Forfatter |
|
DanielV Forum Bruger

Bruger siden: 12 December 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 312
|
Sendt: 28 Oktober 2004 kl. 05:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, spørgsmålene er simple: Hvor henne skal de placeres (helt ude i kanten af kabinettet, lidt inden for ect.) og hvad er dem bedste måde at montere den på (med "super-"lim eller andet)???
På forhånd MANGE tak! 
Daniel...
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 28 Oktober 2004 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg forestrææker lidt inden for kanten, med noget dobbelt klæbende stads, således at jeg kan få dem af igen en dag udeen at skade ht'eren.
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
DanielV Forum Bruger

|
Sendt: 28 Oktober 2004 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
jeg forestrææker lidt inden for kanten, med noget dobbelt klæbende stads, således at jeg kan få dem af igen en dag udeen at skade ht'eren. |
|
|
Men vil de ikke give dem en mindre form for "flydendeophæng", som er med til at "farve" lyden???
Daniel...
|
Til top |
|
|
jamhvasåda? Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 114
|
Sendt: 29 Oktober 2004 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan roligt montere dem med det dobbeltklæbbende stads. Har du dine højtalere stående på et tæppe?
__________________ Og så ovenikøbet tonedøv...
|
Til top |
|
|
DanielV Forum Bruger

|
Sendt: 29 Oktober 2004 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
jamhvasåda? skrev:
Du kan roligt montere dem med det dobbeltklæbbende stads. Har du dine højtalere stående på et tæppe? |
|
|
Det der med at kunne ta' det af til senere videresalg bekymre mig altså ikke så meget, så tror jeg bruger noget moth******ing stærk lim til at montere dem.
Nej, det jeg har tænkt mig er, at købe de her spikes og så fræse underlaget ned i mit bord (et Flexy-bord lavet af tre Pronomen bøgetræs køkkenbordplader (246x60,6x2,8) fra Ikea og 20 mm. gevindstænger) så det ikke kan ses og heller ikke skrider/flytter sig pga. af rystelser og så også fordi jeg selv synes det rent æstetisk vil være pænere. Skal måske lige tilføje at jeg skal ha' både center- og fronthøjtalerne stående på bordet og at der er tale om B&W DM602 S3...
Men hvad med placeringen af spikes'ne på selve højtaleren???
Daniel...
|
Til top |
|
|
Rasmus S Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 682
|
Sendt: 29 Oktober 2004 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare ude i hjørnet, om det er helt til kanten eller 1 cm fra - totalt ligegyldigt. Det er vist mere et kosmetisk spørgsmål om hvad der ser bedst ud. Jeg ville evt. overveje 3 stk. under. Dels synes jeg det ser bedre ud mens nogle mener det lydmæssigt også er en fordel.
|
Til top |
|
|
DanielV Forum Bruger

|
Sendt: 29 Oktober 2004 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rasmus S skrev:
Bare ude i hjørnet, om det er helt til kanten eller 1 cm fra - totalt ligegyldigt. Det er vist mere et kosmetisk spørgsmål om hvad der ser bedst ud. Jeg ville evt. overveje 3 stk. under. Dels synes jeg det ser bedre ud mens nogle mener det lydmæssigt også er en fordel. |
|
|
O.k. Ender sgu sikkert også at blive en placering efter mit hoved alligevel. 
Ja, jeg har også flere gange overvejet 3 fremfor 4, men skal lige ha' "testet" stabiliteten før jeg beslutter mig.
Daniel...
|
Til top |
|
|
DanielV Forum Bruger

|
Sendt: 09 November 2004 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slet ikke flere som har lyst til at gi' deres besyv med??? 
Daniel...
|
Til top |
|
|
jamhvasåda? Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 114
|
Sendt: 09 November 2004 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved ikke en skdisse om hvordan sådan en højtalerfisk ser ud inden i, så jeg ved heller ikke noget om hvordan kræfterne arbejder inde i højtaleren; men jeg har mere end almindeligt svært ved at forstille mig, at der kan argumenteres for, at det vil medføre nogen "forringelse", hvis spikes'ene placereres langt ude mod kanten.
Så sæt dem ude i nærheden af kanten hvor du synes, det ser pænt ud.
__________________ Og så ovenikøbet tonedøv...
|
Til top |
|
|