| Forfatter |
|
Rasmus S Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 682
|
| Sendt: 08 November 2004 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogle der har prøvet begge dele?
Tænker på at prøve spikes igen, men med en solid granitplade mellem spikes og fyrretræsgulv. Kører pt. med Audiofile SD fødder under mine Beethoven, trænger til at lege lidt, er det værd at spilde tid/$$ på?
|
| Til top |
|
| |
siemens Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juni 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 08 November 2004 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey rasmus,jeg kan kun anbefale granit pladen troed os engang det var syns skyld og lidt wodo  .men jeg blev noget kloger tror både min under bo og de andre naboer blev glad,plus mig selv det hjalp uhyggeligt meget på bas mellemtone kan kun sige prøv det
|
| Til top |
|
| |
Rasmus S Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 682
|
| Sendt: 08 November 2004 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad har du ellers prøvet med inden?
|
| Til top |
|
| |
siemens Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juni 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 08 November 2004 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej igen,jeg har haft dem stående på spikes kun og en skive til at beskytte gulvet,har os prøvet en slags kork føder men syntes bassen vandred for meget i gulvet os før med spikes,nu ligger pladen nederst og højtaler oven på med spikes det var noget helt andet ingen vandren i bassen mere
|
| Til top |
|
| |
chrliv Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 517
|
| Sendt: 08 November 2004 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har hørt forskellen mellem spikes og de audiophile SD-Feets på 5 cm. skifer. (Tror ikke der er hørbar forskel mellem skifer og granit) Med SD fødderne bliver lyden mere "in your face", den kommer ligesom mere ud af højttaleren. Diskant og mellemtone bliver mere detaljeret og bassen mere stram og præcis. Jeg kører selv med de audiophile SD-Feets på 5 cm. granit på parket gulv.
Hilsen Christian.
|
| Til top |
|
| |
JJAZ Branchemedlem

JJAZ
Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 806
|
| Sendt: 08 November 2004 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
En plade granit mellem højttaler og spikes vil ikke ændre på hvor meget bassen "vandrer" igennem gulvet, og hvis det endelig gør noget blive vandringen større fordi højttaleren nu er koblet endnu bedre til gulvet.
I mine ører er det eneste rigtige at få afkoblet højttaleren fra gulvet ved at sænke systemets resonansfrekvens. Om det så gøre med SD, JAZZ Fod, Valhalla, pakkeskum eller noget helt femte er op til smag og behag.
Idéen med en granitplade er god nok, men så læg den imellem højttaler og de bløde afkoblingsfødder. __________________ JJAZ
|
| Til top |
|
| |
chrliv Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 517
|
| Sendt: 08 November 2004 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg foretrækker det omvendt altså SD fødder mellem højttalere og granit. Hvad opnår man ved at have granit mellem højttaler og SD fødder ?
Hilsen Christian.
|
| Til top |
|
| |
JJAZ Branchemedlem

JJAZ
Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 806
|
| Sendt: 08 November 2004 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, det kommer an på højttalerens vægt. Hvis det er en let gulvhøjttaler vil jeg foretrække den øgede masse granitten giver ligger mellem højttalere og fødder.
Men, er højttaleren tung nok, ja så er det afgjort en god idé med granitpladen på gulvet istedet idet man så får stivet gulvet lidt af.
Selv har jeg +100Kg højttaler stående på 8 stk. JJAZ Fod, og det virker :-) __________________ JJAZ
|
| Til top |
|
| |
PeptoBizmo Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 161
|
| Sendt: 06 Januar 2005 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
JJAZ skrev:
|
Ok, det kommer an på højttalerens vægt. Hvis det er en let gulvhøjttaler vil jeg foretrække den øgede masse granitten giver ligger mellem højttalere og fødder.
Men, er højttaleren tung nok, ja så er det afgjort en god idé med granitpladen på gulvet istedet idet man så får stivet gulvet lidt af.
Selv har jeg +100Kg højttaler stående på 8 stk. JJAZ Fod, og det virker :-)
|
|
|
Hvor tung skal højtaleren så være før du vil betegne den som "tung nok"?? __________________ Jamo er nu slet ikke så ringe
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 20 Januar 2005 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg blander mig også lige, idet jeg i morgen henter mine granitblokke:
Mine HT`ere vejer ca. 40 kg stk. - skal granitten da mellem Jjaz-fødderne og HT eller skal blokken ligge på gulvet med HT´eren stående på fødderne ovenpå??
MVH Jesper __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
| Til top |
|
| |