| Forfatter |
|
cst1967 Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 411
|
| Sendt: 16 December 2004 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Valg af højtaler fødder:
Jeg arbejder et sted hvor vi forhandler div. Gummi materialer.
Mit spørgsmål er så : Hvis jeg gerne vil lave nogle gummi føder til mine højtalere. Hvordan skal de så være..?
1 – bøde som muligt med en stor flade.
2 – hårde og med så lille flade som muligt.
3 – bløde og med lille flade som muligt men mange til at understøtte.
4 – hvor høje skal de være.
På forhånd tak.....
M.v.h. __________________ Christian
Mit DIY-Højtaler
|
| Til top |
|
| |
cst1967 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 December 2004 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen responce.... hmmmm....
Hvilken frekvens område får man mest glæde af ved at afkoble sine højtalere med enten spike el. gummi...? __________________ Christian
Mit DIY-Højtaler
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 16 December 2004 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg vil nok sige nummer 3, den har jjaz valgt, og det virker godt hos de fleste, men der har været problemer med meget tunge speakers.
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Monolith-III Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 93
|
| Sendt: 16 December 2004 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bruger,
Da jeg brugte SD-foten den dyre udgave under mine Dunlavy Aletha blev dette beregnet ud fra vægten af højtaleren. Jeg mener at have set et billede af hvilke frekvenser disse fødder resulterende vil undertrykke.
Prøv på hjemmesiden og så må der sikkert geniale, eller bare folk med praktisk erfaring i forsøg til fastlæggelse af dæmpning til for at se hvilket materiale gør det du ønsker.
vh Asger
|
| Til top |
|
| |
Ghammel & Suhr Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1099
|
| Sendt: 17 December 2004 kl. 03:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsan cst1967!
Afkobling af højttalere er groft sagt et kompromis mellem attack og udklingning.
Derfor vil størsteparten af eksisterende gummifusser ikke opfylde det "ideelle" kompromis.
Den bedste metode er her stadig at prøve sig frem, da forskellige højttalere reagerer forskelligt på forskellige afkoblingssystemer.
Som tommelfingerregel laver spikes af stål en hård afkobling, mens f.eks. gummi laver en blød ditto, og dette afspejler sig selvfølgelig i lyden.
Efter selv at have prøvet i omegnen af 20 forskellige slags afkoblinger, fandt jeg - med den pågældende højttaler - frem til, at en kombination af Soundcare SuperSpikes (www.soundcare.no) på fronten af højttaleren, kombineret med stål spikes på den bageste del af højttaleren gav langt det bedste kompromis, set i forhold til diverse mere bløde afkoblinger.
Rene gummiafkoblinger får efter min bedste overbevisning dynamikken til at lyde som en prut i en b*ssesauna
Med julehilsen
G&S
__________________ Denny Crane tilbage på TV, dammit!
Strøm FAQ - lavet af forummet
Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 17 December 2004 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Old og Tvær; er det de samme spikes som fåes hos Tapeconnection (tilbehør/diverse) til en 400kr-seddel for 4 stk??? (Soundcare spikes 1, 3 og 4)
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 17 December 2004 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa!
Til - eller af - kobling. That´s the question. Man er nødt til at prøve sig frem. Jeg kan hverken få spikes eller gummidutter til at virke. De gør hver deres ting, som G&S beskriver, men f.eks. spikes gør én ting mere. De sætter byggematerialerne voldsomt i bevægelse, hvilket farver gengivelsen ganske forfærdeligt. Resonanser fra gulvet finder dermed også vej op i højttaleren. Venstre ht sender vibrationer til højre osv. Det er noget forfærdeligt noget, hvor resultatet stort set altid er, at man tydeligt hører hvor højttaleren står, ligesom enhederne også ofte kan lokaliseres fra lyttepositionen. Det betyder forvængning i procentklassen. eg mener at man bliver nødt til at søge et kompromis med respekt for byggematerialerne. Trægulve skal aldrig have spikede speakers. Hårde gulve skal sådan set heller ikke have spikes. Jeg anvender lidt gulvkork skåret i firkantede stykker, som jeg så har placeret i hvert hjørne af htén. Sikkert ikke verdens bedste løsning, men dog langt mere dynamisk end gummidutter og mange gange mere nuanceret end spikes. å andre gulve vil andre løsninger sikkert virke bedre. Men helt hård =  Helt blød = 
|
| Til top |
|
| |
Ghammel & Suhr Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1099
|
| Sendt: 17 December 2004 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
| Old og Tvær; er det de samme spikes som fåes hos Tapeconnection (tilbehør/diverse) til en 400kr-seddel for 4 stk??? (Soundcare spikes 1, 3 og 4) |
|
|
Davdav!
Yedz, det er dem!
Rart at se, der endelig er nogen her i landet, der forhandler dem.
Med julet hilsen
G&S __________________ Denny Crane tilbage på TV, dammit!
Strøm FAQ - lavet af forummet
Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 December 2004 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen så må vi da hellere prøve disse Spikes nr.1, man kan jo altid sælge dem igen, måske!!!
|
| Til top |
|
| |
cst1967 Forum Bruger

|
| Sendt: 20 December 2004 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der ved hvad "SD føderne" er lavet af...?
__________________ Christian
Mit DIY-Højtaler
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 December 2004 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
CST-1967; nej, for så havde vi købt det til spotpris i hele plader og selv "klappet" dem ud med en hugpibe!!!
|
| Til top |
|
| |