Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 23:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Subforstærker, hvilken? *rettet* (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
-Chiller-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 26 August 2004 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg søger et aktivt delefilter til en subwoofer. Jeg har kigget lidt på Thommesens Subway XS, men jeg ville gerne have andre og måske billigere alternativer til dette!?

Af funktioner det skal have kan nævnes: Phase omskifter, trinløs øvre delefrekvens, subsonic filter (trinløst!?, en ting thommesens ikke har!), evt. volumen kontrol, og equalizer ca. 6-10dB. Altså kort sagt, alt det thommesens filter har + et subsonic filter!!

Et alternativ kunne være noget PA udstyr/diskoteksudstyr, hvis det findes!

http://www.danskdiscoteknik.dk/forstark.htm Nedderst på denne side er der en sound enhancer, nogen som ved om denne kan bruges!?

Håber der er nogle der har et bud eller to!

MVH Christian

Til top Vis -Chiller-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -Chiller-

-Chiller-
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 August 2004 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Ingen der har et bud?

Harritz3257
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. gichael3257

Bruger siden: 11 Juni 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 27 August 2004 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Jeg er ret sikker på at du godt kan bruge den fra JB systems. De laver noget udemærket PA udstyr, og nu er det jo begrændset hvor meget forskel du kan hører på bassen, når tonerne er så dybe.

LCaudio har også et subfilter, men ved ikke om det er færdigt endnu. Prøv og smid dem en mail

Til top Vis Harritz3257's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Harritz3257

-Chiller-
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 August 2004 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Hej Gichael3257.

Jeps, kan helt sikkert bruge den fra JB systems, men kender ikke alle detaljerne om den. Ikke mere end det der står. Og det er ikke meget!!

Da der ikke er kommet mange bud på et delefilter har jeg kigget lidt på nogle forskellige subforstærkere:

Sitronik Vision (VP-300D)  http://www.shop.hellsound.de/index.html?target=dept_38.html

INosic RAS-300 plus http://www.hifisound.de/vertrieb/aktiv/inosic/ras300.html

THOMMESSEN PROTEUS SW 6.0 http://www.hifisound.de/vertrieb/aktiv/thommessen/sw60.htm

De ser alle interasante ud på papiret, dog ser den fra Sitronik mest spændende ud. Her følger at digital display med og fjernbetjening! Plus at det er en "digital" forstærker! Nice :D Den har digital indgang!!

Den fra Inosic, ser mere prof ud (Har jo aldrig hørt nogen af dem, så kan kun bedømme ud fra det visuelle og teknikken) Her af balanceret indgang og panelet til justering kan fåst løst så man kan sætte det foran på subben!! :D

Thommesen forstærkeren er en lækker sag. Men men men, al justering skal ske på bagsiden!!

Nå men kom endelig med bud på andre eller eventuelle erfaringer med ovenoverstående produkter :D

Vil maks give i omegnen af 4000 kr!!

Aktive delefilter er stadig aktuelle, så bare byd løs. (Havde fra start forestillet mig en løsning med en brokoblet effektforstærker og thommessens Subway X delefilter!)

MVH Christian

wuffer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 28 August 2004 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

jeg ville nok ta en zappulse bare et enkelt modul evt 2 og brokoble dem hvis man sku bruge så meget effekt og så lcaudios sub filter.. ska selv bikse med det engang.. har lavet kassen til en lille sub.. men hvornår det sub filter blir færdigt vides ik.. men ellers hvis man ka lave sådan noget ud fra en tegning er det bare at gå igang.. komponenter er ik så dyre 

filter
Til top Vis wuffer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wuffer

-Chiller-
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 August 2004 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Ja, den version med zappulse og deres filter lyder godt nok også som et godt tilbud...men der går jo nok lidt tid før deres filter kommer på gaden..Men vil da glæde mig!

Tror lige jeg ser det hele an et par uger, og hvis ikke der sker noget nyt hopper jeg på forstærkere fra Sitronik..

MVH Christian

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes