så der skulle være muligheder nok.

Jeg er af den overbevisning, ligesom Zanetti, at du bør låne nogle kabler med hjem i en weekend, eller uges tid. Det må gerne være af forskellig fabrikat, så du kan lege lidt med lyden osv. Det skader jo ikke at prøve lidt nyt. Men så skal du nok gå andre steder end i Klubben, da de ikke forhandler meget andet end TaraLabs. Kig fx et smut forbi KT-Radio i Kbh. og se hvad de har liggende på lager.

Hvis de vil have en glad og tilfreds kunde, så låner de dig gerne nogle forskellige kabler med hjem.

God kabeljagt.

Mvh. FLEX

Til top Vis FLEX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FLEX

Soma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juli 2004 kl. 00:18 | IP-adresse registreret  

Jo tak, jeg vil prøve mig frem. Det er bare lettere for en nybegynder (som undertegnet) at lytte til hifi-klubbens 'eksperter'. Jeg ved godt at de allerhelst ser jeg køber deres produkter men det er lidt en kabeljungle for mig.

Men jeg kan forstå at der ikke er ET kabel der simpelthen er over dem ALLE men at det er øret der skal vurdere hvad der lyder bedst.  Men tak skal I have for jeres input

mvh soma

FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Sendt: 03 Juli 2004 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

Halløj Soma.

Jeg ved godt, at det er en kabeljungle at finde rede i, men det er kun dine øren, der kan fortælle dig, hvad du skal købe. Klubbens personale vil selvfølgelig prøve, at få dig til at købe deres kabler, og her tænker jeg på TaraLabs, da deres udvalg er meget begrænset.

Men som tidligere beskrevet er der altså en lang række forsk. producenter, der producerer langt bedre kabler, end dem du bliver stillet i sigte hos "Klubben". Giv dig tid til at finde den rette løsning. Du skal tænke på, at du skal lytte til dine kabler i meget længere tid, end det har taget dig at købe dem.

Lad evt. folk her på forum komme med nogle bud og så er det ellers ud i byen og låne dig frem. Men stadig er det bedste, rent økonomisk, at købe brugt!

Hvor mange penge vil dubruge på kabler, så kan det jo være at man kan give et bud på et kabel?

Mvh. FLEX

Soma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juli 2004 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

hej flex

Jeg hører en del musik så der skal det være i top. Min DVD/CD afspiller er ikke lige i top men det har jeg tænkt mig at rette op på når jeg engang kommer til flere penge.

Siden du siger at der findes mange bedre producenter af kabler end tara labs, så må der nødvendigvis være kabler der er bedre end andre hvor det ikke kun er en subjektiv vurdering...

Kan man få gode nok kabler til 2-3000 kr? Hvad bruger du i øvrigt selv?

mvh soma

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 03 Juli 2004 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Selvfølgelig findes der andre rigtig gode kabler, men synes overhovedet ikke Tara Labs skal undervurderes... deres kabler er fremragende! og det er IKKE for at forsvare HIFI-klubben!!!!

Soma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juli 2004 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

Hvad bruger I selv? Bare til inspiration

FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Sendt: 03 Juli 2004 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

Halløj igen....

Zanetti du har selvfølgelig ret i, at TaraLabs producerer nogle ganske fine kabler, men man skal op i en vis prisklasse for at få et kabel fra TaraLabs, der matcher konkurrenterne. Jeg vil bestemt ikke nedgøre deres produkter, da jeg også har hørt ganske vellydende kabler fra denne producent. Jeg prøver såmænd bare, at sige, at man bør være lydhør overfor andre produkter og ikke stole blindt på ekspedienterne i den ene eller anden butik. Det leder mig også hen til pointen om, at man bør låne nogle forskellige kabler i en rum tid, for at danne sig et overblik, eller skal man sige gehør over hvilke kabler, der klinger bedst i ens øren.

Soma, du siger, at du vil bruge 2-3.000 Kr. for kabler, så synes jeg også, at man med god ret har lov til at være en smule kræsen og ikke hoppe på hvad som helst.

Jeg selv bruger pt. Nordost Blue Heaven Rev. II og er ganske godt tilfreds med disse "slangeskind", men det er jo lige til den dag, hvor man har mange penge på kistebunden og noget andet fatter ens lyttemæssige interesse. Så kunne det godt tænkes, at jeg ønsker at prøve noget andet.

Jeg har bl.a. lyttet til nogle kabler fra Transparent, der virkelig svingede i den retning som jeg gerne vil have.

Et godt bud kunne også være Analysis Plus Solo Crystal Oval til ca. 4.000 Kr. eller Eichmann Express 6 til ca. 1.500 Kr. eller kabler fra Bertram fx modellen der hedder Bertram No. 4 til ca. 7.000 Kr.

Det er blot nogle forslag til nogle kabler, der kunne være spændende at prøve.

Håber du finder de kabler som bare et nr. one for dig.

Mvh. FLEX

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 03 Juli 2004 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

FLEX skrev:
Zanetti du har selvfølgelig ret i, at TaraLabs producerer nogle ganske fine kabler, men man skal op i en vis prisklasse for at få et kabel fra TaraLabs, der matcher konkurrenterne. Jeg vil bestemt ikke nedgøre deres produkter, da jeg også har hørt ganske vellydende kabler fra denne producent. Jeg prøver såmænd bare, at sige, at man bør være lydhør overfor andre produkter og ikke stole blindt på ekspedienterne i den ene eller anden butik. Det leder mig også hen til pointen om, at man bør låne nogle forskellige kabler i en rum tid, for at danne sig et overblik, eller skal man sige gehør over hvilke kabler, der klinger bedst i ens øren.

Det lød bare som en nedgørelse af Tara Labs, som jeg synes var en smule ufortjent. Men men... jeg er HELT enig med dig!!!!! Det er vigtig at danne sig sin egen mening, men det kan selvfølgelig være svært, når man har bevæget sig ud på et område hvor ens viden og erfaringer er begrænset og så har man jo tendens til at tro på eksperterne. Jeg er bestemt ikke ekspert indenfor kabler så lod mig klart råde af såkaldte eksperter og lød så mine ører bestemme resten. Men jeg lod mig så sandelig også råde af alle jer herinde. Ser jeres viden som den absolut vigtigste og vil da klart helst have gode råd herfra inden jeg kaster mig i handler... inhabilitet er en frygtelig ting!!!!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes