Forfatter |
|
virtual Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 98
|
Sendt: 22 Oktober 2004 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
har lige fået et par Sennheiser HD 590 i fødselsdags gave idag.
MEN, der er "kun" en 3 meter ledning på dem og der er 3 meter i lige linie til sofaen som jeg gerne vil ligge på og lytte sofaen kan ikke rykkes så der skal laves en ny ledning til mine HEAD fones
hvilke kabel skal jeg bruge og hvilke stik viller være gode at bruge, der er jo et 2.5 jack stik i hovedtelefonerne så det bliver nemt at skifte ud da man ikke skal åbne hovedtelefonerne.
HÅBER I KAN HJÆLPE, det er sq trælst at ligge på det hårde kolde gulv og lytte til god musik
__________________ Johnny
|
Til top |
|
|
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
Sendt: 22 Oktober 2004 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
1: Prøv med en privat besked til Carrotman, han ved noget om hovedtelefoner!
2: Jeg har selv disse hovedtelefoner og har før undersøgt det med kabler, men jeg mener nu ikke at de var længere, desværre! Prøv at søge på head-wize og head-fi!!!
3: Du kunne jo også "bare" bruge en forlængerledning; de er sjældent af særlig god kvalitet, men heller ikke specielt dyre. Jeg har dog i forbindelse med et nyligt køb af Grado hovedtelefoner (ahh ) også investeret i deres 15fod/4,5m forlængerkabel og det er direkte mums, tykt, blødt og med guldbelagte stik til sølle 295kr!!!
4: Skulle du vælge at lave et kabel selv og det kan man sagtens, så ville JEG gå efter dobbeltskærmet højkvalitets mikrofonkabel og så mangler du "bare" 2stk 2,5mm monojack og 1stk 6,3mm-1/4" stereojack, selvfølgeligt forgyldte og så lidt krymflex1 God fornøjelse! 
|
Til top |
|
|
virtual Forum Bruger

|
Sendt: 22 Oktober 2004 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
1: Prøv med en privat besked til Carrotman, han ved noget om hovedtelefoner!
der er sendt besked til RODEN :)
2: Jeg har selv disse hovedtelefoner og har før undersøgt det med kabler, men jeg mener nu ikke at de var længere, desværre! Prøv at søge på head-wize og head-fi!!!
Har heller ikke kunne finde nogle der var lange nok
3: Du kunne jo også "bare" bruge en forlængerledning; de er sjældent af særlig god kvalitet, men heller ikke specielt dyre. Jeg har dog i forbindelse med et nyligt køb af Grado hovedtelefoner (ahh ) også investeret i deres 15fod/4,5m forlængerkabel og det er direkte mums, tykt, blødt og med guldbelagte stik til sølle 295kr!!!
Vil gerne have en ny ledning til anlæget da den org. kan bruges inde ved computeren( så er det kun selve hoved telefonen der skal flyttes :)
4: Skulle du vælge at lave et kabel selv og det kan man sagtens, så ville JEG gå efter dobbeltskærmet højkvalitets mikrofonkabel og så mangler du "bare" 2stk 2,5mm monojack og 1stk 6,3mm-1/4" stereojack, selvfølgeligt forgyldte og så lidt krymflex1 God fornøjelse! 
Hvor køber man noget ordentligt mikrofon kabel ???? det skulle jo gerne være en forbedring :)
HD590 har kun et 2.5mm jack stik __________________ Johnny
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 Oktober 2004 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lille jack i forstærker-enden er et 3,5mm stereo og i hovedtelefonenden er det så 2,5mm mono gange 2, forståes!!! Adaptor fra 6,3mm til 3,5mm og omvendt kan fåes alle steder!
|
Til top |
|
|
virtual Forum Bruger

|
Sendt: 22 Oktober 2004 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
i forstærker er der 1/8 stik (3.5) og i hovedtelefon enden er der ET 2.5 mm STEREO jack stik
__________________ Johnny
|
Til top |
|
|
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
Sendt: 23 Oktober 2004 kl. 01:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Problemet med kablerne til HD590 og lign. modeller er at 2,5mm
stikket i hovetelefonerne er meget smalt. Hvis du køber et
almindeligt 2,5mm stik i en forretning er det normalt for tykt til at
passe i bøsningen i hovedtelefonerne. Der kan laves div.
fuskerløsninger med at isolere stikket med krympflex el.lign. men
det er altså ikke optimalt  Jeg ville bruge det originale kabel og så
bygge en forlænger med et 6,3mm hunstik i den ene ende og et
6,3mm hanstik i den anden. Du kan selv vælge hvilken kvalitet kabel
og stik du vil bruge (Neutrik-stik er godt, men dyrt...  ). Kablet skal
være 2leder/1skærm mikrofonkabel i en kvalitet du kan leve med
(det behøver ikke koste en herregård)
/U. __________________ DIY-blog
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Virtual; undskyld! Sådan går det når man har for mange hovedtelefoner, som ikke bruges til dagligt!!! Bare i Sennheiser har jeg HD25, 433, 437, 477 og 590!
HD 590 er jo med enkelt-tilslutning, det havde jeg SQ helt glemt. Beklager endnu engang!!! 
Carrotman; jeg vil nu ikke kalde metoden med krympflex for fusker-agtigt, omend krympflex´et ikke kan holde til ligeså meget træk som et plastic-stik!!! Hvad med at slibe stikket lidt udvendigt på en båndsliber, så skulle det nok kunne trykkes i??? Korrekt er det, at det er nemmest i hverdagen med forlængerkabel med 1/4" han-jack i senderenden og 1/8" hun-jack i modtageenden i stuen/lytterummet og så bare bruge hovedtelefonerne uden denne forlængerledning til PC´en! Det er dog muligt, at dit grafikkort IKKE har kræfter nok til at drive HD590 med tilfredstillende resultat (lyden bliver en kende for mørk og indelukket), i så fald vil jeg foreslå hovedtelefonerne i HD437-497 klassen; de har mere headroom med små hovedtelefon-forstærkere a´la lydkort som flest. Priserne starter ved 250kr for HD437 hos eks.vis Tape-connection!
|
Til top |
|
|
mr.Thomsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 317
|
Sendt: 31 Oktober 2004 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
ang. kabel har jeg selv gode erfaringer med mikrofonkabel fra sommercable, det koster ikke alverden og kvaliteten er ok..
|
Til top |
|
|
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
Sendt: 31 Oktober 2004 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
mr.Thomsen skrev:
ang. kabel har jeg selv gode erfaringer
med mikrofonkabel fra sommercable, det fåes bl.a. hos qtel.dk. det
koster ikke alverden og kvaliteten er ok.. |
|
|
Er det dig der har postet billeder af Sommercables på head-fi?
/U. __________________ DIY-blog
|
Til top |
|
|
mr.Thomsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 317
|
Sendt: 01 November 2004 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
CarrotMan skrev:
mr.Thomsen skrev:
ang. kabel har jeg selv gode erfaringer med mikrofonkabel fra sommercable, det fåes bl.a. hos qtel.dk. det koster ikke alverden og kvaliteten er ok..
|
|
|
Er det dig der har postet billeder af Sommercables på head-fi?
/U. |
|
|
Nope, jeg har ikke selv prøvet dem til hovedtelefoner, men som phonoledning i den betalelige ende af prisskalaen, fandt jeg dem ganske ok.
|
Til top |
|
|