Forfatter |
|
carstenl Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Status: Offline Indlæg: 7
|
Sendt: 22 September 2004 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg overvejer at skifte signalkabel (mellem CD og forst). Jeg har i dag et Taralabs Prism8, pris ca 250 for 3 år siden. Er der noget at hente ren lydmæssigt ved at købe et kabel til ca 800,- ..og hvad skal man vælge?? Carsten
__________________ /Carsten
|
Til top |
|
|
shras Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1007
|
Sendt: 22 September 2004 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forskellen imellem signalkabler er bestemt hørbar! Forskellen er langt mindre f.eks. i forhold til at skifte højtaler, forstærker eller CD-afspiller. -Disse enheder afgør hvilket lydideal dit anlæg sammensættes efter (lys klang, mørk klang, detaljering, perspektiv osv.), hvorimod kabler benyttes til at fintune systemet.
Om der er noget at hente lydmæssigt afhænger ikke af prisen på kablerne. Hvis du eks. mangler lidt åbenhed i diskanten KAN et kabelskift gøre forskellen, og det vil her være din subjektive mening som afgør om kablet til 250,- lyder bedre end kablet til 800,-. Der er derfor følgende måder:
1: Lyt dig frem (gør det nogen forskel for dig?) på lånte kabler
2: Fortæl hvad du gerne vil opnå med nye kabler, så er der masser her på sitet der har erfaringerne til at guide dig.
MVH Søren
|
Til top |
|
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
Sendt: 22 September 2004 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er nu desværre min erfaring at jo dyere kalbet er jo bedre lyder det .
Men der er untagelser hvor man virkelig for lyd for alle pegene eks. Kimber PBJ til omkring 6-700 kr meteren og højtaler kablet 4 & 8 tc, her syntes jeg virkelig man for meget lyd for pengene og de kalbler slår mange der koster det tredobbelte efter min mening. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
Sendt: 22 September 2004 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jepper... Kimber PBJ holder!
Det bedste er vel at låne en kabelkuffert hos den lokale HIFI biks. Pil prismærkerne af, så du ikke aner hvad der er dyrest. Lyt så på de forskellige kabler, til du finder det der lyder bedst.
Det med ikke at vide prisen mens man lytter, anser jeg som meget anvendeligt... Der er stor hørbar forskel på kablerne, men mange har en tendens til automatisk at mene, at det er lyden fra de dyre kabler der er bedst.... Hvis man ikke kender prisen, undgår man 100% denne påvirkning. Du vælger bare hvad der i dine ører spiller bedst. Udvælg evt 3-4 forskellige i rækkefølge efter hvor godt de lyder. Så kan du altid skippe det bedste hvis det er for dyrt, og så tage nr.2.
Ved at bruge denne metode vil man tit opleve, at man vælger et af de billigere som værende et af de bedste. Så kigger man priserne og bliver overrasket. Når man så bagefter lytter igen, hvor man ved hvad der er dyrest, har mange en tendes til, at så alligevel bedre at kunne lide de dyre.... Psykologisk effekt... man antager, at man må have taget fejl ved første lyt, da det dyre jo burde være bedst... Og det hele sker uden at man ved det.
Edit, Ronin : Salg i forummet er forbudt, og "tilbuddet" er hermed slettet!
Husk.... Tara er blevet taget i en ret uheldig sag.... De blev taget med en hel container med kinesisk producerede kabler med deres logo på, og med påskriften: "Made In U.S.A"..... Uheldigt.... hold dig fra dem! __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
Til top |
|
|
carstenl Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Status: Offline Indlæg: 7
|
Sendt: 22 September 2004 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for jeres brugbare inputs!
Edit, Ronin : Salg i forummet er forbudt, og dit svar er hermed slettet!
Mvh Carsten
__________________ /Carsten
|
Til top |
|
|
troelskn Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 865
|
Sendt: 22 September 2004 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold venligst handel i Personlige beskeder, eller i det dertil indrettede køb/salg/bytte.
Jeg kan give ret i at der er stor forskel på kabler, der er meget at opnå især i den billige ende.
Jeg kan anbefale dig at kigge efter bruge kabler, hvis de virker er der intet slid og koberet/sølvet mørner ikke.
Jeg har selv med stor glæde benyttet mig af brugt handel. Hvis jeg skal anbefale noget må det være Monster Reference Interlink. Jeg har selv testet det op imod en del forskellige både billigere og meget dyrere kabler (inkl. Kimber PBJ). Jeg synes det spiller meget fint med god hul igennem til musikken.
Det koster 700-800 brugt. __________________ Hvis kunst kræver engagement; Er moderne musik dermed kunst?
|
Til top |
|
|
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
Sendt: 22 September 2004 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kinesisk producerede kabler; uha det er jo noget med børnearbejde og henrettelse uden rettergang!!! Næh, kabler de skal være lavet i U.S.A., jordens mest innovative nation, godt nok med "lånt" (Echelon) teknologi og fabrikeret af afro-americans og hispanics til 2-3 dollars i timen, eller???  Sorry!!!  Av-da også!!!
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
Sendt: 22 September 2004 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej !
Man kan lave det hele selv vis man er god med en lodekolbe, brug enkeltråd ( lak isoleret ) på 0,5mm2 til leder & og stel sno dem let og brug gode stik det virker.
|
Til top |
|
|
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
Sendt: 22 September 2004 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glad-glad; 0,5mm2 eller Ø0,5mm for der er forskel???
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
Sendt: 22 September 2004 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 22 September 2004 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har d.d. rettet i indlæggene fra Hurtig og Carstenl!
I tildeles begge 1. advarsel ud af tre mulige, hvor den tredie betyder udelukkelse af forummet og lukning af brugerkonto - jvf. reglerne for forummet er salg her igennem ikke tilladt, og bedes enten gjort pr. privatbesked eller på brugtmarkedet! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|