Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 19:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Vibrationer i fødderne (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mirovich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 10 December 2004 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har siddet og spekuleret lidt over det med de vibrationer så mange kæmper imod. Der opstår jo både vibrationer fra ens Hi-Fi udstyr men også fra omgivelserne.
Nogle benytter sig så af forskellige komponenter man kan ligger under fødderne på udstyret. Men jeg vil nu gerne vide lidt mere om selve fødderne. Når man køber fx. en forstærker som har fabriksmonterede fødder sidder disse jo meget fast på apperatet. Men man kan også få forstærkrere hvor man selv skal skrue fødderne fast. Sidst nævnte mulighed må jo gøre at der opstår luft omkring skruen til fodden for at man kan tage den af igen. Når skruen så ikke slutter helt til giver det jo plads til at den kan stå og svinge. Hvis den derimod slutter tæt til så vil den jo i højere grad svinge sammen med selve forstærkeren.

Er jeg helt afmarcheret i mine forestillinger? Og hvad er en rigtig gode fødder til et anlæg og her tænker jeg ikke på forskellige underlag såsom Jazz føøder osv.?

Håber I kan følge mig og gerne udvide min horisont.

Venlig hilsen
Mir

Elleson Audio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 10 December 2004 kl. 04:44 | IP-adresse registreret  

Jeg tror ikke helt jeg er med, men det er jo også sent/tidligt på dagen
Skal overstående forstås som at foden sidder "løs"? eller at der er en eller anden form for afkobling, så foden er fast men kan give sig..

Martin Logan Clarity
RA Standard Blue
Aksa Equbrillium
CD søges

Savner du en "mis" til de ensomme dage? Tjek mit WWW
Til top Vis Elleson Audio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Elleson Audio Besøg Elleson Audio's Websted

Mirovich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 10 December 2004 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Jeg forstiller (eks. 1) mig at hvis man nemt kan skrue en fod ind og ud så kan den ikke sidde særlig tæt til, hvis man samtidig (eks. 2) sammenligner med en man ikke kan skrue ind/ud. Dermed må første eksempel have lidt mere luft omkring sig end eksempel nr. 2.

Elleson Audio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 10 December 2004 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

Ok jeg kan lige give lidt eks. på hvad jeg har prøvet.
Min forstærker står på 4 store gummi fødder fra frabrikken.

1: Af med alle fødder, ind med 3stk 12mm stålkugler, 2 fanger skruehullerne i bag en midt for foran. resultat 

2: samme som foroven bare med 4 en i hvert hul. resultat

3: 3 af de originale gummi fødder løst og vendt på hovedet. resultat

4: Efter at have læst MIJUs (tror jeg nok) tråd om at lave/støbe silikone blandet med sand i fyrfadslys bakker, skulle det prøves. Maaaaaaaaange forsøg senere har jeg et brugbart resultat,  de store fyrfadslys bakker  1-5 blanding og det passer til min 25kg forstærker.

Er klar over det ikke er det du eftersøger, men kunne være at det hjælper dig lidt på vej.

Martin Logan Clarity
RA Standard Blue
Aksa Equbrillium
CD søges

Savner du en "mis" til de ensomme dage? Tjek mit WWW
Til top Vis Elleson Audio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Elleson Audio Besøg Elleson Audio's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes