Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 00:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Tara Labs, Rsc Referance Gen II (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
thomas f
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 08 September 2004 kl. 08:40 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der har erfaringer med Tara Labs Rsc Ref Gen II højttalerkabel?

Classe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2004
Sendt: 08 September 2004 kl. 08:50 | IP-adresse registreret  

Søg på Tara Labs her på forummet og du vil finde nogle diskussioner vedrørende dette kabel
Til top Vis Classe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Classe

thomas f
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 September 2004 kl. 09:00 | IP-adresse registreret  

Har prøvet at søge i debatten - men kan ikke umiddelbart finde noget vedr. disse HT-kabler!

Pascal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 08 September 2004 kl. 09:26 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Pascal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pascal

thomas f
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 September 2004 kl. 09:32 | IP-adresse registreret  

Så vidt jeg kan se, er der i de indlæg der henvises til til om signalkabler og ikke ht-kabler? (bortset fra audioreview).

Pascal
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 September 2004 kl. 09:34 | IP-adresse registreret  

Ja.

Der er et til salg nu, måske derfor du spørger? Køb det dog og prøv, du kan jo altid sælge det igen. Det er jo trods alt ikke voldsomt mange penge.

thomas f
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 September 2004 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

Ja, du har ret! Jeg ville dog bare lige høre om der var nogen der havde en mening om kablet inden der handles?

Pascal
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 September 2004 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

Jeg glemte helt at skrive, at jeg selv bruger Tara Labs RSC Master Gen II, og jeg er vældig tilfreds må jeg sige.

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 09 September 2004 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

Jeg anvender Taralabs RSC. Reference Gen2. både som signal kabler og højtaler kabler mellem diskant & mid. ( Bruger RSC. Prime 500 til bas. )

Og jeg kan klart anbefale disse kabler...  der er rigtig meget "hul" igennem,  formidabel dynamik og fremragende opløsning / detaljering.. samtidigt med at de er ganske frekvens neutrale, hvilket vil sige at der ikke er noget frekvens område der stikker ud eller gør sig bemærker over noget andet.. de er i fin balance.. der er et svagt strøj af varme i toppen.. dette uden at der tabes noget der dog!!

Master Gen2 kan på noget udstyr fremprovokere unoder så som hårdhed eller markeringer, og godt virke lidt for over analytisk...

Her virker Reference lidt mere tilbageoldende og neutralt, ( den før omtalte tendens til smoothed og varme i toppen ) hvilket summere rigtig godt med det meste gode udstyr med en i sig selv meget åben og måske let lys klang.. 

Her tæmmes dette og kommer helt fint i balance, uden at der tabes detaljer, dyanmik, opløsning, luft & transperens mm. ( som oftest ses med kabler der decideret ned drosler højfrekvens eller er mørkere / varme i klangen ) her lukkes der op og alt kommer med!!...  men uden at fokucere på nogen frekvensafsnit, og på en behagelig smooth måde, der kan være svær at forklare.. varmt uden at holde tilbage.. 

Master Gen2 er bedst med lidt varmere eller i sig selv MEGET!!!!! strængt!! neutralt udstyr.. ellers bliver der netop fokuceret på det der "stikker" frem... det er ultra afslørende og kan overeksponere eventuelt lyse tendenser i systemet så lyden bliver kølig eller over analytisk..

At Reference ikke i samme omfang gør dette, men besider nogle let varme kvaliteter og samtidig er så åbent og med "hul" igennem hele vejen, er en sjældenhed og lidt selv modsigende og strider nærmest mod natur lovene for kabler!..??.. men ikke detso mindre.!!..

Jeg kan klart anbefale både signal & højtaler kablerne, med mindre man har mørkt eller meget varmt klingende grej, der trænger til et pust frisk "luft" så er det ikke DET! man skal gå efter.. her kan Master måske være lidt bedre.. 

Til udstyr af den mere frigjorte og åbent spillende type, ( ikke nødvendigvis lyst eller analytisk!!!!) så passer reference helt fint!...  det giver en fin balance og neutralitet.. det fine stref af varme op mod toppen eller snare i den mellemste top hvor agresivitet og lyshed som oftest oplevs, tæmmer tendenser til kølighed, og i mere neutralt udstyr bemærkes det bare ikke!... i den aller øverste top der hvor man faktsik kun oplever ambiance lukkes der godt op og det giver masser af luft...

Der er klart en positiv synergi effekt ved at anvende både højtaler og signal kabler sammen!!..

Højtaler kablerne besider samme egenskaber som signal kablerne stor set!..

De har min varmeste anbefaling!!

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes