Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2025 | 20:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Optisk fiber kabel (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 08 August 2004 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Kan se på min forstærker samt CD-afspiller at der er mulighed for tilslutning af et optisk fiber kabel. Det er ikke noget jeg benytter udover mine almindelige audiokabler... bør jeg det??? eller er det enten eller???

I samme åndedrag skal jeg have udskiftet audio kablet (som jeg vist har nævnt i en anden tråd). Har kigget på Tara Labs Prism 100i, der på eBay kan fås til $15.98... nogen der har erfaringer med dette kabel???

Til top Vis Zanetti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zanetti

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 August 2004 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

Det kommer an på hvilken cd afspiller har du, og hvilken forstærker har du? For hvis den D/A konverter der sidder i forstærkeren er bedre end den der sidder i selve cd afspilleren, så ville det være en fordel at bruge den digitale udgang (optiske...).

Prism 100i er nok et rimelig low-end kabel, men det er self. en del klasser bedre end lakrids kabler!

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 09 August 2004 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

micma18 skrev:

Det kommer an på hvilken cd afspiller har du, og hvilken forstærker har du? For hvis den D/A konverter der sidder i forstærkeren er bedre end den der sidder i selve cd afspilleren, så ville det være en fordel at bruge den digitale udgang (optiske...).

Prism 100i er nok et rimelig low-end kabel, men det er self. en del klasser bedre end lakrids kabler!

Ja, det er et godt spørgsmål... aner det ikke!! Der er tale om to styks Pioneer: PD-S705 (CD-afspiller) og VSX-806RDS (forstærker)... måske nogen ved det??

Mht. kabel så bruger jeg "lakridser" i øjeblikket, da det er mit sekundære anlæg, men vil meget gerne have det optimeret en smule, men vil heller ikke gå ud og investere i de kabler som jeg bruger på mit primære anlæg!

Til top Vis Zanetti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zanetti

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes